Salah bryder ikke Ramadanen - Faster op til finalen

8 år 2 måneder siden #1 af Jbner

De fleste spillere ville gøre hvad som helst for at vinde Champions League, Men ikke Liverpools største stjerne, Mohamed Salah, som har bekræftet at han fortsat vil faste under den igangværende ramadan.

Ramadan, som begyndte 16. maj, er en månedlang faste, som kræver at muslimer afholder sig fra at spise, drikke, ryge og at have seksuelt samvær fra solopgang til solnedgang.

I følge det Ægyptiske medie, Al Masry, har den 25-årige stjerne fortalt at han ikke vil bryde fasten op til sæsonens største kamp, Champions League-finalen på lørdag, og han har forsikret sine fans om at det ikke vil have den store betydning for hans spil på banen.

Andre kilder tæt på spilleren, skulle angiveligt have fortalt at Mohamed Salah har tænkt sig at ofre tre kalve op til kampen, som skulle velsigne ham.

Leganés spiller, Nabil El Zhar, faster også disse dage, og han har tidligere påstået at fasten gavner hans præstationer, da han følger sig renere indvendig.

Dette er ernæringsekspert, Jesus Muñoz, dog ikke enig i. "Selvom de føler sig renere indvendig, er de mindre forberedte på fysiske udøvelser. Hvis han (Salah, red.) fuldfører Ramadanen, vil hans præstation blive mærket af det."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 2 måneder siden #2 af JimmyBroe
Hvad med Benzema? Faster han?.. Uanset hvad, hvis han starter så lad os håbe at han rammer dagen under ramadanen:D

Jeg er her stadig XOXO

8 år 2 måneder siden #3 af DarioGomez
Årh hold nu kæft Rasmus Bjerg ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

8 år 2 måneder siden #4 af Zyconith

DarioGomez skrev: Årh hold nu kæft Rasmus Bjerg ...

?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 2 måneder siden #5 af JimmyBroe

Det rimede. Men helt seriøst. Har vi et overblik over hvem der på holdet holder ramadan. Jeg har ingen mening om eller forestillinger om, om det påvirker en spillers udholdenhed og andre egenskaber. Men det kunne da være meget skægt at vide det. umiddelbart kunne det jo godt være en hæmsko uden vand og drikke op til en så stor kraftanstrengelse en ChL finale kan være. På den anden side har jeg aldrig hørt om at det skulle være et problem før.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 8 år 2 måneder siden ved JimmyBroe.

8 år 2 måneder siden #6 af DarioGomez

Zyconith skrev:

?

Jimmy og jeg er ikke de bedste venner. Jeg kan ikke lide bøsser, og han er ... well ... tarmrenseren fra Falster ;-)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

8 år 2 måneder siden #7 af DarioGomez

JimmyBroe skrev:

Det rimede. Men helt seriøst. Har vi et overblik over hvem der på holdet holder ramadan. Jeg har ingen mening om eller forestillinger om, om det påvirker en spillers udholdenhed og andre egenskaber. Men det kunne da være meget skægt at vide det. umiddelbart kunne det jo godt være en hæmsko uden vand og drikke op til en så stor kraftanstrengelse en ChL finale kan være. På den anden side har jeg aldrig hørt om at det skulle være et problem før.

Udover Benz? Hakimi tænker jeg? Men det er nok også det.
Men kampen er jo en time efter lokal solnedgang, så de når jo alligevel at få lidt mad i skrutten. Trods alt.

Men det er fandeme tåbeligt, at religion er så vigtigt, at man som sit holds vigtigste spiller er klar til at sælge det hele ved ikke at æde. Come on mand...

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

8 år 2 måneder siden #8 af Zyconith

DarioGomez skrev:

Zyconith skrev:

?

Jimmy og jeg er ikke de bedste venner. Jeg kan ikke lide bøsser, og han er ... well ... tarmrenseren fra Falster ;-)

Er det stadig en socialdemokratisk kommune eller er den blevet gul? Eller... Det er vel efterhånden ligemeget.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 2 måneder siden #9 af Administrationen

Zyconith skrev:

DarioGomez skrev:

Zyconith skrev:

?

Er det stadig en socialdemokratisk kommune eller er den blevet gul? Eller... Det er vel efterhånden ligemeget.

Den er brun, når Falsterfyren har været der.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Zyconith

8 år 2 måneder siden #10 af DarioGomez
I Jimmys ånd er den naturligvis regnbuefarvet ...

8 år 2 måneder siden #11 af JimmyBroe

DarioGomez skrev:

JimmyBroe skrev:

Udover Benz? Hakimi tænker jeg? Men det er nok også det.
Men kampen er jo en time efter lokal solnedgang, så de når jo alligevel at få lidt mad i skrutten. Trods alt.

Men det er fandeme tåbeligt, at religion er så vigtigt, at man som sit holds vigtigste spiller er klar til at sælge det hele ved ikke at æde. Come on mand...

Ja og så har jeg for nyligt læst at Zidane også er muslim, dog lidt ligesom jeg er kristen. Ikke udøvende. Kan man sige det? Ved jeg ikke. Men jeg læste faktisk noget spændene iforhold til Benz og Zidane. Begge deres familier stammer fra Algeriet. Hvilket måske er grunden til de er så “tæt knyttet”.

Ja, jeg er sgu lidt enig. Det er synd hvis religion skal have en indflydelse på kampbilledet. For Benz vedkommende tror jeg dårligt det kan have nogen nævneværdig negativ indflydelse:D

Jeg er her stadig XOXO

8 år 2 måneder siden #12 af JimmyBroe

Administrationen skrev:

Zyconith skrev:

DarioGomez skrev:

Zyconith skrev:

?

Den er brun, når Falsterfyren har været der.

Jeg har fået to svin som hedder Ditte og Martin, de er begge kastrater. Så har jeg fået 6 høns som -ja, i tror det ikke, hedder Jørgen, Egon, Grethe, Gloria, Ilse og Babamilo...

Jeg er her stadig XOXO

Leveret af Kunena Forum