Piqué med klassisk Piqué-tweet

9 år 3 måneder siden #1 af Grande Sergio
Efter kampen i går, hvor Real Madrid hentede tre utrolig vigtige point i kampen om La Liga-titlen, var Inspector Piqué ikke sen til at komme med endnu et håbløst tweet.

Heri skriver den catalanske pauseklovn, at Real Madrid gennem fejlagtige kendelser direkte er blevet tildelt 8 point af dommerne gennem sæsonen. Det teenageragtige udbrud kom ovenpå det straffespark, som Cristiano Ronaldo på sikker vis satte ind til 2-2.

Efterfølgende blev Sergio Ramos spurgt ind til netop dette tweet, og til spansk presse sagde han følgende: ”Jeg havde været overrasket, hvis det havde været Messi, der skrev de her ting.” inden han fortsatte: ”Vi kender allerede til Piqué og den virkelighed, han lever i, hvor alt er et plot imod ham.”

Ramos havde også en kommentar af den mere diplomatiske skuffe: ”Dommerne har et svært job – vi skal forsøge at få dem til at føle sig mere komfortable. Nogle gange tildeler dommeren dig noget, andre gange fratager han dig noget. Man må være klar til hvad som helst. Vi vil ikke indgå i den her diskussion, for det vil ikke ændre på noget. De tre point er på kontoen og vi er fortsat nummer 1”.

På madridista.dk kan vi nu også lege detektiver! Se, hvad vi har fundet frem til på vores Instagram-profil: @madridista_dk.

Hvad Piqué angår? Den lader vi stå indtil næste gang, han får en hjerneblødning!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 måneder siden #2 af Friisen
Besvaret af Friisen på emne Jeg undrer mig...
Jeg er helt enig i at Piques tweets er formuleret på en ikke-diskussions fremmende måde, men jeg synes (hvilket jeg altid har gjort) at det er under al kritik at vi har en formand i Tebas, som er en erklæret falangist. Så nej, jeg er ikke fan af Piques fremgangsmåder, men jeg synes i den grad at han har en pointe, en pointe som jeg synes vi negligerer ved at undlade diskussionsfanen under nyheden.

9 år 3 måneder siden #3 af Indkast
Opfølgning på Friisens kommentar om Piques tweet.

Kan ik se hvad han har af pointer. Manden tager jo heller ikke udgangspunkt i de points, Barcelona har vundet, hvor tvivlsomme kendelser og fejlkendelser er kommet til gode i efteråret. Så jo dommere begår fejl men Pique tager det kun op, når det går udover ham selv. Han var vel ikke den første og har endnu ikke beklaget sig over offside målet Barcelona scorede på Camp Nou mod Real Madrid, eller de to straffespark Real Madrid blev snydt for i 1 halvleg. Hvor var Pique der ?

Det var blot et eksempel, der er bestemt flere at tage fat i, men det gider jeg ikke at spilde min tid på. Pique er ligesom FCB en dobbeltmoralsk spiller med hang til ikke at kunne feje for egen dør! Derfor har Sergio Ramos helt ret i sine udtalelser.
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Indkast.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Chamartin

9 år 3 måneder siden #4 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Jeg undrer mig...

Friisen skrev: Jeg er helt enig i at Piques tweets er formuleret på en ikke-diskussions fremmende måde, men jeg synes (hvilket jeg altid har gjort) at det er under al kritik at vi har en formand i Tebas, som er en erklæret falangist. Så nej, jeg er ikke fan af Piques fremgangsmåder, men jeg synes i den grad at han har en pointe, en pointe som jeg synes vi negligerer ved at undlade diskussionsfanen under nyheden.

Haha - skrev du virkelig det?

Tebas som erklæret falangist - jovist - han er om ikke andet sympatisør, jeg skal spare dig for de kulturelle nuancer i et så simpelt udsagn, som det du kommer med.

Men jeg står helt af, når du danner koblingen mellem falangen og så Real Madrid - i historisk kontekst bevares - men i 2017 har jeg virkelig svært ved at se sammenhængen, medmindre du altså hårdnakket mener, at Franco fra graven stadig styrer Spanien, og dermed gør du dig ikke bedre end enhver anden Barcelona-tosse fra ethvert socialt medie. (Jeg kender dig ikke, så måske er du faktisk lige netop sådan en type ... pt har jeg svært ved at tro andet).

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, RJ

9 år 3 måneder siden #5 af Friisen
Jeg antager, at vi er enige om at Pique pegede op på Tebas og sagde noget i retning af "så du det?". Én ting er at Pique er på månen med sine ikke-diplomatiske udtalelser, men jeg synes ikke jeg har læst en eneste herinde, som tager afstand til Tebas? Eller er jeg bare den eneste, som synes det er grotesk at en erklæret falangist sidder i Tebas' position?

Jeg forstår godt at Pique kan føle at der er et plot imod ham, når den øverste leder er Franco tilhænger - hvordan kan man andet?

Citat: "Det var blot et eksempel, der er bestemt flere at tage fat i, men det gider jeg ikke at spilde min tid på. Pique er ligesom FCB en dobbeltmoralsk spiller med hang til ikke at kunne feje for egen dør! Derfor har Sergio Ramos helt ret i sine udtalelser." - Synes nu nærmere at den dobbeltmoralske hang i denne sag klæber sig til os, men nogen gange kan man ikke se skoven for bar' træer ;)!

Og ift. vores gavesag, som der ikke kom noget diskussionsforum på, så forstår jeg bare ikke hvorfor man gør der!? Det er okay at være dum, men ikke okay at være snothamrende dum - og jeg synes det er snothamrende dumt at give disse "gaver" og dermed give medierne mulighed for at tage emnet op - men igen, problemet med dette forum er at der er for mange, der ikke kan se en rynke i røven på os selv :)

9 år 3 måneder siden #6 af Administrationen

Friisen skrev: Og ift. vores gavesag, som der ikke kom noget diskussionsforum på, så forstår jeg bare ikke hvorfor man gør der!? Det er okay at være dum, men ikke okay at være snothamrende dum - og jeg synes det er snothamrende dumt at give disse "gaver" og dermed give medierne mulighed for at tage emnet op - men igen, problemet med dette forum er at der er for mange, der ikke kan se en rynke i røven på os selv :)

Du fangede ikke den med, at hver enkelt bruger selv kan starte en debat i en nyhed, hvis pågældende ønsker det?

SAMTLIGE artikler kan der startes debat på. Det gør man ved at gå ned i bunden og skrive sit indlæg i feltet under "besked" og trykke "send". Herefter vil der være åbnet op for debat i forum. Men det kræver at en tager det første skridt og det skridt kan alle tage, så det handler ikke om, at vi ikke vil have det som debat-emne, det er kun i vores interesse, at så mange artikler som muligt bliver debatteret.
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Administrationen.

9 år 3 måneder siden #7 af BBB
Besvaret af BBB på emne Piqué med klassisk Piqué-tweet

Friisen skrev: Og ift. vores gavesag, som der ikke kom noget diskussionsforum på, så forstår jeg bare ikke hvorfor man gør der!? Det er okay at være dum, men ikke okay at være snothamrende dum - og jeg synes det er snothamrende dumt at give disse "gaver" og dermed give medierne mulighed for at tage emnet op - men igen, problemet med dette forum er at der er for mange, der ikke kan se en rynke i røven på os selv :)

Der er da ellers en del kritiske emner, som bliver taget op her på forum. I calciopoli-skandalen har jeg sympati for Juventus, som blev hængt ud for at gøre noget, som alle andre også gjorde. Derfor vil jeg da heller ikke hænge Real Madrid ud for noget, som Villarreal også har gjort / gør. Så kan man kritisere flere klubber på én gang i stedet for, men så burde det reelt gøres på et site for hele La Liga.

Hvis der kommer en sag ud af det, så vil der naturligvis også komme en eller flere nyheder om det her på sitet.

9 år 3 måneder siden #8 af Friisen
Igen bliver bolden skubbet videre, og fordi andre klubber gør også... Min pointe er: hvorfor ikke bare lade være med at give "gaverne"? - Jeg synes det ledelsesmæssigt er decideret dumt, når man dermed indirekte giver medierne noget at skrive om...

9 år 3 måneder siden #9 af Friisen
Og til Dario... du skriver: "Tebas som erklæret falangist - jovist - han er om ikke andet sympatisør, jeg skal spare dig for de kulturelle nuancer i et så simpelt udsagn, som det du kommer med."

