Real Madrid-trøjer uden kors i Mellemøsten

9 år 6 måneder siden #1 af Administrationen

Real Madrid logo - med korset, som nu bliver fjernet i Mellemøsten

Real Madrid har indgået aftale med Marka om distribution af trøjer i Mellemøsten og det får betydning for klubbens logo i området.

Real Madrid har nemlig accepteret, at man fjerner korset, som normalt er placeret øverst i kongekronen, men kristne symboler er en ømtålelig sag i regionen. Det erkender vicepræsidenten for Marka, Khaled al-Mheiri, via telefon over for Reuters:

- Vi er nødt til at være meget påpasselige i Golf-regionen, hvor der er en større følsomhed over for produkter, som har et kors.

Marka har sikret sig rettigheder til at sælge spiller-trøjer, polo-trøjer og badetøj med Real Madrids navn og logo og man påbegynder salget i marts måned.

Det er ikke første gang, at Real Madrid indvilger i at fjerne korset på sit logo. I 2014 gjorde man det samme, da man indgik sponsor-aftale med Nationalbanken i Abu Dhabi og i det hele taget har man store økonomiske interesser i Mellemøsten, hvor Emirates er hovedsponsor, mens klubbens stadion-projekt sker i samarbejde med IPIC, som også har hovedsæde i Abu Dhabi.

Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #2 af Matamoro
En skandale. Jeg køber ikke en Real Madrid trøje før de har skiftet sponsor
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #3 af Lars1991
Kan ikke se skandalen. Det da bare situationsfornemmelse.
At Real Madrid har så nogle yderst tvivlsomme sponsorere er jeg enig i og det er lidt af en skandale. Men det har intet at gøre med den her sag.
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #4 af mohbar
Super af Real. Endnu engang viser de at der skal være plads til alle. Med eller uden kors.
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #5 af Siempre fiel
Suk - religiøse tosser der stødes af alt - man ka nærmest kun smile af sådanne ting
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #6 af Lars1991

Siempre fiel skrev: Suk - religiøse tosser der stødes af alt - man ka nærmest kun smile af sådanne ting

Men tingene i mellemøsten er liiiiidt anderledes end op hos os i Europa. Ja vi kan sidde og smile af det her oppe i Danmark, men dernede er det dødens alvor. Synes det komplet mangel på indsigt i tingenes tilstand at sidde og føle sig hævet over det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, Zyconith
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #7 af Siempre fiel

Lars1991 skrev:

Siempre fiel skrev: Suk - religiøse tosser der stødes af alt - man ka nærmest kun smile af sådanne ting

Men tingene i mellemøsten er liiiiidt anderledes end op hos os i Europa. Ja vi kan sidde og smile af det her oppe i Danmark, men dernede er det dødens alvor. Synes det komplet mangel på indsigt i tingenes tilstand at sidde og føle sig hævet over det.

Og det er du i din gode ret til at synes. Min krystalklare holdning er at religiøse tosser i alle afskygninger er til at brække sig over når det gang på gang kammer sådan over at man åbenbart ik ka holde ud at der er en lille korsdims på et fodboldlogo. Så ka du komme med alt dit forfejlede, humanistiske pladder om at det da er synd for dem at de ska lide under at se på sådan et logo, men jeg mener bare at hvis nogen får tårer i øjnene over det, så sælger man bare ik sine trøjer dér. Det samme ville naturligvis gælde hvis jøderne ik ku holde den hvide farve ud på trøjen og insisterede på at de kun sku være orange.

Jeg ka forresten informere om at jeg interesserer mig meget for emnet religion og læser meget om emnet for netop at sætte mig ind i det og danne en oplyst holdning til det. Pt læser jeg bogen The End of Faith - den ka varmt anbefales. Så din kommentar om mangel på indsigt falder for døve ører og viser blot at du er god til at forveksle mangel på indsigt med en oplyst holdning der er anderledes end din. Færdig bum - god aften og må påskeharen være med dig
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, Chamartin
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #8 af Lars1991

Siempre fiel skrev:

Lars1991 skrev:

Og det er du i din gode ret til at synes. Min krystalklare holdning er at religiøse tosser i alle afskygninger er til at brække sig over når det gang på gang kammer sådan over at man åbenbart ik ka holde ud at der er en lille korsdims på et fodboldlogo. Så ka du komme med alt dit forfejlede, humanistiske pladder om at det da er synd for dem at de ska lide under at se på sådan et logo, men jeg mener bare at hvis nogen får tårer i øjnene over det, så sælger man bare ik sine trøjer dér. Det samme ville naturligvis gælde hvis jøderne ik ku holde den hvide farve ud på trøjen og insisterede på at de kun sku være orange.

Jeg ka forresten informere om at jeg interesserer mig meget for emnet religion og læser meget om emnet for netop at sætte mig ind i det og danne en oplyst holdning til det. Pt læser jeg bogen The End of Faith - den ka varmt anbefales. Så din kommentar om mangel på indsigt falder for døve ører og viser blot at du er god til at forveksle mangel på indsigt med en oplyst holdning der er anderledes end din. Færdig bum - god aften og må påskeharen være med dig

Det har jo intet at gøre med om "muslimerne"(som om de var en samlet enhed) ikke kan lide korset. Det har noget at gøre med at folk der bærer en trøje med et kors kan blive forfulgt af religiøse ekstreminister som har pænt åbent spil dernede. Så kan du læse ligeså mange bøger om religion som du vil, du har stadig komplet mangel på indsigt i situationen i mellemøsten hvis det her kan pisse dig af.
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #9 af Matamoro
Hvis de ikke kan lide vores trøjer med korset, så skal de da bare lade være med at købe dem. Vi skal da ihvertfald ikke til at lave om på klubbens emblem pga nogle fundamentalistiske knoldesparkere. Hvis man ikke kan se at det er en moralsk falliterklæring, så har man sgu ikke kompasset i orden.
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #10 af Siempre fiel

Lars1991 skrev:

Siempre fiel skrev:

Lars1991 skrev:

Det har jo intet at gøre med om "muslimerne"(som om de var en samlet enhed) ikke kan lide korset. Det har noget at gøre med at folk der bærer en trøje med et kors kan blive forfulgt af religiøse ekstreminister som har pænt åbent spil dernede. Så kan du læse ligeså mange bøger om religion som du vil, du har stadig komplet mangel på indsigt i situationen i mellemøsten hvis det her kan pisse dig af.

Jeg skrev at man næsten kun ka smile af det og du laver det så om til at det pisser mig af. Næ, det betyder egentlig ik det store i mit liv, men synes generelt ik at man ska ligge under for syge religiøse tilbøjeligheder. Og nej, det er stadig ik mangel på indsigt fra min side - jeg forstår så udmærket situationen, men synes stadig det er morsomt (læs: patetisk) at en ligegyldig dims på et fodboldlogo ka pisse nogen som helst af. Godnat!!
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #11 af Dios
Man behøver altså ikke at være religiøs for enten at være en tosse eller idiot. Man kan jo bare læse et par indlæg i denne tråd her og drage samme konklusion ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar
Emnet er blevet låst.
9 år 6 måneder siden #12 af Siempre fiel

Dios skrev: Man behøver altså ikke at være religiøs for enten at være en tosse eller idiot. Man kan jo bare læse et par indlæg i denne tråd her og drage samme konklusion ;)

Så er det godt vi lige har dig til at "sætte os på plads" når vi opfører os skidt ;-)
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum