Casemiro: Vi skyldte Madridismoen sejren

10 år 3 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Casemiro spillede en flot kamp, da Barcelona blev slået med 1-2 i El Clásico i lørdags. Det var Real Madrids sjette sejr i træk og de falder pudsigt nok sammen med, at han har fået fast spilletid.

Den unge brasilianer, som spansk presse er begyndt at kalde den nye Makelele, er selv meget ydmyg over for situationen og til spanske Marca sagde han efter kampen:

- På Nou Camp gjorde vi hvad vi skulle: At vinde. Det skyldte vi Madridismoen.

Efter kampen var flere spillere henne for at lykønske Casemiro med den flotte kamp, heriblandt Cristiano Ronaldo, men brasilianeren er slet ikke vild med opmærksomheden:

- Casemiro er blot en Canterano, som ønsker at smutte ud af bagdøren. En spiller, som hver eneste dag takker Gud for at være i Real Madrid. Jeg rejste ud (til Porto, red.) for at gøre det godt og vende tilbage og være vigtig. Det, der kan gøre mig allermest glad, er hvis tilhængerne er stolte af mig.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #2 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Casemiro: Vi skyldte Madridismoen sejren
Casemiro er ganske enkelt en superstjerne in spe. Han er den type spiller man vinder titler med. Barcelona har deres "El jefe" i form af Mascherano, vi har Casemiro. Selvfølgelig skal han stadig lære noget, men jeg er overbevist om at han kan blive gigantisk.
Har har fra dag ét givet holdet balance på midtbanen. Det ændrer alt. Også i forhold til de andre spillere.
Kunne være interessant at lade Kroos og Isco konkurrere om den tredje midtbaneplads ved siden af Casemiro og Modric. Man kunne sikkert forestille sig at denne konkurrence vil medføre at Kroos bliver bedre offensivt og Isco bliver bedre defensivt.
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved Johnson.

10 år 3 måneder siden #3 af M_linding
Det er godt nok ærgerligt, at man er nødt til at sælge Casemiro til sommer. Han er ellers lige det vi har manglet, og han spiller en position hvor man forbedrer sig meget, når man bliver mere rutineret.

Men han har kaldt Real Madrid for verdens bedste hold, og det kan ikke tilgives! Ud med ham.

10 år 3 måneder siden #4 af AmorMadrid

M_linding skrev: Det er godt nok ærgerligt, at man er nødt til at sælge Casemiro til sommer. Han er ellers lige det vi har manglet, og han spiller en position hvor man forbedrer sig meget, når man bliver mere rutineret.

Men han har kaldt Real Madrid for verdens bedste hold, og det kan ikke tilgives! Ud med ham.

Kan godt se det var et uheldigt tidspunkt at sige det på, men at ønske at han skal forlade klubben på baggrund af det er måske lidt en overdrivelse. Hvis vi begynder at smide alle de spillere ud som har sagt noget uheldigt, så begynder det at blive svært at sætte et hold.

10 år 3 måneder siden #5 af M_linding

AmorMadrid skrev:

M_linding skrev: Det er godt nok ærgerligt, at man er nødt til at sælge Casemiro til sommer. Han er ellers lige det vi har manglet, og han spiller en position hvor man forbedrer sig meget, når man bliver mere rutineret.

Kan godt se det var et uheldigt tidspunkt at sige det på, men at ønske at han skal forlade klubben på baggrund af det er måske lidt en overdrivelse. Hvis vi begynder at smide alle de spillere ud som har sagt noget uheldigt, så begynder det at blive svært at sætte et hold.

Jeg laver bare sjov :)

Det er IMO totalt skørt, at Siempre, Dios og hvem det ellers var, ønsker Casemiro solgt, fordi han udtalte sig for positivt om Real Madrid...
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

10 år 3 måneder siden #6 af Dios

M_linding skrev:

AmorMadrid skrev:

Det er IMO totalt skørt, at Siempre, Dios og hvem det ellers var, ønsker Casemiro solgt, fordi han udtalte sig for positivt om Real Madrid...

Fordi det var helt sikkert derfor ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 3 måneder siden #7 af Pelle

Dios skrev:

M_linding skrev:

AmorMadrid skrev:

Af ren nysgerrighed. Hvorfor så? :)

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 3 måneder siden #8 af M_linding

Dios skrev:

M_linding skrev:

AmorMadrid skrev:

Hvad er det jeg har misforstået? ;)

10 år 3 måneder siden #9 af Dios

M_linding skrev:

Dios skrev:

M_linding skrev:

AmorMadrid skrev:

Hvad er det jeg har misforstået? ;)

At jeg vil ha ham solgt på grund af sine udtalelser ;)

10 år 3 måneder siden #10 af Pelle
Dios, vil du så ikke forklare, hvorfor du vil have ham solgt?
Du er altid efter folk, hvis de glider af på dine spørgsmål, så jeg forventer da, at du svarer på dette.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista28

10 år 3 måneder siden #11 af Dios

Pelle skrev: Dios, vil du så ikke forklare, hvorfor du vil have ham solgt?
Du er altid efter folk, hvis de glider af på dine spørgsmål, så jeg forventer da, at du svarer på dette.

Fordi jeg har forklaret det så mange gange! Jeg synes ikke Casemiro er god nok. Der er for mange ting i hans spil, som gør jeg vil sælge ham, eller ihvertfald gøre ham til reserve. Hans boldomgang er for langsom og dårlig. Han har en evne til at tro han er Alonso, og selvom 1/4 del? af hans diagonal bolde rammer en medspiller, så er der langt større lighed mellem Pepé og ham end om nogen andre.
Casemiro er ung, men 5-7 kampe burde være nok til at tro man ikke tager 15 meters tilløb og laver en glidende takling bagfra i Spanien. Han er indenfor de første 10 min. af kampen i risiko for at få en ostemad, og på hans position, så er det helt vitalt at man ikke bliver hæmmet så tidligt i kampen. Ramos har desværre aldrig lært det, så jeg frygter lidt det samme for Casemiro.
Langt størstedelen af hans taklinger er risikable, og selvom jeg personligt elsker hårde solide taklinger, så vil prinsesserne det anderledes i Spanien.

Jeg har længe håbet på, at ideen med Kroos ville fungere på 6'eren, hvis holdet blev spillet sammen, som det så ud til de første kampe med Zizou. Altså den del med, at hele holdet ville lave et solidt genpres og vi ville dominere på bolden. Det er bare ikke lykkedes endnu, men dengang var jeg i troen på det ville ske, og derfor skrev jeg Casemiro skulle sælges, fordi jeg ville købe en decideret 6'er med de færdigheder jeg savner, og så have Kroos i en mere alsidig rolle på holdet hvor han skal spille flere pladser. Jeg tror ikke længere på ideen med Kroos på 6'eren, så derfor ser jeg ikke Casemiro solgt, men derimod som reserve.
Potentialet er der helt klart i Casemiro. Jeg tvivler bare på om det er stort nok til Real Madrid, men som reserve er han mere end godkendt. Hans udstråling og personlighed på banen er fantastisk.

Jeg kan ikke helt huske hans ord om Real Madrid. Jeg mindes bare det har noget at gøre med tomme ord i en kedelig sammenhæng. Noget á la: Real Madrid er verdens bedste hold få dage efter vores El Clasico nederlag til Barcelona.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #12 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Casemiro: Vi skyldte Madridismoen sejren

Dios skrev:

Pelle skrev: Dios, vil du så ikke forklare, hvorfor du vil have ham solgt?

Fordi jeg har forklaret det så mange gange! Jeg synes ikke Casemiro er god nok. Der er for mange ting i hans spil, som gør jeg vil sælge ham, eller ihvertfald gøre ham til reserve. Hans boldomgang er for langsom og dårlig. Han har en evne til at tro han er Alonso, og selvom 1/4 del? af hans diagonal bolde rammer en medspiller, så er der langt større lighed mellem Pepé og ham end om nogen andre.
Casemiro er ung, men 5-7 kampe burde være nok til at tro man ikke tager 15 meters tilløb og laver en glidende takling bagfra i Spanien. Han er indenfor de første 10 min. af kampen i risiko for at få en ostemad, og på hans position, så er det helt vitalt at man ikke bliver hæmmet så tidligt i kampen. Ramos har desværre aldrig lært det, så jeg frygter lidt det samme for Casemiro.
Langt størstedelen af hans taklinger er risikable, og selvom jeg personligt elsker hårde solide taklinger, så vil prinsesserne det anderledes i Spanien.

Jeg har længe håbet på, at ideen med Kroos ville fungere på 6'eren, hvis holdet blev spillet sammen, som det så ud til de første kampe med Zizou. Altså den del med, at hele holdet ville lave et solidt genpres og vi ville dominere på bolden. Det er bare ikke lykkedes endnu, men dengang var jeg i troen på det ville ske, og derfor skrev jeg Casemiro skulle sælges, fordi jeg ville købe en decideret 6'er med de færdigheder jeg savner, og så have Kroos i en mere alsidig rolle på holdet hvor han skal spille flere pladser. Jeg tror ikke længere på ideen med Kroos på 6'eren, så derfor ser jeg ikke Casemiro solgt, men derimod som reserve.
Potentialet er der helt klart i Casemiro. Jeg tvivler bare på om det er stort nok til Real Madrid, men som reserve er han mere end godkendt. Hans udstråling og personlighed på banen er fantastisk.

Jeg kan ikke helt huske hans ord om Real Madrid. Jeg mindes bare det har noget at gøre med tomme ord i en kedelig sammenhæng. Noget á la: Real Madrid er verdens bedste hold få dage efter vores El Clasico nederlag til Barcelona.

Jeg er målløs. Casemiro har alt det som gør Mascherano til en fantastisk midtbanespiller/ forsvarer. Jeg er overbevist om at Casemiro også kan placeres i forsvaret hvis det kniber. Han læser spillet godt, han er kompromisløs, han har personlighed og lederevner. Mascherano er heller ikke en fantastisk boldspiler, men han er habil i boldomgangen. Det samme gør sig gældende for Casemiro. Selvfølgelig bliver Casemiro ikke nogen Xabi Alonso eller Busquets, men det er heller ikke nødvendigt. Han kan sagtens blive chefen på midtbanen i Real Madrid i årevis uden at være af Alonsos kaliber. Hvor ofte ser vi iøvrigt en spiller af Alonsos kaliber? Der er vel dybest set kun Verratti idag som ligner én som har det potentiale og han har lige forlænget med PSG. Af ren nysgerrighed, hvis det ikke kan blive Verratti hvem skulle spille på sekserpositionen i stedet for Casemiro?

Leveret af Kunena Forum