Målløst og tamt i Oslo

10 år 11 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid måtte i går nøjes med 0-0 i træningskampen mod Vålerenga og selv om Rafa Benítez´ tropper vadede i chancer, så har det alligevel givet lidt panderynker i det spanske.

Det var nemlig fjerde gang af 7 mulige træningskampe, at Real Madrid gik fra banen uden at få scoret og anden kamp i træk, hvilket ikke er sket siden 2011.

Til gengæld har Real Madrid nu holdt nullet i 5 af de 7 træningskampe og holdet fremstår generelt mere kompakt og sikkert defensivt.

Gårsdagens kamp lignede hvad det var, nemlig en træningskamp, hvor spillerne aldrig for alvor kom i gear, men der var dog enkelte gode momenter fra spillere som Marco Asensio og Lucas Vázquez.

Real Madrid er nu tilbage i den spanske hovedstad, hvor man har en uge til at forberede Trofeo Bernabéu-kampen mod Galatasaray, inden det bliver alvor i La Liga.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #2 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Målløst og tamt i Oslo
Det var den mest ***syge kamp, jeg nogensinde har set, tror jeg. De var ikke gode/skarpe Real Madrid.

Dog synes jeg, at Lucas Vázquez gør det rigtig godt og lykkes med sine driblinger m.v. Meget mere overbevisende end Cheryshev m. fl. Glæder mig til at se mere til ham! :-)

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #3 af Par nummer 7
Besvaret af Par nummer 7 på emne Målløst og tamt i Oslo
En episode med Jese, han når ned til baglinjen og ligger en farlig aflevering fladt indover, men ingen er der til at modtage. Det er sket et par gange i denne optakt, hvorfor sammenhæng mellem kæderne ikke gælder helt fremme.

10 år 11 måneder siden #4 af Dios
Besvaret af Dios på emne Målløst og tamt i Oslo

Par nummer 7 skrev: En episode med Jese, han når ned til baglinjen og ligger en farlig aflevering fladt indover, men ingen er der til at modtage. Det er sket et par gange i denne optakt, hvorfor sammenhæng mellem kæderne ikke gælder helt fremme.

Jeg skrev det i et tidligere indlæg, men det er helt tydeligt, at vi mangler Ronaldo og Benzema. Noget som Benitez også udtalte efter kampen, hvor han pointerede, at vi manglede vores målscorere. Det er i disse situationer jeg ville elske at se Bale komme i, og specielt når Ronaldo ikke er med.
2/3 dele af vores angreb har været ude stort set hele pre-season, så det er helt naturligt, at der ingen sammenhæng er endnu.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 11 måneder siden #5 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Målløst og tamt i Oslo

Dios skrev:

Par nummer 7 skrev: En episode med Jese, han når ned til baglinjen og ligger en farlig aflevering fladt indover, men ingen er der til at modtage. Det er sket et par gange i denne optakt, hvorfor sammenhæng mellem kæderne ikke gælder helt fremme.

Jeg skrev det i et tidligere indlæg, men det er helt tydeligt, at vi mangler Ronaldo og Benzema. Noget som Benitez også udtalte efter kampen, hvor han pointerede, at vi manglede vores målscorere. Det er i disse situationer jeg ville elske at se Bale komme i, og specielt når Ronaldo ikke er med.
2/3 dele af vores angreb har været ude stort set hele pre-season, så det er helt naturligt, at der ingen sammenhæng er endnu.

Synes sgu det er lidt skræmmende. At Benitez udtaler sig sådan. Bale er for søren også en af vores målscorer? Han skal netop træde i karakter i disse kampe.

det irritere mig grænseløst at hele ledelsen bare glor ned i jorden. Hvordan kan man ikke overveje at sige "ja" til de (hvis det ellers er sandt) €130 mio. (Eller hvad det nu var). Hvad vinder man ved at beholde en spiller, der så tydeligt falder igennem i hver eneste kamp?
F. Perez føler han taber ansigt ved et salg? Det er simpelthen pinligt, og fuldstændig til grin at han altid så krampagtigt holder fast i hans spillere.

Det ødelægger dét som det handler om; fodbolden. Én ting er at der skal købes en verdensstjerne hvert eneste sommer. Men så erkend dog når ikke det går med en enkelt spiller.

Jeg er sgu træt af det altså.

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #6 af Par nummer 7

Dios skrev:

Kan vi ikke komme ud for en situation i sæsonen med samme scenarie (at spillere mangler) ?
Derfor skal det vel også fungere med reserverne !

Ser gerne det samme som dig, men er det ikke generelt for vores angreb, at vi ikke har en spiller som søger disse bolde udover Ronaldo ? Synes tit at Benzema står forkert når der komme disse aflveringer. Du har helt ret i, at det ikke har været stærkeste formation som vi har stillet med, det ville dog være positivt, at alle kunne spille samme stil uanset hvem der er på banen. Real Madrid mangler stadig en plan med den offensive spillestil. Det virker stadig bare til, at en spiller skal have bolden og stadig skal stoppe op for at se hvor medspillerne er henne. Sådan var det under Mourinho og ligeledes Ancelotti, heldig for Mourinho at kontra angrebene fungerede.

