Marca: Vi lyver ikke

13 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Spanske Marca svarer i dag igen på Florentino Pérez´ påstand om, at den madrilenske avis er fyldt med løgn, når den skriver at Real Madrid-præsidenten har holdt møde med Iker Casillas og Sergio Ramos, hvor der er stillet et ultimatum om, at enten forlader José Mourinho klubben til sommer eller også vil en række spillere bede om at blive solgt.

Med en stort opsat forside svarer Marca i dag tilbage:

MARCA LYVER IKKE

Overskriften er sat sammen med et billed af en sms-samtale, som tilsyneladende er foregået mellem en unavngiven Marca-journalist og en unavngiven person i Real Madrid. Der står følgende i sms-samtalen:

Journalist: Man siger, at selv ***spiller*** forlader klubben, hvis han (Mourinho, red.) fortsætter.

Person i Real Madrid: Det er ikke kun ***spiller***, jeg kan fortælle dig, at det er mange flere.

Journalist: Hvad snakkede de (Florentino Pérez, José Ángel Sánchez, Casillas, Ramos, red.) om?

Person i Real Madrid: De snakkede om alt...***spiller***, trup, træner, bonus og andre ting...

Marca ønsker naturligvis at beskytte sine kilder, så det vil sandsynligvis aldrig blive afsløret, hvem der står bag den sms-samtale eller om den er pure opspind.

Til gengæld står det klart, at denne sag vil komme til at køre i spansk presse i lang tid endnu.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 6 måneder siden #2 af BBB
Besvaret af BBB på emne Marca: Vi lyver ikke
Kunne det med at man vil (undersøge om man kan) hive Marca i retten være en måde at trække en reaktion fra Madrid i langdrag, enten til Marca finder noget andet og mere positivt at skrive om, eller til Madrid er færdige i CL?

13 år 6 måneder siden #3 af MMM
Besvaret af MMM på emne Marca: Vi lyver ikke
.
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved MMM.

• Orange You Glad
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #4 af Orange You Glad
Besvaret af Orange You Glad på emne Marca: Vi lyver ikke
Det er heller ikke, fordi jeg er spansk translatør, men "se habló" betyder vel "taltes", hvis det skal oversættes direkte. Altså spørger journalisten: "Hvad blev der talt om?" Dertil svares: "Der blev talt om alt." Så det bliver man desværre ikke klogere af.

13 år 6 måneder siden #5 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Marca: Vi lyver ikke
Det kan ik blive mere morsomt. Uanset sandheden haaber jeg a vi fans vil saette marca paa plads meget snart.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 6 måneder siden #6 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Marca: Vi lyver ikke

Hugol skrev: Det kan ik blive mere morsomt. Uanset sandheden haaber jeg a vi fans vil saette marca paa plads meget snart.

Jeg kan ærligt talt ikke få øje på det morsomme?

Jeg er her stadig XOXO

13 år 6 måneder siden #7 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Marca: Vi lyver ikke
Det morsomme er hvor meget marca proever at udstille real madrid. Og de saa kalder sig en madrid avis

Har valgt at takke af på forum!

13 år 6 måneder siden #8 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Marca: Vi lyver ikke

Hugol skrev: Det morsomme er hvor meget marca proever at udstille real madrid. Og de saa kalder sig en madrid avis

Okay, ja jeg vil kalde hele molevitten abnorm absurd.
Marca er nogen klovnehoveder, Mourinho er en spade og muldvarpen (hvem det så end måtte være) er en backstabber mod hele Madridismoen.

Denne sæsons negative begivenheder er en skændsel for Real Madrids histore. En STOR sort plet. Bah

Jeg er her stadig XOXO

13 år 6 måneder siden #9 af Dios
Besvaret af Dios på emne Marca: Vi lyver ikke
Hvad nu hvis Marca har ret? Om man vil det eller ej, så er problemet stadig kørende. Kan det ikke være fordi der er så meget sandhed i det, at problemet ikke forsvinder.
Marca har aldrig været så meget efter Real Madrid, men Real Madrid har heller aldrig være så meget efter Marca. Sjovt nok har hadet imellem Real Madrid og Barcelona, og Real Madrid og pressen/Marca aldrig været større, og hvem kan dog mon stå bag? Mourinho selvfølgelig!.

Jeg siger ikke at Marca har ret, men jeg siger slet ikke, at Real Madrid har en god sag for sig. Hvis Marca har opdigtet denne historie, for det finder man ud af, hvis det hele ender i retten. Så bliver de sagsøgt med penge summer, som ikke engang Marca ville kunne overleve, og deres troværdighed vil være helt væk.
Med en undskyldning kunne man stadig opretholde et nogenlunde forhold til Real Madrid, for "hetzen" er kun rettet imod Mourinho.
Jeg nægter simpelthen og tro, at man tør og gå så langt med en løgn, hvis der ikke bare er få sandheder bag. Det vil simpelthen være for risikabelt for Marca, hvis de bliver udstillet på sådan en måde, og deres løgn kommer til sandhed.
Specielt taget i betragtning, at der allerede er afsløret en muldvarpe. Vi ved ikke hvem, men vi ved, at informationer slipper ud.
Omvendt vil de forblive objektive og troværdige, hvis de virkelig har hold i deres sag.

Marca har altid været objektiv IMO. Måske er de gået en anelse for langt i mange tilfælde, men det er nu en avis, som i sidste ende skal sælge sider.
Jeg er ihvertfald glad for, at Marca ikke kører samme usympatisk og utroværdig stil som de katalanske aviser. De kunne også bygge hele avisen op på løgne imod Barcelona, som de f.eks. gør det i Katalonien. Selvfølgelig bare omvendt :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

13 år 6 måneder siden #10 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Marca: Vi lyver ikke
Du har fat i noget Dios.

Har folk glemt, at Mourinho hev en MARCA-journalist til side og gav ham en verbal lussing, hvor han bl.a. omtalte nogle sorte får i truppen? Og nu skal det forlyde, at MARCA har fabrikeret en historie. Men vi ved allerede godt, hvordan Mourinho ser på det, så det kommer nok ikke som en overraskelse for ham. De to historier - både denne og historien om MARCA-journalisten der fik en skideballe - hænger egentlig meget godt sammen, hvis man nu tænker sig lidt om.

(... og Siempre; kom ikke og sig, at Pérez virker til, at det lige pludselig kommer bag på ham ;-))

Denne historie ændrer ikke noget ved situationen. Hvis man lægger to og to sammen, så er det egentlig bare en tyk understregning af hvad der foregår. Mourinho er på vej ud. Og spillerne spiller ikke længere for Mourinho, men for dem selv og deres egen ære.

Nu har Mourinho stukket til samtlige af holdets profiler. Senest Casillas, Di María og Cristiano. Selv vil Mou sige, at han gør det for at motivere spillerne. Selv vil Mou sige, at han gør hvad han kan, for at holdet skal vinde. Hvis man vinder Champions League, så vil Mou påpege hans (psykologiske) arbejde med truppen. Omvendt vil spillerne gøre det for dem selv. Det er tydeligt, at parterne ikke lytter til hinanden længere. Det eneste de er fælles om, er målet om at vinde Champions League og Copa del Rey.
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever

13 år 6 måneder siden #11 af MMM
Besvaret af MMM på emne Marca: Vi lyver ikke
Det er svært at vurdere om Marca har ret uden at diskutere hvad historien rent faktisk er. Perez, Casillas og Ramos nægtede at spillerne havde givet et ultimatum, hvilket var det indtryk man fik af Marcas forside. Men da Marcas redaktør igår var ude og forsvare historien, sagde han at

"All we claim is that the players said: 'President, we're more united than ever, we're going all out for the Champions League and the Spanish Cup. However, some of the coach's actions have disconcerted us and if he stays next season, some players will consider their futures'. That's the information we have, and that's what we've reported"

hvilket jo ikke lyder som et ultimatium, men derimod som noget der falder meget godt i tråd med den seneste tids uro. Marca har så bare valgt at anlægge en meget hård vinkel, hvilket ikke er så overraskende. Så jeg tror også du har fat i noget, Dios.

13 år 6 måneder siden #12 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Marca: Vi lyver ikke
Jeg er meget interesserede i at vide, hvem muldvarpen mon kan være... det er simpelthen så forrykt, at man som topspiller i verdens største klub, kan finde på at forråde klubben ... og ja, for hvad tænker man?

Det kan kun skyldtes, at der er lavet en deal, så Marca ikke vil snakke grimt om spilleren i pressen. Derfor vil jeg prøve udelukkelses metoden - der kan ikke være nogen tvivl om, at muldvarpen er spanier, det er jeg i hvert fald ganske sikker på. Derfra fjerner jeg Callejon fra listen ligeså Adan, da Callejon er Mourinho's darling, der er evig taknemmelig for bare at være i klubben. Ligeså med Adan, der i den seneste tid er blevet kritiseret ofte i pressen (Marca). Det stiller os tilbage med de fem spanske landsholdsspillere:

Casillas, Arbeloa, Ramos, Albiol, Alonso

- Det er selvfølgelig de to spillere, Casillas og Ramos, der springer i øjne. Men det kan lige så godt være Arbeloa, Albiol eller Alonso, ja måske endda mere sandsynligt, da det simpelthen ville være katastrofalt, hvis en af vores to kaptajner leaker information, og skaber (endnu mere) ravage indefra. Mit bud, uden nogen rigtig form for argumentation vil være Albiol. da jeg har et billede af, at Xabi Alonso er en ægte gentleman på, og uden for banen, og gennem egne præstationer har slået sit navn fast. Arbeloa er trods alt Canterano, Real Madrid mand med succes på klub- og landshold, set ud fra spilletid især. Derfor er mit bud Raul Albiol, der aldrig rigtig har slået sit navn fast i Real Madrid, og derfor kan have intuitioner om at formindske kritikken fra medierne. Han er ikke en af klubbens egne, og nu også 4. valg efter Varane har overtaget pladsen efter Pepe og Ramos. Udover det, så har han haft en yderst anonym rolle, siden ankomst og vil derfor være en oplagt muldvarpe, der virkelig har en fod inde, det gælder både i den spanske klikke, men også i baggrunden i Real Madrids omklædningsrum, hvor han langt fra er en af profilerne. Spændende er det i hvert fald at følge med i, og jeg håber muldvarpen får karma'en at mærke i sidste ende!

Ps. det er en subjektiv vurdering, og selvfølgelig kun ren spekulationer. I princippet kan det jo være alle i klubben, ja helt fra toppen og ned til de Canteranos, der får lov at træne med førsteholdet i ny og næ. Jeg tillod mig bare en kort stund at lege dén moderne Sherlock Holmes ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Leveret af Kunena Forum