Ancelotti har været i Madrid for at forhandle om Benzema og Achraf
Ancelotti er meget interesseret i at hente Benzema og Achraf til italiensk fodbold. Foto: Marca.com
Carlo Ancelotti skal stå i spidsen for et nyt projekt i den italienske fodboldgale traditionsklub, Napoli. I denne forbindelse har Napolis nye italienske cheftræner angiveligt udset sig to Real Madrid-spillere i form af Karim Benzema og Achraf Hakimi.
Ancelotti skulle efter sigende have været en tur forbi Madrid i sidste uge for blandt andet at forhandle med José Ángel Sánchez om de to spillere.
Det skriver den spanske sportsavis Marca.
Det kan imidlertid blive svært for Ancelotti at lokke Real Madrid-duoen til italiensk fodbold. Således er Dortmund tæt på at lukke en toårig lejeaftale med Achraf, og Los Blancos er efter sigende heller ikke ivrige efter at forhandle om sine offensive spillere in mente den uafklarede situation med Ronaldo.
Det kan lige pludselig gå hurtigt i fodboldverden, så det ikke utænkeligt at forestille sig, at der måske lurer et gensyn mellem Benzema og Ancelotti i horisonten.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Hvis man ser på Lopetegui's tid for Spanien, så har han været ret tro mod en 4-3-3 opstilling, som har taget lidt forskellig form, alt efter modstander (de to forreste wings placering på banen – holder enten bredden eller meget centrale). Dertil ændrer han til 3 i bagkæden mod meget kompakte hold.
Men hvis vi tager udgangspunkt i hans foretrukne (læs: 4-3-3), så har Isco været fast mand på venstre "wing", hvor han bl.a. mod Argentina (testkamp) scorede 3 mål, og spillede det bedste jeg har set til dato. Dertil har Asensio dækket højre wing (samt Lucas V).
Hvis vi tager Ronaldo ud af den forreste ligning, så har vi altså pt. Bale, Lucas V, Asensio og Isco - til fløjene oppe foran. Jeg tvivler på Bale bliver solgt hvis Ronaldo skifter. Hvis vi så får tilgang af Hazard, som jeg er stor tilhænger af, hvordan stiller det os så? Asensio skal forhåbentlig (!) spille en stor rolle under Lopetegui.
I virkeligheden, så er vi vel i en situation, hvor topprioritet burde være en "rigtig" central angriber - og her er Hazard i hvert fald ikke løsningen. Jeg så gerne Icardi tage kampen op mod Benzema. Min favorit Mbappé tror jeg ganske enkelt ikke på.
Hvad tror I på herinde?
REAL skrev: Jeg ser heller ikke Benzema blive solgt samme omgang som Ronaldo (selvom hans største egenskab forsvinder - at gøre Ronaldo bedre).
Hvis man ser på Lopetegui's tid for Spanien, så har han været ret tro mod en 4-3-3 opstilling, som har taget lidt forskellig form, alt efter modstander (de to forreste wings placering på banen – holder enten bredden eller meget centrale). Dertil ændrer han til 3 i bagkæden mod meget kompakte hold.
Men hvis vi tager udgangspunkt i hans foretrukne (læs: 4-3-3), så har Isco været fast mand på venstre "wing", hvor han bl.a. mod Argentina (testkamp) scorede 3 mål, og spillede det bedste jeg har set til dato. Dertil har Asensio dækket højre wing (samt Lucas V).
Hvis vi tager Ronaldo ud af den forreste ligning, så har vi altså pt. Bale, Lucas V, Asensio og Isco - til fløjene oppe foran. Jeg tvivler på Bale bliver solgt hvis Ronaldo skifter. Hvis vi så får tilgang af Hazard, som jeg er stor tilhænger af, hvordan stiller det os så? Asensio skal forhåbentlig (!) spille en stor rolle under Lopetegui.
I virkeligheden, så er vi vel i en situation, hvor topprioritet burde være en "rigtig" central angriber - og her er Hazard i hvert fald ikke løsningen. Jeg så gerne Icardi tage kampen op mod Benzema. Min favorit Mbappé tror jeg ganske enkelt ikke på.
Hvad tror I på herinde?