10 år 11 måneder siden #7 af JimmyBroe

Par nummer 7 skrev:

Dios skrev:

Kan vi ikke komme ud for en situation i sæsonen med samme scenarie (at spillere mangler) ?

Ser gerne det samme som dig, men er det ikke generelt for vores angreb, at vi ikke har en spiller som søger disse bolde udover Ronaldo ? Synes tit at Benzema står forkert når der komme disse aflveringer. Du har helt ret i, at det ikke har været stærkeste formation som vi har stillet med, det ville dog være positivt, at alle kunne spille samme stil uanset hvem der er på banen. Real Madrid mangler stadig en plan med den offensive spillestil. Det virker stadig bare til, at en spiller skal have bolden og stadig skal stoppe op for at se hvor medspillerne er henne. Sådan var det under Mourinho og ligeledes Ancelotti, heldig for Mourinho at kontra angrebene fungerede.

Påstår du at angrebet ikke fungerede under Ancelotti? Eller misforstår jeg.

Jeg mener altså ikke du kan kritisere spillet allerede, som jeg også har skrevet i et tidligere indlæg, i en anden tråd: ting tager tid. Med en ny træner kan vi ikke forvente at spillet/angrebet fungere fra start. Det kan det godt, men det er ikke forventeligt.

Jeg er her stadig XOXO

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #8 af Par nummer 7

JimmyBroe skrev:

Par nummer 7 skrev:

Dios skrev:

Påstår du at angrebet ikke fungerede under Ancelotti? Eller misforstår jeg.

Jeg mener altså ikke du kan kritisere spillet allerede, som jeg også har skrevet i et tidligere indlæg, i en anden tråd: ting tager tid. Med en ny træner kan vi ikke forvente at spillet/angrebet fungere fra start. Det kan det godt, men det er ikke forventeligt.

I det store hele fungerede angrebet under Ancelotti, men det var jo kun i perioder, mod mindre hold og de mange sejre i træk var flot, men på en billig baggrund. Det var trods alt kun Barcelona der gav os modstand i den periode, de kunne sagtens havde vundet kampen de tabte 3-1. Efter vinterpausen faldt det hele sammen jo, det vil det også gøre nu, hvis vi altså ikke får en mere synlig plan med spillestilen. Vi scorede 9 mål mod Granada var det vist, men er det ikke ligegyldigt ? Real Madrid vil jo altid scorer mange mål mod elendige hold, fordi at holdet jo er stærkt nok til at bryde igennem. Angrebet skulle jo også gerne fungere mod de svære modstandere, det synes jeg ikke det gjorde.

Jeg stoler på at Benitez kan gennemfører dette og ved at det tager tid, men ligenu ligner jo at vi har meget svært ved at gennemfører noget. Mod Bayern havde vi i realiteten intet at byde med offensivt, men altså det burde kunne lade sig gøre, selv med de spillere vi havde på banen.

Lad os se mod Galatasaray.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Par nummer 7.

10 år 11 måneder siden #9 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Målløst og tamt i Oslo
Det er skræmmende, at nogle mennesker stadig negligerer den vanvittige winning streak, vi havde i efteråret 2014 og frem til nytår.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #10 af Par nummer 7
Synes ikke det er skræmmende, kampene blev vundet nogle gange med ringe spil. Kampen i Ludogorets for eksempel. Der skulle heller ikke mere end en træningskamp mod AC Milan i december måned til at ødelægge det hele.

10 år 11 måneder siden #11 af JimmyBroe
@Par nummer 7

Som Pelle skriver. Stop med at negligere det. Er ret sikker på at havde vi mødt et hvilket som helst hold i den periode så havde vi slået dem med +2 mål. Det var først efter de fatale skader til Modric og senere James at spillet faldt fra hinanden. Samtidig indfandt trætheden sig på holdet og i sær midtbanen led under dette. Med disse uheldigheder og forkerte dispositioner fra Ancelotti mistede holdet sin balance og det hele ramlede sammen.

For Guds skyld. Tag ikke noget fra Real Madrids bedste periode i utroligt mange år. Balancen var fabelagtig og midtbanen samt angrebet spillede som ét element. Det var en smuk symbiose af utrolige præstationer over hele linjen. Jeg er dog helt enig i at resten af sæsonen var en joke. Men ideen og spillestilen var der. Flere faktorer var desværre bare med til at besværliggøre udlevelsen af disse.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved JimmyBroe.

10 år 11 måneder siden #12 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Målløst og tamt i Oslo

Par nummer 7 skrev: Synes ikke det er skræmmende, kampene blev vundet nogle gange med ringe spil. Kampen i Ludogorets for eksempel. Der skulle heller ikke mere end en træningskamp mod AC Milan i december måned til at ødelægge det hele.

Du har ret, det kan jo ikke have noget at gøre med et VM for klubhold, en latterlig og unødvendig kamp mod Milan, hvor spillerne skulle slappe af og restituere og så de uheldige skader til nøglespillere.

Det dårlige spil kom bare vupti af sig selv.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Leveret af Kunena Forum