Marca: Özil og Di María vil tilbage

9 år 8 måneder siden #1 af Administrationen

Ifølge spanske Marca ønsker Mesut Özil og Ángel di María begge at vende tilbage til Real Madrid.

De to spillere måtte forlade Real Madrid, da de satte løncheckens størrelse højere end klubfølelse, men i deres nye klubber har de ikke for alvor fundet lykken og de skal angiveligt savne alt det, som hører med til at være i Real Madrid.

Mesut Özil nåede akkurat et skifte til Arsenal kort inden transfervinduet lukkede i sommeren 2013 og London-klubben vil meget gerne forlænge med tyskeren, som dog også er på blokken hos José Mourinho i Manchester United.

I Real Madrid har Mesut Özil en god ven i Sergio Ramos, som flere gange har udtrykt sig positivt om tyskerens tilbagevenden til Real Madrid, men på ledelsesgangen har man ikke samme entusiasme.

Det samme gør sig gældende for Ángel di María, som ragede uklar med Real Madrids sportslige ledelse under kontrakt-forhandlingerne og blev solgt til Manchester United for en rekordsum på 75 millioner €. Her blev han dog kun i en sæson, inden han skiftede til Paris SG.

Argentineren skal dog være klar til et skifte retur til den spanske hovedstad, hvis muligheden skulle byde sig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 8 måneder siden #2 af Mathiaska
Sikke et romantisk rygte at puste liv i fra Marca. Mon Di Maria nogensinde når niveauet som i 2014 igen? Jeg ser aldrig PSG, så ved ikke hvordan eller hvor han spiller - formentlig ikke som på positionen jeg husker han som bedst på.

En byttehandel mellem Özil og James til sommer vil jeg ikke begræde, omend det nok passer skidt ind ift. talenter, opstilling og hvad ved jeg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 8 måneder siden #3 af Kassow-Rossing
Personligt var jeg aldrig fan af dem begge, men jeg forstår naturligvis hvordan og hvorfor andre Madridistas var.

Özil var en spiller, som jeg følte aldrig deltog i defensiven. Han var langsom og en humørspiller af rang. Han var fantastisk på sine, få, bedste dage. Jeg tror Arsenal passer meget godt til hans niveau. Han blev i øvrigt solgt kort efter købet af Isco, som på meget kort tid spillede sig på holdet som fast mand, og derefter tabte Özil kampen om spilletid på banen til di Maria. Man kan i bagklogskabens lys også bekræfte at han så sig fristet af en større lønpose og løftet om at være den eneste store stjerne på banen.

Angel di Maria blev så solgt året efter. James kom til klubben som det helt store navn (Topscorer til VM og Columbias bedste spiller.) Angel di Maria var, hvis I spørger mig, en sindssyg overvurderet spiller i næsten alle sine år i klubben. Manden kunne ikke holde på bolden og lavede flere fejlafleveringer end jeg har set før af en spiller hos Real. Under Carlo Ancelotti nåede han at opleve sin karrieres topniveau i 6 måneder i streg efter en omskoling til central midtbanespiller, hvor han flittigt deltog i alle forsvar og angreb. Den rolle og det niveau har han ikke, hvis I spørger mig, nået i sin tid hos United eller PSG.

Mesut Özil lader til at have hævet sit niveau en smule om end det er Premier League og en dårlig målestok for hvor godt spilleren kan klare sig i La Liga og CHL.

Angel di Maria bliver nok, desværre, aldrig så god igen som han var i sit halve år op til Champions League finalen på den centrale midtbane.

Begge spillere ville naturligvis være interessante at få tilbage, hvis de kan holde deres topniveau i flere kampe i træk og mange sæsoner frem, men spillerne har bevist, at dette ikke er muligt for dem. Derfor bliver det et "Nej Tak" herfra.

Men et farverigt rygte. Det sælger :)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 9 år 8 måneder siden ved Kassow-Rossing.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego

9 år 8 måneder siden #4 af Matamoro
Di Maria var verdens bedste på sin plads på en tremands midtbane. Han inkarnerede alt det som en Real Madrid spiller bør besidde. Teknik, og fight. Jeg ville elske at se ham i den hvide trøje igen. Øzil må for min skyld gerne holde sig langt væk fra Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880

9 år 8 måneder siden #5 af Kassow-Rossing
Ja. Det var i det halve år, hvor han spillede under Carlo. Han var eminent på midtbanen, men det er ikke et niveau han har vist de sidste to og et halvt år for United og Paris.

9 år 8 måneder siden #6 af BBB
Jeg ville elske det, hvis ikke vi var overbefolket på nogle af de relevante pladser.

Dios: Dí María eller Bale? :-D

9 år 8 måneder siden #7 af Doc.juego

Kassow-Rossing skrev: Personligt var jeg aldrig fan af dem begge, men jeg forstår naturligvis hvordan og hvorfor andre Madridistas var.

Özil var en spiller, som jeg følte aldrig deltog i defensiven. Han var langsom og en humørspiller af rang. Han var fantastisk på sine, få, bedste dage. Jeg tror Arsenal passer meget godt til hans niveau. Han blev i øvrigt solgt kort efter købet af Isco, som på meget kort tid spillede sig på holdet som fast mand, og derefter tabte Özil kampen om spilletid på banen til di Maria. Man kan i bagklogskabens lys også bekræfte at han så sig fristet af en større lønpose og løftet om at være den eneste store stjerne på banen.

