Real Madrids ændrede transferstrategi
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Mens resten af det europæiske transfermarked eksploderede denne sommer, viste Real Madrid nok engang, hvilken ændrede strategi de ynder at føre når det kommer til transfers. Unge, talentfulde spillere blev hentet og særligt købet af Vinicius Junior eksemplificerede dette.
Tidligere sæsoner har også vist eksempler på dette, da Real Madrid i henholdsvis 2014 og 2015 hentede Marco Asensio og Martin Ødegaard. Førstnævnte er lynhurtigt blevet en succes, og det er ikke utopi at tro, at hans daværende transfersum på 3,5 mio. € i dag skulle mangedobles, såfremt en anden klub ønskede at købe spanskhollænderen fri fra Real Madrid.
Det skal ingen hemmelighed være, at både Zinedine Zidane og Florentino Perez ville have elsket, at gøre Kylian Mbappe til en del af truppen. Dette projekt måtte i midlertidig droppes, da risikoen ved at hente en stadig forholdsvist uprøvet spiller, ikke stod mål med de lønninger som skulle tilbydes for at konkurrere med Paris Saint-Germain.
Real Madrid virker, modsat tidligere tiders transferstrategier med Galacticos-indkøb, til at have fundet tro på at den bedste værdi i det nuværende transfermarkeds tilstand, findes ved køb af unge og hidtil ukendte talenter. En strategi som kan føres ud i verden i kraft af Real Madrids store globale brand, hvor søgning efter talenter når ud til hvert et verdenshjørne.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Administrationen skrev: Samtidig med, at vi byder vores nye skribent velkommen i teamet, så vil vi da gerne spørge ud til jer, om I også har bemærket - og bifalder - den nye transfer-strategi?
Strategien er bestemt ikke gået ubemærket hen, og jeg er vild med den! Naturligvis er store navne altid fristende at hente, og vi kommer nok også til at hente en stjerne fra tid til anden.
Strategien er bestemt en fantastisk idé, og vi skal bare kigge på vores lillesøster, som har klaret sig bedre end flere storklubber rundt om i Europa, ved netop at hente uge uprøvede talenter til klubben:-)
Ps. Der skal naturligvis lyde et stort velkommen til vores nye skribent:-)
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Måske havde Perez og co allerede for år tilbage bange anelser om, at transfermarkedet ville blive forskruet, måske ikke. Men da de søsatte den nye transferstategi har de virkelig været snedige og er kan vel godt betegnes som referencepunktet i fodboldeuropa hvad dette angår, uden at gøre nogen sure.
Oven i hatten høster vi på samme tid frugterne af et godt ungdomssystem og en sund behandling af talenterne derfra. Meget imponerende arbejde på alle niveauer af forretningen.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
De store og etablerede stjerner skal være hovedingrediensen mens talenterne skal være en lille lækker krydderi man kan tilsætte retten. Det er Real Madrid vi snakker om, vi skal ikke ende som en eller anden talentudvikling klub.
madrid2000 skrev: Self elsker vi denne strategi når den køre som den gør med stor succes, men ligeså snart talenterne ikke slår igennem, så falder man hurtig efter.
De store og etablerede stjerner skal være hovedingrediensen mens talenterne skal være en lille lækker krydderi man kan tilsætte retten. Det er Real Madrid vi snakker om, vi skal ikke ende som en eller anden talentudvikling klub.
Hmm.
Carvajal, Ramos, Varane, Nacho, Marcelo, Asensio, Lucas og Casemiro er alle spillere på vores hold som man har fundet via scouting. Derudover kan man vel også kaste Kovacic og til dels Isco og Benzema i den pulje, da det ikke var etableret stjerner man købte, men spillere med et kæmpe udviklingspotentiale, som endnu ikke var prøvet på den helt store scene, som vi senere hen har formet til de stjerner de er idag.
Vi skal være lige præcis det vi er idag. Det bedste hold i verden, hvor vi kan det hele. Uden dette talentarbejde, så var vi ingenting, og vi ville blive overhalet af alle rigmandsklubberne indenom.
Real Madrid skal grundet de alt for mange rigmandsklubber have succes på et sportsligt plan, så man kan lokke de bedste spillere den vej rundt. For pengene skal man ikke længere komme til Real Madrid for at få, ej heller kan Real Madrid være med på et plan, hvor man skyder 1,5 milliard efter spillere. LÆS: spillere i flertal!
Vores største fjende lige nu er os selv. Står vi og beundre vores eget arbejde de næste mange år, uden at tænke på fremtiden, så ender vi som Barcelona. Fremtiden skal hele tiden sikres, og det skal det via scouting.
Heldigvis så står vi rimelig stærkt med det kommende generationsskifte, hvor vi nok allerede har de rigtige spillere til at tage over for de gamle.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Dios skrev:
madrid2000 skrev: Self elsker vi denne strategi når den køre som den gør med stor succes, men ligeså snart talenterne ikke slår igennem, så falder man hurtig efter.
Hmm.
Carvajal, Ramos, Varane, Nacho, Marcelo, Asensio, Lucas og Casemiro er alle spillere på vores hold som man har fundet via scouting. Derudover kan man vel også kaste Kovacic og til dels Isco og Benzema i den pulje, da det ikke var etableret stjerner man købte, men spillere med et kæmpe udviklingspotentiale, som endnu ikke var prøvet på den helt store scene, som vi senere hen har formet til de stjerner de er idag.
Vi skal være lige præcis det vi er idag. Det bedste hold i verden, hvor vi kan det hele. Uden dette talentarbejde, så var vi ingenting, og vi ville blive overhalet af alle rigmandsklubberne indenom.
Real Madrid skal grundet de alt for mange rigmandsklubber have succes på et sportsligt plan, så man kan lokke de bedste spillere den vej rundt. For pengene skal man ikke længere komme til Real Madrid for at få, ej heller kan Real Madrid være med på et plan, hvor man skyder 1,5 milliard efter spillere. LÆS: spillere i flertal!
Vores største fjende lige nu er os selv. Står vi og beundre vores eget arbejde de næste mange år, uden at tænke på fremtiden, så ender vi som Barcelona. Fremtiden skal hele tiden sikres, og det skal det via scouting.
Heldigvis så står vi rimelig stærkt med det kommende generationsskifte, hvor vi nok allerede har de rigtige spillere til at tage over for de gamle.
Er jo ikke uenig. Jeg har ikke påstået at vi kun skal købe etablerede spillere.. Men faktum er, at det er meget sjældent med handler som Asensio. Alle de her unge spillere skal bruge masser af år fra de bliver købt til de kan gøre en forskel på førsteholdet..
Ramos var jo etableret i en alder af 18 år på Sevillas hold og kostede 27 mio euro, hvilket mindst svarer til dobbelt så mange i dagens marked.
Benzema var kendt som en af de største talenter på det tidspunkt og igen etableret stjerne på Frankrigs største hold på daværende tidspunkt. Kostede omkring 30-40 mio euro og ville snildt koste 85 + i dagens marked.
Isco var også en stjerne på Malagas hold. Kovacic var fast mand for Inter. De her spillere vil jo ikke spare dig mange penge. De fleste af dem blev absolut købt til fair priser. Priserne vil self. ligge helt anderledes i dag.
Det er vel kun Marcelo, Asensio, Casemiro og Varane, der ikke havde vist noget markant på Europæisk plan på købstidspunktet. Det tog flere af dem flere år, før de etablerede sig som spillere, der kan gøre en forskel.
Og med de spillere, der kommer fra vores eget talentfabrik, det er vel naturligt nok, at et hold som RM er i stand til at udvikle spillere som Carvajal, Nacho osv.
Jeg håber på at man kan forsætte i samme stil og ikke bliver fristet af at købe galacticos alt for meget men viser tiltroen til ens ungdom, og så skal de nok betale os tilbage sprudlende spil og mål. Isco, Asensio, Kovacic, Nacho osv., havde de alle blot siddet på bænken og delt om indskiftningsminutterne , så havde vi nok set nogle af dem søge nye græsgange.
Ikke fordi det skal være et stort rotationscirkus, men det er vigtigt at holde folk klar og fordele spilletiden så meget nu når vi har bredden og kvaliteten til at gøre det.
Dog synes jeg heller ikke at man skal lade sig kyse fuldstændig, og stadig til tider cemetere at de største spillere hører til i den største klub, ved at gå hårhændet efter at signe dem. Vinduet var måske ikke det rigtige til at signe Mbappe i, men jeg håber i fremtiden at se ham hvidt, det samme Neymar.
Men at hente unge talenter og gøre sit ypperste for at udvikle dem skaffer en kontinuerlig bredde af en vis kvalitet, hvilket kan være med til at sikre os at vi forbliver på toppen og ikke svinder som Barca er på vej til og som vi selv har gjort før.
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
Vi har netværket til at finde talenterne, brandet og historien til at tiltrække dem og købekraften til at købe dem. Men, som nævnt af Madrid2000, så skal vi også supplere med de etablerede stjerner, men de bliver jo også lokket til med udsigten til trofæer og en fremtidssikret strategi. Ikke alle (Mbappe) kan så se det, men fred med det.
