Mayoral som afløser for Mariano

9 år 1 måned siden #1 af Administrationen

Det blev ikke til megen spilletid for Borja Mayoral i Wolfsburg i den netop overståede sæson, men det får ikke negativ betydning for hans kommende sæson.

I hvert fald mener spanske AS at vide, at den spanske angriber vender tilbage til Real Madrid som afløser for Mariano Díaz og det sker på foranledning af Zinedine Zidane.

Først skal Borja Mayoral dog deltage i U21-EM for Spanien og herefter afgøres hans videre fremtid, men som udgangspunkt er det ikke nogen hindring, at han i Wolfsburg kun fik 426 spilleminutter. Angriberen udtrykker da heller ikke skuffelse over opholdet i Tyskland og fortæller selv, at han har lært utroligt meget af udlejningen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #2 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Mayoral som afløser for Mariano
Jeg forstår ikke meningen med at udleje talenter et sted uden at få spilletid. Så kunne han da blive i Real fra start? Jeg kan ikke se hvad han skal bidrage med i Real nu.

9 år 1 måned siden #3 af Mathiaska

SR4 skrev: Jeg forstår ikke meningen med at udleje talenter et sted uden at få spilletid. Så kunne han da blive i Real fra start? Jeg kan ikke se hvad han skal bidrage med i Real nu.

Real Madrid kunne jo ikke vide hvordan opholdet ville gå inden de udlejede ham? Og da slet ikke at Wolfsburg ville ryge i nedryknings zonen, hvorfor proiriteterne ikke har været spansk talent men ren og skær overlevelse - med Gomez i front.

Han skal bidrage med det samme som Mariano - som forhåbentligt skal videre, få chancer, få minutter.

9 år 1 måned siden #4 af Fondo_Sur
Udlejningen har bestemt ikke gået som planlagt. Mayoral er dog en god spiller. Jeg glæder mig til at se om han har udviklet sit spil i opstarten.

Det ideelle, og bestemt mulige, tilfælde ville være, hvis han viser sig at være nogenlunde lige så god som Morata. Ja, I læste rigtigt. De er fra samme skole, og minder egenligt ret meget om hinanden. Mayoral er kun lige fyldt 20 år og har i hvert fald en klart bedre teknik end da Morata var 20.

Gå ikke så meget op i hans ophold i Wolfsburg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Puskas2002

9 år 1 måned siden #5 af Daniel

SR4 skrev: Jeg forstår ikke meningen med at udleje talenter et sted uden at få spilletid. Så kunne han da blive i Real fra start? Jeg kan ikke se hvad han skal bidrage med i Real nu.

Det var vel sagtens heller ikke planen, at Mayoral skulle ende på bænken i Wolfsburg. Det, der ærgrer mig, er, at Real Madrid ikke skrev en klausul ind i Mayorals kontrakt om, at han havde krav på minimum antal kampe eller lignende for Wolfsburg.

Det glæder mig at læse, at Zidane ønsker at indlemme Mayoral i truppen til den kommende sæson. Han er et KLART større fodboldtalent end Mariano, og jeg var imponeret over 9'eren for såvel Castilla som for Juvenil A i Youth League i 15/16-sæsonen. Han har et stort potentiale, i mine øjne. Stærk på bolden, go' med ryggen mod målet og fornuftig teknik (laaaaangt bedre end Morata, som jeg husker ham).

Marcos Llorente kommer tilbage til Real Madrid i en alder af 22 år. Lucas skiftede tilbage til Real Madrid i en alder af 22/23 år. Callejón skiftede tilbage til Real Madrid i en alder af 24 år. Esteban Granero skiftede tilbage til Real Madrid i en alder af 22 år. Ruben de la Red skiftede tilbage til Real Madrid i en alder af 23 år og Morata skiftede tilbage til Real Madrid i en alder af 23 år. Lur mig om ikke, at jeg har glemt et eksempel eller to i farten :-)

Med andre ord. Mayoral har rigeligt med tid til at bevise, at han er klar til opgaven i Real Madrid. Ja, Zidane kan sågar bruge ham som tredjevalg i år, smide ham på et lejeophold næste sæson, hive ham tilbage sæson efter det og så vil Mayoral stadig være i samme alder som ovenstående. Der er fremtid i knægten, og det skal han bidrage med, ligesom han skal suge til sig fra verdens bedste fodboldspillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 1 måned siden #6 af Zyconith

Daniel skrev:

Det var vel sagtens heller ikke planen, at Mayoral skulle ende på bænken i Wolfsburg. Det, der ærgrer mig, er, at Real Madrid ikke skrev en klausul ind i Mayorals kontrakt om, at han havde krav på minimum antal kampe eller lignende for Wolfsburg.

Det glæder mig at læse, at Zidane ønsker at indlemme Mayoral i truppen til den kommende sæson. Han er et KLART større fodboldtalent end Mariano, og jeg var imponeret over 9'eren for såvel Castilla som for Juvenil A i Youth League i 15/16-sæsonen. Han har et stort potentiale, i mine øjne. Stærk på bolden, go' med ryggen mod målet og fornuftig teknik (laaaaangt bedre end Morata, som jeg husker ham).

