Optakt: Leganés - Real Madrid, Copa del Rey, 2. kamp

7 år 6 måneder siden #1 af Administrationen

Der er ikke mange af disse spillere med i aftenens kamp. Men derfor kan det godt blive værd at følge.

Der er ikke meget andet end æren at spille for, når Real Madrid og Leganés i aften afvikler returopgøret i Copa del Rey på Estadio Butarque.

Efter 3-0 til Real Madrid i den første kamp, venter der sandsynligvis blot 90 minutter førend Solaris tropper kan kalde sig kvartfinalister i pokalturneringen.

Leganés har dog lugtet blod og fundet håb i, at Real Madrid møder frem med en stærkt decimeret trup, som blev ramt af et par nye skader i weekenden og da man samtidig sparer Sergio Ramos og Luka Modric, bliver det de unge spillere, som skal stå de 90 minutter igennem. Hjemmeholdet håber naturligvis, at man med en hurtig scoring kan bringe lidt usikkerhed ind blandt Real Madrid-spillerne og Leganés kan forvente god opbakning fra lægterne, hvor der sandsynligvis bliver tæt på udsolgt.

Og man skal ikke undervurdere Leganés på hjemmebane. Her har man i denne sæson nemlig kun tabt en enkelt kamp, nemlig mod Villarreal og det hører med til historien, at klubber som Sevilla, Atlético Madrid og Barcelona også allerede har været på besøg i LaLiga uden at kunne få fuldt udbytte af opgøret.

Det lød som en overbevisende sejr i første kamp, men faktum er at Leganés faktisk kom frem til flere gode forsøg fra især danske Martin Braithwaite og derfor kræver det en koncentreret indsats for at det ikke skal ende i pinligheder.

Det store samtale-emne i Real Madrid – udover VAR-systemet - er Isco. Spiller han eller spiller han ikke? Spanieren forventes faktisk at få chancen i aftenens kamp, hvor der også vil blive plads til en lang række af de unge spillere, heriblandt naturligvis Brahim Díaz, som også ventes at få sin debut.

Santiago Solari har direkte sagt, at det er hans mission at udvikle spillerne og midt i et hårdt kampprogram giver det god mening at fordele spilletiden ud til så mange som muligt.

Der bliver derfor god mulighed for at holde øje med talenterne og deres evne til at holde hovedet koldt i en kamp, som godt kan blive ganske intens-

Sidste sæsons resultater:
LaLiga:
Leganés – Real Madrid 1-3
Real Madrid – Leganés 2-1

Copa del Rey:
Leganés – Real Madrid 0-1
Real Madrid – Leganés 1-2

De to holds form i LaLiga:
Leganés: U-U-U-T-V
Real Madrid: V-V-U-T-V

Leganés´ forventede hold: Cuéllar, Nyom, Bustinza, Omeruo, Siovas, Silva, El Zhar, Rubén Pérez, Vesga, Braithwaite, Recio.

Real Madrids forventede hold: Navas, Odriozola, Nacho, Javi Sánchez, Reguilón, Fede Valverde, Ceballos, Isco, Brahim, Lucas Vázquez, Vinícius.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 6 måneder siden #2 af Fondo_Sur
Mange fine boldrulninger af Isco, som så bliver efterfulgt af boldtab. Jeg ved ikke hvad han tror det er. Måske en showkamp med Roberto Carlos og co.
Sidste redigering: 7 år 6 måneder siden ved Fondo_Sur.

7 år 6 måneder siden #3 af Dios

Fondo_Sur skrev: Mange fine boldrulninger af Isco, som så bliver efterfulgt af boldtab. Jeg ved ikke hvad han tror det er. Måske en showkamp med Roberto Carlos og co.

Det var da det absolut fedeste og se i kampen. Langt hellere tekniske genistreger end at aflevere den til Lucas og hvad de andre tosser hedder som spillede med ham idag.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

7 år 6 måneder siden #4 af Ramos4

Dios skrev:

Fondo_Sur skrev: Mange fine boldrulninger af Isco, som så bliver efterfulgt af boldtab. Jeg ved ikke hvad han tror det er. Måske en showkamp med Roberto Carlos og co.

