Ancelotti: Camavinga er som en Ferrari
Der er midtugekampe i LaLiga i denne spillerunde, og for Real Madrid venter et udebaneopgør imod oprykkerne fra Girona. På dagens pressemøde udtalte Carlo Ancelotti følgende om den kamp:
- Girona spiller noget smukt fodbold, og de er et meget velorganiseret hold med bolden, de holder boldbesiddelsen godt. Vi er i god form. Benzema og Camavinga går glip af kampen på grund af slag. Rodrygo har ikke trænet, men han vil være okay i morgen, og Ceballos har fået for mange advarsler. Alaba og Mendy er stadig i bedring.
- Det er kun små problemer. Camavinga holdt ud i kampen mod Celta, men så mærkede han noget ubehag fra slaget. Jeg tror, han vil være klar til Almería. Alaba har det fint, han er ved at komme sig godt, og jeg tror ikke, han kommer til at være et problem til Copa del Rey-finalen.
Om Barcelona og Real Madrid i denne sæson:
- Hvis vi taler om kvaliteten af de to hold, burde der slet ikke være elleve point mellem os, og det har været tydeligt i de kampe, vi har spillet. De har vundet nogle, vi har vundet andre. Vi er to jævnbyrdige hold, og forskellen er kommet gennem små detaljer, og den vil vi skære ned på i de kommende kampe.
Om Militão:
- Hans kvalitet i luften er en af hans styrker. Lægger du et godt indlæg, er han god til at afslutte. Hans hovedstødsevner er særdeles spektakulære.
Om håndteringen af truppen:
- Det har ikke været svært, fordi både de ældre gutter og de unge forstår de beslutninger, jeg tager. De forstår den motivation, der findes i Real Madrid. Det er svære beslutninger at træffe, uanset hvilke spillere der er involveret. For eksempel var det ikke let for ham eller for mig at udelade Lucas Vázquez den anden dag. Det faktum, at alle i denne klub er enormt motiverede, betyder, at jeg kan styre truppen bedre og træffe de nødvendige beslutninger.
Om Benzema, der ikke er med i kamptruppen i denne omgang:
- Benzema vil komme sig efter sit slag, og han vil spille mod Almería og Real Sociedad. Han er enormt vigtig for os. Situationen kan håndteres, forudsat at han er 100 % fit. Han har vist et fantastisk niveau i de seneste kampe, og det vil vi bibeholde. Når han er træt, kommer han ikke til spille, men så længe han er i form, vil han gøre det, både for ham og for os.
Om akademiet:
- Akademiet er i god forfatning under Raúl og Arbeloa. De gør begge et fantastisk stykke arbejde, og de unge spillere gør virkelig fremskridt. Vi har en fantastisk ny generation af spillere, især dem fra 2003 og 2004. De er virkelig gode, og vi vil snart se dem på førsteholdet.
Om Rodrygo:
- Han har haft et lille problem med sit knæ på det seneste, men han brokker sig ikke meget. Han havde et maveproblem i dag. Rodrygo giver os en friskhed på banen, han er hurtig, bringer dynamik til spillet, og han er ikke en usædvanlig angriber. Han har ikke brug for meget hvile under kampene. Han gør et strålende stykke arbejde, og jeg håber, han kan fortsætte med at udvikle sig, fordi det er han i stand til.
Om Camavinga:
- Som alle de unge spillere gør Camavinga det godt. Han får mest muligt ud af sin tid som back for at rykke på grænserne for sit spil. Han er meget ung, han har brug for at modnes og tilegne sig erfaring og viden om den taktiske side af spillet. Han har ikke noget at lære ud fra et teknisk synspunkt, og fysisk er han som en Ferrari.
Om dødboldene:
- Vi arbejder meget på vores dødbolde, ikke så meget ud fra et defensivt perspektiv, fordi vi spiller med zoneopdækning. Du kan arbejde mere på dødbolde på dette tidspunkt af sæsonen, fordi det er mindre trættende for spillerne end det taktiske. Vi arbejder på korte hjørnespark, bagerste og forreste stolpe. Vi har så mange evner fra dødbolde, såsom Asensio, Kroos og Modrić, derefter gode afsluttere i Rüdiger, Militão og Tchouaméni, som er fantastiske i luften.
Om Hazard:
- Jeg har ikke talt meget med Hazard. Jeg vil ikke bede spillere om at komme og tale med mig. Hvis de har brug for at snakke, er jeg altid tilgængelig.
Om Asensio:
- Jeg elsker Asensio, og det samme gør adskillige andre trænere og klubber grundet den evne, han besidder. Jeg håber, han bliver her.
Om rotation af målmænd:
- Vi overvejer det, men hvis Courtois ikke har nogen problemer, kan han fortsætte. Lunin har gjort det godt, hver gang han har spillet, og jeg vil ikke udelukke, at han får noget spilletid inden udgangen af sæsonen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
Personligt synes jeg han skal spiller otter. Han er så grotesk dynamisk og har nogle virkelig gode raids og driblinger. Han teknik er jo nærmest uovertruffen. Afhængigt af midtbane konstalletionen og aftalerne indbydes, så synes jeg det er en skam at "låse" ham på sekseren. Med ham på den ene side og Valverde på den anden vil vores midtbane være så stærk, løbestærk og dynamisk. Så mener mange, at når Kroos og Modric ikke er her længere at vi kommer til at mangle kreativitet men jeg forstår ikke hvor det kommer fra. Camawinga og Fede er efter min mening langt mere kreative end de får kredit for, begge er eminente i det korte pasningsspil og Fede viser hver eneste kamp han spiller at han efterhånden er verdensklasse til det lange spil også.Matamoro post=161482 skrev: Hvad er egentlig Camavingas bedste position? Er det som treer, sekser, otter eller tier?
Men det står og falder jo lidt med Bellingham og om hvorvidt han kommer til. For han vil helt automatisk qua sin spillestil komme ind på banens sidste tredjedel og i feltet hver gang vi kommer frem i banen og det skal jo lidt tænkes ind ift. Camawinga og Fede. Ceballos og Tchoumani vil typisk holde sig tilbage i banen når vi er i angreb, så Bellingham vil altså - efter mening - skulle spille som otter, ganske som Camawinga og Fede. Heldigvis spiller vi typisk omkring 60 kampe pr. sæson, så der er masser af spilletid til alle nævnte i alle konstalletioner.
Kroos ser dog ud til at forlænge, så han vil givetvis tage én af pladserne i størstedelen af kampene.
Med ovenstående in mente kan jeg ikke se hvor Modric skal klemmes ind henne og jeg tror Bellingham handlen afgør om hvorvidt man forlænger med ham.
Når alt kommer til alt er det vigtigste for mig blot, at Camawinga og Fede spiller så meget som muligt der hvor de er bedst. For de to bliver legender i Real Madrid.
- Brylle
- Gæst
-
Jeg synes bare det er synd at "spilde" ham på 6'eren. Så er han af gode årsager nødt til at beherske sine raids frem i banen, han har desuden et godt overblik og der mangler ikke meget før han kan bygge på med mål. Hans potentiale er større end 6'eren imo.Brylle post=161485 skrev: Camavinga er for mig helt åbenlyst det største 6'er talent i verden og allerede blandt de bedste på den position. Jeg synes helt klart, at han skal spilles ind på den plads af flere årsager. Han har lært at passe på med de gule kort og han er nået til et punkt hvor han ikke smider en bold væk. Jeg er imponeret over de farlige situationer han kan komme ud af med bolden og man kan altid stole på at give ham bolden derinde. Med hans overblik og spilforståelse samt fantastiske sparketeknik, så har han hele pakken til at være den bagerste midtbanespiller. Vi skal stole på ham på den position og i min verden er der mere i ham end i Tchouameni. Og så er han jo bygget af granit samtidig.
Enig! Cama skal eje 6eren og saa kan Tchou vaere back-up....synes dog ogsaa det er helt fint hvis Cama paa sigt bliver 3. valg paa VB naar der er brug for det, endnu en position hvor han har gjort det formidabelt.Brylle post=161485 skrev: Camavinga er for mig helt åbenlyst det største 6'er talent i verden og allerede blandt de bedste på den position. Jeg synes helt klart, at han skal spilles ind på den plads af flere årsager. Han har lært at passe på med de gule kort og han er nået til et punkt hvor han ikke smider en bold væk. Jeg er imponeret over de farlige situationer han kan komme ud af med bolden og man kan altid stole på at give ham bolden derinde. Med hans overblik og spilforståelse samt fantastiske sparketeknik, så har han hele pakken til at være den bagerste midtbanespiller. Vi skal stole på ham på den position og i min verden er der mere i ham end i Tchouameni. Og så er han jo bygget af granit samtidig.
Donde está la biblioteca?
- Brylle
- Gæst
-
Spændende input. Jeg har ikke tænkt så meget over hans raids, men de er selvfølgelig guld værd og det er en god pointe. Den vil jeg egentlig gerne købe ind på. Jeg er stadig ret lun på hans arbejde som 6'er hvor hans overblik og teknik er guld værd men hvis man kan få lidt af det hele ud af ham, så er det spændende. Der er stadig nogle ting i hans bevægelser som 8'er og det at han kan falde ret meget ud som er lidt ærgerligt. Hvis jeg skal forsøge at møde dig lidt på midten (for du har en god pointe), så er der heldigvis ingen der siger, at man SKAL spille med en 6'er og to 8'ere, så en mere dynamisk tilgang til det ville måske også være en mulighed hvor man kan dække af for hinanden. Det vil også åbne for Rodrygo som 10'er og alt muligt andet men det er ret langt ude på et sidespor :Delle44 post=161486 skrev:
Jeg synes bare det er synd at "spilde" ham på 6'eren. Så er han af gode årsager nødt til at beherske sine raids frem i banen, han har desuden et godt overblik og der mangler ikke meget før han kan bygge på med mål. Hans potentiale er større end 6'eren imo.Brylle post=161485 skrev: Camavinga er for mig helt åbenlyst det største 6'er talent i verden og allerede blandt de bedste på den position. Jeg synes helt klart, at han skal spilles ind på den plads af flere årsager. Han har lært at passe på med de gule kort og han er nået til et punkt hvor han ikke smider en bold væk. Jeg er imponeret over de farlige situationer han kan komme ud af med bolden og man kan altid stole på at give ham bolden derinde. Med hans overblik og spilforståelse samt fantastiske sparketeknik, så har han hele pakken til at være den bagerste midtbanespiller. Vi skal stole på ham på den position og i min verden er der mere i ham end i Tchouameni. Og så er han jo bygget af granit samtidig.
På den måde kan Valverde gå ned på midten og forme en 3-mands midtbane med Cama og Tchou, som kan køre en dobbeltpivot, med Tchou som 6’er og Cama som den mere offensive
Det tror jeg ville være den mest ideelle position for Camavinga, så veksler man lidt mellem 4-2-3-1 og 4-3-3
Vil jeg gerne garantere for vi ikke goer, han faar som absolut minimum 3 aar i klubben, med mindre han selv banker i bordet og vil vaek, men synes ikke jeg har hoert at han er utilfreds som tingene staar nu. Og han er ogsaa klog nok til at kunne se laengere en 1 season frem, hvor baade Toni og Luka ikke er i klubben laengere, saa det med spilletiden bliver intet problem. Vores store problem tidligere var jo netop at der ikke var en back-up for Casemiro, saa i de perioder hvor han blev traet led hele holdet af det (og vanvittig heldigt for os at han sjaeldent gik i stykker). Vi har brug for bredde, og den kan Tchou sagtens vaere en del af, og saa kan man heller aldrig vide om der kommer laengere varende skader til nogle af de andre paa midten, og i saa fald bliver han pludslig fast mand igen.Matamoro post=161491 skrev: Jeg tror at vi sælger Tchouameni. Vi kan ikke have en mand til 80 mio. euro til kun at spille de små kampe. Hvis vi henter Bellingham så er jeg ret sikker på at vi sælger Tchouameni mens han stadig er en dyr herre.
Jeg tror Ance pt er fint tilfreds med at rotere imellem Cama, Thcou og Kroos paa 6eren, og derfor saa laenge det er Ancelotti der staar i spidsen for holdet saa er der ogsaa en plads til Tchou.
Donde está la biblioteca?
Jeg synes også Camavinga skal have frihed offensivt, så ser ham også helst på 8'eren. Men det jo dejligt at han er så fleksibel at han også kan dække andre pladser.