Cristiano Ronaldo: 300 mål for Real Madrid

11 år 3 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Med sine fem mål mod Granada nåede Cristiano Ronaldo op på 300 mål i sin tid som Real Madrid spiller. Den portugisiske wing har nået denne milepæl efter blot 287 optrædener, hvilket giver ham et målsnit på 1,05 mål per kamp. Foran ham ligger fortsat de to legendariske angribere Raúl og Di Stéfano, men det tog de to herrer en del flere kampe at nå denne bedrift. Raúl nåede 323 mål i 741 kampe og Di Stéfano blev noteret for 308 mål i 396 officielle optrædener.

Cristiano Ronaldos mål for Los Blancos fordeler sig således: 214 mål i La Liga, 60 i Champions League, 21 i Copa del Rey, 3 i den Spanske Super Cup og 2 i Den Europæiske Super Cup.

Nye personlige rekorder

I kampen mod Granada slog Ronaldo to nye utrolige rekorder. Han gjorde det til 2-0, 3-0 og 4-0 på sølle otte minutter, og dermed blev det til det hurtigste hattrick i portugiserens historie. Kun forsvarsspilleren Fernando Hierro fra det berømte Galacticos hold har scoret et hurtigere hattrick for Real Madrid. Han er nu oppe på 28 hattricks i sin Real Madrid karriere, hvilket er det samme antal Alfredo Di Stéfano. Det var også første gang Ronaldo nåede 5 mål i én kamp. Alle Real Madrid spillere der har prøvet at score fem mål i samme kamp er nu Eulogio (1960), Puskás (1961), Krankl (1979), Morientes (2002) og Cristiano Ronaldo (2015).

Blandt La Liga historiske målscorere

Ronaldo fortsætter med at klatre op ad stien, og er nu på 8. pladsen over alle tiders La Liga topscorere. Med de 214 mål overhalede han Pahíño på listen. Den næste er Quini med 219, og meget skal gå galt hvis Mr. CR7 ikke også overhaler ham inden sæsonen er spillet færdig.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #2 af JimmyBroe
I sidste ende betyder det ikke noget. Men så alligevel. For vi ved at Ronaldo elsker rekorder og alt hvad der føler med dem. Så det at Messi har været foran på topscorerlisten kan også have den positive effekt, at Ronaldo bliver skarpere og kæmper endnu mere. Rauls rekord bliver nok svær at slå i denne sæson. Jeg tror virkelig at Ronaldo ønsker at blive alltime-topscorer for Real Madrid. Det er en af de rekorder som måske vil stå for altid. Og så i verdens største klub. Det er en hæder som han vil blive husket for i mange mange år. Folk vil om 100 år stadig hylde ham for dette. Det er det alle de store spillere ønsker, at blive husket og ha' sat et aftryk på fodbolden.

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano Ronaldo

11 år 3 måneder siden #3 af SR4

JimmyBroe skrev: I sidste ende betyder det ikke noget. Men så alligevel. For vi ved at Ronaldo elsker rekorder og alt hvad der føler med dem. Så det at Messi har været foran på topscorerlisten kan også have den positive effekt, at Ronaldo bliver skarpere og kæmper endnu mere. Rauls rekord bliver nok svær at slå i denne sæson. Jeg tror virkelig at Ronaldo ønsker at blive alltime-topscorer for Real Madrid. Det er en af de rekorder som måske vil stå for altid. Og så i verdens største klub. Det er en hæder som han vil blive husket for i mange mange år. Folk vil om 100 år stadig hylde ham for dette. Det er det alle de store spillere ønsker, at blive husket og ha' sat et aftryk på fodbolden.

Vil nu også sige at man som fan helt sikkert kan glæde sig over sit yndlingshold har spillere der indeholder spillere med individuelle rekorder og priser.

Når Ronaldo vinder ballon dor føler jeg i hvert fald ikke bare det er en individuel pris men også en pris Real som hold kan glæde sig over.

BTW: Tror I Ronaldo kan slå rekorden på de 50 ligamål? Kunne i hvertfald være fedt hvis han slutter af som han startede. Han scorede på et tidspunkt 3 hattricks på 4 kampe ink. en kamp med 4 mål.

Hvad er rekorden egentlig for antal liga hattricks på en sæson? Han er vel på 4-5 i denne sæson?