Det var da det absolut fedeste og se i kampen. Langt hellere tekniske genistreger end at aflevere den til Lucas og hvad de andre tosser hedder som spillede med ham idag.

Synes du også det var fedt at se på, da vi blev kørt ud af egen bane med 0-3 mod CSKA? Er det så et par rulninger med fodsålen der redder dagen? Jeg forstår det simpelthen ikke. Vi har for første gang siden 1999/00 tabt 10 kampe på nuværende tidspunkt af sæsonen - og Isco løber rundt for sig selv og leger showkamp, og er mobset over ikke at være fast starter. Det er jo håbløst det han foretager sig.

+ Isco er den alder nu hvor han ikke er et talent mere, han skal tage ansvar. Fint at han ikke vil aflevere til Lucas, men hæl og tå når man får tæsk er ikke løsningen på noget som helst. At spille smart er ikke at tage ansvar i min bog.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 7 år 6 måneder siden ved Ramos4.

7 år 6 måneder siden #5 af Dios

Ramos4 skrev:

Dios skrev:

Synes du også det var fedt at se på, da vi blev kørt ud af egen bane med 0-3 mod CSKA? Er det så et par rulninger med fodsålen der redder dagen? Jeg forstår det simpelthen ikke. Vi har for første gang siden 1999/00 tabt 10 kampe på nuværende tidspunkt af sæsonen - og Isco løber rundt for sig selv og leger showkamp, og er mobset over ikke at være fast starter. Det er jo håbløst det han foretager sig.

+ Isco er den alder nu hvor han ikke er et talent mere, han skal tage ansvar. Fint at han ikke vil aflevere til Lucas, men hæl og tå når man får tæsk er ikke løsningen på noget som helst. At spille smart er ikke at tage ansvar i min bog.

Hvad tror du selv er svaret?

Holdet vi har denne sæson er det absolut dårligste hold i 10 år. Opstillingen igår var den dårligste opstilling jeg nogensinde har set tror jeg. Der er en grund til Marcelo ikke spiller i angrebet. Vinicius var direkte håbløs som 9'er, og Lucas er Lucas. Hvad fanden skal Isco dog gøre? Er det ikke bare for nemt nu og kritisere ham for alt han gør?
Han kan tage noget mere ansvar, men han kunne jo ligeså godt have spillet sammen med os 2, og resultatet ville være det samme.

Kampen kørte i baggrunden, så jeg skal være ærlig og sige jeg på ingen måder så kampen, men af hvad jeg så, så var Isco netop den eneste der prøvede på noget.

Jeg synes godt nok der er en del brugere herinde som er brændt fuldstændig sammen når de skal vurdere vores spillere. Fair nok, hvis du mener Isco skal redde holdet med de amatør spillere han spillede sammen med igår, og udfra de forventninger, så forstår jeg så sandelig godt han bliver myrdet fuldstændig, men skal folk ikke bare lige holde sig væk fra tastaturet når pms'en lige rammer en?
Hvad havde du forventet med den opstilling?

De små lækkerier jeg så Isco lave med hæl og tå til Marcelo i starten af kampen, og den tunnel, vending og acceleration han laver hvor han aflevere den til vores altid uskarpe Vinicius vil jeg langt hellere se på end, at se Vinicius afslutte på mål. Lucas lave de samme finter, og falde nemt til jorden osv. osv..

Kom nu med bare lidt andre vinkler nogle gange. Jeg er uenig. Hæl og tå kan sagtens være løsningen, og det er præcis det jeg langt hellere vil se på når formen er så elendig som den er hos samtlige spillere.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 6 måneder siden #6 af Brylle
Nøj hvor er Vinicius en fornøjelse endnu engang! Det er meget muligt at der ryger et par bolde væk, men det er også til at leve med når der sker så meget hver gang han har bolden! I de første faser af spillet lykkes han hele tiden med at komme helskindet ud af situationerne og er tilmed ofte nede og hjælper holdet af med kuglen. Jeg synes virkelig at han viser modenhed i sit spil trods sin unge alder. Oppe på den sidste tredjedel er han hele tiden farlig, og derfor er han tæt på det eneste som pt bringer bare en smule håb for fremtiden. Jeg er helt tosset med at se en 18-årig med så godt et blik for spillet og for sine holdkammerater. Han træffer oftere og oftere de rette beslutninger. Næste skridt for ham er at tage højre støvle på højre fod, så bolden ikke ryger til indkast når han afslutter og så er vi ellers ved at have en virkelig spændende spiller. Jeg er fan!

