Benítez var uvidende om fyreseddel

10 år 5 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge flere spanske medier var Rafa Benítez uvidende om sin forestående fyring i går.

Spanske Cadena SER melder, at klubbens generaldirektør kontaktede ham om morgenden for at snakke fodbold, men i løbet af dagen kunne Rafa Benítez læse at hans tid som Real Madrid-træner var ovre.

Kl. 18.30 i går - altså en halv time før det proklamerede pressemøde - blev Rafa Benítez igen ringet op og bedt om at møde op på Estadio Santiago Bernabéu, hvilket han afviste og herfra tog han ikke længere sin telefon og omkring halvanden time senere kunne han så i en 22 sekunders tale fra Florentino Pérez konstatere, at Zinedine Zidane havde overtaget posten som Real Madrid-træner.

Det er blot 18 dage siden, at Florentino Pérez offentligt erklærede, at Rafa Benítez ikke var problemet, men løsningen og dermed for anden gang på få måneder offentligt var ude og forsvare den træner, som ved sin ansættelse lod glædesfølelserne løbe af med sig og fældede en tåre, mens han med knækkende stemme kunne fortælle, at han var fyldt med stolthed over at vende hjem til "sit hus", fyldt med drømme om at passe sit arbejde bedst muligt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #2 af Dios
Det er en så beskidt afsked, som det overhovedet kan blive, og specielt overfor en så loyal Madridista som Benitez altid har været.
Frygten for en Calderon lignende præsident har altid siddet i mig, men alle andre præsidenter end Perez er mere værdig for Real Madrid nu.
Ikke nok med Perez vil "modernisere" Real Madrid ved at slette historie, så er han også manden bag de elendige resultater i halvdelen af min levetid.
Real Madrid's ry har aldrig været det bedste, men det har aldrig rigtig betydet noget for mig, men jeg kan jo ikke engang selv se på Real Madrid uden at tænke negative tanker.
Jeg er ikke typen som håber Zizou vil fejle, for at få Perez til at forlade posten. For i sidste ende er det Real Madrid vi alle holder af, og Real Madrid vi alle burde støtte, men der er jo desværre bare ikke en anden udvej end fiasko, så presset på Perez bliver så enormt, så han kun kan trække sig.
Bliver Zizou en kæmpe succes, så vil det jo aldrig ske, men så længe Perez er så rådden, og alle hans beslutninger er så rådne - lige fra hans private vennetjenester, som ender ud i inkompetente ansættelser, til hans manglende evne til succes på det sportslige plan, og jeg kan faktisk blive ved, så vil den råddenskab altid ligge dybt i klubben. Lidt modvind, så vil klubben igen gå i forrådnelse som vi ser det nu.

Nye tider, og gerne med Zizou i spidsen, for selvfølgelig skal han have chancen nu!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: NDR

10 år 5 måneder siden #3 af NDR
Jeg er målløs over den her fyring, og over denne her beskidte behandling af Benitez, og især også fra folk i Madrid!.....Holdet har været hårdt ramt af skader i forsvaret, og ingen tvivl om at det har kostet nogle point, og så med nul opbakning og kun op ad bakke, så synes jeg Benitez har gjort det fantastisk godt taget i betragtning af disse kummerlige forhold....iblandt de 3 bedste med en forskel på få point som kan ændre sig iløbet af en uge til en førsteplads!!...Klar til Championleague, og den med Copa del rey kunne han sku ikke gøre for!! Benitez er vel den eneste der ikke har fejlet i den her sæson indtil nu!!!...Men Zidane er en drøm for mig som træner, men det var 2-3 år for tidligt, og hvis han ikke vinder La Liga til sommer, vil han så også blive piftet ud af station, svinet til af halvdelen af brugerene her på siden og fyret og kastet på gaden som en gammel karklud ligesom Benitez er blevet?.........Jeg ville hellere have noget stabilitet, og så ville jeg egentligt værte ligeglad om vi vandt hvis bare vi kunne være iblandt de 3 bedste hver år i La Liga, det ville være fint for mig.....trænere som Wenger og Simeones resultater ville være godkendt.

10 år 5 måneder siden #4 af asp3200
Lad os nu lige tage det roligt. Det er spanske aviser og Benitez har ikke meldt noget ud.

10 år 5 måneder siden #5 af madrid2000
Han var så dårlig. Resultaterne var så dårlige at det var en overraskelse, at han ikke røg 3 måneder siden. Hver eneste gang man har mødt modstand, så har han fejlet. Skader? De sidste 2 måneder har næsten alle nøgle spiller været klar, men alligevel har man spillet som en pose nødder og igen igen tabt til de gode hold. Alle kan vinde over de små hold, specielt hvis dommeren dømmer 1-2 gratis straffesspark.