Jeg ser ikke det store lys i Asensio... han er kun middelmådigt hurtig, og er ikke fantastisk til at dribble (imodsætning til eksempelvis isco, eller hazard), og kommer derfor sjældent forbi sin direkte oppasser, medmindre det er i en 1-2 med en holdkammerat, eller en bold i dybden, hvor han får timet sit løb perfekt, og derfor har et forspring i forhold til sin modstander. Hans pasnings spil er ok, men det er heller ikke fordi han har det helt store overblik, og konstant slår gyldne afleveringer. Som jeg ser det, er hans eneste direkte force, hans afslutninger... de er også gode, men jeg ser ham virkelig ikke som et af de største talenter i verden.
Hvis man ikke har tænkt sig at sælge Bale (hvis jeg var bale's ven, eller rådgiver, ville jeg klart råde ham til at tage tilbage til england, hvor han vil blive værdsat for den verdensklasse spiller han er), så SKAL han over og ligge på venstre kanten, eller have en fri angriber rolle - når han ligger fastlåst på højrekanten, så eliminerer man alle hans forcer - han er ikke en dribbler der trækker ind i banen, og dribbler forbi 3 modstandere.
Så HVIS Bale bliver, og hvis man køber Hazard, så vil man være nødsaget til at lave om på opstillingen, for at det vil fungere optimalt... 4-2-3-1 med Bale på venstre, isco på midten, og Hazard på højre (eller isco / hazard omvendt), og en rigtig goalgetter i front (og nej, her fungerer Benzema slet ikke - Higuain havde tilgengæld fungeret glimrende, men jeg ryster stadig på hovedet over han blev solgt i sin tid, istedet benzema).
However, den nye træner træner er en tika-taka enthusiast (snork zZzZzZz), og der vil Bale ærligt talt ikke passe ind... så hvis man skal have et hold der passer til hvordan træneren vil spille, vil det give meget mere mening, at sælge Bale, og købe Hazard og Douglas Costa. Sidstnævnte er en, som virkelig kan sætte fut i tingene med sine lynhurtige dribblinger, hvor han trækker ind i banen, som Real Madrid gerne vil have kanterne gør, og så kunne man forsætte med sin 4-3-3 formation, med Hazard på venstre, og Costa på højre.
Men jeg er enig i, at top prioriteten bør være, at lande en top klasse central angriber - gerne en, som man kan bruge som target man, og opspilstation - Icardi ser jeg ikke det store lys i, i den rolle - jeg så meget hellere at vi hentede Lewandowski, som har alle de kvaliteter, som real madrid har brug for i sin front angriber. Nej, der er ikke mange år i ham, men der er ærligt talt ikke særlig mange top klasse unge angribere på markedet pt (læs : ingen), som jeg kunne se løfte real madrids spil... heller ikke Icardi. Jeg ser Lewandowski sitautionen lidt som da vi købte Van Nistelrooy - han var klasse i de få år han var i real madrid, præcis som tiltænkt.
Asensio tror jeg på kan udvikle sig til en verdensklassespiller, men jeg er dog enig i at han er lige lovligt hypet. Han har ikke voldsom hurtighed, men han er bestemt heller ikke langsom, og han er altså en udmærket dribler og har et fantastisk skud. Men han har spillet klart mest på venstrekanten i hans tid i Real, og det er også her hans bedste præstationer har været, så et køb af fx. Hazard til venstrekanten vil nok skubbe ham over i højre side, men der har vi allerede Bale (som jeg ikke tror bliver solgt) og Lucas, og så har vi ikke engang Isco med i ligningen. Det er svært at gennemskue hvad der kommer til at ske.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Lukita skrev: 4-3-3 må fortsat være den formation der er størst sandsynlighed for at vi kommer til at spille med, konstellationen med Case, Kroos og Modric er fortsat bare for god til at lade den bryde op. 4-4-2 med diamanten på midten er selvfølgelig også en mulighed, men det gør det svært for fx. Lucas og Bale, som er klart bedst på kanten. Med 4-3-3 og Ronaldo væk, så skal der satme tænkes kreativt. Vi SKAL bruge en erstatning til venstrekanten (kom nu med Hazard for helvede), og så en verdensklasse angriber som er garanti for mål. Om det skal være Lewandowski, Icardi eller en helt tredje ved jegikke, men klubben er simpelthen nødt til at finde en, vi kan ikke stole på Benzema.
Asensio tror jeg på kan udvikle sig til en verdensklassespiller, men jeg er dog enig i at han er lige lovligt hypet. Han har ikke voldsom hurtighed, men han er bestemt heller ikke langsom, og han er altså en udmærket dribler og har et fantastisk skud. Men han har spillet klart mest på venstrekanten i hans tid i Real, og det er også her hans bedste præstationer har været, så et køb af fx. Hazard til venstrekanten vil nok skubbe ham over i højre side, men der har vi allerede Bale (som jeg ikke tror bliver solgt) og Lucas, og så har vi ikke engang Isco med i ligningen. Det er svært at gennemskue hvad der kommer til at ske.
Hvis man ikke har tænkt sig at skifte formation fra 4-3-3, køber hazard til venstrekanten, og ikke sælger bale, men omvendt heller ikke vil have ham som bænkevarmer... så er det eneste brugbare alternativ vel at bruge Bale som angriber. Han er jo altid garant for mål, så det tæller ihvertfald for sådan en rolle. Han vil næppe fungere som opspils station ala benzema, men kunne fungere som en angriber der konstant ligger og truer i dybden, og tvinge modstander holdende til at holde en meget lav forsvarslinje. Så kunne man have asensio på højrekanten, hvor han kan trække ind og lave sine langskud. Eller isco til at ligge og lave snævre driblinger, sammen med hazard på den anden side. Og hvis de så står meget lavt, jamen så er Bale jo både stærk på hovedet og fødderne inde i boksen. Hvis modstander holdet så ikke trækker deres forsvarslinje helt tilbage, så vil en bale i front istedet kunne få rig mulighed for at komme i løbe dueler, hvilket burde give ham en del friløbere - det kræver selvfølgelig bare, at real madrid spillerne giver ham en hel del flere bolde i dybden, end de har gjort de sidste 5 år.
Men den bedste løsning vil selvfølgelig være, at Bale kommer tilbage til england - mest for Bale selv, men også for real madrid, da det vil fjerne lidt af en hovedpine... med ham væk, så vil hazard være selvskrevet til venstre kanten, så skal der findes en klasse angriber, og de resterende må kæmpe om højrekanten.
Angående asensio, så synes jeg ærligt talt, at hans fifa 18 stats er spot on - fantastiske langskud 87, ok dribler 83, ok god i pasningsspillet 83, og middelmådig hurtighed 78. Fifa stats er jo naturligvis langt fra den endegyldige sandhed, men i det her tilfælde er jeg helt og aldeles enig med EA i deres rating af ham. I min bog bliver en kantspiller uden nævneværdig hurtighed (om det så er acceleration ala messi, eller top hastighed ala bale) aldrig verdensklasse - så må han ind centralt, hvor hurtighed betyder mindre.
Dragam skrev: Jeg ser ikke det store lys i Asensio... han er kun middelmådigt hurtig, og er ikke fantastisk til at dribble (imodsætning til eksempelvis isco, eller hazard), og kommer derfor sjældent forbi sin direkte oppasser, medmindre det er i en 1-2 med en holdkammerat, eller en bold i dybden, hvor han får timet sit løb perfekt, og derfor har et forspring i forhold til sin modstander. Hans pasnings spil er ok, men det er heller ikke fordi han har det helt store overblik, og konstant slår gyldne afleveringer. Som jeg ser det, er hans eneste direkte force, hans afslutninger... de er også gode, men jeg ser ham virkelig ikke som et af de største talenter i verden.
Jeg tror du har fundet den forkerte Asensio på Youtube (måske hans bror Igor), og ellers har Fifa18 måske skudt lidt ved siden af? Vil klart anbefale at se kampene, da det giver et helt andet indtryk.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
REAL skrev:
Dragam skrev: Jeg ser ikke det store lys i Asensio... han er kun middelmådigt hurtig, og er ikke fantastisk til at dribble (imodsætning til eksempelvis isco, eller hazard), og kommer derfor sjældent forbi sin direkte oppasser, medmindre det er i en 1-2 med en holdkammerat, eller en bold i dybden, hvor han får timet sit løb perfekt, og derfor har et forspring i forhold til sin modstander. Hans pasnings spil er ok, men det er heller ikke fordi han har det helt store overblik, og konstant slår gyldne afleveringer. Som jeg ser det, er hans eneste direkte force, hans afslutninger... de er også gode, men jeg ser ham virkelig ikke som et af de største talenter i verden.
