ESPN: Alaba kræver årsløn på 22 millioner €

2 uger 3 dage siden #1 af Administrationen
Længe har det set...

Real Logo 090220

Længe har det set ud til, at David Alaba var en sikker mand i Real Madrid til den kommende sæson, men på det seneste er der dukket rygter op om østrigerens lønkrav, som kan stille spørgsmålstegn ved en fremtid i den spanske hovedstad.

Således melder både ESPN og Telegraph, at David Alaba kræver intet mindre en 22 millioner € pr. sæson for at skifte på en fri transfer fra Bayern München. Herudover skal han kræve en kontrakt af 5 års varighed, hvilket altså vil betyde en samlet lønudgift på 110 millioner €.

Det var netop et spørgsmål om lønnen, som fik Bayern München til at trække sig fra forhandlingerne om en ny kontrakt og det vil da også være de færreste klubber i Europa, som kan matche østrigerens lønkrav.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 uger 2 dage siden #2 af DeLaRed
Er vi ikke ude i at det er omtrent samme loen (eller over) hvad Ramos faar, og at det derved ville vaere sindssygt meget billigere for klubben bare at forlaenge med ham i 2 seasoner? For en klub der skal spare penge er dette jo ikke en "transfer-Fri" handel der paa nogen som helst maade gir mening! (Og saa skal vi ogsaa huske at vi stort set altid ender med en langtidsskadet spiller naar vi betaler dem over 20mill ;-)

Donde está la biblioteca?

2 uger 2 dage siden #3 af Estadio Santiago Bernabéu
Det her er nok også forklaringen på hvorfor Alaba ikke blev Real Madrid spiller i forrige uge. Og hvis dette er sandt, så er handlen ikke længere (og var formentlig aldrig) en 'No brainer' som jeg ellers kaldte den.

Næste kamp: La Liga Matchday 25
Real Madrid - Real Sociedad
Kamptidspunkt: Mandag 1. marts kl. 21:00
Stadion: Alfredo di Stéfano
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

2 uger 2 dage siden #4 af SeQueda
Jeg synes, at jeg bliver nervøs for fremtiden nu.

I værste fald kan Ramos og Varane forlade klubben til sommer. Vi lykkes ikke med at signe Alaba. Bale kommer tilbage, og han har golfudstyret med.

De pengestærke engelske klubber og PSG tager de bedste spillere, både til defensiven og til angrebet, inden RM får lidt penge at gøre godt med efter salget af Ramos og Varane.

Håber jeg tager fejl. :-/

2 uger 2 dage siden #5 af Estadio Santiago Bernabéu
Ja sådan har det desværre været i en del år nu :( Vi ser bare først effekterne af det med afgangen af Cristiano.

Det bliver endnu værre om 10 år medmindre vi får en europæisk superliga og investeringen af Bernabeu giver større pote end en almindelig renovering.

Premier League og PSG er det eneste der tæller i fremtiden medmindre vi gør noget ved det.

Næste kamp: La Liga Matchday 25
Real Madrid - Real Sociedad
Kamptidspunkt: Mandag 1. marts kl. 21:00
Stadion: Alfredo di Stéfano

2 uger 2 dage siden #6 af Jona
Ja jeg blev et kort øjeblik da også lidt bange for om man nu begynder at se konsekvensen af olie kanonerne er kommet ind i sporten. Men så igen man skal huske på vi brugte godt og vel 350 millioner € i et transfervindue inden Coronaen kom.
Jeg tænker vi har penge til stadig at konkurrere og få de bedste spillere.
Tror på Perez når han siger de manglende handler skyldes, at man ikke kan være det bekendt at bruge millioner på spillere mens man beder den nuværende trup gå ned i løn som nogen klubber gør. Man kan heller ikke være det bekendt at bruge millioner på spillere for så dernæst bede om hjælpepakker fra staten eller optage lån som nogle klubber gør.
Og jeg er helt enig.
Vi skal også huske på at spillerne som sælges også har noget at skulle have sagt og RM er nu stadig drømmeklubben for de fleste spillere.

Angående artiklen
Hvis Ramos ikke bliver mener jeg Alaba er pengene værd. Jo jo det er stort set samme løn og det er Ramos vi snakker om. Men Alaba er altså 6 år yngre og efter min mening bedre hvilket jeg syntes retfærdiggør hans løn. Og da vi alligevel skal skifte Ramos ud i den nærmeste fremtid får vi ikke en meget bedre erstatning end Alaba. Håber selvfølgelig på begge og hvis jeg skulle vælge en af dem ville det da også være Ramos men kun fordi det er el capitan.
Baseret på fodboldmæssige kvaliteter og alder ville jeg vælge Alaba.
Håber dog virkeligt på begge.
Sidste redigering: 2 uger 2 dage siden ved Jona.

