Carlos Carpio, Marca: Real Madrid indledte vejen mod et nederlag fra det øjeblik, hvor Zidane offentliggjorde startopstillingen. +++ Antonio Romero, AS: Isco er ikke god nok til at spille i Real Madrid eller nogen andre steder. +++ Álvaro Benito i AS: Man skal forvente meget mere af Jovic, som var usynlig mod Mallorca. Det gælder også for Isco, som bør genfinde den bedste version af sig selv. +++ Borja Mazarro, El Chiringuito: Real Madrid-ledelsen tænker allerede på Mourinho. +++ Mijatovic om Mallorcas mål: Det er det smukkeste, som kan ske for en angriber, hvor han løber mod en bakkende forsvarer. Så bliver det rigtig let for en angriber, særligt når han er hurtig som Lago. +++ Roberto Palomar, Marca: Denne sæsons trup er et dårligt samlet møbel. +++

Brugernes vurderinger: Nu kan jeg se hvad hans styrker er!

2 uger 12 timer siden #1 af Nicklas
Real Madrid spillede lørdag eftermiddag en kamp...

Real Madrid spillede lørdag eftermiddag en kamp mod Granada, som burde have været vundet uden sved på panden, men en sædvanlig personlig fejl gjorde det noget mere spændende, end det havde behøvet at være.

Kampen her stod i skarp kontrast til det der blev leveret i midtugens CL-kamp, men faldt til gengæld meget godt ind med de foregående tre ligakampe. Der var egentlig fin balance på holdet, så for fjerde gang i denne sæson, følte man ikke, at modstanderen ville score hver eneste gang de kom over midten.

I vurderer, at holdet spillet til en samlet score på 3,1, som indikerer at kampen er godkendt, og det er da også dén kategori de fleste spillere ligger i. Kun Isco og Areola leverer skuffende præstationer, mens I var særligt begejstrede for Casemiro, James Rodríguez, Luka Modric og Fede Valverde, som alle lander på en fin præstation.

Og det er selvfølgelig særligt to spillere, der står ud efter sådan en kamp; Alphonse Areola med en score på 1,7 og Fede Valverde med en score på 4,3.

Efter et par lovende præstationer, og i øvrigt en stolt tradition i klubben, med at have gode reservemålmænd, kostede Areola et mål på en håbløs fejl. Ikke alene kostede det et mål, endnu værre var det, at det skød usikkerhed ind i Real Madrid og øgede Granadas tro på tingene.

Chamartin skriver:

- Nu havde jeg lige så store forventninger… og så dette.

De Ra kritiserer ét aspekt af franskmandens spil.

- Jeg føler mig bare ikke sikker når han har bolden i fødderne”.

Elle44 ser egentlig en fin kamp fra Areola, men så kommer hjerneblødningen.

- Gør det fint, indtil han lige pludselig gør det elendigt. Først går han fuldstændig fejl af en bold ved et hjørne, hvor han er heldig med, at det ikke bliver farligt. Efterfølgende begår han et håbløst straffe, og resten af kampen virker han usikker i alle indgreb.

Interfigo har i øvrigt set den samme kamp som ovenstående.

- Spiller egentlig fornuftigt lige op til at han går forkert ud til et hjørnespark, giver straffe, og spiller usikkert resten af kampen. Med tanke på at han ikke havde meget at lave, så kan et 1-tal retfærdiggøres. Var direkte årsag til at kampen blev spændende til sidst.

Jbner har en klokkeklar holdning i forhold til målmandssituationen i klubben.

- Viser sit sande niveau efter to clean sheets med én redning til sammen. Så kan Courtois-haterne måske slappe lidt af med Areola, som på ingen måde er en bedre målmand end Courtois.

Det viser altså med al tydelighed hvor hurtigt stemningen kan vende i Real Madrid. Det kan være én fejl og ud, med mindre man har optjent noget goodwill hos tilhængerne. Det bliver interessant at se, hvordan stemningen er mod Areola efter landskampspausen. Hvis da ikke Courtois er tilbage til den tid.

Fede Valverde spillede en fremragende kamp mod Granada. Han blev kåret til kampens spiller i vores podcast, og det blev han også af jer.

For et par uger siden, da Real Madrid mødte Osasuna, fik midtbaneslideren en lidet flatterende score på 2,6, og generelt var det sådan, at folk havde svært ved at se, hvad det egentlig lige var, der gjorde Fede Valverde værdig til en plads i startopstillingen for verdens største fodboldklub.

Én af de brugere, der havde svært ved det, var interfigo, som dengang gav Valverde et 1-tal. Nu har han dog set lyset og overgivet sig til manden fra Uruguay, som blevet tildelt et 5-tal.

- Nu kan jeg bedre se hvad hans styrker er! Han løber solen sort, agerer boks til boks-spiller og bryder kæderne. Min kritik af ham gik primært på, at han ikke bidrog med noget offensivt, men det gjorde han i dag. Fortsætter han som i dag, så kan Zizou godt glemme Pogba!