Marcos Llorente kommer tilbage til Real Madrid i en alder af 22 år. Lucas skiftede tilbage til Real Madrid i en alder af 22/23 år. Callejón skiftede tilbage til Real Madrid i en alder af 24 år. Esteban Granero skiftede tilbage til Real Madrid i en alder af 22 år. Ruben de la Red skiftede tilbage til Real Madrid i en alder af 23 år og Morata skiftede tilbage til Real Madrid i en alder af 23 år. Lur mig om ikke, at jeg har glemt et eksempel eller to i farten :-)

Med andre ord. Mayoral har rigeligt med tid til at bevise, at han er klar til opgaven i Real Madrid. Ja, Zidane kan sågar bruge ham som tredjevalg i år, smide ham på et lejeophold næste sæson, hive ham tilbage sæson efter det og så vil Mayoral stadig være i samme alder som ovenstående. Der er fremtid i knægten, og det skal han bidrage med, ligesom han skal suge til sig fra verdens bedste fodboldspillere.

Der er mere Raul over Mayoral end Morata. De er forskellige typer, som skrevet er Mayoral god med bolden, bedre teknik (selvom Morata gang på gang overrasker) og måske også mere udfordrende i sit spil grundet det lavere tyngdepunkt. Læg dertil at han før hans indtræden på Castilla havde en vanvidssæson (ret mig hvis jeg tager fejl) med utroligt mange mål (30-50 stk.?).

Vi får i hvert fald en anden type med Mayoral, kunne dog rigtig godt lide Marianos indhop, der var lidt Diego Costa over hans ærgerrighed og aggressivitet.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Zyconith.

9 år 1 måned siden #7 af SR4
Det ændre ikke på det jeg siger. Hvis han blev lejet ud for spilletid og det så failede, kan jeg ikke se det som en succes, at indlemme ham i Real-truppen.

9 år 1 måned siden #8 af Fondo_Sur

SR4 skrev: Det ændre ikke på det jeg siger. Hvis han blev lejet ud for spilletid og det så failede, kan jeg ikke se det som en succes, at indlemme ham i Real-truppen.

Man kan da ikke vide, hvordan forholdene i Wolfsburg var. De kæmpede med nedrykning og var vel desparate.

Faktisk kan man i tranfermarkt se, at de eneste to gange han har startet inde og fået 70+ minutter, så har han scoret. Læg dertil oveni, at det fra start var en dårlig løsning, da Wolfsburg ikke havde nogle interesser i at udvikle en Real Madrid spiller. Udlejningen er først et fail, hvis hans udvikling rent faktisk gik i stå, men Mayoral siger selv, at han har lært en masse af opholdet. Men lad os nu se.

Jeg har personligt stor tiltro til ham.

Tror ikke at Real Madrid begår samme fejl igen. Løsningen med tilbagekøbsklausul lader til at virke langt bedre.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, larsvegas

9 år 1 måned siden #9 af Zyconith

Fondo_Sur skrev:

SR4 skrev: Det ændre ikke på det jeg siger. Hvis han blev lejet ud for spilletid og det så failede, kan jeg ikke se det som en succes, at indlemme ham i Real-truppen.

Man kan da ikke vide, hvordan forholdene i Wolfsburg var. De kæmpede med nedrykning og var vel desparate.

Faktisk kan man i tranfermarkt se, at de eneste to gange han har startet inde og fået 70+ minutter, så har han scoret. Læg dertil oveni, at det fra start var en dårlig løsning, da Wolfsburg ikke havde nogle interesser i at udvikle en Real Madrid spiller. Udlejningen er først et fail, hvis hans udvikling rent faktisk gik i stå, men Mayoral siger selv, at han har lært en masse af opholdet. Men lad os nu se.

Tror ikke at Real Madrid begår samme fejl igen. Løsningen med tilbagekøbsklausul lader til at virke langt bedre.

Jeg synes nu også der er et vist ræsonnement i at udleje spillere til den spanske liga istedet for at de skal udenlands. Så lærer de ligaen bedre at kende, spiller på et højt niveau, etc. og det er jo trods alt her de gerne skulle fortsætte hvis de når førsteholdet.

Wolfsburg har jo sejlet de sidste 5 år. Jeg var dybt forbløffet da jeg hørte nyheden og tænkte at folkene i Real Madrid måtte have øje for noget jeg ikke kunne se. Ser ingen grund til at vi til at begynde med skulle udleje spillere med øje for videreudvikling når den tyske klub er så ustabil.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 1 måned siden #10 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Mayoral som afløser for Mariano

Zyconith skrev:

Fondo_Sur skrev:

Jeg synes nu også der er et vist ræsonnement i at udleje spillere til den spanske liga istedet for at de skal udenlands. Så lærer de ligaen bedre at kende, spiller på et højt niveau, etc. og det er jo trods alt her de gerne skulle fortsætte hvis de når førsteholdet.