2 uger 2 dage siden #7 af DeLaRed

Jona skrev: Ja jeg blev et kort øjeblik da også lidt bange for om man nu begynder at se konsekvensen af olie kanonerne er kommet ind i sporten. Men så igen man skal huske på vi brugte godt og vel 350 millioner € inden Coronaen kom.
Jeg tænker vi har penge til stadig at konkurrere og få de bedste spillere.
Tror på Perez når han siger de manglende handler skyldes, at man ikke kan være det bekendt at bruge millioner på spillere mens man beder den nuværende trup gå ned i løn som nogen klubber gør. Man kan heller ikke være det bekendt at bruge millioner på spillere for så dernæst bede om hjælpepakker fra staten eller optage lån som nogle klubber gør.
Og jeg er helt enig.
Vi skal også huske på at spillerne som sælges også har noget at skulle have sagt og RM er nu stadig drømmeklubben for de fleste spillere.

Angående artiklen
Hvis Ramos ikke bliver mener jeg Alaba er pengene værd. Jo jo det er stort set samme løn og det er Ramos vi snakker om. Men Alaba er altså 6 år yngre og efter min mening bedre hvilket jeg syntes retfærdiggør hans løn. Og da vi alligevel skal skifte Ramos ud i den nærmeste fremtid får vi ikke en meget bedre erstatning end Alaba. Håber selvfølgelig på begge og hvis jeg skulle vælge en af dem ville det da også være Ramos men kun fordi det er el capitan.
Baseret på fodboldmæssige kvaliteter og alder ville jeg vælge Alaba.
Håber dog virkeligt på begge.

Problemet med en saadanne handel med Alaba over 5 aar er at man er fuldstaendig laast hvis der nu skulle kse noget uventet. Slaar han ikke rigtig til (hvilket han nu nok goer, men man har jo set andre stor spillere som ikke helt havde den effekt som man havde regnet med) saa kan man paa ingen maade komme af med ham. Endnu vaere hvad hvis han loeber ind i en skade, saa bliver dette jo en ny Bale saga, for der er ingen der vil betale den loen til en skadet spiller der er over 30 aar. Saa jeg mener slet ikke en spiller som Alaba er den risiko vaerd (og med det mener jeg ikke at Alaba ikke er en skide god fodbold spiller, for det er han). Inden man gaar ud og bruger €110 millioner, skal man maaske lige taenke sig om hvad man ellers kan faa for det, for vi skal huske paa at en tarnsfersum heller ikke skal noedvendigvis skal betales med det samme, den kan ofte blive afbetalt over flere aar (som vi jo ser der med Inter/Hakimi historien lige nu):

Saa hvis man nu anslaar at Real har afsat €110 millioner til en forsvars-spiller, saa kunne man erhverve sig Kuonde for €80 mill og give ham en aarsloen paa €7.5mill over 4 aar (Hvilket vist er en del mere en han tjener i Sevilla, saa mon ikke han ville vaere meget godt tilfreds), hvis han saa ikke fungere i foerste eller anden season, kan man stadig saelge ham, da der vil vaere klubber der gerne overtage hans loen, eller man kan forlaenge med ham efter 3 aar hvis det nu spiller med ham paa holdet, og saa har man maaske en loesning set over 10 aar.

Nu er Kuonde bare et eksempel, jeg siger paa ingen maade at det skulle vaere ham, der er flere andre forsvars spillere der kan erhverves for samme beloeb eller mindre, han var bare et godt eksempel paa at vi kunne staa i en mere aaben situation, hvor vi ikke har laast os til en spiller der potentielt er paa vej ind i hans karrieres efteraar, og ligesaa vel som man aldrig ved hvordan en ung spiller kommer til at udvikle sig (Kuonde, Pau Torres, Upamecano) saa ved vi heller ikke hvornaar en spiller som Alaba rammer "Marcelo-Muren" og hele hans fysik bare giver op og falder fra hinanden.

IMO alt for riskibaelt til det beloeb, og for den sags skyld skal Alaba heller ikke ind og vaere bedre betalt end spillere som Kroos, Casemiro osv, det i sig selv kan give nogle skaevvridninger ifht til spillertruppen og vil uden tvivl give kaempe problemer naar man i fremtiden skal til at forhandle andre spilleres kontrakter.

