Cope: Pérez vil have Xabi Alonso-Arbeloa som afløsere for Ancelotti

3 år 2 måneder siden #1 af Administrationen
Carlo Ancelottis fremtid i Real Madrid er fortsat uvis og...

Carlo Ancelottis fremtid i Real Madrid er fortsat uvis og i brasiliansk presse går der forlydender om, at Real Madrid har givet ham lov til at forhandle om jobbet som brasiliansk landstræner.

Og ifølge spanske Cope har Florentino Pérez allerede udpeget favoritterne til at overtage for italieneren, hvis han ikke er træner i den kommende sæson.

Real Madrid-præsidenten ser således gerne, at de to nære venner, Xabi Alonso og Álvaro Arbeloa, går sammen i et team, hvor førstnævnte bliver træner, mens Arbeloa skal fungere som assistent.

Xabi Alonso er i øjeblikket træner i Leverkusen, hvor han gør det særdeles overbevisende, mens Arbeloa har imponeret stort i La Fábrica, hvor hans Juvenil A-hold netop er kåret som regionsvindere og også har vundet Copa del Rey.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 2 måneder siden #2 af elle44
Kunne jeg godt se fornuften i.

3 år 2 måneder siden #3 af -#7-
​Spændende hvad der så skal ske med Raúl, han tager vel næppe en sæson mere hos Castilla. Man kunne vel sjovt nok godt se ham overtage efter Alonso hos Leverkusen i så fald. Alt andet lige så tror jeg også tiden er løbet ud for Carlo, selvom jeg knuselsker manden. 

DC19

3 år 2 måneder siden #4 af Ramos4
Rigtig spændende bud. Virker som om Xabi er mere fleksibel mht. opstilling og at ryste posen lidt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 2 måneder siden #5 af Brylle
​Interessant bud, især som duo. Spørgsmålet er om truppen kan klare en træner der indtil videre har grebet fodbold an på en helt anden måde end hyggeonklerne, som vi har haft. Det er sjovt at se Leverkusen spille og den måde de er dynamiske og aggressive på. Der er selvfølgelig ingen som siger, at Xabi Alonso kommer til Madrid og medbringer sin form for 3/5-backkæde, men der er godt nok nogle ting som skal gå op og så står vi muligvis med mange midtbanespillere til få pladser, hvis han bringer sit system med. Jeg synes virkelig ikke, at Leverkusen spiller for spiller er ret imponerende, og de startede i den grad også elendigt ud indtil Xabi kom til, så det ligner et imponerende stykke trænerarbejde de han har lavet.

Jeg har svært ved helt at se matchet for mig, men det har ikke noget med hans evner og meritter at gøre. Arbeloa er bare en våd drøm.

3 år 2 måneder siden #6 af Matamoro
Lad os nu bare holde fast i Carletto

3 år 2 måneder siden #7 af Mathiaska

Brylle post=161823 skrev: ​Interessant bud, især som duo. Spørgsmålet er om truppen kan klare en træner der indtil videre har grebet fodbold an på en helt anden måde end hyggeonklerne, som vi har haft. Det er sjovt at se Leverkusen spille og den måde de er dynamiske og aggressive på. Der er selvfølgelig ingen som siger, at Xabi Alonso kommer til Madrid og medbringer sin form for 3/5-backkæde, men der er godt nok nogle ting som skal gå op og så står vi muligvis med mange midtbanespillere til få pladser, hvis han bringer sit system med. Jeg synes virkelig ikke, at Leverkusen spiller for spiller er ret imponerende, og de startede i den grad også elendigt ud indtil Xabi kom til, så det ligner et imponerende stykke trænerarbejde de han har lavet.

Jeg har svært ved helt at se matchet for mig, men det har ikke noget med hans evner og meritter at gøre. Arbeloa er bare en våd drøm.

​Uden at have super stor indsigt i hvordan Leverkusen spiller er jeg enig i alle dine pointer. Jeg tror dog det er sikkert at forvente, at såfremt Xabi Alonso skulle komme til Madrid, så vil han anvende et system og en filosofi som passer til spillerne og klubben. Når det er sagt, så vil en dynamisk og energisk spillestil passe perfekt til vores trup, såfremt der bringes noget ny energi ind til de pladser alle er enige om skal forstærkes. 

Jeg vil meget gerne se både Xabi, Raul og Arbeloa på bænken i en eller anden konstellation, om det så er fra sommer eller næste sommer. Jeg tror også, at hvis vi ryger ud af ChL og nøjes med en CdL pokal, at Ancelotti får lov at forhandle med Brasilien. 

Det bliver en vildt spændende sommer. 

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 2 måneder siden #8 af Brylle

Mathiaska post=161829 skrev:

Brylle post=161823 skrev: ​Interessant bud, især som duo. Spørgsmålet er om truppen kan klare en træner der indtil videre har grebet fodbold an på en helt anden måde end hyggeonklerne, som vi har haft. Det er sjovt at se Leverkusen spille og den måde de er dynamiske og aggressive på. Der er selvfølgelig ingen som siger, at Xabi Alonso kommer til Madrid og medbringer sin form for 3/5-backkæde, men der er godt nok nogle ting som skal gå op og så står vi muligvis med mange midtbanespillere til få pladser, hvis han bringer sit system med. Jeg synes virkelig ikke, at Leverkusen spiller for spiller er ret imponerende, og de startede i den grad også elendigt ud indtil Xabi kom til, så det ligner et imponerende stykke trænerarbejde de han har lavet.

