Før Getafe - Real Madrid, 8. spillerunde LaLiga

8 år 9 måneder siden #1 af Administrationen

Vi er tilbage med kampe i LaLiga og her følger vores kommentarer til morgendagens kamp. Og vi byder samtidig en debutant velkommen på Madridista.dk-holdet, nemlig Jonas, som har glædet os med sin lyst til at skrive for os.

1) Dine forventninger til kampen:

Jonas: Jeg forventer en kamp hvor Real Madrid dominerer, men hvor Getafe også vil være farlige, i de tilsyneladende uundgåelige situationer hvor en eller flere af vores forsvarsspillere taber hovedet. Jeg forventer dog alligevel en sejr med mindst to mål.

Daniel: Jeg forventer tre point. Real Madrid har det OK med Getafe. Således har madrilenerne vundet de seneste tre gange på Coliseum Alfonso Pérez.... endda ganske overbevisende. Real Madrids seneste nederlag mod Getafe var tilbage i 2012. Det er dog ikke ensbetydende med, at jeg forventer, at det bliver nemt - det gør det nemlig ikke. Og det er der et par grunde til: 1) Zidane kommer til at spare en håndfuld nøglespillere frem mod den vigtige Champions League-kamp i midtugen mod Tottenham. 2) Det er aldrig til at forudsige, hvordan de enkelte spillere reagerer oven på en landskampspause.

Jesper: Jeg forventer, at nogle af børnesygdommene fra sæsonens start er ved at være væk, hvilket vil sige, at man spiller med langt større beslutsomhed i både forsvar og angreb. Og så er det jo et ufravigeligt krav, at man kommer derfra med alle 3 points.

2) Hvad skal der holdes særligt øje med hos modstanderen:

Jonas: De er et hold der er farlige på hjemmebane. Man skal ikke lade sig snyde af det faktum, at det kun er blevet til én sejr i sæsonens 3 første hjemmekampe. I sæsonens første kamp tabte de 0-1 hjemme mod Sevilla, mens de i sæsonens anden hjemmekamp var lige ved at snyde Barcelona, der dog blev reddet af Paulinho til sidst, mens seneste hjemmekamp bød på en gedigen overraskelse, da de slog Villarreal med hele 4-0. Så det er et mandskab der bestemt ikke skal undervurderes.

Daniel: Jeg regner med, at Getafe kommer hurtigt ud af starthullerne og forsøger at presse højt på banen det første kvarters tid. Her skal Real madrid selvfølgelig spille på rutinen og ikke lade sig stresse af dette og et medrivende publikum - det burde være en formsag, hvis man kommer over dette indledende pres. Getafes nuværende topscorer Angel Rodriguez kræver nok også lidt ekstra opmærksomhed fra bagkæden.

Jesper: Getafe har gjort det overraskende godt i de første 7 kampe af sæsonen og så bliver det spændende at se LaLigas mindste centerforsvarer, Djene på bare 178 cm. Han har gjort det godt indtil nu og tog pippet fuldstændig fra Luis Suárez, da Barcelona var på besøg.

3) Dit råd til Zinedine Zidane:

Jonas: Her vil jeg henvise til afsnittet ovenfor, og sige at han skal sørge for at man ikke undervurderer Getafe. Det er en kamp der kræver koncentration fra start til slut, hvilket desværre alt for ofte er et problem for verdens bedste hold.

Daniel: Stå højt og straf Getafe på omstillingerne. Jeg frygter ikke, at Real Madrids holdopstilling på dagen kommer til at undervurdere hjemmeholdet. Det bliver en blanding af spillere, der skal bevise sig og en vanvittig sulten Ronaldo, hvorfor det nok skal spille ud til Real Madrids fordel. Real Madrid er endvidere superstærke på udebane (13 af 15 kampe vundet i 2017), hvorfor jeg fristes til at sige, at Zidane bare skal følge sin vanlige opskrift på succes.

Jesper: Med en vigtig CL-kamp lige om hjørnet, er det naturligvis vigtigt, at man får lavet forarbejdet godt i morgendagens kamp og får sikret de spillere hvile, som har behov for det, men uden at undervurdere Getafe, som godt kan drille, hvis de får tur i den.

Getafes forventede hold: Guaita, Damián, Djené, Cala, Antunes, Bergara, Álvaro, Arambarri, Bergara, Amath, Molina, Ángel.

Skader: Gorosito, Pacheco, Shibasaki, Jefferson.

Karantæner: Ingen.

Real Madrids forventede hold: Casilla, Achraf, Ramos, Nacho, Marcelo, Casemiro, Ceballos, Kroos, Asensio, Cristiano Ronaldo, Benzema.

Skader: Navas, Carvajal, Kovacic, Bale.

Karantæner: Ingen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 9 måneder siden #2 af ChrillRM14
Ronaldo + Benzema er, hvad vi har ventet på.... Det er så rart at se dynamikken i offensiven.
Nu skal Getafe køres over! Der er flere af spillerne, der af selvtillidsgrunde har brug for et mål.

Desuden er Achraf jo fantastisk! Han har et vidunderligt gåpåmod! Tag bare pladsen fra Carvajal indtil videre!

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved ChrillRM14.

