Optakt: Real Oviedo - Real Madrid, LaLiga, 2. spillerunde
Real Madrid skal i aften på en drilsk opgave på Estadio Nuevo Carlos Tartiere, hvor oprykkerne fra Real Oviedo står klar til at byde hovedstadsklubben op til dans.
Real Oviedo er tilbage i LaLiga efter 24 års fravær, hvorfor aftenens kamp mod Real Madrid selv sagt er særdeles betydningsfuld for den lille asturiske klub og dens fans. Vi skal helt tilbage til 37. spillerunde i 2000/01-sæsonen for at se tilbage på sidste gang, aftenens duellanter mødte hinanden i den bedste spanske fodboldrække.
Dengang scorede Jaime de Urríes for værterne på oplæg af Oli, og for hovedstadsklubben nettede Santiago Solari på oplæg af Pedro Munitis.
Som illustreret i ovenstående tekst, så hører det sig til sjældenhederne - i hvert fald i nyere tid - at Real Oviedo og Real Madrid brager sammen. Derfor må man også forvente et tændt hjemmehold i aftenens kamp, der skal ud at revanchere sæsonåbneren mod Villarreal, som man tabte 2-0 på Estadio de la Cerámica.
Real Oviedo er i tillæg et stabilt hold på hjemmebane. De vandt således 14 kampe i fjor på hjemmebane, delte i porten tre gange og tabte fire kampe. Real Madrid skal med andre ord ikke hvile alt for meget på laubærerne i aftenens drilske kamp - til det er kvaliteten simpelthen for stor i spansk fodbold.
Real Madrid går ind til kampen med en dugrfisk sejr i bagagen, hvorfor man fik den bedst mulige start under Xabi Alonso, med hvem man er i fuld gang med at indarbejde en masse nye taktiske tiltag på banen - dette kommer man givetvis til at se meget mere af i aftenens kamp.
Alonso kan endda glæde sig over at have Rüdiger tilbage i truppen, hvilket han satte lidt ord på på gårsdagens pressemøde forud for aftenens kamp:
- Det er vigtigt at have Antonio tilbage i truppen. Han giver os styrke i forsvaret, og hans erfaring er afgørende.
Éder Militão spillede en rigtig fornuftig kamp i sæsonåbneren mod Osasuna, så han kommer givetvis også til at starte ved siden af Dean Huijsen mod Real Oviedo, selvom tyskeren er tilbage i truppen.
Der er enkelte forlydende ude i spansk presse om, at Franco Mastantuono meget vel kan se frem til sine første minutter fra start i sin meget spæde Real Madrid-karriere. Dette emne berørte Alonso også med følgende ordlyd:
- Jeg synes, han gjorde det godt (mod Osasuna, red.). Han havde en god indflydelse, bragte energi. Når han er med i truppen, har han mulighed for at spille – ligesom alle andre.
Den spanske sportsavis har dog fortsat Brahim på højrekanten, men det er slet ikke utænkeligt, at Real Madrids nye argentinske stjerneskud får sin første start som Real Madrid-spiller. Hvor om alting er, så råder Alonso over et fantastisk materiale, så uagtet hvem spanieren ruller med fra start, så kommer man til at se et meget stærkt Real Madrid-mandskab, der skal forsøge at hente tre vigtige point med hjem til den spanske hovedstad.
Real Madrid må dog fortsat undvære vigtigere spillere som Camavinga og Bellingham, ligesom Mendy og Endrick heller ikke er klar til aftenens kamp, men det ændrer ikke på det store - man går ind til kampen som gigantiske favoritter, hvorfor alt andet end en sejr vil blive set på som en kæmpe skuffelse.
Kampen kan følges på Tv2 Sport X kl. 21:30, hvor Ricardo de Burgos Bengoetxea fløjter kampen i gang.
Real Madrids forventede startopstilling: Courtois; Trent, Militão, Huijsen, Carreras; Tchouaméni, Valverde, Gúler; Mastantuono, Mbappé, Vini Jr.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Synes det er meget mere personlig fokus på at holde øje med sætte pris på et godt genpress og generelt bevægelser fra holdet uden bold og med vold
Det bliver godt at se hvordan vi
fungerer i kamp 2 og om holdet kan stige lidt i niveau foran mål og gøre det godt i alle facetter af det nye spil.