2 uger 2 dage siden #8 af Thomaskjensen
Som så er jeg uenig, det er en investering som så mange andre, at skrive med Ramos til samme løn ser jeg som en større risiko. Alaba er som forsvarsspiller lige så sikre penge som Hazard, han burde have sine 5 bedste år foran sig og kan gå ind fra dag 1 og styre forsvaret meget professionelt
Han kan blive rammen for genopbygningen af RM, foryngelsen om man vil. er han 7 år yngre end Ramos? Han har præsteret på absolut top Nivå i mange år og er sjældent skadet.

Så jeg mener stadig det er en no-brainer, selv til den pris.
MEN, som så ofte har DeLaRed en pointe. Er det klogt for RM at bruge så mange penge på én spiller som nok max kommer levere i 5 år...
Kommer det at stille os i en potentiel umulig situation med en spiller som Varana, Casemiro osv.

Jeg tror og håber det ikke, for så er klubber som RM fortid, om spillerne bare går efter pengene.

2 uger 2 dage siden #9 af Jona
DeLaRed

Kan godt følge dig. Helt sikkert.
Men så igen du siger det er risikabelt og derefter nævner den ene unge uprøvede OG dyrere spiller efter den anden. Var engang mega fan af RM's transfer politik med unge spillere men det er jo godt nok sjældent det lykkes. Ceballos, vallejo, illarramendi, theo Hernandez, Odriozola, nuri sahin, Lucas Silva, kovacic.
hvor mange millioner har vi ikke brugt på unge talenter nu som ikke har slået igennem? Og jo så er der brahim Diaz, vini, Kubo, rodrygo, Reiner, Ødegaard som alle er spillere som stadig kan nå det men jeg må sige jeg er sgu træt af at vente og håbe og faktisk se det ene flop efter det andet. Lad os nu få noget klasse ind på holdet igen. Det kan Alaba give. Ja helt enig der kan ske alle mulige ting som skader etc. Men jeg mener bestemt ikke Alaba er den risikable løsning. Den risikable løsning er at sætte alt vores håb på et ungt talent med et par gode sæsoner på CV'et end verdensklasse spilleren som har været det i et årti og er i sin bedste fodbold alder.
Casemiro er allerede en af dem som tjener mindst. selv Odriozola, vazquez, militao, jovic og mayoral får/fik mere... han skal nok klare sig;-)
Ja det er skørt.
Andre skøre løn facts nu vi er igang. Alle de spillere jeg lige nævnte får også det dobbelte i løn end mendy. Selv rodrygo og Vini får mere end mendy og Altube og Marvin Park næsten det samme.
Jovic får også mere end benzema.
Skør skør verden
Sidste redigering: 2 uger 2 dage siden ved Jona.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

2 uger 2 dage siden #10 af DeLaRed
@Thomask Jensen

Det at gå efter pengene er jo netop det Alaba gør her, han er da komplet ligeglad med Madrid. Så hvorfor skulle de andre spillere (altså dem der har skaffet Real 4 CHL titler) ikke også gøre det?

@Jona

Det er helt ok at vi er uenige her :-)
Og du har ret jeg nævnte et par yngre spillere, men det er egentlig sekundært hvem det er, pointen var at vi stod med spillere vi kunne komme af med igen, og få penge for hvis de ikke lever op til forventningerne (Bale og Hazard er jo pragt eksempler på 2 spillere hvor klubben har sat sig i en umulig position, enten så levere disse 2 spillere på den absolut øverste hylde season efter season og ellers er klubben “fucked”) og du har helt ret, det er ikke fordi jeg bare synes vi skal købe ungt ind, men jeg ville ikke have noget imod at vi fandt en spiller der kunne gøre en forskel på længere sigt end 5 år, og så skal vi lige huske at det er de færreste fodbold spillere der holder niveau efter de rammer 33 (Ramos og Modric er iblandt meget få spillere der stadig kan levere på dette niveau efter 33 år) så derfor kan Alabas sidste 2 seasoner i Real sagtens være lidt af en fuser (da er han nemlig 33-34), og klubben skal måske til den tid (altså i hans 4 eller 5 season) ud og købe en ny gardering til pladsen for 70-80mill. Et godt eksempel på det med alderen er Cannavaro, som jeg personligt synes gjorde det godt i Real, men han var tydeligvis bedre i Italien, han kom til Real da karrieren langsomt gik med ad bakke.(husker det ikke helt men var han ikke 29/30 da han ankom). Ud over det har du ret, Alaba er allerede en afprøvet spiller, man ved hvilket niveau han kan præstere på, men det er stadig ingen garanti, han har så vidt jeg ved aldrig spillet i La Liga(unægteligt en hårdere liga en i Tyskland) han har heller aldrig spillet sammen med Real spillerne, det kan være det tager en hel season for ham at falde til på holdet (tænk Modric), eller måske gør han det aldrig.