11 år 3 måneder siden #4 af JimmyBroe
Hmm, der er 9 kampe igen, hvor af 3-4 af dem sagtens kan ende med en storsejr til os, hvilket Ronaldo plejer at have haft stor indflydelse på.
Han mangler 14 mål. Det er set tidligere på sæsonen, at han kan gøre det. Men jeg tvivler på at det kan lade sig gøre nu.
Havde du spurgt mig et par dage inden årskiftet havde jeg slet ikke været i tvivl

Mht. Hattrick, har jeg ikke kunnet finde noget om det. Kun hvem der har lavet flest igennem tiden. Men det skulle ikke undre mig at Ronaldo også snupper dén hæder, denne sæson.:)

Jeg er her stadig XOXO

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #5 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Cristiano Ronaldo: 300 mål for Real Madrid
Messi lavede 8 hat-tricks i 2011-12. Det er også rekorden i La Liga.
Ronaldo har lavet 5 i den her sæson hvor 2 af dem har været henholdsvis 4 og 5 mål.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Moohh.

• Bobonation
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #6 af Bobonation
Besvaret af Bobonation på emne Cristiano Ronaldo: 300 mål for Real Madrid
Cristiano havde dog rekorden i sæsonen forinden, nemlig 10/11, hvor han scorede 7 hattrick i ligaen og én enkelt i Copa Del Rey.

11 år 3 måneder siden #7 af SR4

JimmyBroe skrev: Hmm, der er 9 kampe igen, hvor af 3-4 af dem sagtens kan ende med en storsejr til os, hvilket Ronaldo plejer at have haft stor indflydelse på.
Han mangler 14 mål. Det er set tidligere på sæsonen, at han kan gøre det. Men jeg tvivler på at det kan lade sig gøre nu.
Havde du spurgt mig et par dage inden årskiftet havde jeg slet ikke været i tvivl

Mht. Hattrick, har jeg ikke kunnet finde noget om det. Kun hvem der har lavet flest igennem tiden. Men det skulle ikke undre mig at Ronaldo også snupper dén hæder, denne sæson.:)

Ja deer forventede vi alle nok 60 mål :/

11 år 3 måneder siden #8 af PCBJ
Intet er nogensinde sikkert.. Men er der en der kan er det Ronaldo.. Han er for sej og jeg elsker Real Madrid og jeg elsker at barca spillede 2-2 her til aftes.. Hahaha. Det har bare været en super runde. Fuck barca og Hala Madrid

11 år 3 måneder siden #9 af M_linding

PCBJ skrev: Intet er nogensinde sikkert.. Men er der en der kan er det Ronaldo.. Han er for sej og jeg elsker Real Madrid og jeg elsker at barca spillede 2-2 her til aftes.. Hahaha. Det har bare været en super runde. Fuck barca og Hala Madrid

Nu håber jeg ikke, at du opfatter mit indlæg som fjendtligt... Men hvis det der er stilen, så er bold.dk måske mere dit "miljø"?:)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Kroos

11 år 3 måneder siden #10 af Fondo_Sur

M_linding skrev:

PCBJ skrev: Intet er nogensinde sikkert.. Men er der en der kan er det Ronaldo.. Han er for sej og jeg elsker Real Madrid og jeg elsker at barca spillede 2-2 her til aftes.. Hahaha. Det har bare været en super runde. Fuck barca og Hala Madrid

Nu håber jeg ikke, at du opfatter mit indlæg som fjendtligt... Men hvis det der er stilen, så er bold.dk måske mere dit "miljø"?:)

Det er fint at holde hovedet koldt, men personligt tænker jeg egenligt præcis det samme som "PCBJ". At lette hjertet for hvad man synes om den evige rival kan jeg kun støtte - selvom der kan ryge nogle skældsord ud. Men nu er det ikke mig som laver reglerne herinde.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Fondo_Sur.

11 år 3 måneder siden #11 af M_linding

Fondo_Sur skrev:

M_linding skrev:

Det er fint at holde hovedet koldt, men personligt tænker jeg egenligt præcis det samme som "PCBJ". At lette hjertet for hvad man synes om den evige rival kan jeg kun støtte - selvom der kan ryge nogle skældsord ud. Men nu er det ikke mig som laver reglerne herinde.

Nu var det også mest ift. at det var blandt hans første indlæg....:)
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

11 år 3 måneder siden #12 af dumdidadum
og er det ikke en fin kommentar?
Han udtrykker glæde for en Real sejr og endnu en glæde for et tab af point til Barca.
I min verden er det en dejlig runde og lad dog folk fejre den istedet for at spille så skide hellig!

Leveret af Kunena Forum