33!!!!
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Ham her stjal billedet - igen fristes man til at sige - da han tidligt i opgøret gjorde det til 0-1, efter han flot rundede Kameni og let trillede bolden i nettet.
TILLYKKE! Til jer alle sammen!
Real Madrid er fortjente, FORTJENTE spanske mestre.
Arbejdet blev gjort færdigt med en sikker sejr på La Rosaleda, hvor det tidligt stod klart, at det kun var et banens hold, der havede noget at kæmpe for.
I det store billede var der som skrevet aldrig rigtigt tvivl om udfaldet - for ikke nok med, at Cristiano Ronaldo lukkede opgøret allerede efter to minutter spil, i øvrigt efter en flot Isco-pasning, så sad Real Madrid på opgøret i samtlige 90 minutter, hvor man fraregnet nogle fine forsøg fra den tidligere Barcelona-spiller Sandro, så var Málaga ikke i nærheden af at fjerne mesterskab fra det pokalskab, hvor det rettelig hører hjemme.
33 er holdet nu oppe på; det har selvsagt ingen anden spansk klub præsteret.
Inden dommer Ricardo de Burgos Bengoetxea fløjtede af, så havde også Benzema passeret ellers dygtige Kameni, da han fra klods hold pumpede bolden i nettet og lukkede den sidste glimt af håb i Catalonien, hvor FC Barcelona som bekendt skulle bruge et andalusisk mirakel for at kunne genvinde La Liga.
Sådan gik det heldigvis ikke, og set over en hel sæson havde det været decideret ufortjent, for Real Madrid har været det mest stabile mandskab, og som i de seneste runder med ryggen mod muren har leveret varen uanset modstanderens kvalitet. Den slags aftvinger respekt - ikke mindst fordi Zidane hele vejen har turde give de unge og breddespillerne chancen; og derved altid har haft friske ben på lager.
Kampens afsluttende fase endte da også med ren boldflytteri og venten på årets sidste fløjt i La Liga - Málaga kunne ikke mere, Real Madrid ville ikke mere, og derved sluttede dette fortællingen om Real Madrid i den bedste spanske række i sæsonen 2016/2017 med det ædleste metal af dem alle.
Ellers vil netop afsluttede La Liga for Madrids vedkommende blive husket for flere skelsættende højdepunkter, - Ramos’ sidsteøjebliksvinder mod Deportivo tilbage i december, det vanvittige comeback i Villarreal februar, og ikke mindst Iscos befriende afslutning mod Gijón i april. Jovist neglene har været nedbidt mere end en gang - det er godt det skidt vokser ud igen.
Men så meget desto sjovere er det også at kunne gentage referatets indledning her til slut:
TILLYKKE! Til jer alle sammen!
Real Madrid er fortjente, FORTJENTE spanske mestre.
Og det kan vi godt være stolte af - lad festlighederne begynde.
Málaga - Real Madrid 0-2 (0-1)
0-1 Cristiano (2’), 0-2 Benzema (55’)
Málaga
Kameni - Ricca, Hernandez, Villanueva, Torres - Jony (Duda, 72’), Camacho, Recio, Fornals, Keko (Castro, 60’) - Sandro (Charles, 69’)
Gule kort: Kameni, Jony (Málaga)
Kampens spiller: Mere årets detalje. Al ære går til Zidane for at have orkestreret et fantastisk mandskab til et fantastisk mesterskab og for at holde hovedet kold, når alle os andre gik i panik.
Kampens detalje: Navas’ redning på Sandros fremragende frispark ved stillingen 0-1
Kampens badehold: Skal vi i dagens gode sags tjeneste lade denne her udgå?
Kampens samtaleemne: Skal det være samme startende 11’er, der slog Celta, og slog Málaga, der starter inde mod Juventus om to uger?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Arnenugacream
- Ekspert bruger
-
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Ind med Carvajal og nap så den CHL rekord/milepæl! Sådanne hører kun hjemme ét sted.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
The double!
Fra toppen: Champions League, La Liga, Copaen.
Stort tillykke til alle danske Madridistaer! Det ligner ikke engang startet på noget nyt. Det ligner fortsættelsen fra sidste sæson hvor Zidane også var bedst i både ligaen og CHL.
Unge spillere, spanske, egen avl, verdensklasse og nogle få spillere, der skal sluses ud. Så er alt ved det gamle.
Mine damer og herrer, fremtiden er lys.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Jeg har sgu været meget efter Zidane. Det må jeg erkende. Besynderlige udskiftninger, mærkelige taktiske dispositioner og en manglende filosofi.
Kritikpunkter, jeg stadig står ved, men han skal sgu også have ros, når han fortjener det. Og det skal han nu. Han har virkelig sat holdet fantastisk op i de sidste mange kampe, og det har jo i store træk været med stor sikkerhed i spillet, at vi har hevet de nødvendige resultater hjem.
Og så til det lidt mere tekniske. Jeg, og mange andre, har jo været stor modstander af vores pres, den manglende spillestil og de lange bolde nede fra Navas. Nu bliver jeg dog nødt til at rose vores generelle boldomgang. Det er en lidt 'usynlig' ting, som jeg har holdt øje med i april og maj, og det har virkelig været imponerende. Måden, hvorpå vi spiller os ud af presset, er helt formidabel, og vi har simpelthen en midtbane, to backs og i hvert fald én angriber, der hele tiden gør sig spilbar. Vi er så boldstærke, at vi tør spille os ud af alle situationer, og jeg tror simpelthen, at det har haft en stor indflydelse på vores mange flotte resultater.
Jeg er lykkelig i dag!