Neymar-føljetonen fortsætter: Kan i princippet spille
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Der føjer sig hele tiden nye kapitler til føljetonen om Neymar, men nu kommer det sidste. Tror vi nok.
Den internationale sportsdomstol har alligevel ikke holdt møde i dag og dermed er Neymar i princippet til disposition i morgen, men CAS har samtidig meddelt Barcelona, at man løber en risiko ved at lade brasilianeren deltage i kampen, fordi det giver Real Madrid mulighed for at klage over Barcelonas brug af ham og dermed vinde kampen ved en skrivebords-afgørelse og så vil det alene være det spanske fodboldforbund, som skal træffe afgørelse.
I sin skrivelse til Barcelona kritiserer CAS samtidig den catalonske klubs beslutning om at indbringe sagen efter det ugentlige møde og slår fast, at man har en intention om at tilgodese alle klubber og alle interesser, hvorfor man også forsøgte at få et møde i stand i løbet af lørdagen, men det var ikke muligt med så kort varsel at samle medlemmer nok til at man kunne træffe en afgørelse.
Med sit groteske virkeligheds-syn har Barcelona dermed fået en oplagt mulighed for at bringe sig selv i offer-rollen, som man har set det så ofte før.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
I sin skrivelse til Barcelona kritiserer CAS samtidig den catalonske klubs beslutning om at indbringe sagen efter det ugentlige møde og slår fast, at man har en intention om at tilgodese alle klubber og alle interesser, hvorfor man også forsøgte at få et møde i stand i løbet af lørdagen, men det var ikke muligt med så kort varsel at samle medlemmer nok til at man kunne træffe en afgørelse.
Jeg finder simpelthen ikke deres opførsel en storklub værdig. Man vælger nærmest at 'snyde' sig frem på bekostning af én spiller, og ja gu så er Neymar en vigtig mand og det klæder da kampen at have ham på banen, men bevar nu bare en smule værdighed!
Florentino Pérez
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Raul7-2880 skrev: I kan kalde det for "snyderi" og "uværdigt" men sandheden er at hvis Real Madrid stod i samme situation ville de nøjagtig forsøge at gøre det samme som Barca.
Jeg vil nærmest kalde det utænkeligt fordi Real Madrid er en klub, der sætter ære højt.
Kan du finde et eksempel på en situation, hvor Real Madrid har afleveret en anke til CAS præcis på lukketid en fredag, så en spiller kunne deltage i et opgør i weekenden?
Jeg læser mange der anklager Real Madrid for at ville gøre det samme, men der er endnu ikke en anklage, der har fået ben at gå på.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Kassow-Rossing skrev:
Raul7-2880 skrev: I kan kalde det for "snyderi" og "uværdigt" men sandheden er at hvis Real Madrid stod i samme situation ville de nøjagtig forsøge at gøre det samme som Barca.
Jeg vil nærmest kalde det utænkeligt fordi Real Madrid er en klub, der sætter ære højt.
Kan du finde et eksempel på en situation, hvor Real Madrid har afleveret en anke til CAS præcis på lukketid en fredag, så en spiller kunne deltage i et opgør i weekenden?
Jeg læser mange der anklager Real Madrid for at ville gøre det samme, men der er endnu ikke en anklage, der har fået ben at gå på.
Nej det kan jeg ikke :-)
Nu ved jeg godt at ifølge dig så er ALT fra Barcalona Satans Værk. Men jeg kan garantere dig for, at hvis Real Madrid havde eks. Ronaldo i karantæne MEN der pludselig var et lille "smuthul" så ville man med garanti forsøge at udnytte hullet. Det er trods alt El Clásico - som ovenikøbet afgør mesterskabet.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Uskyldig indtil andet er bevist. Du siger at sandheden er at Real Madrid ville gøre det samme, men hvad gør du hvis jeg siger til dig at 'sandheden er' at Real Madrid ikke ville gøre det samme?
Man bliver nødt til at bakke sin holdning op af faktuel data, når der er tale om en anklage. Du er velkommen til at modbevise mig :) Real Madrid har ikke gjort sådan noget her.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Neymar har fået en karantæne der er lige efter bogen og der ovenikøbet er præcedens for - og ALLE ved at det absolut maksimale man ka få ud af at anke, det er nedsat med én dag - og Neymar har altså ingen som helst mulighed for at deltage mod Real Madrid. Med dét in mente kører man så et udspekuleret spil med at aflevere en anke sent med vilje for at spille ham i en kamp han er karantæneramt til - det er efter mine begreber fuldstændig uden fortilfælde og jeg må sige at det er så groft at jeg er helt rystet over at de vil udsætte deres eget ry for et sådan nummer.
Jeg ville altså være flov hvis Real Madrid SÅ kynisk, udspekuleret og usportsligt forsøgte at influere direkte på mesterskabet med en taktisk skrivebordsmanøvre
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Og intet tyder på at Real Madrid ville gøre det samme. Jeg ville græmme mig.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Men når dét så er sagt, så ka jeg slet ik fatte hvis der i reglerne er plads til fortolkning for det MÅ sgu da være en situation der er taget højde for i reglerne - altså om karantænen er suspenderet mens man venter på anken eller ej. Så det her der står i reglerne (sådan som jeg læser det) om at den sidst givne afgørelse står ved magt, den må og skal sgu da gælde i præcis denne situation - ellers er det jo decideret makværk hvis man ik har klare linjer
CAS har ikke nået at mødes, men hvorfor skal de også det? De har sendt et brev til Barcelona, hvor de forklarer, hvorfor han ikke må spille. Det er sgu kun Barcelona, der så vælger at modsætte sig det brev og tolke anderledes på det. Fy for satan hvor har den klub ingen ære!
"Maybe they hate me because I'm too good."