Og det styrter ind med lovprisende ord om Valverde.

- Hvor er han dog vigtig - med mindre han havde fået gult kort er han jo umulig at udskifte i sådan en kamp som i dag. Han bryder kæderne, kæmper, lykkes med mange aktioner og har en stærk fysik. Og han er bedre med bolden, end mange giver ham credit for, lyder det fra Benzeron.

Mohbar anerkender Fede Valverdes præstation, men mener stadig ikke det er helt ideelt med ham og Casemiro på banen.

- Rigtig fin præstation, omend nogle mangler i det kreative. Ham og Casemiro er dog lidt for meget af det “defensive og fysiske” og for lidt kreativt.

Hvad siger I? Er det for kontrolleret med Casemiro og Valverde? Har han fortjent en startplads i El Clásico eller er han stadig bag Modric og Kroos? Og hvem skal tage sig af målmandsposten når Courtois er klar?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 uger 11 timer siden #2 af mohbar
Hvem der bør spille mod Barca, bliver nok mere tydliggjort efter Mallorca og Istanbul.. Men synes helt klart at James bør få en rolle i Classico. Den dedikation og spillelyst, samt ikke mindst hans måde at distribuere bolden på er altså unik og kan vise sig at være rigtig meget værd i Classico. Den eneste hemsko er nok Zidane, der på besynderlig vis ikke virker som den største fan af ham. Men han er nødt til at tænke rationelt her. Så giv ham venligst en chance i den kamp – tak

Mht. Modric, så scorer han et super mål i kampen mod Granada, men overvej om han er i form til en startopstilling. Hazard og Bale bør starte inde, ligesom Benzema. SÅ må midtbanen bestor af Casemiro, Kroos og Modric. Valverde var rigtig god mod Granada, men mod Barcelona, er jeg bange for de vil blive for påpasseligt. Der tror jeg mere på at en James med sine stikninger og overblik kan gøre pænt ondt på Barcelona, når vi tænker på vi har Hazard og Bale, samt Benzema der kan ”fodres”.
James er dog en lidt mere fleksibel type der kan spille andre pladser så der kan sagtens blive plads til Valverde og Modric, når der skal køres med livrem og seler (når vi kommer foran ).

Mht forsvaret bliver det nok Marcelo-Varane-Ramos-Carvajal men det kunne være frækt at forsøge med Mendy, da jeg synes Marcelo desværre ofte får sig nogle solide blundere når vi spiller mod Barcelona. Det kunne give lidt mere plads til vores offensivspillere. spørgsmålet er så om han overhovedet er kampklar til den tid!

Målmandspladsen: Jeg begyndte at få pænt tillid til Areola, men må nok bide i det sure æble og anerkende at Courtois vinder med en skægstub foran Areola. Areola virker utrolig usikker når han har bolden i fødderne og man må derfor igen ærgre sig over at Navas er rejst, hvor han gør det ganske fornuftigt i Paris..

Jeg ville prøve flg.:

Hazard-Benz-Bale
James-Casemira-Kroos
Mendy-Ramos-Varane-Carvajal
Courtois

Men ikke overraskende bliver det nok denne opstilling:

Hazard-Benzema-Bale
Modric-Casemiro-Kroos
Marcelo-Ramos-Kroos-Carvajal
Courtois
Sidste redigering: 2 uger 11 timer siden ved mohbar.

2 uger 11 timer siden #3 af Madridista02
Marcelo plejer til gengæld at spille rigtig godt offensivt mod Barca, så den er svær synes jeg. Kunne man ikke forstille sig Carvajal på venstreback og Odriozola på højre? Car virker ret stabil på venstre.
Jeg glæder mig til kampen, forstiller mig den bliver ret afgørende for vores sæson!

2 uger 10 timer siden #4 af BBB
Tror Zidane nok på holdet til at spille både Modric og Kroos mod Barcelona? I de store kampe har han haft succes med et relativt defensivt udgangspunkt (4-4-2) og spil på omstillinger. Jeg kunne godt forestille mig, at det bliver en meget løbestærk midtbane mod Barcelona.

Jeg kan godt se ham stille med Benz, Bale og Hazard, men så kommer Bale eller Hazard til at blive trukket ned på midtbanen. Normalt vil det nok være Bale, men samtidig spiller han overfor Alba. Hvis Bale får lov at stå højt, så skal Alba være mere påpasselig med sine løb eller også skal midterforsvaret kigge mod Bale, hvilket giver plads til Benzema.

Kampene mod Barcelona lever bare deres eget liv (rent taktisk).
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

2 uger 10 timer siden #5 af Dios
Det vigtigste imod Barca er at forsvarer sig, så de ikke scorer, for så knækker holdet psykisk igen. Specielt hvis de kommer foran relativt hurtigt. Her bringer Valverde meget mere end de andre alternativer. Kroos og Casemiro har med deres spil gjort dem selvskrevet.
Suarez scorer på alt i øjeblikket og Messi er tilbage, så lad os lige glemme Modric, Isco og James. Ingen af dem har vist niveau endnu, og imod Barca skal der ikke eksperimenteres.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Sahinovic

2 uger 9 timer siden #6 af Sahinovic
Det burde vel egentligt ikke være til diskussion, Valverde, Kroos (hvis klar?) og Casemiro skal starte inde mod FC Barcelona. Første halvleg mod Granada var fantastisk, og man burde vel bare fortsætte derfra. Modrić scorede et fantastisk mål, men udover dette så han langsom og tung ud, som han har gjort alt for længe. Valverde og James burde være foran ham i køen. Zidane har stadig kampen mod Mallorca hvis der eventuelt skal justeres lidt.

Nu har vi så bragt os i en lidt dårlig situation, da der skal spilles en Champions League kamp ude mod Galatasaray fire dage inden, og den skal vindes, selvom turneringen er enormt uinteressant for mig dette år.

Monsieur Glacé - manden, der aldrig siger et pip, når det går godt, og når det går skidt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, El Siete

2 uger 9 timer siden #7 af El Siete
Jeg tror også Valverde starter mod Barcelona. Han arbejder jo stenhårdt og løber banen tynd, og det er der brug for mod Barcelona på udebane. Alt efter hvordan kampen ser ud efter 60-70 minutter, kan man sætte Modric/James ind. Men lad os nu se, det er en stor kamp for så ung en gut :)

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

2 uger 9 timer siden #8 af mohbar
ja lad os nu se...inden skal der jo spilles 2 kampe som helst skal vindes...+ at muskelskade-rouletten lige skal drejes en 3-4 gange :-/

Og lur mig ikke om vi ikke får et par småskadede spillere hjem fra landskampene..
Sidste redigering: 2 uger 9 timer siden ved mohbar.

2 uger 6 timer siden #9 af Kiwes
Mendy og Valverde bør starte i min optik. Vi så hvor svært Barca havde det mod et kompakt og hårdt arbejdende Inter mandskab. Vi får altid chancer mod dem, for mig handler det ikke om at prøve at styre kampen med en marcelo og James, men snarere om at spille smart og slå til når chancen byder sig.

Målmand - mendy, Ramos, varane, Carvajal - kroos, Casemiro, Valverde - hazard, benzema. Bale.
Sidste redigering: 2 uger 6 timer siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

2 uger 2 timer siden #10 af Bismo
Valverde + Case er selvskrevet til midtbanen i el classico, da vi absolut har brug for deres arbejdsevne og den balance de skaber på holdet. Vi har spillet bedst, netop når de begge to har været med. Desuden er der flere af vores spillere, der har haft gavn af, at der nu er mere kontrol på den defensive midtbane. Kroos er jo som genfødt, nu hvor han ikke har lige så mange defensive pligter som før!

2 uger 22 minutter siden #11 af BBB

Bismo skrev: Valverde + Case er selvskrevet til midtbanen i el classico, da vi absolut har brug for deres arbejdsevne og den balance de skaber på holdet. Vi har spillet bedst, netop når de begge to har været med.

Jeg startede den vist selv, men det bedste vi har spillet mod Barca har stadig været med Modric og Kroos, hvor de har kunnet spille os ud af genpresset. Det nytter jo ikke at genvinde bolden, hvis vi smider den væk et farligt sted efter 3 afleveringer.

1 uge 6 dage siden #12 af elle44

BBB skrev:

Bismo skrev: Valverde + Case er selvskrevet til midtbanen i el classico, da vi absolut har brug for deres arbejdsevne og den balance de skaber på holdet. Vi har spillet bedst, netop når de begge to har været med.

Jeg startede den vist selv, men det bedste vi har spillet mod Barca har stadig været med Modric og Kroos, hvor de har kunnet spille os ud af genpresset. Det nytter jo ikke at genvinde bolden, hvis vi smider den væk et farligt sted efter 3 afleveringer.

Tja. Synes generelt Kroos spiller dårligt imod Barca, han Har kostet en del mål gennem tiden. Men lige nu spiller han vel nok sit bedste spil, så han skal selvfølgelig spille. Jeg synes bestemt ikke Modric skal spille, da Kroos og Modric er blevet alt for ens efter Modric er kommet op i årene. Det bliver for forudsigeligt.

Og vi skal også være realistiske, hvad er chancen for at vi kan dominere Barca på udebane? Vi er blevet bedre den seneste måned, ja. Men vi har jo ikke spillet flydende bold, heller ikke med Modric og Kroos på banen samtidig.

Jeg ser helt klart vores bedste mulighed, som at løbe dem ned. Spil disciplineret og pres dem til at begå fejl på egen banehalvdel, så har vi gode muligheder for at skabe chancer.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.