Optakt: Barcelona - Real Madrid, LaLiga, 7. spillerunde

3 år 5 måneder siden #1 af Administrationen
Sæsonens første...

Sæsonens første El Clásico afvikles her til eftermiddag i Barcelona og det er mellem to hold, som endnu ikke har fundet topformen.

Værst ser det ud i Real Madrid, som ankommer til Barcelona med to friske nederlag i bagagen og det var naturligvis ikke udsigten for en uge siden, at hold som Cádiz og Shakhtar Donetsk skulle volde problemer og det er klart, at Real Madrid skal finde en helt anden indstilling frem, hvis man skal fastholde Zinedine Zidanes statistik om aldrig at tabe på Nou Camp til Barcelona som træner.

De to seneste kampe har budt på chancer for at overbevise for spillere som Marcelo, Militao, Isco, Rodrygo og Jovic, men fælles for dem er, at de i større eller mindre grad er dumpet med et brag og ingen af dem kan derfor forvente at være i startopstillingen i dag.

Zidane forventes at stille i en 4-4-2-formation med Benzema og Vinícius i front og så bliver det med en – forhåbentlig – dynamisk Fede Valverde på midtbanen, som før har givet Barcelona problemer med sin direkte spil. Og så er det naturligvis en markant forstærkning, at Sergio Ramos er blevet klar til kampen og kan styre tropperne fra sin plads i defensiven.

Hos Barcelona hæfter man sig ved, at angrebstalentet Ansu Fati har fået en god start på sæsonen og han virker da også pt. til at være Barcelonas farligste mand i front, mens Lionel Messi ligner en spiller, som kæmper med at finde lysten til fodbold og argentineren står da også over for det faktum, at det er mere end 900 dage siden, at han sidst har scoret i El Clásico.

Men ellers hæfter man sig i Spanien ved, at dette bliver den første El Clásico i historien uden tilskuere og det bliver spændende, hvordan de 22 spillere går ind til så stort et opgør uden presset fra tilskuerne på et tidspunkt, hvor et nederlag kan betyde totalt kaos hos den tabende part.

Barcelona har ikke tabt på hjemmebane i denne sæson, mens Real Madrid ikke har tabt på udebane. Det kan meget vel være resultatet omkring kl. 18.00 i aften.

Opgøret kan følges på TV2 Sport X og meget tidligt i morgen sætter Daniel og Jesper sig i studiet med morgenstemmer og morgenkaffe og snakker kampen igennem og ser på perspektiverne for Real Madrid efter opgøret, ligesom vi ser frem mod en spændende uge med nye opgør, der skal vindes.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Nacho, Ramos, Varane, Mendy, Casemiro, Fede Valverde, Kroos, Modric, Vinícius, Benzema.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #2 af -#7-
Hvad forventer folk af dagens kamp? Personligt forventer jeg at se et helt andet indtryk fra spillerne, ellers må man til at kigge endnu mere seriøst på Zidane og hans evne til at sætte spillerne op. Jeg kan simpelthen ikke klare ret mange flere kampe hvor spillerne går rundt på banen, og det mest af alt ligner en omgang let opvarmning. Realistisk set dog, så tror jeg det bliver en rigtig langgaber af en kamp, som snildt kunne ende 0-0, som jo egentlig isoleret set er et fint resultat på Camp Nou, men jeg føler bare ikke det er nok idag. Idag burde vi se et hold som er opsat på oprejsning, og en vilje til at kæmpe for en træner som de fleste i truppen angiveligt er yderst tilfreds med.

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #3 af Daniel
Jeg tror på 3 point. Men det siger sgu ikke så meget. Det gjorde jeg også mod Cádiz og Shakhtar Donetsk, og det gik ikke heeeeeelt efter planen ;-)

Det her opgør har heldigvis sit eget liv, og dagsformen betyder ikke det store. Vi skal kunne gøre noget mod det her Barcelona-hold. Den er ikke så meget længere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #4 af Daniel
Endelig spiller Zidane Once de Gala (foruden Nacho): Courtois; Nacho, Varane, Ramos, Mendy; Casemiro, Valverde, Kroos; Vini, Asensio, Benzema

Kæft det bliver godt.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #5 af Bismo
Forventer større motivation og mere intensitet overalt på banen.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #6 af DeLaRed

Daniel skrev: Endelig spiller Zidane Once de Gala (foruden Nacho): Courtois; Nacho, Varane, Ramos, Mendy; Casemiro, Valverde, Kroos; Vini, Asensio, Benzema

Kæft det bliver godt.


En super opstilling, jeg mener dog at en frisk Modric (hvilket han ikke er idag) ville være at fortrække til den nuværende version af Kroos, men lad os håbe Tyskeren finder sin storform frem idag!

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #7 af Estadio Santiago Bernabéu
God kamp kære alle danske Madridistas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Jbner

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #8 af El Siete
SÅDAN!!

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #9 af Ramos4
Godt spillet igennem. Godt banket ind!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #10 af -#7-
Jeg fucking elsker Valverde og de dybe løb han laver.

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #11 af DeLaRed
Fedeee!!!!

Nacho til Benz, Benz til Fede, Fede i nettet....alt for nemt :-)

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 5 måneder siden #12 af Bismo
smukt smukt smukt! Grande Valverde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce