Málaga maltrakterede mesterskabsdrømmen

10 år 5 måneder siden #1 af Administrationen

Glade spillere - 90 minutter senere var ansigtsudtrykkende en del mere triste.

Så skete det – Real Madrid, er efter et fortjent pointtab i Málaga, nu definitivt ude af mesterskabsræset, og kan nøjes med at koncentrere sig om Champions League. Cristiano Ronaldo brændte straffespark undervejs i 1-1-kampen.

Málaga er et underligt fodboldhold. For meget skal andaluserne have ros for – herunder evnen til at fastholde en stram taktik, være aggressiv, presse på de rigtige tidspunkter og få publikum på lægterne med sig – men at kalde det et teknisk dygtig mandskab med store fodboldmæssige kvaliteter vil være at gøre som Linda Lovelace og tage munden for fuld.

For Javi Gracias hold handler fodboldkampe naturligt nok heller ikke om at skabe overskrifter for lækre detaljer og fornemt kombinationsspil – det handler om point, om pladser i rækkens øverste halvdel og om at drille de store, og det er helt fair – for spillermaterialet berettiger ikke til mere, men som madridista er det let at blive misunderlig på fighterviljen hos dagens hjemmehold. Ikke en løs bold fik lov til at lande uforstyrret. Og det er netop de dyder, der gør de lyseblå til en så vanskeligmodstander, og som også var stærkt medvirkende til, at Zidanes tropper måtte nøjes med et enkelt point på La Rosaleda.

For det var Cristiano Ronaldo i klokkeklar offside-position, der stødte bolden i en bue over en ellers godt spillede Kameni og nettet, som gjorde forskellen på succes og fiasko. At portugiseren kort efter misbrugte et korrekt dømt straffespark viste sig altså at blive udslagsgivende for kampen.

Hos Málaga var det Arbentosa, der sparkede balance i tingene ovenpå et angreb, hvor de madrilenske kvaler på egen banehalvdel blev udspillet – en bold i dybden, en tværpasning og så kunne forsvarsspiller helt umarkeret tordne bolden ind bag en prisgivet Navas. Dybt, dybt fornærmende, og man vidste med det samme, at muligheden for sejr gik fra lille til minimal.

Generelt var der dog tale om et meget rodet opgør, hvor Real Madrid lavede forsvarskiks nok til en hel Youtube-video (ideen er hermed givet videre), alt i mens Kameni i Málaga-målet og Navas i Madrids ditto leverede mere end en god redning. Træfsikkerhed var som antydet ikke med på listen over kernekompetencer denne solbeskinnede, spanske søndag.

Som med denne slags rodede opgør var der også en stor portion grove frispark, og det kan godt undre, at særligt den tidligere Madrid-spiller Miguel Torres ikke fik sin anden advarsel efter, han klart bremsede et lovende angreb på Jesé i slutningen af første halvleg.

Málaga – Real Madrid 1-1 (0-1)

0-1 Cristiano (33’), 1-1 Albentosa (66’)

Málaga

Kameni – Torres, Welington, Albentosa, Rosales – Horta (62’, Fornais), Camacho, Recio, Juanpi (88’, Duda) – Cop (81’, Santa Cruz), Charles

Real Madrid
Navas –Marcelo, Ramos, Nacho, Carvajal – Kroos, Kovacic, Modric – Jesé (61’, Vazquez), Cristiano, Isco (75’, James)

Gule kort: Miguel Torres, Welington, Charles, Camacho (Málaga) Marcelo, Modric (Real Madrid)

Dommer: Ignacio Iglesia Villanueva

Kampens spiller: Navas. Flere store redninger og uden skyld i Málagas scoring.
Kampens detalje: Iscos nye ansigt. #extrememakeover

Kampens badebold: Ramos. Så mange elementære fejl af en spiller med hans erfaring er utilgiveligt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #2 af asp3200
Nå det var det. Tamt.

10 år 5 måneder siden #3 af Ellehamp
Men det var måske også at tage munden for fuld at drømme om et mesterskab, var det ikke? Når man får en ny træner, nyt frisk pust, ind, plejer man da lige at sige "Okay i denne sæson, vinder vi nok ikke det store. Så længe vi bare opnår mindstekravet (CL-kval), og man ud fra kampene kan se en fremtid med denne træner, er det i orden", gør man ikke? Det var vel derfor, Benitez blev fyret, ikke sandt? Fordi man simpelthen ikke kunne se Real vokse under hans vinger. Men nu har man igen fået endnu en ny træner, endnu et nyt frisk pust, ind, og så har man da aldrig nogensinde tilladt sig at drømme om pokaler og hæder, har man?

Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Ellehamp.

10 år 5 måneder siden #4 af Siempre Madrid
Suk, bare suk.

Det er virkeligt ydmygende, at vi står på kanten til marts måned og så kan vi konstatere, at vi er ude af mesterskabskampen. 13 runder før tid.

Det er tid til at træffe modige beslutninger, Señor Florentino Pérez. Tør du!?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 5 måneder siden #5 af real89

Siempre Madrid skrev: Suk, bare suk.

Det er virkeligt ydmygende, at vi står på kanten til marts måned og så kan vi konstatere, at vi er ude af mesterskabskampen. 13 runder før tid.

Det er tid til at træffe modige beslutninger, Señor Florentino Pérez. Tør du!?

Om han tør at sige op?? Det er vel det vi alle ønsker. Manden har bevist, at han er en fantastisk forretningsmand, men på det sportslig, mere noget der er for selvfed, hvor hans ideer, kommer før det sportslig og holdet til sidst. Og det er ret sørgeligt, når problemerne er så åbenlyse.

Alt er selvfølgelig ikke hans skyld(men tæt på), spillerne er jo trods alt dem der spiller kampene. Og ud fra idags kamp, var deres præstation decideret PINLIGT.
Hvordan de formår at spille så ugideligt, uden gejst, uden vilje til at vinde en vigtig kamp, er mig en gåde. Og at Zidane fortætter med at holde Kroos inde i kampen efter 1 halvlegs elendige præstation, er mig en endnu større gåde. Nok den mest ide forladte midtbane spiller idag, der kom intet fra ham, og endnu mindre da vi mest havde brug for det, ren bold flytteri, uden en pointe.
Isco må meget gerne bare blive på bænken, hvis det er sådan man takker for spilletid. Nøj. det ringe-så aflever dog bolden. Han burde være blevet skiftet ud i 2 halvleg med James, som trods alt havde en bedre indhop.

Lucas Vasquez og Jesé, griber bare ikke deres chancer når de skal. Alt hvad de fortog sig, blev til ingenting. Tror faktisk enhver Castilla spiller havde præsteret bedre!!

Det er godt nok sørgeligt, lige når jeg troede vi var på vej op igen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Salix7

10 år 5 måneder siden #6 af Salix7
Jeg forstår slet ikke, hvorfor en spiller som Casemiro ikke kommer i spil fra 2. halvlegs start i stedet for Kovacic, som fyldte for lidt på dagen!
Spillet var usammenhængende, der var langt mellem kæderne, og det defensive sejlede mere end bare totalt!! Kæmpe skuffelse og en generelt pinlig optræden, hvor der manglede både vilje, tempo og gejst - SUK!!

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #7 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Málaga maltrakterede mesterskabsdrømmen
Florentino Perez har vel ikke flere kort i ærmet. Han har satset hele butikken på Zidane som med sin legendestatus skal skærme ham fra den værste kritik. Den manøvre holder nok kun indtil vi er røget ud af Champions League. Jeg tror at vi er nogle stykker der vejrer morgenluft.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Johnson.

• Tore Hansen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #8 af Tore Hansen
Besvaret af Tore Hansen på emne Málaga maltrakterede mesterskabsdrømmen
Lad os gå all in på Champions League og glemme ligaen ikke glemme men håbe at vi kan Vinde CL.

10 år 5 måneder siden #9 af AmorMadrid

Ellehamp skrev: Men det var måske også at tage munden for fuld at drømme om et mesterskab, var det ikke? Når man får en ny træner, nyt frisk pust, ind, plejer man da lige at sige "Okay i denne sæson, vinder vi nok ikke det store. Så længe vi bare opnår mindstekravet (CL-kval), og man ud fra kampene kan se en fremtid med denne træner, er det i orden", gør man ikke? Det var vel derfor, Benitez blev fyret, ikke sandt? Fordi man simpelthen ikke kunne se Real vokse under hans vinger. Men nu har man igen fået endnu en ny træner, endnu et nyt frisk pust, ind, og så har man da aldrig nogensinde tilladt sig at drømme om pokaler og hæder, har man?

Problemet er bare at vi skifter træner hvert år, også selvom jeg mener at det er en fair begrundelse, at man ikke kan forvente titler, når man skifter træner halvvejs inde i sæsonen. Men man kan jo aldrig forvente titler så, hvis man bruger den undskyldning, fordi vi jo netop skifter træner så tit, at spillerne altid skal vænne sig til et nyt system, og de nye spillere der bliver købt ind til klubben passer ikke nødvendigvis ind i den spillestil som Real Madrid har (også selvom man kan være i tvivl nogen gange, om vi overhovedet har en).
Begge disse problemer stammer fra Perez, som både er ansvarlig for trænerskiftene, og også spillerindkøb, så det er der den er gal. Men det har vi vel egentlig også vist i noget tid nu.
Jeg tror vi skal være heldige for at vinde flere titler med Perez ved roret. Vi skal simpelthen have en retning med klubben, og prøve at lade trænerne blive i lidt længere tid så de kan bygge noget op, og så spillerne ikke skal vænne sig til en ny spillestil hver halve år.
Derudover skal spillerindkøbene fra nu af også have en mening, og ikke bare være ren marketing. Spillerne skal passe ind til holdet, og de skal ikke bare være de største stjerne man kan finde på markedet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Salix7

10 år 5 måneder siden #10 af asp3200
Så er der chl tilbage i nogle uger indtil vi dummer os igen. Glæder mig til ny sæson hvor Zidane får holdet fra start.

Perez går aldrig af og bliver ikke væltet, så vi skal vente til han dør før der muligvis sker attitude ændringer og adfærd i klubben, sørgeligt..

10 år 5 måneder siden #11 af Salix7

asp3200 skrev: Så er der chl tilbage i nogle uger indtil vi dummer os igen. Glæder mig til ny sæson hvor Zidane får holdet fra start.

Perez går aldrig af og bliver ikke væltet, så vi skal vente til han dør før der muligvis sker attitude ændringer og adfærd i klubben, sørgeligt..

Jeg håber, at Zidane får lov til at få en hel sæson, og så skal han virkelig have skubbet lidt passion ind i flere af vores spillere, så alle føler, at de skal kæmpe for deres plads hver gang, da ingen skal være selvskrevet!

Angående Perez vil naturloven komme dig til gode før eller siden ;-) Perez er jo ikke en ung herre, og en ting er sikkert her i tilværelse: Vi skal alle ud på vores sidste rejse før eller siden :-)

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

10 år 5 måneder siden #12 af Daniel
Jeg synes faktisk, at Real Madrid viser en OK indstilling kampen igennem. Jeg havde forudset, at denne kamp ville blive sværere end kampen mod Roma, og det blev den. Malaga er et svært hold at spille mod på udebane. Kampen mod Roma var individualisternes kamp - der var Real Madrid bedst. Kampen mod Malaga var holdets kamp - der var Malaga, set over hele kampen, en lille tand bedre. Det er ikke overraskende. Med Benzema og Bale ude mangler Real Madrid en masse x-factor til at afgøre disse tætte kampe.

Det store problem i min verden er, at jeg synes, at spillerne svigter hinanden på banen - aftalerne (jeg antager, at der er nogle) bliver nødvendigvis ikke holdt til punkt og prikke. Det er eksempelvis ekstremt irriterende at se Kovacic miste bolden flere gange på midtbanen og ikke accelerere tilbage i et sindsygt tilbageløb, som konsekvens af et dumt boldtab, der kunne/kan koste mål.

Jeg savner et pres, der foregår harmonisk og hvor ALLE spillere kender sin plads. Det er for nemt at spille udenom eksempelvis Kroos eller Modric, når disse går op i et sporadisk enmandspres - de begge spiller en fin kamp. Eller når Isco heroisk jagter et af sine mange boldtab. Nej, der skal ske noget mere på denne front, og jeg er sikker på, at det er noget af det Zidane arbejder på.

Nej. Real Madrid kan sgu gå hen og få ørene gevaldigt i maskinen på Camp Nou eller måske på eget græs mod Atletico Madrid, hvis ikke der er sker forbedringer prompte. Og det vil jeg helst undgå med Zidane ved roret!

Leveret af Kunena Forum