Vejleder til Vinicius

9 år 2 måneder siden #1 af Administrationen

Vinicius er det helt store samtale-emne i Brasilien i disse dage på grund af sit snarlige skifte til Real Madrid.

Den snart 17-årige spiller var i går til lægetjek i Flamengo i forbindelse med underskrivelsen af sin første professionelle kontrakt og lægerapporten er efterfølgende sendt til Real Madrid.

Dermed spiller Vinicius i Flamengo i det kommende år, indtil han fylder 18 år og det har været en lang og svær proces at få en aftale i stand med det brasilianske stortalent, fordi Barcelona var langt fremme i forhandlingerne via André Cury, som har tætte forbindelser til agent-firmaet Traffic, som repræsenterer spilleren.

Det er dog lykkedes Real Madrids forhandlere at nå ind til forældrenes hjerte og det skal eftersigende have haft stor indflydelse på Vinicius´ endelige valg, ligesom han er blevet lovet at træde direkte ind i førsteholdstruppen næste år, når han ankommer til den spanske hovedstad.

Der er dog ingen tvivl om, at Real Madrid har taget en chance med så ung en spiller og en købspris på 40 millioner € og derfor vil man også sende en vejleder til Brasilien, som kan hjælpe Vinicius med at forberede sig på det kulturchok, som venter når han træder ind på scenen i verdens mægtigste klub.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #2 af Carlos3
Besvaret af Carlos3 på emne Vejleder til Vinicius
Jeg føler altid det er spændende med unge spillere der præsterer godt, men synes at priskiltene på 18-årige fodboldspillere efterhånden er helt forrykt, ikke fordi priserne i fodbold generelt ikke er forrykt, men så mange penge for spillere, hvor man kun kan gisne om de slår igennem på den store scene.

Spændende, meget spændende, håber bare ikke det bliver vores Robinho 2.0

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 2 måneder siden #3 af zizou21
Besvaret af zizou21 på emne Vejleder til Vinicius
Saa er det paa bekostning af Mbappe??

Jeg forstaar ikke den her handel hvis det er rigtig.. Har aldrig hoert om den her knaegt. Ville heller bruge den slags penge paa Lewandowski/Aguero.......

:(

Hala

9 år 2 måneder siden #4 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Vejleder til Vinicius

zizou21 skrev: Saa er det paa bekostning af Mbappe??

Jeg forstaar ikke den her handel hvis det er rigtig.. Har aldrig hoert om den her knaegt. Ville heller bruge den slags penge paa Lewandowski/Aguero.......

:(

Er Mbappé virkeligt så god?

Jeg har endnu ikke overværet en eneste kamp med ham, og første gang han blev nævnt her på forum var d. 21-02-2017, hvilket jo må hænge sammen med enkelte præstationer i Champions League. Jeg blev en smule nysgerrig, når vi har at gøre med en mand som Real Madrid umiddelbart er klar til at smide €100 millioner efter, derfor så jeg lige hurtigt et par Youtube-videoer (billig baggrund!), hvor mit første indtryk af ham er, at han virker lidt stiv i sine bevægelser/driblinger, jeg er ihvertfald ikke just imponeret, eller rettere sagt, så sidder jeg ikke med en wow! fornemmelse, som jeg f.eks. gjorde aller første gang jeg så Cristiano spille, til gengæld er hans scoringsnit imponerende når man tænker på at han kun er 18-år.

Jeg skal ihvertfald overvære kampen mellem Juventus - Monaco i aften, og glæder mig til at se hvad han kan.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 2 måneder siden #5 af zizou21
No idea, har heller ikke set saa meget til ham...
Jeg synes vi mangler en top angriber fra oeverste hylde.. Ikke en 17-18 aarig knaegt.. Vi skal ikke udvikle spillere, vi skal hente faerdige kvalitets spillere fra oeverste hylde.

Som sagt - ville hellere se de penge brugt paa Lewandowski eller Aguero.

Jeg bor I London, saa er tit ude og se Arsenal og Chelsea's kampe... A. Sanchez/Hazard + Kante er saa vildt gode - ville virkelig gerne se dem I den hvide troeje.....

De Gea skal hentes...

Hala

9 år 2 måneder siden #6 af Steen
Besvaret af Steen på emne Vejleder til Vinicius
Jeg troede ikke på det til at starte med, men den er god nok. Han er vores. Hvis vi spilder €45 millioner på en knægt som endnu ikke har spillet en eneste kamp for Flamengos førstehold, men ikke henter De Gea, så er jeg den første til at købe en billet til Madrid når han skal præsenteres, og pifte ham seancen igennem. Denne handel er forrykt.
Jeg så størstedelen af Neymars kampe da han spillede i Brasilien, og hvad han viste fra dag ét på Santos' førstehold, har Vinicius end ikke været tæt på at matche i ungdomsrækkerne.

Han er ikke den nye Neymar. Ej heller er han den nye Robinho, hvilket i øvrigt ikke just skulle være imponerende. Han bliver et af de største flop fodboldverdenen nogensinde kommer til at opleve.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Steen.

9 år 2 måneder siden #7 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Vejleder til Vinicius
Er der nogen her, der har bare antydningen af det mindste kendskab til den knægt?

Vi taler altså om en 16-årig, der aldrig har spillet en professionel fodboldkamp… Til 45 mio. euro!

Det her virker dybt, dybt latterligt. Én god U17-turnering, min bare røv...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

9 år 2 måneder siden #8 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Vejleder til Vinicius
Jeg har aldrig nogensinde hørt om den knægt. Så jeg gjorde det vi sikkert alle har gjort, jeg gik på youtube. Og lad mig sige som det er, 45 mio. er godt nok dyrt for en Castilla spiller.

Langt fra imponeret over hvad jeg så, han ser meget middelmådig ud.

9 år 2 måneder siden #9 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Vejleder til Vinicius

Carlos3 skrev: Spændende, meget spændende, håber bare ikke det bliver vores Robinho 2.0

Robinho var succes sådan da. - Han bragte liv til vores offensiv, og grunden til at han blev skippe afsted skyldes uoverensstemmelse mellem ledelsen og spilleren da sidstnævnte beskyldte ledelsen for at bruge ham som brik til at få C. Ronaldo. - Men Robinho var en okay transfer, han gav liv til offensiven og så fik vi solgt ham for mere end hvad vi oprindeligt gav for ham. Han blev dog ikke den verdenbedste spiller man spåede, men hans køb og spil var godkendt.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

9 år 2 måneder siden #10 af zizou21

elle44 skrev: Jeg har aldrig nogensinde hørt om den knægt. Så jeg gjorde det vi sikkert alle har gjort, jeg gik på youtube. Og lad mig sige som det er, 45 mio. er godt nok dyrt for en Castilla spiller.

Langt fra imponeret over hvad jeg så, han ser meget middelmådig ud.

Enig - haaber ikke det er saadan noget ''Barca snuppede Neymar for naesen af os, nu skal vi stjaele Vinicius foran dem'' ..

Hala
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

9 år 2 måneder siden #11 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Vejleder til Vinicius
Nogle gange giver man så store summer for spillere, at de på forhånd må stemples som flop til andet er bevist. Det her er i hvert fald en af dem. Det er lidt ligesom Douglas hos Barca.

9 år 2 måneder siden #12 af BBB
Besvaret af BBB på emne Vejleder til Vinicius
Prisen er til forskel, men var der ikke også kritik, da Casemiro blev hentet? Han spillede trods alt ikke førsteholdsfodbold.

Leveret af Kunena Forum