Optakt: RB Leipzig - Real Madrid, CL. 5. spillerunde
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid spiller er tirsdag aften på besøg i Leipzig til opgøret i 5. runde i gruppespillet i Champions League.
Her er man oppe mod et tysk mandskab, som nok har spillet sig ind på andenpladsen i gruppen, men som vil kæmpe benhårdt for sejren inden en måske afgørende kamp i sidste spillerunde ude mod Shakhtar Donetsk.
RB Leipzig har fået ny træner i Marco Rose og det har givet lidt mere mod på tingene i den tyske klub, hvor man i weekenden også viste, at man kan komme tilbage fra et umuligt resultat. Man var nemlig nede med 3-0 mod Augsburg, men fik udlignet til 3-3 inden sidste dommerfløjt.
Holdet lukker fortsat mange mål ind, men råder også over en giftig offensiv, hvor Nkunku og Timo Werner er de største aktiver, men man skal ikke undervurdere spillere som Szobozlai, André Silva og Jonas Forsberg.
Det er særligt på hjemmebane, at RB Leipzig viser styrke i Bundesligaen og derfor venter der Ancelottis afbudsramte mandskab en spændende aften.
Real Madrid er nemlig rejst til Leipzig uden fem spillere, hvoraf de tre normalt ville være startet inde. Det drejer sig om Luka Modric, Karim Benzema og topscorer Fede Valverde, men sidstnævntes fravær kan give Asensio chancen fra start for første gang i denne sæson, mens Rodrygo ventes at spille 9er i opgøret.
Real Madrid vil med uafgjort være matematisk sikker på førstepladsen og derfor vil Ancelotti nok ikke gamble ret meget mere med startopstillingen og derfor bliver det nok velkendte folk til at begynde med.
Og generelt har man et rigtig godt tag på tyske mandskaber disse år. Man skal således tilbage til 2015 for at finde seneste nederlag og den statistik vil man naturligvis gerne udbygge.
Madridista.dk er flot repræsenteret til opgøret i Leipzig og vil bringe diverse historier undervejs på vores sociale medier.
Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Militao, Alaba, Mendy, Tchouaméni, Kroos, Camavinga, Asensio, Vinícius, Rodrygo.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Især spillere som Nacho, Vazquez og Rudiger har fortjent det.
Så længe vi ikke har sikret 1. pladsen, kommer vi ikke til at spare nogen tror jeg.Jona post=155723 skrev: Tjah til en, efter min mening, ligegyldig kamp syntes jeg godt man kunne spare carvajal, Courtois, alaba, militao, Vini og give Vazquez, Nacho, Rudiger, Lunin og Arribas/hazard noget spilletid.
Især spillere som Nacho, Vazquez og Rudiger har fortjent det.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
1. Courtois
3. Militão
6. Nacho
8. Kroos
11. Asensio
12. Camavinga
17. Lucas V.
18. Tchouameni
20. Vini Jr.
21. Rodrygo
22. Rüdiger
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Donde está la biblioteca?
- Madridista02
-
- Væk
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
God kamp til alle. Hala Madrid.
Jeg savner Pepe :(
https://soccerstreams100.io/Madridista02 post=155727 skrev: Hej. Er der nogen der kan hjælpe mig med et streamlink til kampen?
God kamp til alle. Hala Madrid.
Donde está la biblioteca?
- 9eren
- Gæst
-