For det første, så tak for din belærende tone - det fremmer virkelig debatten :)

For det andet, så er Tebas erklæret falangist, ligesom Lars Løkke er erklæret venstre mand - at du så tager Madrid brillerne på og forsøger at underkende dette med "kulturelle nuancer" må stå på dit eget balkort. Jeg forholder mig til de oplysninger som hovedpersonerne selv har udtalt, det gør du ikke - i stedet underkender du deres udtalelser bare fordi vi taler om Madrid, hvilket jeg synes er ærgerligt...

Ja jeg mener stadig at Franco desværre politisk set lever i Spanien, og ja jeg mener stadig at det er vores fornemmeste pligt, at tage afstand for alt det han stod for. Derfor mener jeg også, at det er vores pligt som fans at tage afstand fra en mand som Tebas, og i stedet få en politisk uafhængig person til at varetage et job som hans...

9 år 3 måneder siden #10 af RJ
Besvaret af RJ på emne Piqué med klassisk Piqué-tweet
@Friisen

Jeg blev nysgerrig, da jeg ikke rigtig har set noget fra dig tidligere, så jeg kom til at kigge på dine tidligere posts. Jeg kan ikke finde én eneste, hvor du skriver noget omkring klubben og holdet Real Madrid. Tværtimod, alle dine posts omhandler det samme. At folk herinde er farvede, at Franco var en nar, at du godt kan forstå modstanderne - primært Barca - når de buher, brokker sig, m.v.

Det undrer mig, og det får mig oprigtigt til at tænke på, om du mon bare er en "sofistikeret" troll? No offense - men det er da lidt besynderligt.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez

9 år 3 måneder siden #11 af Indkast

Friisen skrev: Igen bliver bolden skubbet videre, og fordi andre klubber gør også... Min pointe er: hvorfor ikke bare lade være med at give "gaverne"? - Jeg synes det ledelsesmæssigt er decideret dumt, når man dermed indirekte giver medierne noget at skrive om...

Det er er også nogle klubber der har valgt at gøre, men det har været tradition for flere igennem de sidste 30 år. Vi snakker om kuglepenne eller vimpler evt trøjer. Sagligt bidrager du med intet til, hvorfor man ikke skulle gøre det. Medierne skriver i forvejen en masse løgn og latin, som klubberne bare lader gå forbi.

Jeg ser intet problem i at dommeren får en lille detalje fra hver klub, et minde om at man har dømt en fodboldkamp i la liga.

Du snakkede om at niveauet kunne være højere på forum, det er ikke en særlig god start selv.

Imens Tebas har erklæret sig glødende Real Madrid fan, kan Barcelona fejre 53 kampes fødselsdag på, at de ikke har fået et rødt kort i la liga. Ja det er også 68 liga kampe siden at Barcelona ikke har fået straffespark dømt i mod sig.
Sidste redigering: 9 år 3 måneder siden ved Indkast.

9 år 3 måneder siden #12 af Friisen
@ RJ

Jeg kan sagtens forstå dig, men det nok fordi jeg ikke er den store deltager i debatten ift. kampene og mange af de andre indlæg, som jeg mener er lidt mere ligegyldige - dog til tider ret underholdende :)

Jeg er virkelig ikke stolt af vores klubs historie, hvilket jeg kan fornemme at du har luret :). Og derfor bliver jeg til tider ret harm når ligesindede (fanmæssigt) negligerer den historie ved at tale udenom denne og bruge ikke relevante argumenter som modsvar... Lad mig komme med et eksempe,l som ikke er en time gammelt, på et (i min verden) ikke relevant argument:

@Indkast "Imens Tebas har erklæret sig glødende Real Madrid fan, kan Barcelona fejre 53 kampes fødselsdag på, at de ikke har fået et rødt kort i la liga. Ja det er også 68 liga kampe siden at Barcelona ikke har fået straffespark dømt i mod sig." Hvad har denne kommentar og gøre med den problemstilling jeg omtaler? Jeg omtaler problemstillingen at jeg synes det er grotesk at Tebas kan sidde i den position han gør, når han direkte har erklæret sig som tilhænger af Franco og det han stod for - hvorfor skal det bortforklares med hvor mange straffespark og røde kort Barcelona har fået - det giver jo ingen mening...
Derudover mener Indkast også at mit indlæg ikke var på et nok højt niveau ift. den debat jeg selv efterlyser - med ovenstående taget i betragtning, så undrer jeg mig stadig :)

Leveret af Kunena Forum