Wolfsburg har jo sejlet de sidste 5 år. Jeg var dybt forbløffet da jeg hørte nyheden og tænkte at folkene i Real Madrid måtte have øje for noget jeg ikke kunne se. Ser ingen grund til at vi til at begynde med skulle udleje spillere med øje for videreudvikling når den tyske klub er så ustabil.

Tanken kan jo også have været, at der er gode erfaringer med Bundesligaen, hvor Carvajal også blev sendt til, ligesom vi i nyere tid har fået en del af den gyldne tyske generation med Øzil, Khedira og Kroos, hvoraf de to første gjorde det godt i klubben og Kroos stadig bidrager med en hel del. Samtidig har Vallejo gjort det godt i Frankfurt, så der har været gode perspektiver i Bundesligaen de sidste år.

Og så vandt Wolfsburg Super Cuppen bliv nummer to i ligaen og vandt pokalturneringen i 2015, så mere har de vel ikke sejlet de sidste år? I 2014 blev de nummer 5, hvilket heller ikke er at sejle. De mistede Shurrle, Bast Dost og Max Kruse sidste sæson, så man har vel vurderet, at der var plads til Mayoral i klubben. At han så ikke har slået helt igennem er ret så ærgerligt, men det er jo først i denne sæson, at det virkelig er gået galt for Wolfsburg - måske blandt andet fordi en mand som Mayoral ikke formåede at slå til i så høj grad som man havde håbet.

9 år 1 måned siden #11 af SR4

Fondo_Sur skrev:

Du forholder dig stadig til fortiden. Vi står her i dag med en spiller der blev lejet ud for mere spilletid og dette var indlysende en fiasko. Nu vælger man så herefter at indlemme ham i truppen frem for at fortsætte hans udvikling.

9 år 1 måned siden #12 af raul7=kongen
Ligesom man kan gøre sit scouting-arbejde fantastisk og alt tyder på et fænomenalt køb, hvorefter det alligevel flopper, så kan en udlejning selvfølgelig også. I sidste sæson lejede man Vallejo, Llorente x2, Burgui og Mayoral ud. Sidstnævnte betalte Wolfsburg endda for at få lov at låne. De fire førstnævnte udlejninger var en stor succes. Så stor at to af dem på alle måder er modnet og har overbevist langt de fleste af os om, at vi kan hente dem ind(gratis vel at mærke) i stedet for at bruge €40 mio. som ellers må være den formodede pris på reserver. Burgui og Diego Llorente indbringer vel tilsammen omtrent €15 mio. henover sommeren.

Så er der Mayoral. Wolfsburg var endda villige til at betale for at leje stortalentets evner. Han fik desværre kun sporadisk spilletid, men var solid når han gjorde. Det er selvfølgelig surt, men et eller andet sted var intentionen jo overordentlig god og tyskerne ønskede også at forlænge aftalen(hvis man skal tro medierne), så noget må de trods alt også have set i ham.

Mayoral er blevet 20 år. Har fået erfaring fra Bundesligaen, spillet en super-sæson hos Castilla, har fået førsteholdsdebut og været en af de mest scorende i Youth League, krydret med titlen som u19-EM topscorer fra 2015. Ved omtrent samme alder havde Morata spillet en lignende mængde for Real Madrid, aldrig været i udlandet, dog haft to gode, og ikke blot én god, sæsoner for Castilla. Den tilsvarende sommer for Morata aldersmæssigt, blev han u21-topscorer(forinden havde han taget u19-prisen). Det bliver spændende om Mayoral får chancen for noget lignende denne sommer eller om Sandro får chancen på top for Spanien, når det går løs i morgen.

Der er mange ligheder. Men jeg vil egentlig hellere at Mayoral er blevet prøvet af i en anden klub, en anden liga og i sidste ende et helt andet setup, selvom han delvist har fejlet, end at han har spillet en sæson i den tredjebedste spanske række. Man er nødt til at se tingene lidt i perspektiv, og ja, udlejningen fejlede delvist, men Mayoral har fortsat et stort talent og det virker ganske fornuftigt at få ham hjem og give ham lidt ro som 3. angriber til den kommende sæson. Alt efter hvordan puslespillet går op. For der skal være mere tid til Mayoral, end der var til Mariano, men mon ikke det kan lykkes, hvis planen er at sælge James og Morata, for i stedet blot at hente Mbappé. Alt efter hvordan puslespillet går op, vil man så kunne veksle rundt og givetvis finde noget spilletid til dem alle - Cristiano spillede i denne sæson omtrent 600 minutter færre i ligaen end året før. Mon ikke vi kan forvente et fald på yderligere et par hundrede minutter, ligesom han måske også vil blive sparret mere i CL.

Med andre ord. Har Mayoral niveauet skal han nok få chancerne til at vise det. Omvendt vil endnu en udlejning også være en risiko.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Leveret af Kunena Forum