​Uden at have super stor indsigt i hvordan Leverkusen spiller er jeg enig i alle dine pointer. Jeg tror dog det er sikkert at forvente, at såfremt Xabi Alonso skulle komme til Madrid, så vil han anvende et system og en filosofi som passer til spillerne og klubben. Når det er sagt, så vil en dynamisk og energisk spillestil passe perfekt til vores trup, såfremt der bringes noget ny energi ind til de pladser alle er enige om skal forstærkes. 

Jeg vil meget gerne se både Xabi, Raul og Arbeloa på bænken i en eller anden konstellation, om det så er fra sommer eller næste sommer. Jeg tror også, at hvis vi ryger ud af ChL og nøjes med en CdL pokal, at Ancelotti får lov at forhandle med Brasilien. 

​Ja, det tror jeg du har ret i. Selvom Kroos har forlænget og Modric sikkert også gør det, så er midtbanen på vej i en retning, hvor energi og dynamik er et stort kendetegn, især hvis Bellingham som forventet bliver det nyeste medlem derinde. 
Det er et forfærdeligt eksempel jeg kommer med nu, men da Benitez kom og forsøgte at gøre noget offensivt, som jo ligger langt fra ham, gik det helt galt. På samme måde skal Xabi forsøge at putte flere midtbanespillere ind end han har gjort i Leverkusen, og den kan jeg godt frygte. Der kan ligge et problem her, men jeg tror også, at han kommer med en anden tilgang som passer til holdet. Det er faktisk helt vildt spændende hvad der kommer til at ske!

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 2 måneder siden #9 af 9eren
Tag Frimpong med

3 år 2 måneder siden #10 af DeLaRed

Brylle post=161830 skrev:

Mathiaska post=161829 skrev:

​Ja, det tror jeg du har ret i. Selvom Kroos har forlænget og Modric sikkert også gør det, så er midtbanen på vej i en retning, hvor energi og dynamik er et stort kendetegn, især hvis Bellingham som forventet bliver det nyeste medlem derinde. 
Det er et forfærdeligt eksempel jeg kommer med nu, men da Benitez kom og forsøgte at gøre noget offensivt, som jo ligger langt fra ham, gik det helt galt. På samme måde skal Xabi forsøge at putte flere midtbanespillere ind end han har gjort i Leverkusen, og den kan jeg godt frygte. Der kan ligge et problem her, men jeg tror også, at han kommer med en anden tilgang som passer til holdet. Det er faktisk helt vildt spændende hvad der kommer til at ske!

​Det er helt rigtigt at hvis Xabi kommer så skal vi se længere frem end kun næste season, en overgangs season med support fra garvede spillere og et system (433) der “fungere” imens han langsomt kører nye ideer ind er ikke dumt.

og hvis vi så kigger en season længere frem så har vi da spillere der potentielt sagtens ville kunne indgå i den 5/2/3 opstilling Xabi normalt bruger i leverkusen.

En tremands bagkæde;
Mili/Rudi/Alaba/Nacho/Mendy (ja i læser rigtigt, Mendy spillede nogle af sine absolut bedste kampe da Zizou brugte ham i en 3er kæde, så hvis han fortsætter efter ‘24 så ville dette spille til hans styrker)

Wingbacks:
Frimpong(man kan jo håbe), Fran Garcia, Dani (det ville være godt for ham at have mere defensiv ballast bag sig jo langsommere han bliver)…der mangler så lidt bredde på Venstre.

Midtbane duo
Bellingham/Cama/Tchou

Indadvent højre kant
Fede (det ville potentielt være den mest optimale opstilling for ham hvor han kan ligge længere fremme i banen men med en back der holder bredde), Asensio/(Brahim-Arribas)

indadvent Venstre kant
Vini (det ville potentielt være ham der lider mest af denne opstilling, men tænker der er nogle taktiske løsninger så man stadig får mest muligt ud af ham), Rodrygo (en oplagt position for ham)

Angriber
Hvem det nu engang bliver, det ville dog ligge rigtig fint til Haaland :-)

Så hvis vi tænker lidt længere fremad så er et formations skifte nok ikke helt dumt, men det er ikke en ændring man laver over en sommer, den omstilling tager en season og derfor er det fint at have rutinen til at læne sig op ad i første season som træner.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

3 år 2 måneder siden #11 af Thomaskjensen
Jeg kan godt lide tanken om en 5-2-3 men så skal bakkerne være meget mere offensive og det skal minde mere om en 3-4-3 som udgangspunkt.
Alaba i midten som kommer op så det i realiteten bliver en 2-5-3 så snakker vi :)

Det kommer at skabe problemer på venstre wingbak med mindre man helt omskoler Cama da Mendy er et monster defensivt, men jag ikke så god offensiv.

Hverken Militao eller Nacho er gode nok offensivt til højre wing, og Lucas gider jeg ikke. Så vi står og mangler en højre wingback, Hakimi <3 ja tak.

Bellingham og Tchou som kan rotere med Fede som samtifig rotere med Rodrigo, så for alle spilletid.

Så har vi stadig udfordringen med Benz, og ja-tak-tak til Nordbakken.

Hakimi, Haaland og Bellingham, der har du det Perez. Kom glad.

3 år 2 måneder siden #12 af Matamoro
Real Madrid spiller 4-3-3.
slut prut

Leveret af Kunena Forum