Man kan vel se det som en cirkel vi er kommet ind; vi har en ordentlig strategi, som giver succes, og som derved avler mere succes ved konstant at pleje truppen, som derved giver flere og flere trofæer gennem årene, udvider brandet og tiltrækker spillere, flere penge osv, osv.
Det er vigtigt at ledelsen holder fast i denne tankegang, og at vi ikke ender i samme situation som Man. United, AC Milan og Barcelona (hvor det i øvrigt er sjovt at se den helt omvendte situation, hvor det nu er dem der fejler med deres akademi, samt henter dyre spillere), der fejlede med konstant at pleje truppen med ungt talent og etablerede spillere, men i årevis har kørt med rodede transferstrategier og trupsammensætninger. På papiret ser det godt ud, men ikke som hold.
Alle hold har jo løbende epoker, og vi er helt sikkert i een lige nu.
Samtidig har vi nok også indset at på længere sigt økonomisk ikke kan følge med olieklubberne, som set denne sommer, så vi må tænke anderledes, for nok har disse klubber pengene, men de har ikke vores historie og verdens-omspænende brand og netværk.
Yderemere synes jeg ikke vi er svækkede ifht sidste sæsons trup, kun på papiret, men ser man på trupsammensætningen, spillerne på hver position, synes jeg vi er endnu stærkere. De overflødige og utilfredse er erstattet med talent, ambition og en ny energi. Det er selvfølgelig ikke perfekt, men det er en proces, og til næste år ser vi endnu en opdatering, helst ifm af et Bale-salg og et Dybala/Hazard... køb.
Noget andet, som jeg også har nævnt før, er at vi ved at være så velovervejede på transfermarkedet også sorterer fra ifht potentielle transfermål. Vi kunne have købt Andre Gomes, Pogba osv, men er også kloge ifht det aspekt.
Ja tak, jeg er jubeloptimist, men tag et kig på Zidanes "regeringstid" og så de 10 år før det, og fortæl mig du ikke også bliver lidt glad indeni :)
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Kalenderen siger september, og vi står uden en Galáctico. Desværre. Jeg er i den lejr der mener, at truppen er svækket sammenlignet med sidste sæsons trup. Ja, vi har hentet en meget vigtig og dygtig back-reserve i form af Theo. Back-up til den defensive midtbane var også tiltrængt, og der fik vi Marcos' tilbage fra lån, og ham har jeg store forventninger til, hvis Zidane giver ham chancen.
Menmenmen. Vi solgte Morata og erstattede ham med Mayoral. Det gjorde vi, selvom vi er klar over, at vores to øvrige angribere hedder Bale og Benzema. Det er simpelthen for ringe. Selvom Ronaldo stadig er verdens bedste, så må man ikke glemme hans alder. Hvem skal score målene når han er skadet, når han skal spares, eller når han har karantæne? Benzema, Bale, Mayoral eller Vázquez?
Tiden vil vise om det var fornuftigt ikke at hente endnu en striker. Jeg tvivler.
Ikke at hente en ny målmand (læs: de Gea) synes jeg selvfølgelig også var dumt, men det vidste i nok godt i forvejen.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Steen skrev: Efter blot enkelte dage af transfervinduets åbning stod det klart for mig, at vi ikke ville hente en/flere Galáctico(s). Det skrev jeg også tilbage i starten af juli måned. Man blev hurtigt kaldt pessimist, og derudover skulle den evigt bedrevidende ''El_Juan'' selvfølgelig dukke brusende op og proklamere, at vi absolut henter en eller to Galácticos, og at der ikke kunne være tvivl om dette.
Kalenderen siger september, og vi står uden en Galáctico. Desværre. Jeg er i den lejr der mener, at truppen er svækket sammenlignet med sidste sæsons trup. Ja, vi har hentet en meget vigtig og dygtig back-reserve i form af Theo. Back-up til den defensive midtbane var også tiltrængt, og der fik vi Marcos' tilbage fra lån, og ham har jeg store forventninger til, hvis Zidane giver ham chancen.
Menmenmen. Vi solgte Morata og erstattede ham med Mayoral. Det gjorde vi, selvom vi er klar over, at vores to øvrige angribere hedder Bale og Benzema. Det er simpelthen for ringe. Selvom Ronaldo stadig er verdens bedste, så må man ikke glemme hans alder. Hvem skal score målene når han er skadet, når han skal spares, eller når han har karantæne? Benzema, Bale, Mayoral eller Vázquez?
Tiden vil vise om det var fornuftigt ikke at hente endnu en striker. Jeg tvivler.
Ikke at hente en ny målmand (læs: de Gea) synes jeg selvfølgelig også var dumt, men det vidste i nok godt i forvejen.
Flot tekst basse. #blindhønefinderogsåkorn
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...