Real Madrid er i finalen! Igen!

9 år 2 måneder siden #1 af Administrationen

Ssshhhh... 

Nogle nederlag er faktisk okay - således også i aften, hvor Real Madrid lod sig nedlægge af Atlético Madrid, men alligevel ganske sikkert er i finalen, hvor Juventus venter.

Det blev ved lige ved og næsten for Atlético Madrid, der i det sidste Derbí Madrileño på Vicente Calderon, flot pressede Real madrid, og vist skabte panik rundt om i den hvide del af verden i særlige kampens første halve time. Alligevel endte det som forventet med, at Cristiano Ronaldo - der i dag var lidt la-la i sin ageren - og resten af Los Blancos at sparke sig i finalen mod den aldrende fruentimmer fra Torino.

Mest overraskende er det mest af alt, at alle Real Madrids spillere kunne forlade banen ved egen kraft. Det er en af udfordringerne ved at spille mod et teknisk hæmmet fodboldhold, hvis største sportslige evner består i at ankomme for sent i samtlige nærkampe, og gøre alt menneskeligt muligt for at skade deres modspillere. En grim taktisk parallel til træner Diego Simeones egen karriere på grønsværen. Når kampen så samtidig skal udsættes for (endnu) en tyrisk dommer, der egenhændigt formår at tabe en fodboldkamp ved mangel på format, så skal det blive frustrerende.
Her vil vi meget gerne have lov til at pointere, at mens en anden (tysk-)tyrker helt klart tilgodeså hjemmeholdet og egenhændigt forærede dem avancementet, så var Cunyet Cakir nøjagtigt lige elendig overfor begge hold. For at Isco og Casemiro slap for gult er lige så underligt som at Gabi, Torres og Godín fik lov til at blive på banen i samtlige 90 minutter. Det var altså et ikke et spørgsmål om enkeltkendelser - således var straffesparket, der førte til 2-0-målet spot on - men mere et udtryk for, at dommerenes overblik og kontrol med holdene og disse naturlige temperamenter, der savnede en mand i lyseblåt med lederevner. Trist!

Kampen var udover dette ‘aberdabei’ en affære af den rigtige sjove slags med mål, stemning (tak til hjemmeholdets dygtige fans), og masser af nerve - helt som en semifinale i verdens største klubturnering. Ikke mindst fik kampen det helt rette dramatiske indslag, da først Saúl og siden Griezman - på føromtalte straffespark - gjorde det til både 1-0 og 2-0 - men helt ude i tovene tog Madrids midtbane - med særligt Modric, Isco og Kroos teten og fik dæmpet gemytterne - og det var i den kontekst heller ikke overraskende, at Real Madrid lukkede dobbeltopgøret med en Isco-scorign til 2-1.

Herfra var det som om, at hjemmeholdet mistede troen på tingene og det kunne teatralskes gestikuleringer fra Simeone ikke ændre på, og det medførte, at gæsterne vandt slaget om midten og meget sjældent tillod hjemmeholdets spillere at få skabt situationer, der blev rigtigt farlige - og når det alligevel lykkedes - så stod Keylor Navas klar og diskede op med et par gode refleksredninger. Costaricaneren var generelt en dygtig sidste skanse, og bortset fra nogle paniske udspark, så leverede han en fremragende kamp i målet, hvor særligt en dobbeltredning midt i anden halvleg vil blive husket.

Helt fremme var der dog heller ikke så meget firepower hos Real Madrid, hvor specielt Cristiano Ronaldo var fornærmende ringe. Omvendt kan man dog sige, at portugiseren set over de to kampe har gjort sit for at sende Real Madrid i finalen, og det rakte da også så rigeligt mod et hold, der udover de første 30 minutter aldrig rigtigt leverede noget angstprovokerende. Nu flytter Atlético Madrid så til det knap så sexede Wanda Metropolitano i den anden ende af byen - så meget for klubånd - hvor vi allerede næste sæson kan se frem til fortællinger om det første Derbí Madrileño i de nye omgivelser. Kedeligt bliver det ikke!

Med finalepladsen kan Real Madrid blive det første hold til at genvinde titlen i Champions League - om det lykkes finder vi ud af den 3. juni, når Juventus og Spaniens med afstand største hold tørner sammen i walisiske Cardiff.

Atlético Madrid - Real Madrid 2-1 (2-1)
1-0 Saúl (12’), 2-0 Griezmann (16’, straffespark), 2-1 Isco (42’)

Atlético Madrid:
Oblak - Filipe Luis, Godin, Savic, Giménez (57, Thomas) - Carrasco, Saúl, Gabi, Koke (76’ Correa), - Griezmann, Torres (57, Gameiro)

Real Madrid:
Navas - Marcelo, Ramos, Varane, Danilo - Kroos, Casemiro (76’, Lucas), Modric - Isco (87, Morata) - Cristiano, Benzema (76’, Asensio)

Gule kort: Savic, Godin, Gabi, Correa (Atlético Madrid) Danilo, Ramos (Real Madrid)

Kampens spiller: Modric trådte i karakter da det virkelig gjaldt, og orkestrerede midtbanen med kynisme og ro, hvilket holdt Madrid inde i kampen, da det så sværest ud.
Kampens detalje: Benzemas oplæg til Iscos fremragende mål. Hold da op!
Kampens badebold: Cristiano Ronaldo. Holdets bedste i det omvendte opgør i dag en hæmsko for langt det meste.... dybt at falde!

