Marca: Zidane giver grønt lys til at hente Kepa

8 år 9 måneder siden #1 af Daniel

Marca erfarer, at Zidane har givet Real Madrid grønt lys til hente Kepa Arrizabalaga i Athletic Bilbao. Foto: Íñigo Larreina / Marca.com

Den store madrilenske sportsavis Marca mener at vide, at Real Madrid nu sætter alle sejl ind på Athletic Bilbaos store spanske målmandstalent, Kepa Arrizabalaga. Avisen hævder endda, at Zidane ligeledes har givet grønt lys til at hente baskernes målmand.

Zidane har tidligere givet udtryk for, at han er meget tilfreds med sin nuværende målmandskonstellation, men Marca mener alligevel at vide, at franskmanden er varm på at styrke målmandspositionen, hvor Kepa altså bliver anset for det ideelle valg, da man med dennes ankomst nødvendigvis undgår en større målmandskonflikt i truppen.

Real Madrids plan med Kepa er at lade spanieren agere reserve for Navas ind til costaricanerens kontrakt udløber i 2020 med Kongeklubben, om end man for madrilenske side også er villig til at forlænge Navas' kontrakt et år ad gangen, da man nærer stor respekt for målmandens dedikation og professionalisme i Real Madrid.

Kepas kontrakt med Athletic Bilbao udløber sommeren 2018, hvorfor Real Madrid står i en gunstig forhandlingsposition, da det ikke ser ud til, at Kepa er interesserede i at forlænge sin nuværende aftale med sin barndomsklub. Således har forhandlingerne om en ny kontrakt stået på i længere tid, uden parterne er kommet tættere på hinanden i selve forhandlingerne.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 9 måneder siden #2 af Steen
Hvor er det dog sørgeligt at se på. Hvor er klubben på vej hen? Vi henter den ene uduelige spiller efter den anden. Jeg er lidt i tvivl om, hvad vores ambition er? Vil vi konkurrere med de største klubber i verden, eller vil vi efterligne Milan og konkurrere om 6.-7. pladsen i ligaen?
Hvis vi ikke vil hente De Gea, så udløber Courtois kontrakt i 2019, og han vil derfor kunne hentes relativt billigt næste sommer. Men nej, klubben henter en middelmådig målmand uden potentiale.
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Steen.

8 år 9 måneder siden #3 af Gribben
Jeg er også noget betænkelig ved dette køb. Er der nogen herinde der har et godt kendskab til Kepa? Hvor stort er hans potentiale og hvad er hans spidskompetencer?

8 år 9 måneder siden #4 af El_Juan
Ja tak! Altså, Courtois er stadig mit ønske, særligt in mente at han kun har et år tilbage af sin kontrakt næste sommer, men jeg vil bestemt ikke begræde Kepas mulige ankomst i stedet hvis det ikke kan lade sig gøre med Courtois (eller rettere, hvis Real Madrid ikke er ude efter ham). Han, Kepa, er en stærk ung keeper, talentfuld og med et stort potentiale. Det er enten Kepa eller Courtois! Så længe klubben henter en af de to, så er jeg godt tilfreds.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Real Madrid, Real HWL, Zyconith

8 år 9 måneder siden #5 af El_Juan

Gribben skrev: Jeg er også noget betænkelig ved dette køb. Er der nogen herinde der har et godt kendskab til Kepa? Hvor stort er hans potentiale og hvad er hans spidskompetencer?

22 U21-landskampe, hvor han etablerede sig som førstevalg. Udtaget til det spanske landshold for første gang i marts, dog uden at have fået debut endnu (skal dog nok komme). Ham og Pepe Reina er lige nu 2.-3. valg. Fik debut på Athletics førstehold for lidt over et år siden, i midten af september sidste år. Sidenhen har han overhalet først Gorka Iraizoz (som skiftede til Girona i sommers) og senere Iago Herrerín som førstevalg hos Athletic, en plads han nu sidder tungt på. Han er kun lige fyldt 23. Så kan du selv vurdere hvor stort potentialet er... ;-)
På sigt kommer han til at kæmpe med De Gea om pladsen som Spaniens førstekeeper.

