Özil til Bild: Jeg vil afslutte min karriere i Real Madrid
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Den tyske landsholdsspiller, Mesut Özil, er så tilfreds med tilværelsen i Real Madrid, at han ønsker at blive der i resten af sin karriere.
Det fortæller han i et interview med tyske Bild, hvor han blandt andet siger:
- Madrid er en fantastisk by, jeg føler mig fuldstændig tilfreds her. Jeg føler en stor opbakning fra klubben og har mange venner her, som Sergio Ramos og Benzema. Jeg vil spille her i mange år. Jeg ville gerne afslutte min karriere i Real Madrid.
Özil står noget uforstående over for de skriverier, som omhandler uro i spillertruppen:
- Den bedste træner i verden er José Mourinho. Medierne ved ikke hvad der foregår hos os. Lige nu er det totalt overdrevent. I omklædningsrummet griner vi af det. Det eneste, som betyder noget for mig, er at vi respekterer hinanden.
Han er i gang med sin tredie sæson i klubben og selv om han ind i mellem fortsat har problemer med sproget, så har han tilspillet sig en fast plads på holdet:
- Jeg har været her i tre år og det har gjort mig mere moden. Mere stabil og jeg har etableret mig som en spiller i startopstillingen, selv om mange ikke troede at jeg kunne gøre det. Jeg er stolt. Mourinho ved, hvad jeg kan og han taler meget med mig. Han er direkte og ærlig. Generelt giver Mourinho mig instruktioner på spansk. Hvis jeg ikke forstår det med det samme, forklarer han mig det på engelsk. Og hvis jeg stadig ikke forstår det, så fortæller hans assistent mig det på tysk. Mourinho giver mig tillid og det vil jeg gerne tilbagebetale med gode præstationer. Før jeg kom til Real Madrid, ønskede jeg altid at træner under Mourinho.
Mesut Özil fortalte også, at han ved hvad der forlanges af ham i klubben og var selvkritisk:
- Jeg skal være mere farlig foran mål. Score mere end 10 mål for Real Madrid. Det kan jeg godt. Med landsholdet var jeg topscorer i 2012.
Endelig fortalte han om sit forhold til Cristiano Ronaldo i forhold til at sparke frispark og her sluttede han af med en ironisk kommentar og et smil på læben:
- Han og jeg skiftes til at sparke frispark. Ham ,der føler sig bedst tilpas, sparker. Generelt sparker jeg frisparkene i højre side, mens Cristiano Ronaldo sparker i venstre side. Når vi ikke kan blive enige, kan vi altid slå sten, saks og papir.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madrid er en fantastisk by, jeg føler mig fuldstændig tilfreds her. Jeg føler en stor opbakning fra klubben og har mange venner her, som Sergio Ramos og Benzema. Jeg vil spille her i mange år. Jeg ville gerne afslutte min karriere i Real Madrid.
Og derfor er han elsket overalt på Bernabeú! Han er langtfra en ligeså god fodboldspiller som Ronaldo, men det er udtalelser som denne, som gør ham mere elsket og en større opbakning.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Lyndrup13
- Gæst
-
- iHalaMadrid!
- Gæst
-
Men jeg er nu meget sikker på, at han nok skal opnå det - og muligvis - og blive den bedste på pladsen!
Desuden håber jeg, at han bliver - vigtig for Real Madrids image. Aldrig trukket overskrifter på baggrund af negative handlinger!
Lad os se, om kan - sammen med Ronaldo - gøre forskellen i aften!
#iHala Madrid!
- figo2000
- Gæst
-
- Lyndrup13
- Gæst
-
- falle
- Gæst