Kampens samtaleemne: Er Danilo offer for en dårlig periode tidligere på sæsonen? Igen i dag var brasilianeren ganske habil på højrebacken, og vil det ikke efterhånden være tåbeligt at skille sig af med backen i sommerpausen?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #2 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Real Madrid er i finalen! Igen!
Vi har verdens absolut bedste midtbane!

Danilo spillede ok og jeg kan godt leve med at vores reserve back har det niveau. Foretrækker dog stadig Nacho på den plads.

9 år 2 måneder siden #3 af Fondo_Sur
Tillykke kære Madridistas.

Man skal huske at lykønske den Madridista du kender, da man hører en del om klubben efterhånden. Læg uenigheder på hylden, vi har et fantastisk hold! Benzemas detalje vil blive husket om mange år.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

9 år 2 måneder siden #4 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Real Madrid er i finalen! Igen!
Jeg må erklære mig uenig - hvad angår Danilo. Jeg synes at han intet bidrager med offensivt – når han får bolden bliver den spillet tilbage ellers slår han et halv-dårligt indlæg. Du ser ham aldrig udfordre sin nærmere modstander. Defensivt giver han alt for meget plads væk – jeg savner den aggressivitet man ser fra Carvajal, der konstant sidder helt tæt på modstanderen.

Rigtig god kamp af Isco, modric og Benz!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Chamartin

9 år 2 måneder siden #5 af Fernando M.
Synes dommeren dømte fremragende - ikke nødvendigvis efter fodboldlovens bogstav, men så kampen blev afviklet på et højt niveau.

9 år 2 måneder siden #6 af JesperA
Vanvittigt at Atletico kun får fire gule kort
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, Fondo_Sur

9 år 2 måneder siden #7 af Sahinovic
Det bliver en god finale, helt sikkert to af de absolut bedste hold der møder hinanden. Jeg forventer samtidig heller ikke at Juventus pakker sig sammen og venter på Real Madrid, for de viste godt nok flot offensivt spil mod Monaco, selvom de inden kampen havde en komfortabel føring. Det eneste jeg frygter er at Bale kommer tilbage, som betyder at Isco er at finde på bænken igen.

En spændende finale, med massere af flot spil, er hvad jeg vil se frem til.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Macon, Fondo_Sur

9 år 2 måneder siden #8 af Fondo_Sur

Sahinovic skrev: Det bliver en god finale, helt sikkert to af de absolut bedste hold der møder hinanden. Jeg forventer samtidig heller ikke at Juventus pakker sig sammen og venter på Real Madrid, for de viste godt nok flot offensivt spil mod Monaco, selvom de inden kampen havde en komfortabel føring. Det eneste jeg frygter er at Bale kommer tilbage, som betyder at Isco er at finde på bænken igen.

Hvis vi kan få dækket Alves og lade Bale blive på tribunen, vinder vi den vel!? :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Sahinovic

9 år 2 måneder siden #9 af ChrillRM14

Sahinovic skrev: Det bliver en god finale, helt sikkert to af de absolut bedste hold der møder hinanden. Jeg forventer samtidig heller ikke at Juventus pakker sig sammen og venter på Real Madrid, for de viste godt nok flot offensivt spil mod Monaco, selvom de inden kampen havde en komfortabel føring. Det eneste jeg frygter er at Bale kommer tilbage, som betyder at Isco er at finde på bænken igen.

Det er liiiiige før, at jeg holder med Juve, hvis Bale kommer tilbage og starter inde i Cardiff og dermed henviser Disco til bænken.....

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Sahinovic

9 år 2 måneder siden #10 af HugoSanchez
Fantastisk med endnu en finale!

Det bliver en nervepirrende aften i Cardiff. Juventus er et fantastisk hold rent defensivt, men jeg er nu stadig overbevist om, at Isco et al har det der skal til for at finde åbningerne. Det bliver interessant med en finale, hvor det virker som om, at det meste af verdenen inderligt håber, at Juventus og måske især Gianluigi Buffon, endelig får lov at løfte trofæet. Men lad os bare holde Champions League-historien i live: Juventus taber finaler og Real Madrid vinder finaler!

#12!
Hugo Sanchez
Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

9 år 2 måneder siden #11 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Real Madrid er i finalen! Igen!
Gid jeg havde fundet på den ;)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Fernando M., Kassow-Rossing, Dios, Mathiaska, BBB

9 år 2 måneder siden #12 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Real Madrid er i finalen! Igen!
Det eneste Danilo er offer for, er sin egen evindelige elendighed.

DC19
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved -#7-.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum