Optakt: Zaragoza - Real Madrid, Copa del Rey, ottendedelsfinale

4 år 2 måneder siden #1 af Administrationen
La Romareda lægger...

La Romareda lægger i aften græstæppe til et klassisk opgør, når Zaragoza tager imod Real Madrid i ottendedelsfinalen i Copa del Rey.

Det nye format i turneringen, hvor det afgøres over en enkelt kamp, har budt på langt større intensitet og flere overraskelser og dem skal Real Madrid helst forsøge at holde sig ude af i aftenens kamp, hvor man dog sparer flere spillere, fordi man i weekenden spiller El Derbi mod Atlético Madrid.

Men også Zaragoza møder frem til kampen med deres reserver, for de har også en vigtig kamp i weekenden mod topholdet Cádiz i en direkte kamp om oprykning til LaLiga Santander og i Spanien er man heldigvis ikke belemret med et tåbeligt fodboldforbund, som forsøger at diktere, hvilke spillere de enkelte trænere skal udtage.

Selv om det bliver to reservespækkende mandskaber, kan man alligevel forvente en intens kamp med masser af liv på lægterne og det seneste Copa del Rey-opgør mellem de to mandskaber vækker stadig masser af minder. Her vandt Zaragoza i 2006 med hele 6-1 på hjemmebane, men var ved at sætte det over styr i returkampen, hvor Real Madrid scorede tre mål i de første 20 minutter, men efterfølgende kun formåede at score et enkelt mål og dermed røg ud af turneringen.

Zaragoza fandt vej til ottendedelsfinalen ved at slå Mallorca med 3-1 og det giver naturligvis indikationer om, at Real Madrid skal tage opgøret alvorligt. Og selv om Real Madrid er reservespækket, så er det trods alt med navne som Nacho, Marcelo, James, Lucas Vázquez og Luka Jovic.

De kommer til at stå over for et Zaragoza-mandskab, som har vundet de fem seneste kampe, men træner Víctor Fernández, som i øvrigt har en fortid som ansvarlig for Real Madrids La Fábrica, har kun Guitián, Eguaras, James og Nieto med fra den normale startopstilling og det betyder, at der ikke bliver lejlighed til at se en spiller, som ellers nok kunne tænde julelys i øjnene hos alle Madridistas, alene på grund af navnet. Det drejer sig om midtbanespilleren med nr. 14, Raúl Guti, som starter på bænken.

Kampen vises ikke i dansk fjernsyn og vores nedtakts-podcast bliver en del af nedtakten fra El Derbi i weekenden.

Real Madrids forventede hold: Areola, Carvajal, Ramos, Nacho, Marcelo, Fede Valverde, Kroos, James, Lucas Vázquez, Vinícius, Jovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
4 år 2 måneder siden #2 af Madridista02
Hold kæft et fedt navn. Raúl Guti med nummer 14. Hans forældre må have været madridistas!

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #3 af Jakobsif555
Håber at se Vini og Brahim fra start. Vi trænger virkelig til nogle spillere som tør at udfordre og bare har en lille smule x-faktor.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
4 år 2 måneder siden #4 af 9eren
Brahim desværre på bænken i en ellers spændende startopstilling. Det havde jeg faktisk også håbet på, nu må der håbes på at Zidane ikke skifter ud sent, som han tit har en tendens til at gøre.

Upcoming talents
Castilla: Obrador, Marvel, Nico P, Palacios, Alvaro Rodriguez
Juvenil A: Jacobo, Joan Martínez, Fortea, Iker Bravo, Pol Fortuny
Juvenil B: Jose Antonio Reyes, Yáñez
Juvenil C: Ariel Nkoghe Ncara
Cadete B: Enzo Alves Vieira
Benjamin A: Balboa, David Sánchez Miralles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #5 af Dios
Synes faktisk det bliver en rigtig interessant fronttrio at følge. Faktisk synes jeg det er en rigtig fed start 11'er Zidane stiller med idag. Havde nok foretrukket Modric i stedet for Kroos og Nacho i stedet for Ramos eller Varane, men den giver reserverne chancen samtidig med, at der stadig er en vis stamme på holdet.
Håber Vinicius og Lucas kan sætte gang i Jovic, for det er virkelig chancen idag som jeg ser det.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #6 af elle44
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #7 af DeLaRed
James er komplet håbløs, ville hellere spille med en mand i undertal!!! Han har indtil videre ødelagt alle de angreb han har været med i...Skandale!!!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Kiwes

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #8 af Kiwes

DeLaRed skrev: James er komplet håbløs, ville hellere spille med en mand i undertal!!! Han har indtil videre ødelagt alle de angreb han har været med i...Skandale!!!


Helt enig, han bidrager med intet. Jovic igen helt usynlig - jeg tror ikke længere på ham. Lej ham ud og skaf en backup til Benz.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #9 af DeLaRed

Kiwes skrev:

DeLaRed skrev: James er komplet håbløs, ville hellere spille med en mand i undertal!!! Han har indtil videre ødelagt alle de angreb han har været med i...Skandale!!!


Helt enig, han bidrager med intet. Jovic igen helt usynlig - jeg tror ikke længere på ham. Lej ham ud og skaf en backup til Benz.


Skulle man måske have givet Mariano chancen idag?

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #10 af Kiwes

DeLaRed skrev:

Kiwes skrev:

DeLaRed skrev: James er komplet håbløs, ville hellere spille med en mand i undertal!!! Han har indtil videre ødelagt alle de angreb han har været med i...Skandale!!!


Helt enig, han bidrager med intet. Jovic igen helt usynlig - jeg tror ikke længere på ham. Lej ham ud og skaf en backup til Benz.


Skulle man måske have givet Mariano chancen idag?


Han skulle helt sikkert have haft minutter i disse kampe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #11 af DeLaRed
Ingen grund til at vente med udskiftningerne Zizou...

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #12 af Cristiano7
Det virker som vores spil passer ikke til nogen angriber. Der bliver lavet alt for mange pasninger, tilbagelægninger, for mange berøringer rundt omkring. Klart at Jovic er forvirret, for sommetider prøver han at løbe et sted for at få bolden, men bolden bliver afleveret helt ude til højre kant.

Klart at de fleste mål fornyligt er kommet fra forsvarsspillerne/midtbanespillerne.
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved Cristiano7.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum