Real Madrid forlanger 30 millioner euro for Ceballos

5 år 1 måned siden #1 af Benzeron
Dani Ceballos...

Dani Ceballos er en af de spillere, som Real Madrid kan få nogle penge i kassen for ved at sælge ham denne sommer, og angiveligt forlanger man 30 millioner euro for den 24-årige spanier.

Det kan dog godt blive svært at finde klubber, der er villige til at betale den sum. Ceballos selv har tidligere udtalt sig varmt om en dag at returnere til sin tidligere klub Betis, men det er ikke sikkert, at andalusierne har de økonomiske muskler til at hente ham tilbage.

Ud over selve prisen er det også nødvendigt, at Ceballos i en sådan handel vil acceptere en stor lønnedgang, men i første omgang skal Carlo Ancelotti vurdere, om han ligesom Zinedine Zidane ikke ser Ceballos som relevant for Real Madrids førstehold. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 1 måned siden #2 af Zyconith
Jeg synes nu vi skal beholde ham. Kroos kan ikke blive ved med at spille så mange kampe som han gør nu. Vi har brug for en rotationsspiller. Nægter at tro at Ceballos ikke stadig har evnerne vi så til U21 turneringen og i Betis.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

5 år 1 måned siden #3 af DeLaRed
Med en saadanne pris, blir det jo ikke Ancelotti's beslutning, det bliver endnu et stykke rakkerpak der blir tvunget ned i halsen paa ham!

Ancelotti's reserve hold til naeste season inkludere: Lunin, Marcelo, Isco, Vallejo, Ceballos, Jovic, Mariano og saa krydret med Eden og Bale paa skadeslisten.

Synes pt det ser jammerligt ud, men har et spinkelt haab om at det meste af det vi hoerer om lige nu er en kombination af aviser der skal saelges og Ancelotti der proever at se flink og venlig ud inden pre-season starter, men haaber sku han saetter sig igennem naar vi rammer August og faar ryddet op i den pose lort han har til raadighed!

IIfht Ceballos giver det jo ingen mening at give en spiller der faldt komplet igennem i Madrid og ikke har kunne spille sig vaek fra baenken i Arsenal en chance fremfor en spiller som Blanco, som har bevist sig paa Castilla og som i det mindste burde faa chance for at overbevise verden om at han har langt mere at byde paa en en spiller der peakede som 19 aarig!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

5 år 1 måned siden #4 af Estadio Santiago Bernabéu
Men er det ikke fair nok at lade den nyansatte træner se spilleren an men i baglokalerne forvente et salg af spilleren for 30 fordi forventningen er at han ikke overbeviser den nyansatte træner?

Jeg synes ikke RM kan gøre det anderledes.

5 år 1 måned siden #5 af DeLaRed

Estadio Santiago Bernabéu post=139102 skrev: Men er det ikke fair nok at lade den nyansatte træner se spilleren an men i baglokalerne forvente et salg af spilleren for 30 fordi forventningen er at han ikke overbeviser den nyansatte træner?

Jeg synes ikke RM kan gøre det anderledes.

​Fair er ikke som saadanne et begreb jeg overhovedet synes passer til denne diskution. Jeg har intet imod at traeneren gerne vil se spillerne an, min pointe er at netop fordi man potentielt har en vis pris man har fastsat sig, saa bliver det i sidste ende ikke traenerens beslutning. Det kan ende ud at spillere som Oedegaard, Brahim og Mayoral bliver solgt (fordi de er lette at saelge) og derefter maa Ancelotti tage til takke med en spiller som Ceballos, selvom han ikke mener han er god nok. Nu er jeg selv fortaler for at man skal have det oekonomiske og det sportlige til at haenge sammen, men fordi man har skudt sig selv i foden alt for mange gange paa den oekonomiske front de seneste 5 aar, saa er det bare aergeligt at man fortsaetter med den startegi, istedet for faktisk at bygge det hold som traeneren beder om. Vi saa det under Zidane og nu ser vi det potentielt igen under Ancelotti, synes det er aergeligt at Madrid ikke kan faa ryddet ordentligt op i alle de daarlige handler og fortabte forlaengelser de har begivet sig ud i de seneste 5 aar.

Min pointe er, hellere skild os af med Ceballos for 5mio og tag det oekonomiske tab nu, men dermed beholde spillere som Oedegaard for at oege chancen for at vinde titler og dermed genvinde det oeknomiske i form af praemie penge istedet, det er lidt en taber mentalitet at holde fast paa en oekonomisk daarlig investering for saa at saenke ens chancer for at vinde noget sportligt. Nu skal det ikke handle om Oedegaard, men netop han har jo faaet mere spilletid i Arsenal end Ceballos de senste 5 maaneder, og der er der jo en aabenlyst god grund til, saa hvorfor beholde den mindre gode spiller, fordi den bedre af de to er nemmere at faa en oekonomiske gevinst paa rent kortsigtet.

...igen jeg forstaar godt at det oekonomiske skal haenge sammen, men det handler jo om hvilket tab man tar, tager man et tab paa en Ceballos, Jovic, Mariano, Vallejo, Bale etc. handel nu, eller tager man et tab i slutningen af seasonen naar man ender paa en 3. plads i ligaen. Hvis spillere som ovennaevnte bliver i klubben og vi derimod mister spillere som Varane, Oedegaard, Brahim, Mayoral (og maaske lejer en Miguel eller Blanco ud, fordi Marcelo bliver haengende og vi lige efter 3 aar synes at Ceballos skal have en sidste chance for at bevise sig) saa kommer du ikke til at kunne overbevise mig om at det var hvad Ancelotti bad om!

Edit: Vi ender jo med at blive Spaniens svar paa Arsenal, en klub der ender ud med de spillere andre klubber ikke rigtig vil have, og istedet saelger vi de spillere med potentiale til spotpriser for at faa oekonomien til at haenge sammen.

Sidste redigering: 5 år 1 måned siden ved DeLaRed.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4, Estadio Santiago Bernabéu

5 år 1 måned siden #6 af Estadio Santiago Bernabéu
​Jamen når du skriver det på den måde, så er jeg naturligvis 100 % enig.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 1 måned siden #7 af Ramos4
@DelaRed

Gode pointer. Meget enig.

Det irriterer mig grænseløst at Marcelo nu er anfører. Han skulle have været væk for to år siden. Men nu får han lov at trisse rundt og færdiggøre sin kontrakt.

Heldigvis bliver Benz i realiteten anfører i de fleste kampe. Men stadigvæk, det er grotesk at en spiller der løber rundt som en pensionist, nu er anfører.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 1 måned siden #8 af Thomaskjensen
Jeg har et meget ambivalent forhold til at Marcelo nu er anføre, klart han fortjener det, klart han er en af lederne i gruppen.
Ja og sikkert og vist at han ikke kommer spille mere end 5 kampe.

Men at han ikke som Bale med flere, ikke har større ambitioner om at afslutte sin aktive karriere som Raul, eller Ronaldo det er mig ubegribeligt.

5 år 1 måned siden #9 af Estadio Santiago Bernabéu
Kan I huske de to kampe for fire-fem år siden hvor Marcelo var midlertidig anfører? Han hævede sit niveau på en uhørt måde.

Man kan vidst ikke engang drømme om at noget lignende skulle ske igen.. (not going to happen)​

5 år 1 måned siden #10 af DeLaRed

Ramos4 post=139108 skrev: @DelaRed

Gode pointer. Meget enig.

Det irriterer mig grænseløst at Marcelo nu er anfører. Han skulle have været væk for to år siden. Men nu får han lov at trisse rundt og færdiggøre sin kontrakt.

Heldigvis bliver Benz i realiteten anfører i de fleste kampe. Men stadigvæk, det er grotesk at en spiller der løber rundt som en pensionist, nu er anfører.

​Som en anden bruger tidligere skrev, saa ser det ud til at vi kan beholde Miguel paa Castilla men stadig bruge ham paa 1. holdet (ikke super fedt at en tragedie som Marcelo staar i vejen for hans plads paa 1. holdet, men saa laenge han faar spilletid i La Liga saa gaar det vel nok endnu en season), her er det saa vigtigt at det er Mendy, Miguel, Nacho og Alaba der alle staar foran i koen til spilletid og saa kan Marcelo faa de sidste 10 minutter i Copa del Rey kampene. Min frygt er dog at Ancelotti vil forsoege at genoplive Marcelo ligesom vi saa Zidane forsoege det gang paa gang i 16-18 maaneder, for det kommer til at koste point og potentielt ogsaa titler.

5 år 1 måned siden #11 af DeLaRed

Estadio Santiago Bernabéu post=139110 skrev: Kan I huske de to kampe for fire-fem år siden hvor Marcelo var midlertidig anfører? Han hævede sit niveau på en uhørt måde.

Man kan vidst ikke engang drømme om at noget lignende skulle ske igen.. (not going to happen)​

​Men jeg tror ikke det handler om vilje eller lyst mere, jeg synes det er tydeligt at se at hans krop ikke kan mere. Og som jeg tidligere har naevnt (uden at forsoege at profilere paa nogen som helst maade) saa synes jeg det er et ret gennemgaaende problem for Brasilianske spillere, Roanldinho, Robinho, Kaka, Rivaldo osv da de ramte omkring de 30 aar dalede deres niveau drastisk til under 50% af hvad de formaaede i deres prime. Det kan sgatens vaere at der er individuelle grunde til det, men jeg synes det er interessant at der er saa mange store Brazilianske spillere der slet ikke formaar at holde niveau naar det kommer paa den anden side af 30 aar, hvorimod vi kan sammenlige med spillere som Cristiano, Modric og Ramos(uden skader) som alle har holdt et ekstremt hoejt niveau indtil og over midten af 30'erne.

Sidste redigering: 5 år 1 måned siden ved DeLaRed.

5 år 1 måned siden #12 af Ramos4
Det er mærkeligt at Perez har så travlt med at få Ronaldo og Ramos ud, mens tid er, mens en mand som Marcelo kan trisse rundt så længe han vil.

Vi forlængede med Marcelo i 2017, kan jeg se. Der var han jo i fin form. Men at give en, på det tidspunkt, 28-29-årig brasilianer en 5-årig (!) kontrakt er godt nok lidt vildt. Han er 34 når den løber ud næste år. Det er som om ledelsen aldrig har set udviklingen af en brasilianers karriere før.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum