Özil til Bild: Jeg vil afslutte min karriere i Real Madrid

13 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Den tyske landsholdsspiller, Mesut Özil, er så tilfreds med tilværelsen i Real Madrid, at han ønsker at blive der i resten af sin karriere.

Det fortæller han i et interview med tyske Bild, hvor han blandt andet siger:

- Madrid er en fantastisk by, jeg føler mig fuldstændig tilfreds her. Jeg føler en stor opbakning fra klubben og har mange venner her, som Sergio Ramos og Benzema. Jeg vil spille her i mange år. Jeg ville gerne afslutte min karriere i Real Madrid.

Özil står noget uforstående over for de skriverier, som omhandler uro i spillertruppen:

- Den bedste træner i verden er José Mourinho. Medierne ved ikke hvad der foregår hos os. Lige nu er det totalt overdrevent. I omklædningsrummet griner vi af det. Det eneste, som betyder noget for mig, er at vi respekterer hinanden.

Han er i gang med sin tredie sæson i klubben og selv om han ind i mellem fortsat har problemer med sproget, så har han tilspillet sig en fast plads på holdet:

- Jeg har været her i tre år og det har gjort mig mere moden. Mere stabil og jeg har etableret mig som en spiller i startopstillingen, selv om mange ikke troede at jeg kunne gøre det. Jeg er stolt. Mourinho ved, hvad jeg kan og han taler meget med mig. Han er direkte og ærlig. Generelt giver Mourinho mig instruktioner på spansk. Hvis jeg ikke forstår det med det samme, forklarer han mig det på engelsk. Og hvis jeg stadig ikke forstår det, så fortæller hans assistent mig det på tysk. Mourinho giver mig tillid og det vil jeg gerne tilbagebetale med gode præstationer. Før jeg kom til Real Madrid, ønskede jeg altid at træner under Mourinho.

Mesut Özil fortalte også, at han ved hvad der forlanges af ham i klubben og var selvkritisk:

- Jeg skal være mere farlig foran mål. Score mere end 10 mål for Real Madrid. Det kan jeg godt. Med landsholdet var jeg topscorer i 2012.

Endelig fortalte han om sit forhold til Cristiano Ronaldo i forhold til at sparke frispark og her sluttede han af med en ironisk kommentar og et smil på læben:

- Han og jeg skiftes til at sparke frispark. Ham ,der føler sig bedst tilpas, sparker. Generelt sparker jeg frisparkene i højre side, mens Cristiano Ronaldo sparker i venstre side. Når vi ikke kan blive enige, kan vi altid slå sten, saks og papir.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 6 måneder siden #2 af Gribben
Özil må vel nærmest have slået alle bundrekorder i sten papir saks så :-)

13 år 6 måneder siden #3 af Dios

- Madrid er en fantastisk by, jeg føler mig fuldstændig tilfreds her. Jeg føler en stor opbakning fra klubben og har mange venner her, som Sergio Ramos og Benzema. Jeg vil spille her i mange år. Jeg ville gerne afslutte min karriere i Real Madrid.

Og derfor er han elsket overalt på Bernabeú! Han er langtfra en ligeså god fodboldspiller som Ronaldo, men det er udtalelser som denne, som gør ham mere elsket og en større opbakning.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, JimmyBroe

13 år 6 måneder siden #4 af rezamadridista
Verdens bedste nummer 10.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

• Lyndrup13
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #5 af Lyndrup13
Mesut Özil er i sine bedste stunder en fuldstændig genial spiller. Hans tekniske kunnen er ekstremt god, men hans blik for spillet og medspillernes løbemønstre er ekstraordinært. Desværre har han et alt for lavt bundniveau, som han rammer for ofte. Hvis han bliver mere stabil, vil han helt sikkert kandidere til FIFA Ballon D'or om få år.

• iHalaMadrid!
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #6 af iHalaMadrid!
Formået at blive en sikker mand i startelleveren i så ung en alder, det er stort - vi snakker om Real Madrid! En sublim spiller! Mange gode ting kan nævnes. Men for at han kan blive den bedste spiller på sin plads, kræver det, at han kan noget individuelt - altså 1 mod 1. Han er tit afhængig af en medspiller for at passere en modspiller, hvilket er en ulempe, da Real tit spiller kontrafodbold - og her kræves der noget flair! Og så skal han generelt bare score mange flere mål. Se på spillere som Mata og Silva. De står højt på topscorerlisten, og de spiller på samme position som Özil.
Men jeg er nu meget sikker på, at han nok skal opnå det - og muligvis - og blive den bedste på pladsen!
Desuden håber jeg, at han bliver - vigtig for Real Madrids image. Aldrig trukket overskrifter på baggrund af negative handlinger!

Lad os se, om kan - sammen med Ronaldo - gøre forskellen i aften!
#iHala Madrid!

• figo2000
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #7 af figo2000
Det glæder min indre madridista at høre. enhver der kan komme på sin første sæson og slå xavi og inesta af assist tronen, hører da til i real madrid, og med flest assist i 2012, er han helt klart hvor han hører hjemme

• Lyndrup13
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #8 af Lyndrup13
Mht. til sproget, er det utroligt at han ikke har fået det lært på 2½ sæson i Madrid, men det ser alligevel ud til, at han har det godt i verdens mægtigste klub.
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Lyndrup13.

• falle
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #9 af falle
Alle fremmedsprog er svære for tyskere. De er opvokset i et liv hvor ALT er oversat til tysk, uden indblanding, og han har altid spillet i Tyskland inden han kom til Spanien. Det engelsk han kan er bedre end ingenting.

Khedira har garanteret samme problem.

• Lyndrup13
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #10 af Lyndrup13
Jeg kan godt se hvad du mener, men hvis du har befundet dig i Madrid i 2½ år udelukkende omgivet af spansk-talende personer (én tysker), har det alt andet lige indflydelse på tilvænningen.

• falle
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #11 af falle
Nu er hans citat nok også overfortolket. Se selv denne video fra 2011, og mon ikke han har udviklet sit sprog meget mere siden da?

• Lyndrup13
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #12 af Lyndrup13
Havde på forhån ikke den store viden og Mesuts spansk-kundskaber, så jeg kommenterede egentlig bare på baggrund af hans udtalelse, men det kan da godt være at den er blevet overfortolket.

Leveret af Kunena Forum