Madridista.dk overvejer nyt referat-format

9 år 6 måneder siden #1 af Administrationen

På redaktionen på Madridista.dk overvejer vi netop nu konceptet for referater fra klubbens kampe.

Vi kan se i vores database, at netop referaterne ikke er blandt de mest læste og derfor overvejer vi nu alternativer, som kan gøre det mere interessant.

Og hvem er mere naturlige at spørge end jer brugere?

Skal Madridista.dk droppe selve referaterne og lade dem erstatte af noget andet og i givet fald hvad?

Det er jeres Madridista.dk, så brug al jeres indflydelse. Vi glæder os til at høre jeres bud.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #2 af Administrationen
Lad os høre jeres ideer og forslag.

9 år 6 måneder siden #3 af Raul 4 ever
Jeg har ofte læst referatet uden at trykke på nyheden. Går ud fra at, hvis man læser det fra forsiden, så tæller det ikke med i statistikken?

Jeg kunne også forestille mig at der er ekstra meget trafik på siden, lige efter en kamp, hvor referatet lægges op? Det kunne så betyde at referatet bliver læst, men ikke talt med i statistikken. Lægges referatet først op senere, så kunne man forestille sig at interessen falder.

Jeg håber at referatet overlever.

Jeg kan desuden ikke få nyhedsarkivet til at virke.

9 år 6 måneder siden #4 af Zyconith
Da jeg ser alle kampene føler jeg sjældent det store behov for at læse referaterne. Jeg skimter dem dog i 70 % af tilfældene, hvor jeg leder efter mere analytisk og holdningsmæssigt indhold, for ligesom at høre hvad skribenten tænker om specifikke situationer eller kampen som helhed.

Måske læser jeg i højere grad optakterne mere dybdegående.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

9 år 6 måneder siden #5 af samuraidk

Raul 4 ever skrev: Jeg har ofte læst referatet uden at trykke på nyheden. Går ud fra at, hvis man læser det fra forsiden, så tæller det ikke med

Jeg læser også oftest referatet fra forsiden. Personligt ville jeg synes det er ærgerligt hvis referatet udgår. Oftest det første jeg læser efter en kamp.

9 år 6 måneder siden #6 af El Siete
Håber også det overlever, jeg læser altid referatet, om jeg har set kampen eller ej, og det har jeg gjort i årevis. Alternativt kunne i gøre det kortere og udvide kampens spiller/badebold-sektionen med noget mere. Og Managing Madrid lægger f.eks en artikel ud efter hver kamp med nogle hurtige betragtninger og meninger, hvilket er en rigtig fin ide.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

9 år 6 måneder siden #7 af ChrillRM14

El Siete skrev: Håber også det overlever, jeg læser altid referatet, om jeg har set kampen eller ej, og det har jeg gjort i årevis. Alternativt kunne i gøre det kortere og udvide kampens spiller/badebold-sektionen med noget mere. Og Managing Madrid lægger f.eks en artikel ud efter hver kamp med nogle hurtige betragtninger og meninger, hvilket er en rigtig fin ide.

Måske krydre det med nogen stats (til sådan lidt stat-fanatikere som jeg). Four-Four-Two er vanvittigt hurtige til at lægge alverdens statistikker op efter endt kamp, og det kunne være fedt, hvis man kunne hive nogle af de tal med? Hvis altså ikke det bare bliver en mere omfattende opgave end ellers at lave referatet.

Synes som alle andre heller ikke, at det som artikel bør ændres nævneværdigt, selvom man jo altid kan diskutere formatet :)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

9 år 6 måneder siden #8 af HugoSanchez
Læser altid referaterne med stor glæde. Sætter stor pris på dem, og kan også godt lide de forskellige humoristiske indslag, der sniger sig ind i referaterne fra tid til anden.

Håber I vil fortsætte med både optakter og referater - madridista.dk ville ganske enkelt ikke være de samme uden de to artikeltyper!
Følgende bruger(e) sagde tak: samuraidk

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #9 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Madridista.dk overvejer nyt referat-format

Zyconith skrev: Da jeg ser alle kampene føler jeg sjældent det store behov for at læse referaterne. Jeg skimter dem dog i 70 % af tilfældene, hvor jeg leder efter mere analytisk og holdningsmæssigt indhold, for ligesom at høre hvad skribenten tænker om specifikke situationer eller kampen som helhed.

Måske læser jeg i højere grad optakterne mere dybdegående.

Jeg har det helt på samme måde. Jeg ved godt, hvad der skete i kampen, så jeg har ikke et behov for at blive mindet om det. Jeg går ofte ind på referatet, kigger på badebold, detalje og kampens spiller for derefter at se, hvad folk har skrevet derinde. Er der ingen kommentarer, så klikker jeg ikke ind.

I min verden kunne det være sjovt med nogle kortere udgaver af "Madridista.dk mener" med udgangspunkt i den spillede kamp. Mit indtryk af skribenterne er, at det er nogle kloge hoveder, som altid bidrager med nogle holdninger, der er bakket op og ikke bare noget løst pjat. Det er altså folk, som jeg meget gerne vil lytte til, blive klogere på og eventuelt udfordre lidt hvis ikke jeg er helt enig i det, de skriver. Så jeg vil i stedet se nogle oplæg til debat i stedet for at læse noget, hvor jeg allerede ved hvad der sker.

Og det er slet ikke fordi jeg ikke kan lide jeres måde at skrive på, for det kan jeg. I gør det godt med Danmarks bedste debatforum :)
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Brylle.

• R.Carlos
  • Gæst
  • Gæst
9 år 6 måneder siden #10 af R.Carlos
Besvaret af R.Carlos på emne Madridista.dk overvejer nyt referat-format
Som de fleste andre glæder jeg mig efter hver kamp, om jeg har set den eller ej, til at læse referatet. Jeg synes generelt at de er super godt skrevet, og er helt vild med den humor, de er skrevet med.
Ofte er jeg overrasket over skribentens syn på kampens spiller og badebold, men dette sætter ofte tingene lidt mere i perspektiv. Lidt flere stats ville helt sikkert blive budt velkommen, men tror man skal passe på ikke at ændre for meget...

9 år 6 måneder siden #11 af BBB
Jeg kan bedre lide nedtakterne end optakterne. Jeg læser optakterne for at få brugernes input under kampene eller efter kampene. De bliver en form for støtte til resumeet for mig, når jeg ikke har set kampen, og de giver nuancer til mit eget blik på kampen efterfølgende.

Optakten i sig selv er mest af alt kun for at blive mindet om skader og karantæner. Derfor har jeg også været ærgerlig, når emnerne er blevet låst under kampene.

9 år 6 måneder siden #12 af Ronaaaldo
Som det foerste synes jeg at referaterne er vild gode. Selvom man har set kampen er det fedt lige at laese kort om det. Der er en god analyse blandet med spydige og sjove kommentar. Saa det gode arbejde synes jeg I skal fortsaette med. Kampens detaljer saasom badebolden detaljen osv er nok prikket over i'et I referaterne. Big thumps up der.

Jeg kunne dog godt taenke mig evt en kort kampstatistik (boldbesidelse, frispark begaet for og mod, osv.. ligesom man ser pa tv) med I hvert referat da det li giver en samlet overblik over kampen som helhed. Og evt rekorder eller milepaele for hver kamp. Fx da vi slog rekorden med flest ubesejrede kampe. Det kan bare vaere kort ligesom kampens detaljer fx (Kampens milepael: 39 kampe uden nederlag, en kamp mere ubesejret og rekorden er I hus) eller nu her hvor vi naermer os antal kampe hvor vi ikke forlader banen uden at score. 35 kampe uden at forlade banen med bolden I modstanderens net.
ogsaa evt spillers milepael. Fx. kampen idag er X's 100 kamps jubilaeum for Kongeklubben eller X's 50 maal for kongeklubben. Altsa runde tal.

En anden ting som ikke har med referaterne at goere, men selve hjemmesiden. Truppen. Den maa gerne som minimum opdateres en gang om aaret til saeson start. fx er Nacho ik laengere 22 aar og han kontraktudlob er ikke I 2013 :b

Ellers synes jeg I gore et super arbejde og det skal I fortsaette med. Hala Madrid <3

Leveret af Kunena Forum