Jeg beundrer de folk, der forsøger at forsvare Isco efter i går. Så meget kreativitet gad jeg godt besidde. Det var lidt som det plejede. Spillet går i stå omkring ham, boldene blev smidt væk og så toppede han det ved i midten af første halvleg at modtage en bold, rulle bolden en kvart banelængde ned mod eget mål for så at give den en tå ud til indkast. Hold nu op det er gået galt for den mand, og jo før han kommer videre jo bedre. Både for sig selv og for Real, så der ikke skal være al den tvivl hele tiden. Han ligner også en mand der skal have luftforandring.

Valverde ser mere og mere spændende ud for hver gang. Jeg tror ikke det er en mand der nogensinde ender som en stamspiller i klubben, men der er potentiale til en rigtig fin breddespiller. God fysik, arbejder non-stop og har faktisk også en god teknik når han flyver rundt derinde. Der er lidt knas med hans afleveringer og beslutningerne omkring dem dog.

Alt i alt er det sjovt at se så mange unge spillere få spilletid på førsteholdet, men jeg foretrækker at der kommer noget kvalitet ind senest til sommer. Det er ikke nemt for Solari.

7 år 6 måneder siden #7 af Dios
Brylle skrev:

Jeg beundrer de folk, der forsøger at forsvare Isco efter i går. Så meget kreativitet gad jeg godt besidde.

Vi skal godt og vel 1 måned tilbage, hvor du i ramme alvor kaldte Bale for en verdensklasse spiller, så kreativiteten fejler vidst ikke noget hos dig hahaha :D

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 6 måneder siden #8 af Brylle

Dios skrev: Brylle skrev:

Jeg beundrer de folk, der forsøger at forsvare Isco efter i går. Så meget kreativitet gad jeg godt besidde.

Vi skal godt og vel 1 måned tilbage, hvor du i ramme alvor kaldte Bale for en verdensklasse spiller, så kreativiteten fejler vidst ikke noget hos dig hahaha :D

Når man har afgjort 2 stk finaler for at få pokalen med de store ører og hentet en pokalturnering samtidig, så er der en god gnist af verdensklasse. Nu handler mit indlæg dog om kampen mod Leganes, så lad være at dreje debatten over på mig som person. Også selvom det generelt er dit eneste træk på dette forum :-)

Isco sutter for tiden. Lev med det i stedet for at dreje samtalen over på alt andet.

7 år 6 måneder siden #9 af Dios

Brylle skrev:

Når man har afgjort 2 stk finaler for at få pokalen med de store ører og hentet en pokalturnering samtidig, så er der en god gnist af verdensklasse. Nu handler mit indlæg dog om kampen mod Leganes, så lad være at dreje debatten over på mig som person. Også selvom det generelt er dit eneste træk på dette forum :-)

Isco sutter for tiden. Lev med det i stedet for at dreje samtalen over på alt andet.

Ronaldo har afgjort 1 Chl finale og 1 Cdr finale, så ergo må Bale jo være mere verdensklasse end Ronaldo?

Så det jeg markerede handlede om kampen imod Leganes? Fair nok :D

Jeg lever med Isco sutter. Det kan du jo forhåbentlig læse dig frem til :) Jeg er ikke i benægtelse så som at kalde Bale for den bedste i offensiven :D

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 6 måneder siden #10 af Brylle

Dios skrev:

Brylle skrev:

Ronaldo har afgjort 1 Chl finale og 1 Cdr finale, så ergo må Bale jo være mere verdensklasse end Ronaldo?