Jeg tror du har fundet den forkerte Asensio på Youtube (måske hans bror Igor), og ellers har Fifa18 måske skudt lidt ved siden af? Vil klart anbefale at se kampene, da det giver et helt andet indtryk.
Nu har Asensio ikke så meget at gøre med denne her tråd, men jeg kan da huske Asensios halve/hele banelængde løb mod Sevilla, Bayern og Barca der alle ente i mål. Der viste han da tempo. Hans venstre spark er så vildt, at han med tiden nok skal mestre både korte og lange afleveringer, det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Jeg ser ligesom Lopetegui, et stort lys i Asensio.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Dragam skrev: Angående asensio, så synes jeg ærligt talt, at hans fifa 18 stats er spot on - fantastiske langskud 87, ok dribler 83, ok god i pasningsspillet 83, og middelmådig hurtighed 78. Fifa stats er jo naturligvis langt fra den endegyldige sandhed, men i det her tilfælde er jeg helt og aldeles enig med EA i deres rating af ham. I min bog bliver en kantspiller uden nævneværdig hurtighed (om det så er acceleration ala messi, eller top hastighed ala bale) aldrig verdensklasse - så må han ind centralt, hvor hurtighed betyder mindre.
Det er glade amatører som undertegnede, der laver ændringer i stats. Derfor vil der altid være flere skæverter end i FM.
BBB skrev:
Dragam skrev: Angående asensio, så synes jeg ærligt talt, at hans fifa 18 stats er spot on - fantastiske langskud 87, ok dribler 83, ok god i pasningsspillet 83, og middelmådig hurtighed 78. Fifa stats er jo naturligvis langt fra den endegyldige sandhed, men i det her tilfælde er jeg helt og aldeles enig med EA i deres rating af ham. I min bog bliver en kantspiller uden nævneværdig hurtighed (om det så er acceleration ala messi, eller top hastighed ala bale) aldrig verdensklasse - så må han ind centralt, hvor hurtighed betyder mindre.
Det er glade amatører som undertegnede, der laver ændringer i stats. Derfor vil der altid være flere skæverter end i FM.
Det er jeg klarover, men jeg synes som sagt, at det er spot on.
Trods lamme forsøg på latterliggørelse fra andre forum medlemmer, så har jeg naturligvis set reals kampe, og har også godt set f.eks. "det fantastiske løb mod sevilla over en halv banelængde"... asensio har et forspring ved starten af sit løb, og bliver hele tiden halet lidt ind på af forsvars spilleren, og er lige ved at blive tacklet til sidst... dvs havde han ikke forspringet, havde han ikke "vundet" det løb.
I forlængelse af de lamme forsøg på latterliggørelse, er det youtube videoer som nedenstående, som i mener jeg har set forkert? De eneste han oversprinter, er gerard pique og mats hummels, som nærmest alle kunne oversprinte - alt andet er godt timede løb, og 1-2'ere. Og så en fantastisk venstre skøjte, som jeg medgiver han har. Men nogen fantastisk hurtighed har han squ altså inte.
Dragam skrev: Trods lamme forsøg på latterliggørelse fra andre forum medlemmer, så har jeg naturligvis set reals kampe, og har også godt set f.eks. "det fantastiske løb mod sevilla over en halv banelængde"... asensio har et forspring ved starten af sit løb, og bliver hele tiden halet lidt ind på af forsvars spilleren, og er lige ved at blive tacklet til sidst... dvs havde han ikke forspringet, havde han ikke "vundet" det løb.
Modsat forsvarsspilleren, som haler ind på Asensio, så bliver Asensio forsøgt stoppet af andre spillere. Det må vel også tælle en smule.
Som du selv er inde på, så er der flere ting i at løbe fra en modspiller. Timing, acceleration og tophastighed. Du kalder det timing, hvor andre kalder det hastighed. Uanset hvad så er resultatet det samme :-)