Asensio udlejes, trods overbevisende præstationer

10 år 11 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Marco Asensio har gjort det over al forventning i sin korte tid i Real Madrid.

Den 19-årige spanier vendte tilbage fra ferie den 1. august og har således kun trænet med førsteholds-truppen i 1½ uge, men han har deltaget i de tre kampe mod Tottenham, Bayern München og Vålerenga og her er det overordnede indtryk særdeles positivt.

Faktisk så positivt, at der i spansk presse har været spekuleret i, at han har sikret sig en fast plads i førsteholdstruppen i den kommende sæson.

Men Rafa Benítez træffer først beslutning efter Trofeo Bernabéu-kampen mod Galatasaray på tirsdag, hvor han holder møde med Asensio og dennes agent, Horacio Gaggioli, om planerne og sandsynligvis ender det med en udlejning til en klub i Liga BBVA og her er Betis og Espanyol de største favoritter til at sikre sig stortalentet.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #2 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Asensio udlejes, trods overbevisende præstationer
Hvorfor skriver I, han udlejes som et faktum, når der ikke er truffet en beslutning om det endnu....

10 år 11 måneder siden #3 af Siempre Madrid

FigoJensen skrev: Hvorfor skriver I, han udlejes som et faktum, når der ikke er truffet en beslutning om det endnu....

Hvor skriver vi det som et faktum? Som jeg læser det, står der det pragtfulde ord "sandsynligvis", hvilket vel bedst kan oversættes som "størst chance for".

Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Siempre Madrid.

10 år 11 måneder siden #4 af Pelle

Siempre Madrid skrev:

FigoJensen skrev: Hvorfor skriver I, han udlejes som et faktum, når der ikke er truffet en beslutning om det endnu....

Hvor skriver vi det som et faktum? Som jeg læser det, står der det pragtfulde ord "sandsynligvis", hvilket vel bedst kan oversættes som "størst chance for".

Overskriften indikerer hvert fald, at det er et faktum.

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 11 måneder siden #5 af Siempre Madrid

Pelle skrev:

Siempre Madrid skrev:

Overskriften indikerer hvert fald, at det er et faktum.

Fair nok, men mellem os: Det er også næsten et faktum.

10 år 11 måneder siden #6 af JimmyBroe
Lad os lege det er et faktum.

Så synes jeg det er det helt rigtige at gøre. Han vil ikke få en stor nok rolle på holdet, til han kan få nok spilletid og udvikle sig efter planen.

Så han skulle gerne til en spansk La Liga klub. Betis og Espanyol lyder slet ikke dårligt. Jeg krydser fingre ihvertfald.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #7 af Par nummer 7
Besvaret af Par nummer 7 på emne Asensio udlejes, trods overbevisende præstationer
Jeg ser ham helst blive. Han er lige sådan en type der er brug for, en fighter og en der kan afgøre kampe. Synes ikke han skal lejes ud overhovedet.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #8 af Johnson
Han er et kæmpetalent. Jeg tror han bliver en kommende verdensstjerne.

• ElGordo
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #9 af ElGordo
Vi så jo selv med Morata, Negredo og Soldado at det er bedre for spilleren at komme ud og få en masse 1. hold fodbold og derefter en sæson eller 2 vende tilbage ved brug af en klausul som man senest gjorde med Carvajal.

10 år 11 måneder siden #10 af Neye
Asensio er et kæmpe talent og sådan en spiller skal fastholdes for enhver pris. Det er lige så vigtigt at han får spillet en masse fodbold på højeste niveau, hvorfor en udlejning er det helt rigtige

• Par nummer 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #11 af Par nummer 7
Besvaret af Par nummer 7 på emne Asensio udlejes, trods overbevisende præstationer
Det er sjovt at folk har den overbevisning om, at Real Madrid ikke længere kan give fast spilletid til unge spillere i klubben, hvis de er gode nok. Det er Asensio og han kan sagtens udvikle sig i klubben, som han kan alle andre steder. Der skal blot gives spilletid.

Der er jo en grund til at det er svært for Real Madrid, at finde frem til det flydende spil, for de unge får jo i den grad aldrig lov til at spille sammen. Carvajal udviklede sig rigtig godt i Leverkusen, det kunne han også havde gjort i klubben.

Illarra blev faktisk købt via hans gode præstationer i landsholdsturneringer for ungdomslandshold, og til dels også Isco. Jeg husker også, at både Marcelo og Higuain blev købt meget unge, de havde ikke brug for at blive lejet ud. Jeg ser ikke den store forskel på deres situation og så Asensios.

Det er en anden situation med Mayoral for eksempel.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Par nummer 7.

10 år 11 måneder siden #12 af Siempre Madrid

Par nummer 7 skrev: Det er sjovt at folk har den overbevisning om, at Real Madrid ikke længere kan give fast spilletid til unge spillere i klubben, hvis de er gode nok. Det er Asensio og han kan sagtens udvikle sig i klubben, som han kan alle andre steder. Der skal blot gives spilletid.

Der er jo en grund til at det er svært for Real Madrid, at finde frem til det flydende spil, for de unge får jo i den grad aldrig lov til at spille sammen. Carvajal udviklede sig rigtig godt i Leverkusen, det kunne han også havde gjort i klubben.

Illarra blev faktisk købt via hans gode præstationer i landsholdsturneringer for ungdomslandshold, og til dels også Isco. Jeg husker også, at både Marcelo og Higuain blev købt meget unge, de havde ikke brug for at blive lejet ud. Jeg ser ikke den store forskel på deres situation og så Asensios.

Det er en anden situation med Mayoral for eksempel.

Der er dog den markante forskel, at Asensio blot har vist sit niveau hos den bløde mellemvare Mallorca i Liga Adelante og nu skal kæmpe mod verdensstjerner som Isco, James, Bale, Cristiano Ronaldo og til dels Benzema. Det er et urimeligt krav at stille ham over for.

Han har brug for regelmæssig spilletid på et højt niveau og det kan han få i Betis eller Espanyol og så kan han forhåbentlig vende tilbage og få en plads.

Leveret af Kunena Forum