Og sidst men ikke mindst, hvis man giver ham denne forgyldte kontrakt på 5 år, så er det stort set resten af hans karriere, så ud over “æren” har han intet at spille for(ingen forlængelse eller løn forhøjelse), han kan møde op på banen med samme lade holdning som Bale og stadig få sin løn uden konsekvenser, og det er der absolut ingen garantier for at han ikke kommer til at gøre, især ikke for en spiller der tydeligvis går efter den bedste kontrakt han kan få og slet ikke tænker på hvilket hold han egentlig gerne vil spille for, synes sagtens man kan stille spørgsmåls tegn ved hans ambitioner. (Vi blir jo nød til at forholde os lidt til disse beløb, for der er naturligvis stor forskel på 15mill vs 20mill, men uanset hvilket beløb han får i løn går hans børn jo ikke sultne iseng)

Forstå mig ret, jeg har altid godt kunne lide Alaba, og tager ham meget gerne i Madrid, men forholdene skal være iorden og her mener jeg klubben stiller sig i en rigtig skidt situation hvis de hopper på denne handel.(det kan naturligvis gå rigtig godt, men det kan også gå rigtig skidt). Især fordi Alaba hjo lang fra løser alle Reals problemer, uden Ramos har vi imo 3-4 problemer i vores bagkæde(Marcelo, Odriozola og til dels Militao), og så mangler vi jo tydeligvis også noget krudt i vores offensiv, en sådanne handel gør jo at en klub der ikke har mange penge ikke får råd til meget mere end Alaba i sig selv, og forstil dig løn niveauet i klubben hvis man ovenikøbet skulle hente en spiller som Mbappe, så må man jo til at importere spillere fra Juvenil A for at udligne det årlige budget (overdrivelse fremmer forståelse;-).

Jeg synes det er synd at sætte Alaba op på et pædistal hvor han øjensynligt er den eneste spiller der kan “redde” real, jeg mener der er nok af andre “langt billigere” løsninger der giver klubben mulighed for at skifte ud på flere nøgle positioner i fald man nu faktisk har €110mill i lommen.

2 uger 2 dage siden #11 af DeLaRed
Marca skriver så åbenbart idag at det drejer sig om en 4 årig kontrakt til €11mill om året, hvilket jo gør situationen meget anderledes, det er immervæk en forskel på €66mill. Den siger vi gerne tak til, især hvis vi kan komme af med Marcelo, for så er lønbudgettet vel ca. det samme.

Blir spændene at se om nogen af disse publikationer får ret, eller om Alaba i næste season spiller i Kina...

Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

2 uger 1 dag siden #12 af Jona
DeLaRed

Ja uenighed skal der være plads til;-) selvom jeg nok ikke er så uenig med dig. Lad mig sige det sådan jeg syntes ikke det du skriver er særligt tosset.
Og skal også lige indskyde at ja 22 mio er for meget. Helt sikkert. men sætter også lidt spørgsmålstegn ved om det reelt er rigtigt. tænker den ville blive forhandlet ned og har intet imod Alaba f.eks blev BLANDT de bedst betalte spillere men selvfølgelig skal han ikke være DEN bedst betalte.
Men jeg er nok bare begyndt at blive lidt træt af alle de her talenter vi smider penge efter men så igen det gik jo meget godt med Benz, Marcelo, Ramos, case og varane i tidernes morgen...
Det føles bare som hundrede år siden snart.

Syntes dog ikke man kan sammenligne Bale med Alaba. Og syntes egentlig også Bale er et dårligt eksempel. Han blev jo ikke købt da han var tæt på de 30 og han har desuden i min bog været alle pengene værd.
Selvom jeg ikke kan fordrage den måde han har ageret de sidste år af sin karriere ville jeg dog gøre det om igen selvom jeg kendte udfaldet men til gengæld vidste vi ville få 3 CL finale mål ud af det.

tvivler også stærkt på Alaba vil komme til RM for at spille golf..
Og med RM's politik med spillere over 30 år vil han jo ikke få en kontrakt på 5 års varighed. Tvivler også stærkt på det er en mand der i sin bedste fodbold alder vil acceptere at sidde på bænken.
Tror heller ikke han vælger klubben med flest penge. Så var det ikke RM han var så meget i dialog med. Jeg tænker at kan et RM bud komme bare lidt i nærheden af hvad PSG og city etc kan tilbyde vil han vælge RM over nogen anden. men ja det er selvfølgelig kun spekulationer.
Ja det kunne selvfølgelig være godt med et stort forsvars talent men har vi ikke allerede det i militao? ;-) spøg til side ville det da også være fint at få Alaba ind og give militao lidt mere tid til at bevise hvorfor han er den dyreste forsvarsspillere nogensinde i RM
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.