Hans spidskompetencer... Han er god med fødderne, en rigtig shotstopper med hurtige reflekser, hurtigreagerende og fokuseret. Trods det, at han er en forholdsvis stor dreng (1,90), så fylder han dog ikke nok i feltet. Der er noget at forbedre for ham. Men det skal han nok komme efter. De Gea havde samme udfordringer i den alder. Han var heller ikke stærk nok i feltet (omkring indlæg og dødbolde), men han er dog kommet godt efter det.

Fra en artikel skrevet i marts måned:

Kepa Arrizabalaga | Goalkeeper | 22 | Athletic Bilbao

The 22-year-old has established himself as the Basque team's undisputed No. 1 this season and looks to have everything needed to be a top-class goalkeeper. The Ondarroa-born youngster has gradually gained experience in loan spells at lower-tier Ponferradina and Real Zaragoza while being capped at all U-17, U-19, U-20 and U-21 levels.

Kepa got a first senior call-up during March's international break when veteran Pepe Reina stepped out injured, and he looks to have the long-term edge over Sevilla's Sergio Rico and Celta Vigo's Ruben Blanco as the next in line behind current first choice David De Gea.

Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben, ChrillRM14, Fondo_Sur

8 år 9 måneder siden #6 af Zyconith

ertmann6363 skrev: han er bare ikke god nok......thats it

undskyld kynismen men det her er Real Madrid!

Det kan han heldigvis nå at blive! Derfor den påståede idé om at langsomt spilles ind i takt med at Navas træder til side. Så kan DDG blive i det kolde nord, så ekstraordinær er han heller ikke.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Zyconith.

8 år 9 måneder siden #7 af SaabyDK

Steen skrev: Hvor er det dog sørgeligt at se på. Hvor er klubben på vej hen? Vi henter den ene uduelige spiller efter den anden. Jeg er lidt i tvivl om, hvad vores ambition er? Vil vi konkurrere med de største klubber i verden, eller vil vi efterligne Milan og konkurrere om 6.-7. pladsen i ligaen?
Hvis vi ikke vil hente De Gea, så udløber Courtois kontrakt i 2019, og han vil derfor kunne hentes relativt billigt næste sommer. Men nej, klubben henter en middelmådig målmand uden potentiale.

Asensio var vel heller ikke god nok til start-11'eren, da han blev hentet, men han gør det da fremragende nu. Det samme kan vel siges om Varane, Ramos, Marcelo og et utal af andre nuværende og tidligere Real Madrid spillere. Undskyld mig, men det er da tæt på at være pinligt at sammenligne os med Milans situation og ageren på transfermarkedet.. Og så må du have et meget begrænset kendskab til Kepa Arrizabalaga, når du siger, at han intet potentiale har.

Zidane is love, Zidane is life.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Zyconith

8 år 9 måneder siden #8 af Steen

SaabyDK skrev:

Steen skrev: Hvor er det dog sørgeligt at se på. Hvor er klubben på vej hen? Vi henter den ene uduelige spiller efter den anden. Jeg er lidt i tvivl om, hvad vores ambition er? Vil vi konkurrere med de største klubber i verden, eller vil vi efterligne Milan og konkurrere om 6.-7. pladsen i ligaen?

Asensio var vel heller ikke god nok til start-11'eren, da han blev hentet, men han gør det da fremragende nu. Det samme kan vel siges om Varane, Ramos, Marcelo og et utal af andre nuværende og tidligere Real Madrid spillere. Undskyld mig, men det er da tæt på at være pinligt at sammenligne os med Milans situation og ageren på transfermarkedet.. Og så må du have et meget begrænset kendskab til Kepa Arrizabalaga, når du siger, at han intet potentiale har.

Forskellen på de to scenarier er, at vi her har tænkt os at ''forstærke'' en position hvor vi allerede står svagt. Asensio, Marcelo og Varane havde den luksus, at de ikke blev hentet med udsigt til at være førstevalg inden for en kort periode. Ovenikøbet var de spillere 18-19 år da man hentede dem. Kepa er 23.
Ja, artiklen skriver ''Real Madrids plan med Kepa er at lade spanieren agere reserve for Navas ind til costaricanerens kontrakt udløber i 2020 med Kongeklubben'' men med Keylor Navas niveau taget i betragtning, så er det ikke usandsynligt at han kan blive førstevalg tidligere. Men det faktum, at klubben har tænkt sig at lade ham, en 23-årig målmand, rådne op på bænken i to år til fordel for en gennemsnitlig målmand, siger en del om Kepa.
Derudover har El_Juan lagt en video op af hans bedste redninger i hele sidste sæson. Videoen er 1:39 minutter lang og størstedelen af de redninger der vises, er pligtredninger. Desuden har han heller just imponeret i kampene mod os eller Barcelona.
Det er vel også et tegn, at der ikke meldes om interesse fra andre klubber, når hans kontrakt snart udløber. Atletico kan snildt have brug for ham, når Oblak skifter til PSG til sommer.

Man kan spørge sig selv: Ville vi have en interesse i at hente ham, hvis han ikke var spanier?
Der er så meget bedre ude på markedet, men igen begrænser vi os til en spansk spiller til en billig pris. Det er en kedelig tendens.
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

8 år 9 måneder siden #9 af Fondo_Sur
Det ville være en klasse handel, men han skal selvfølgeligt lige ses mere an.

Jeg er helt vild med at Real Madrid starter deres egne projekter. Man kan være kritisk over, at man ikke henter De Gea for en lille milliard, men bestyrelsen i klubben har medvind og forsætter egenligt bare sin kurs.

En rolle som 2. keeper efter sommer ville jeg være vild med. Men husk at potentiale er virkeligt stort, så dvæl ikke ved, at han ikke satses på fra starten af. Jeg håber selvfølgeligt at viser sig at være god nok til at slå Keylor af relativt hurtigt.

Jeg sidder med en følelse af, at man er ved at opbygge et vanvittigt hold til om ganske få år. Men det er måske bare mig.....

8 år 9 måneder siden #10 af Zyconith

Fondo_Sur skrev: Det ville være en klasse handel, men han skal selvfølgeligt lige ses mere an.

Jeg er helt vild med at Real Madrid starter deres egne projekter. Man kan være kritisk over, at man ikke henter De Gea for en lille milliard, men bestyrelsen i klubben har medvind og forsætter egenligt bare sin kurs.

En rolle som 2. keeper efter sommer ville jeg være vild med. Men husk at potentiale er virkeligt stort, så dvæl ikke ved, at han ikke satses på fra starten af. Jeg håber selvfølgeligt at viser sig at være god nok til at slå Keylor af relativt hurtigt.

Jeg sidder med en følelse af, at man er ved at opbygge et vanvittigt hold til om ganske få år. Men det er måske bare mig.....

Det r allerede vildt. Skaderne har bare været et konstant problem de sidste 3-4 år.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 9 måneder siden #11 af Fondo_Sur

Zyconith skrev:

Fondo_Sur skrev: Det ville være en klasse handel, men han skal selvfølgeligt lige ses mere an.

Det r allerede vildt. Skaderne har bare været et konstant problem de sidste 3-4 år.

Ja, men forstå mig ret.

Når Mbappé eller en anden stjerne hentes til offensiven er generationsskiftet allerede klar. Det med skaderne er måske et problem med for mange af spillerne, hvorfor man måske også bør kigge efter en anden basker, Laporte, til midterforsvaret.

Kepa, Theo, Varane, Carvajal, Acharf, Kovacic, Ceballos, Isco, Asensio + eventuelt Mbappé, Laporte og hvem ved hvem!. Gerne nogle store signings. Tilmeld har man nogle utrolig talentfulde spillere til udlån som Òscar Rodriquez, Valverde osv.

Casemiro, Kroos og flere af de nuværende kan vel også fortsætte i mange år endnu.

Meget talent.

8 år 9 måneder siden #12 af DarioGomez

Fondo_Sur skrev:

Zyconith skrev:

Ja, men forstå mig ret.

Når Mbappé eller en anden stjerne hentes til offensiven er generationsskiftet allerede klar. Det med skaderne er måske et problem med for mange af spillerne, hvorfor man måske også bør kigge efter en anden basker, Laporte, til midterforsvaret.

Kepa, Theo, Varane, Carvajal, Acharf, Kovacic, Ceballos, Isco, Asensio + eventuelt Mbappé, Laporte og hvem ved hvem!. Gerne nogle store signings. Tilmeld har man nogle utrolig talentfulde spillere til udlån som Òscar Rodriquez, Valverde osv.

Casemiro, Kroos og flere af de nuværende kan vel også fortsætte i mange år endnu.

Meget talent.

Trump-retorikken har også sneget sig ind på madridista.dk ... de sidste to ord er ren Trump-kommunikation. :-D

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, Fondo_Sur

Leveret af Kunena Forum