MARCA: Real Madrid sætter indkøbene i bero, indtil de har solgt nogle spillere

7 år 1 måned siden #1 af Offerlin

Real Madrid har allerede foretaget fem køb denne sommer med købene af Eden Hazard, Luka Jović, Ferland Mendy, Éder Militão og Rodrygo Goes. Klubben bliver dog nødt til at sætte indkøbene på pause, indtil de har fået solgt nogle spillere.

Real Madrids førsteholdstrup består lige nu af 36 spillere, hvorfor klubben skal have solgt ud. Marcos Llorente har allerede forladt Los Blancos til fordel for Atlético Madrid, for 40 millioner euro, og flere vil følge i hans fodspor og forlade Estadio Santiago Bernabéu.

Ifølge MARCA er der 10 mulige spillere, der kan forlade Real Madrid i den nærmeste fremtid, og indtil da bliver anskaffelsen af nye spillere sat i bero. Eftersigende skulle der således ikke ske nogen ankomster af nye spillere indtil juli eller august.

Det forventes, at James Rodriguez, Raúl de Tomás og Mateo Kovačić bliver nogle af de første til at forlade Real Madrid, og i klubben håber man på, at få et samlet beløb på 120 millioner euro for de tre spillere. Real Madrid forventer nemlig at få 40 millioner for James, der formegentlig skifter til Napoli, 25 millioner euro for De Tomás, der slutter sig til Benfica og 55 millioner euro for Kovačić, der muligvis kan få lov til at blive i Chelsea, hvor han har været udlånt til.

Når det kommer til nogle af de andre spillere, der har været lånt ud til andre klubber, rygtes det, at Martin Ødegaard skifter til Bayer Leverkusen, og at Napoli har vist interesse for Theo Hernandez.

En anden spiller, der muligvis forlader Los Blancos, er Isco. Ifølge MARCA har spanierens tidligere klub, Málaga, vist interesse for midtbanespilleren, selvom det ikke er dokumenteret, at de er kommet med nogen konkrete bud.

Udover Isco afventer klubben angiveligt også bud på Dani Ceballos og Lucas Vazquez, der derfor også udgør mulige salg i sommerens transfer. Inter har eftersigende vist interesse for Nacho, men ifølge MARCA har forsvarsspilleren endnu ikke taget stilling til, om han ønsker at blive eller forlade Real Madrid.

Udover de ovennævnte mulige transferer, er Gareth Bale, der længe har været rygtet væk fra klubben, også et muligt salg. Bayern München, der tidligere blev sat i forbindelse med et køb af Bale, har afvist muligheden for at hente ham. Der er således kun tilbage at vente og se, hvad fremtiden bringer for angriberen.

Uanset hvilke salg Real Madrid vælger at foretage, er én ting sikkert - der skal ske nogle salg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #2 af Mølbat
I hvilken verden er James Rodríguez det samme værd som Marcos Llorente? €40 millioner er jo er decideret røverkøb for den klub, der kan lande colombianeren for den pris. Real Madrid må virkelig være desperate for at slippe af med ham.

7 år 1 måned siden #3 af Ramos4
En spiller er kun det værd som nogen vil betale for ham. Jeg tænker at James' løn og hans manglende evne til at slå til i Bayern afskrækker mange klubber.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn

7 år 1 måned siden #4 af Mølbat

Ramos4 skrev: En spiller er kun det værd som nogen vil betale for ham. Jeg tænker at James' løn og hans manglende evne til at slå til i Bayern afskrækker mange klubber.

Ikke desto mindre holder jeg fast på, at det ville være et røverkøb, hvis en klub kan få James for €40 millioner. Real Madrid betalte det dobbelte for ham, og det var før markedet gik fuldstændig agurk. Hvis en spiller som Coutinho kunne gå for omkring €150 millioner, så burde James også koste på den gode side af €100 millioner.
Men klubberne er desværre udmærket klar over, at Real Madrid er i en situation, hvor man skal have solgt en masse spillere, så de behøver ikke at byde som gale. Det er en skam, men desværre også en realitet.

7 år 1 måned siden #5 af Dios

Mølbat skrev:

Ramos4 skrev: En spiller er kun det værd som nogen vil betale for ham. Jeg tænker at James' løn og hans manglende evne til at slå til i Bayern afskrækker mange klubber.

Ikke desto mindre holder jeg fast på, at det ville være et røverkøb, hvis en klub kan få James for €40 millioner. Real Madrid betalte det dobbelte for ham, og det var før markedet gik fuldstændig agurk. Hvis en spiller som Coutinho kunne gå for omkring €150 millioner, så burde James også koste på den gode side af €100 millioner.
Men klubberne er desværre udmærket klar over, at Real Madrid er i en situation, hvor man skal have solgt en masse spillere, så de behøver ikke at byde som gale. Det er en skam, men desværre også en realitet.

Hvad var så forklaringen for 2 år siden, da ingen klubber bød sig til? Og mon dog Real Madrid får noget der minder om samme beløb for Bale som man gav, så den reference giver vel ingen mening?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

7 år 1 måned siden #6 af Ramos4

Mølbat skrev:

Jeg forstår godt din tankegang, men forskellen på Coutinho og James er at sidstnævnte har haft et mindre vellykket låneophold + det er længere tid siden han blev købt og længere tid siden han var på toppen. Det var immervæk VM 2014 der var hans højdepunkt - det er 5 år siden. Derudover er han ældre og en evt. købende klub tager derved en større chance med ham, da man ikke kan regne med at sælge ham videre, både pga. alder og fordi man tager en chance med ham.

150 for Coutinho kan sagtens give mening, fordi han er ung og man regner med at kunne sælge ham videre. Ingen vil give nær 100 for James, da man snildt kan ende med at hænge på ham hele kontrakten ud. Ligesom vi nu gør med Bale :(

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved Ramos4.

7 år 1 måned siden #7 af Mølbat

Dios skrev:

Mølbat skrev:

Hvad var så forklaringen for 2 år siden, da ingen klubber bød sig til? Og mon dog Real Madrid får noget der minder om samme beløb for Bale som man gav, så den reference giver vel ingen mening?

Hvorfor så fjendsk i tonen? Jeg modsiger jer ikke mht. at James realistisk set ikke kommer til at blive solgt for så meget. Jeg påpeger blot, at en spiller med hans talent burde gå for meget mere end €40 millioner.
Jeg synes dog ikke, at colombianeren har været dårlig i Bayern. Var Ancelotti stadig træner der, var han 100 % blevet der. Og så vidt jeg husker, var det da James selv, som ikke ønskede at blive i Tyskland. Bayern er dygtige købmænd, og var udmærket godt klar over, at €40 millioner var et røverkøb.

Sammenligningen med Bale holder desuden ikke, da hans skadeshistorik in mente selvfølgelig ikke vil gå for det, man hentede ham for. James derimod er ikke en spiller, man forbinder med en demotiverende attitude og glasben, som man gør med waliseren.

7 år 1 måned siden #8 af Chamartin

Ramos4 skrev:

Mølbat skrev:

Jeg forstår godt din tankegang, men forskellen på Coutinho og James er at sidstnævnte har haft et mindre vellykket låneophold + det er længere tid siden han blev købt og længere tid siden han var på toppen. Det var immervæk VM 2014 der var hans højdepunkt - det er 5 år siden. Derudover er han ældre og en evt. købende klub tager derved en større chance med ham, da man ikke kan regne med at sælge ham videre, både pga. alder og fordi man tager en chance med ham.

150 for Coutinho kan sagtens give mening, fordi han er ung og man regner med at kunne sælge ham videre. Ingen vil give nær 100 for James, da man snildt kan ende med at hænge på ham hele kontrakten ud. Ligesom vi nu gør med Bale :(

Der er altså kun 11 måneders aldersforskel, og at Coutinho skulle være mere end gange så meget værd, giver ingen som helst mening. Han er ikke er ung talent længere. Han er i sin bedste alder fodboldmæssigt.

7 år 1 måned siden #9 af Fondo_Sur
Synes at James bliver undervurderet. Han har været fin for Bayern ligesom han var fin for Real Madrid. Husker da et opgør i foråret 2018 mellem Bayern og Real Madrid på Bernabeu, hvor han var bedste mand på banen.

I en klub som Napoli tror jeg at ville blive fantastisk, og 40 mio € er da billigt for så meget talent.

7 år 1 måned siden #10 af PMO
Jeg synes James er fantastisk og jeg faldt, som mange andre, pladask for ham under VM14.
En skam at der ikke er plads til ham. Jeg så hellere Isco og et par andre blive solgt før ham.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

7 år 1 måned siden #11 af BBB
hov jeg ramte vist et tak, da jeg scrollede ned.

Jeg bliver overrasket, hvis Isco ryger til Malaga, for i lange perioder har vi fået af vide, at City og Juventus vil have ham. De må da i det mindste kunne betale noget mere end Malaga. Både i transfer og i løn.

7 år 1 måned siden #12 af Ramos4
Jeg tror heller ikke vi kan få særlig meget for Isco. Det er det samme som med James. Ja, talentet er der, men det er efterhånden så længe siden man har set det. Som sagt er spillere kun det værd som andre vil betale, og jeg kan da godt forstå hvis ingen vil give meget mere end 50-60 for Isco. Man kan stille sig selv spørgsmålet, ville vi selv hente James eller Isco for 80-90 mio. euro i deres nuværende form? Nej vel.

Leveret af Kunena Forum