Angel di Maria blev så solgt året efter. James kom til klubben som det helt store navn (Topscorer til VM og Columbias bedste spiller.) Angel di Maria var, hvis I spørger mig, en sindssyg overvurderet spiller i næsten alle sine år i klubben. Manden kunne ikke holde på bolden og lavede flere fejlafleveringer end jeg har set før af en spiller hos Real. Under Carlo Ancelotti nåede han at opleve sin karrieres topniveau i 6 måneder i streg efter en omskoling til central midtbanespiller, hvor han flittigt deltog i alle forsvar og angreb. Den rolle og det niveau har han ikke, hvis I spørger mig, nået i sin tid hos United eller PSG.

Mesut Özil lader til at have hævet sit niveau en smule om end det er Premier League og en dårlig målestok for hvor godt spilleren kan klare sig i La Liga og CHL.

Angel di Maria bliver nok, desværre, aldrig så god igen som han var i sit halve år op til Champions League finalen på den centrale midtbane.

Begge spillere ville naturligvis være interessante at få tilbage, hvis de kan holde deres topniveau i flere kampe i træk og mange sæsoner frem, men spillerne har bevist, at dette ikke er muligt for dem. Derfor bliver det et "Nej Tak" herfra.

Men et farverigt rygte. Det sælger :)

Jeg er meget enig i dine observationer, vi havde di Maria i hvad 4-5 år? Og han var forfærdelig med undtagelse af den sidste periode, og da han startede/begyndte som CM gjorde han det også ringe aller først. Det var først efter en 2 måneders tilvænning at han spillede en gode 4 måneder - mest pga hans løbe pensum. Siden da har han ikke kunne spille sig helt fast som stammer spiller på hverken united eller psg som begge er under real niveau.
Di Maria var god i 4 måneder, men folk har det med at romantisere ham (og Øzil IMo)

Özil har nok oppe hans niveau hos Arsenal ligner det, men det kan også bare være PL. Men han passede nok bedre ind med den "gamle Ronaldo" han er ikke lige så hurtigt som han var, og er mere boks spiller nu, Ronaldo er stadig formidabel men hans spille stil og holdets spillestil lige nu passer ikke til Özil.
Özil vil nok falde igennem som cm på en 3 mands midtbane, og han er forsøgt som kantspiller før uden succes. Vi spiller kun sjælendt med en egentlig 10'er - dette kan selvfølgelig ændre sig.
Özil minder meget om James, han er måske lidt bedre på afleveringer og overblik, men James er bedre på kanten, med indlæg og klart med skud. Desuden er James yngre. De har begge et sygt svingende niveau og ikke så stor arbejdsindsats.

TL;DR ellers tak til den begge 2, de er ok dygtige men passer ikke ind og vi har ikke plads.
Sidste redigering: 9 år 8 måneder siden ved Doc.juego.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 8 måneder siden #8 af Numeredoce
Jeg kan simpelthen ikke se idéen i nogen af dem. Özil kunne jeg godt lide dengang han var her, men han havde for mange dårlige dage. Jeg husker mest dem begge for mange assists. Özil opnåede trods alt 25 mål og 60 assists i 147 kampe og Dí María 31 mål og 61 assists i 169 kampe. Men de spiller begge på positioner hvor vi er stærkt besat. Derudover er Özil bedst på 10'eren og ville. ligesom James og Isco, lide under at vi ikke spiller med den position i vores system.

Jeg siger pænt nej tak til begge.

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)

9 år 8 måneder siden #9 af Kassow-Rossing
Tak fordi du skriver det Doc.juego.

Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego

9 år 8 måneder siden #10 af SR4

Mathiaska skrev: Sikke et romantisk rygte at puste liv i fra Marca. Mon Di Maria nogensinde når niveauet som i 2014 igen? Jeg ser aldrig PSG, så ved ikke hvordan eller hvor han spiller - formentlig ikke som på positionen jeg husker han som bedst på.

En byttehandel mellem Özil og James til sommer vil jeg ikke begræde, omend det nok passer skidt ind ift. talenter, opstilling og hvad ved jeg.

Sjovt at selv den sæson var han ikke god, andet end sidste periode af sæsonen. Husker hvordan at han var ryget væk inden vintervinduet.
Fantastisk at vi kunne få 75 mio ind for en spiller, der havde præsteret lidt under en halvsæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 8 måneder siden #11 af Kassow-Rossing
I Manchester kalde de ham for verdens bedste :) Der gik 12 måneder og så fandt de ud af, at det nok ikke var det smarteste køb ;)

9 år 7 måneder siden #12 af Chamartin

Administrationen skrev:

Ifølge spanske Marca ønsker Mesut Özil og Ángel di María begge at vende tilbage til Real Madrid.

De to spillere måtte forlade Real Madrid, da de satte løncheckens størrelse højere end klubfølelse, men i deres nye klubber har de ikke for alvor fundet lykken og de skal angiveligt savne alt det, som hører med til at være i Real Madrid.

Mesut Özil nåede akkurat et skifte til Arsenal kort inden transfervinduet lukkede i sommeren 2013 og London-klubben vil meget gerne forlænge med tyskeren, som dog også er på blokken hos José Mourinho i Manchester United.

I Real Madrid har Mesut Özil en god ven i Sergio Ramos, som flere gange har udtrykt sig positivt om tyskerens tilbagevenden til Real Madrid, men på ledelsesgangen har man ikke samme entusiasme.

Det samme gør sig gældende for Ángel di María, som ragede uklar med Real Madrids sportslige ledelse under kontrakt-forhandlingerne og blev solgt til Manchester United for en rekordsum på 75 millioner €. Her blev han dog kun i en sæson, inden han skiftede til Paris SG.

Argentineren skal dog være klar til et skifte retur til den spanske hovedstad, hvis muligheden skulle byde sig.

Özil står vist over for at skulle forlænge sin kontrakt i Arsenal, så mon ikke bare han skruer max op for charmen omkring sin tid i Madrid for at presse citronen i forhandlingerne med Wenger.

Leveret af Kunena Forum