El País: Real Madrids stadion-projekt i fare
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Ifølge spanske El País er Real Madrids storslåede stadion-projekt igen bragt i fare efter at samarbejdspartneren og stor-investoren Mubadala har trukket følehornene til sig som følge af de faldende olie-priser.
Mubadala ejer Cepsa og indgik for 3 år siden en aftale om, at man ville investere 400 millioner € i moderniseringen af Estadio Santiago Bernabéu, men efter at have fået endeligt grønt lys fra bystyret i Madrid efter at have været tvunget til at ændre de første planer, er der nu nye forhindringer under opsejling.
Mubadala-fonden gennemlever en turbulent periode i øjeblikket efter at generaldirektør, Khadem Al Qubaisi er blevet anholdt for nogle måneder siden i Abu Dhabi, sigtet for hvidvaskning af penge. Lige nu er der ikke fastsat en præcis start-dato for projektet, som ifølge El País nu er i fare for ikke at blive gennemført.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Forever-madrisimo skrev: Drop projektet og styrk det sportslige i stedet, fjern gælden og få fat i en ny præsident !
Der er jo også en langsigtet økonomisk pointe i at gennemføre projektet, hvilket vil understøtte det sportslige, skabe flere arbejdspladser og hjælpe med at afdrage gælden.
Jeg synes heller ikke det er super inspirerende udefra. En kæmpe beton kolos.
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Zyconith skrev:
Forever-madrisimo skrev: Drop projektet og styrk det sportslige i stedet, fjern gælden og få fat i en ny præsident !
Der er jo også en langsigtet økonomisk pointe i at gennemføre projektet, hvilket vil understøtte det sportslige, skabe flere arbejdspladser og hjælpe med at afdrage gælden.
Og billet priser der stiger til det unormale.
Det projekt er et dødsdømt projekt. Skip det og lade os komme videre til noget der er vigtigere.
Forever-madrisimo skrev:
Zyconith skrev:
Det projekt er et dødsdømt projekt. Skip det og lade os komme videre til noget der er vigtigere.
Det er jo ikke givet. Stadion er renoveret flere gange til det bedre, der er ikke grund til ikke gribe fremtiden an mens tid er.
Forever-madrisimo skrev:
Zyconith skrev:
Forever, jeg skal ikke belære dig om, hvordan man debatterer. Men det er virkelig svært at holde en diskusssion kørende med en, som skriver ikke-faktuelle ting som fakta, og som ikke er åben overfor for, at der måske kan findes andre sandheder end din? Du skriver jo som om, du til dagligt begår dig på klubbens indre linjer og ved alt, hvad der foregår. Det tænker jeg umiddelbart ikke, at du gør, så måske det var en ide at skrive lidt mindre “my way or the highway”-agtigt? Blot et velment råd :-)
Synes jeg havde læst noget om sommeren 2019. Eller... Ja, at renoveringen skulle gennemføres i off-season henover sommeren. Mine erfaringer med iberiske byggeprojekter siger mig bare at det lyder en kende urealistisk.
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Hvor godt synes du selv det går med projektet ?
Hvad har gjort tegn til at det her projekt kunne stå færdigt til tiden ?
Hvor ser du at Real Madrid kommer til at få financieret projektet, mens man samtidig skal ud og købe Neymar for 220 millioner euro og flere andre spillere mens man betaler gæld af på flere milliarder ?
Hvem skal i øvrigt hjælpe med at financiere det nu hvor partnerne er ved at trække sig ?
Jeg har lidt svært ved st se hvordan man kan blive ved med at træde i vande og tro på det her projekt!
Forever-madrisimo skrev: Jamen Nord,
Hvor godt synes du selv det går med projektet ?
Hvad har gjort tegn til at det her projekt kunne stå færdigt til tiden ?
Hvor ser du at Real Madrid kommer til at få financieret projektet, mens man samtidig skal ud og købe Neymar for 220 millioner euro og flere andre spillere mens man betaler gæld af på flere milliarder ?
Hvem skal i øvrigt hjælpe med at financiere det nu hvor partnerne er ved at trække sig ?
Jeg har lidt svært ved st se hvordan man kan blive ved med at træde i vande og tro på det her projekt!
Jeg er enig i mange af dine argumenter, jeg anfægter bare måden, du præsenterer dem på.
Hvem ved - der kan jo komme en ny kæmpe sponsor, som vil co-finansiere projektet. Det er ikke til at vide.
Og vi er verdens 2. Eller 3. Verdens rigeste klub. Du omtaler det som om vi hænger med røven i vandskorpen økonomisk :-D
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Du synes det er helt normalt og overkommeligt at vi har en gæld på 640 millioner euro ca?
Vi havde en mindre gæld dengang Perez reddet os første gang.
Ja der kan ske ting og sager som kan skubbe gang i tingene igen, men vi er ikke nået længere og nu er det hele dat på standby.
Forever-madrisimo skrev: Nord.
Du synes det er helt normalt at vi har en gæld på 640 millioner euro ca?
Ja, det er det. Det er jo en grundlæggende måde at drive store virksomheder/stater/organisationer på.