8 år 9 måneder siden #3 af Real Madrid
Fin første halvleg, vi er ved at finde melodien igen. Nu mangler Ronaldo bare lige at få banket et par mål ind, ellers fint spil på dagen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

8 år 9 måneder siden #4 af Jonas
Jeg så Benzemas topspeed til knap 28 km/t ved hans mål. Det er satme langsomt. Han skal være glad for at hurtighed ikke er skide vigtigt med Reals nuværende possesionbaserede spillestil.

8 år 9 måneder siden #5 af mohbar

ChrillRM14 skrev: Ronaldo + Benzema er, hvad vi har ventet på.... Det er så rart at se dynamikken i offensiven.
Nu skal Getafe køres over! Der er flere af spillerne, der af selvtillidsgrunde har brug for et mål.

Desuden er Achraf jo fantastisk! Han har et vidunderligt gåpåmod! Tag bare pladsen fra Carvajal indtil videre!

Ja den knægt laver meget få fejl både både hvad angår defensivt og fremadrettet

8 år 9 måneder siden #6 af Madrid1998

Jonas skrev: Jeg så Benzemas topspeed til knap 28 km/t ved hans mål. Det er satme langsomt. Han skal være glad for at hurtighed ikke er skide vigtigt med Reals nuværende possesionbaserede spillestil.

Det var jo ikke en særlig stor strækning, før han skulle afslutte. Det noget andet når man sprinter gennem en hel bane, så ville nok have fået en anden topfart. Siger ikke han er særlig hurtig, men decideret langsom er han hellere ikke
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved Madrid1998.

8 år 9 måneder siden #7 af mohbar
endelig det var lige før jeg havde afskrevet mesterskabet....

8 år 9 måneder siden #8 af Jonas

Madrid1998 skrev:

Jonas skrev: Jeg så Benzemas topspeed til knap 28 km/t ved hans mål. Det er satme langsomt. Han skal være glad for at hurtighed ikke er skide vigtigt med Reals nuværende possesionbaserede spillestil.

Det var jo ikke en særlig stor strækning, før han skulle afslutte. Det noget andet når man sprinter gennem en hel bane, så ville nok have fået en anden topfart. Siger ikke han er særlig hurtig, men decideret langsom er han hellere ikke

Mjaah, jeg synes nu sprint-distancen var lang nok. Når det er sagt så kan han løbe hurtigere. Jf. nedenstående var han 3. Langsomst i hele truppen i foråret. Kun 'overgået' af Kroos og Coentrao.

www.realmadridnews.com/fastest-player-real-madrid-20971

8 år 9 måneder siden #9 af Dios

Jonas skrev:

Madrid1998 skrev:

Mjaah, jeg synes nu sprint-distancen var lang nok. Når det er sagt så kan han løbe hurtigere. Jf. nedenstående var han 3. Langsomst i hele truppen i foråret. Kun 'overgået' af Kroos og Coentrao.

Det er de færreste spillere som både har hurtig acceleration og hurtighed på længere strækninger. Nu er Benzema ikke specielt hurtig i nogle af delene, men noget siger mig du ikke har set mange Real Madrid kampe under Mourinho, hvor vi ikke lavede andet end omstillinger? For her var/er Benzema sublim!

Derudover, så var der 4-7 meter at komme i fart på. Det vil jeg nu ikke mene er et specielt langt stykke at komme op i topfart på. Slet ikke sammenlignet med de bedste sprintere i verden, som først når deres topfart sent. Det er jo fra Benzema's postion til bolden, som er strækningen. Selvom du prøver, så var det vigtigste at han noget den og satte den fint ind!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 9 måneder siden #10 af DarioGomez
Ranglisten over de bedst-spillende højre backs i denne her sæson

1) Nacho
2) Achraf
3) Carvajal

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

8 år 9 måneder siden #11 af Jonas

Dios skrev:

Jonas skrev:

Madrid1998 skrev:

Det er de færreste spillere som både har hurtig acceleration og hurtighed på længere strækninger. Nu er Benzema ikke specielt hurtig i nogle af delene, men noget siger mig du ikke har set mange Real Madrid kampe under Mourinho, hvor vi ikke lavede andet end omstillinger? For her var/er Benzema sublim!

Derudover, så var der 4-7 meter at komme i fart på. Det vil jeg nu ikke mene er et specielt langt stykke at komme op i topfart på. Slet ikke sammenlignet med de bedste sprintere i verden, som først når deres topfart sent. Det er jo fra Benzema's postion til bolden, som er strækningen. Selvom du prøver, så var det vigtigste at han noget den og satte den fint ind!

Nu ved jeg godt du er Benzema fanboy men der er ingen grund til at blive defensiv. Hvad der foregik under Mourinho har intet at gøre med hans acceleration og tophastighed i 2017.. Der er vel ingen vej udenom at manden var 3. langsomst i truppen i foråret målt på tophastighed (jf. mit link), og jeg tror ikke han vil klare sig meget bedre målt på acceleration.
Hvad er det du mener jeg prøver? Jeg prøver ikke at tage noget fra målet hvis det er det du prøver at sige. Jeg er ligeglad med om han løber 5 km/t hvis det er nok hver gang. Jeg konstaterer blot at manden er langsom.

8 år 9 måneder siden #12 af Fondo_Sur

DarioGomez skrev: Ranglisten over de bedst-spillende højre backs i denne her sæson

1) Nacho
2) Achraf
3) Carvajal

Bedste venstre backs:

1) Theo
2) Bale
3) Marcelo

Leveret af Kunena Forum