Han skulle være fyret dagen efter Real tabte 4-0 til Barcelona.

10 år 5 måneder siden #6 af NDR

madrid2000 skrev: Han var så dårlig. Resultaterne var så dårlige at det var en overraskelse, at han ikke røg 3 måneder siden. Hver eneste gang man har mødt modstand, så har han fejlet. Skader? De sidste 2 måneder har næsten alle nøgle spiller været klar, men alligevel har man spillet som en pose nødder og igen igen tabt til de gode hold. Alle kan vinde over de små hold, specielt hvis dommeren dømmer 1-2 gratis straffesspark.

Så kan jeg regne ud hvilken latterlig kommentar du vil stå klar med hvis vi taber i returopgøret til Barcelona...dvs. farvel til Zidane eller???

10 år 5 måneder siden #7 af JimmyBroe
@NDR

Det er alligevel en tabermentalitet der siger spar to. Sidder du og siger i rammende alvor, at en tredjeplads i hver sæson vil være acceptabel? Wenger tilstande ville sende os på fjerdepladsen igennem en lang årrække.

Jeg er her stadig XOXO

10 år 5 måneder siden #8 af Jaken

madrid2000 skrev: Han var så dårlig. Resultaterne var så dårlige at det var en overraskelse, at han ikke røg 3 måneder siden. Hver eneste gang man har mødt modstand, så har han fejlet. Skader? De sidste 2 måneder har næsten alle nøgle spiller været klar, men alligevel har man spillet som en pose nødder og igen igen tabt til de gode hold. Alle kan vinde over de små hold, specielt hvis dommeren dømmer 1-2 gratis straffesspark.

… Men det er jo slet ikke tæt på at være hele historien.

Det er jo så utrolig sigende, at den periode holdet var bedst i, var den periode hvor flest var skadet.

Holdet var langt mere sammenhængende, spillerne blev roteret og der var tydelige ideer at spore i spillet i de første par måneder. Spillet på banen var ganske vist ikke ligefrem sindsoprivende og holdet havde stadig vanskeligt ved at præstere i hele kampe, men i det mindste viste holdet (og ikke bare enkelte spillere) klare evner i en 30-45 minutters tid i hver kamp. Ikke at det er godt nok på sigt, men med omstændighederne taget i betragtning var det nogenlunde forståeligt og forventeligt.

Det hele ændrede sig så da spillerne begyndte at blive klar. Spillet blev betydeligt mere usammenhængende og febrilsk, de gode perioder i kampene svandt mere og mere ind, spillerne blev nærmest ikke roteret og attituden begyndte at blive opgivende.

Benitez er selvfølgelig ikke foruden ansvar for de, i særdeleshed, svage sidste par måneder, men sammenhængen mellem skaderne og det gode/bedre spil er ikke desto mindre påfaldende. Det siger ufattelig meget om presset fra ”visse” elementer...

Jeg skal heller ikke sidde og sige at Benitez’ vision omtvisteligt er/var den rigtige, men hvad er meningen med at ansætte en træner og så ikke lade ham forfølge den?

Det mest spøjse er dog at 4-0-nederlaget blev katalysatoren for Benitez’ uundgåelige fyring - selvom kampen og den efterfølgende periode om noget var det mindst ”Benitez-agtige” vi fik set over de 7 måneder det i alt varede…

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #9 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Benítez var uvidende om fyreseddel

Jaken skrev:

… Men det er jo slet ikke tæt på at være hele historien.

Det er jo så utrolig sigende, at den periode holdet var bedst i, var den periode hvor flest var skadet.

Holdet var langt mere sammenhængende, spillerne blev roteret og der var tydelige ideer at spore i spillet i de første par måneder. Spillet på banen var ganske vist ikke ligefrem sindsoprivende og holdet havde stadig vanskeligt ved at præstere i hele kampe, men i det mindste viste holdet (og ikke bare enkelte spillere) klare evner i en 30-45 minutters tid i hver kamp. Ikke at det er godt nok på sigt, men med omstændighederne taget i betragtning var det nogenlunde forståeligt og forventeligt.

Det hele ændrede sig så da spillerne begyndte at blive klar. Spillet blev betydeligt mere usammenhængende og febrilsk, de gode perioder i kampene svandt mere og mere ind, spillerne blev nærmest ikke roteret og attituden begyndte at blive opgivende.

Benitez er selvfølgelig ikke foruden ansvar for de, i særdeleshed, svage sidste par måneder, men sammenhængen mellem skaderne og det gode/bedre spil er ikke desto mindre påfaldende. Det siger ufattelig meget om presset fra ”visse” elementer...

Jeg skal heller ikke sidde og sige at Benitez’ vision omtvisteligt er/var den rigtige, men hvad er meningen med at ansætte en træner og så ikke lade ham forfølge den?

Det mest spøjse er dog at 4-0-nederlaget blev katalysatoren for Benitez’ uundgåelige fyring - selvom kampen og den efterfølgende periode om noget var det mindst ”Benitez-agtige” vi fik set over de 7 måneder det i alt varede…

Det er nogle gode betragtninger. Det må være tydeligt for enhver at Benitez ikke var manden bag startopstillingen som Real Madrid brugte mod Barcelona.

10 år 5 måneder siden #10 af Siempre Madrid

NDR skrev: Jeg er målløs over den her fyring, og over denne her beskidte behandling af Benitez, og især også fra folk i Madrid!.....Holdet har været hårdt ramt af skader i forsvaret, og ingen tvivl om at det har kostet nogle point, og så med nul opbakning og kun op ad bakke, så synes jeg Benitez har gjort det fantastisk godt taget i betragtning af disse kummerlige forhold....iblandt de 3 bedste med en forskel på få point som kan ændre sig iløbet af en uge til en førsteplads!!...Klar til Championleague, og den med Copa del rey kunne han sku ikke gøre for!! Benitez er vel den eneste der ikke har fejlet i den her sæson indtil nu!!!...Men Zidane er en drøm for mig som træner, men det var 2-3 år for tidligt, og hvis han ikke vinder La Liga til sommer, vil han så også blive piftet ud af station, svinet til af halvdelen af brugerene her på siden og fyret og kastet på gaden som en gammel karklud ligesom Benitez er blevet?.........Jeg ville hellere have noget stabilitet, og så ville jeg egentligt værte ligeglad om vi vandt hvis bare vi kunne være iblandt de 3 bedste hver år i La Liga, det ville være fint for mig.....trænere som Wenger og Simeones resultater ville være godkendt.

Hvad er du utilfreds med? Vi er i top 3 hvert eneste år. Vi er meget sjældent i top 1, men altid i top 3......hvad det angår er vi skræmmende stabile!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 5 måneder siden #11 af SR4
Jeg tror egentlig ikke det har så meget at gøre med at Benitez fik en dårlig start, men at man i det hel taget ikke så han var den rette for Real. Mange undrede sig egentlig over, hvad i alverden Benitez skulle bidrage med. Han har i mange år ikke bragt store resultater med sig. Jeg er sikker på, at havde det været et stort navn som Mou, havde han fået længere snor.

10 år 5 måneder siden #12 af NDR

Siempre Madrid skrev:

NDR skrev: Jeg er målløs over den her fyring, og over denne her beskidte behandling af Benitez, og især også fra folk i Madrid!.....Holdet har været hårdt ramt af skader i forsvaret, og ingen tvivl om at det har kostet nogle point, og så med nul opbakning og kun op ad bakke, så synes jeg Benitez har gjort det fantastisk godt taget i betragtning af disse kummerlige forhold....iblandt de 3 bedste med en forskel på få point som kan ændre sig iløbet af en uge til en førsteplads!!...Klar til Championleague, og den med Copa del rey kunne han sku ikke gøre for!! Benitez er vel den eneste der ikke har fejlet i den her sæson indtil nu!!!...Men Zidane er en drøm for mig som træner, men det var 2-3 år for tidligt, og hvis han ikke vinder La Liga til sommer, vil han så også blive piftet ud af station, svinet til af halvdelen af brugerene her på siden og fyret og kastet på gaden som en gammel karklud ligesom Benitez er blevet?.........Jeg ville hellere have noget stabilitet, og så ville jeg egentligt værte ligeglad om vi vandt hvis bare vi kunne være iblandt de 3 bedste hver år i La Liga, det ville være fint for mig.....trænere som Wenger og Simeones resultater ville være godkendt.

Hvad er du utilfreds med? Vi er i top 3 hvert eneste år. Vi er meget sjældent i top 1, men altid i top 3......hvad det angår er vi skræmmende stabile!

Jeg er utilfreds med trænerskifte konstant! Ancellotti havde allerede vist nok, og Benitez fik aldrig chancen! Hvis de præstere en anden eller tredieplads deres første sæson, og anden sæson, og det ellers fungere i omklædningsrummet, så er det ok for mig, men her er tale om fyringer af trænere konstant, og det vinder man intet ved.... Og det er utilfredsstillende!!

Leveret af Kunena Forum