Ser frem til hvem der viser mest på højrekanten i dag
The world knows that i am a madridista by heart
White until the death
Efter 4 år med Ancelottis måde at spille fodbold på med individuelle fokus, er det mærkeligt at have Alonso på sidelinjen med forventning om at "dominere" kampen. Jeg er slet ikke i tvivl om, at vi kommer til at dominere kampen og have mange skud på eller udenfor målet, sådan som Alonsos spillestil er.
Jeg er dog mest spændt på at se, om specifikt Mastantuono kan agere som 10'er med at stikke sikre pasninger til angrebet, da jeg forventer at Oviedo vil satse på at parkere bussen.
Men ja, fornemmelsen før kampene er en helt anden med Alonso. Sært efter fire sære år.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Forhåbentlig er der få ændringer til startopstillingen så systemet kan sætte sig. Militao har været virkelig god at have tilbage indtil videre, og jeg forventer egentlig at han sætter sig på pladsen ved siden af Hujsen, selvom Rudiger er en som man kan stole 100% på. Mon ikke vi kan ende med at se dem alle 3 på et tidspunkt i Alonsos ret dynamiske stil.
Det er tidligt at give Mastantuono chancen fra start, men det er virkelig en frisk tilgang og det betyder at vi faktisk har købt en spiller med et formål og ikke bare fordi det er et kæmpe talent som vi tager chancen med.
Jeg håber at se Rodrygo på banen i en god rum tid i dag, så vi kan holde ham i et flow og så han kan presse Vinicius, der ville have godt af noget fair konkurrence.
Den eneste deciderede højrekants spiller vi har er Franco (omend han imo ikke er fuldblods wing), derfor synes jeg også det er en fejl at spiller Brahim derude som i sidste kamp, det er langt fra der hvor Brahim er bedst, hvis man absolut vil spille ham i højre side, så skal det være som højre midt i en flad midtbane, med frihed til at gå ind i banen, og her kan argumentet være hans defensive arbejde som vi fik en del ud af i sidste kamp og som især Trent nød godt af. (Han ville gøre sig langt bedre i Bellinghams rolle)Aesir post=187611 skrev: Det er dejligt at være madrid fan for tiden i forhold til den spænding og interesse der er før en kamp.
Synes det er meget mere personlig fokus på at holde øje med sætte pris på et godt genpress og generelt bevægelser fra holdet uden bold og med vold
Det bliver godt at se hvordan vi
fungerer i kamp 2 og om holdet kan stige lidt i niveau foran mål og gøre det godt i alle facetter af det nye spil.
Ser frem til hvem der viser mest på højrekanten i dag
Min pointe er, det er kun Franco der egentlig kan spille den plads som Brahim havde i sidste uge, så han har alle forudsætninger for at udspille sine direkte konkurrenter, hvis han altså kan leve op til det niveau mange forventer af ham.
Jeg synes personligt det ville være langt mere interessant at se Xabi gå tilbage til sit taktiske oplæg fra CWC, og spille uden decideret højre kant, det mener jeg giver et meget bredere grundlag at bygge videre på med den nuværende trup.
Er naturligvis enig i at det er en spændene seaosn vi går i møde og derfor rigtig interessant at tænde op for hver kamp:)
Donde está la biblioteca?
Måske Vini er skadet ? Hvem ved. Men bliver spændende at se hvordan rodrygo gør det i dag.
Kunne også være et tegn på at han bliver i klubben. For ellers synes jeg det givet bedre mening at bruge GG i stedet.
Bliver interessant at se om Rüdiger overbeviser om at han skal være 2/3 valg
The world knows that i am a madridista by heart
White until the death
Trent på bænken også. Han har heller ikke ligefrem givet et solidt indtryk indtil videre. Ligner stadig en spiller der lige skal finde sig selv i klubben.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Donde está la biblioteca?
Også godt tilfreds med at Carvajal er tilbage, har ikke været imponeret af Trent indtil videre.