Så det jeg markerede handlede om kampen imod Leganes? Fair nok :D

Jeg lever med Isco sutter. Det kan du jo forhåbentlig læse dig frem til :) Jeg er ikke i benægtelse så som at kalde Bale for den bedste i offensiven :D

Nope

Blandt andet

Oki. Jeg medgiver gerne at det er et problem, at vores bedste mand i offensive er Bale. Men igen går du efter personen i stedet for emnet. Det må være lækkert at have admins ryg hver gang du bliver personlig.

7 år 6 måneder siden #11 af slb1995

Dios skrev: Hvad tror du selv er svaret?

Holdet vi har denne sæson er det absolut dårligste hold i 10 år. Opstillingen igår var den dårligste opstilling jeg nogensinde har set tror jeg. Der er en grund til Marcelo ikke spiller i angrebet. Vinicius var direkte håbløs som 9'er, og Lucas er Lucas. Hvad fanden skal Isco dog gøre? Er det ikke bare for nemt nu og kritisere ham for alt han gør?
Han kan tage noget mere ansvar, men han kunne jo ligeså godt have spillet sammen med os 2, og resultatet ville være det samme.

Kampen kørte i baggrunden, så jeg skal være ærlig og sige jeg på ingen måder så kampen, men af hvad jeg så, så var Isco netop den eneste der prøvede på noget.

Jeg synes godt nok der er en del brugere herinde som er brændt fuldstændig sammen når de skal vurdere vores spillere. Fair nok, hvis du mener Isco skal redde holdet med de amatør spillere han spillede sammen med igår, og udfra de forventninger, så forstår jeg så sandelig godt han bliver myrdet fuldstændig, men skal folk ikke bare lige holde sig væk fra tastaturet når pms'en lige rammer en?
Hvad havde du forventet med den opstilling?

De små lækkerier jeg så Isco lave med hæl og tå til Marcelo i starten af kampen, og den tunnel, vending og acceleration han laver hvor han aflevere den til vores altid uskarpe Vinicius vil jeg langt hellere se på end, at se Vinicius afslutte på mål. Lucas lave de samme finter, og falde nemt til jorden osv. osv..

Kom nu med bare lidt andre vinkler nogle gange. Jeg er uenig. Hæl og tå kan sagtens være løsningen, og det er præcis det jeg langt hellere vil se på når formen er så elendig som den er hos samtlige spillere.

Meget enig i det, du skriver om Isco. Jeg vil ikke benægte, at jeg er partisk, når det kommer til den spanske teknikker, men det er helt galt hvor mange tæsk, han får efter i aftes. De få gange, Madrid kom til noget, var Isco netop involveret, hvilket gårsdagens referatskribent også bemærkede. Isco er selvfølgelig set (meget) bedre end i går, men at alle brugere har givet ham karakteren 1, forstår jeg ikke.

At hans attitude skulle være skidt, så jeg heller ikke. Oftest forsøgte han netop at jagte bolden, når han mistede den.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

7 år 6 måneder siden #12 af Dios
Brylle skrev:

Men igen går du efter personen i stedet for emnet. Det må være lækkert at have admins ryg hver gang du bliver personlig.

Hvad er det helt seriøst du bliver stødt over hele tiden? Hvor er det jeg går direkte efter manden/dig?

Jeg forholder mig præcis til hvad du skriver, og markere det endda med fed. Du skriver jo selv, at folk der forsvare Isco ikke mangler kreativitet. Er det at gå efter bolden, eller manden i dine øjne? Er du bare #me2 typen, som selv elsker at provokere, men flæber til de voksne når du bliver gået lidt til? Jeg forstår det virkelig ikke. Fair nok hvis jeg skrev du var en bums som ikke lavede andet end at spille fifa hele dagen, men det er jo på ingen måder tilfældet. Så fortæl mig endelig hvor du føler dig så udsat og stødt, for så vil jeg da gerne ændre det.
Så holder det bare ikke, at du selv spiller op i samtlige indlæg!

Jeg tror på ingen måder jeg har admins i ryggen. Jeg tror bare ikke det jeg skriver er så slemt, som du altid prøver at gøre det til.

Leveret af Kunena Forum