Xabi Alonso lukker “Vini-sagen” og roser Mbappé for Guldstøvlen

8 måneder 3 uger siden #1 af Administrationen
Xabi Alonso mødte...

Xabi Alonso mødte pressen i Valdebebas få timer før Kylian Mbappé officielt modtager Guldstøvlen som topscorer i Europa. Den baskiske træner blev dog mødt af en lang række spørgsmål om Vinícius Junior og hændelserne efter El Clásico, men Alonso bevarede roen og satte punktum for sagen:

“Onsdag, efter to fridage, holdt vi et møde med hele truppen. Vini var eksemplarisk – han talte fra hjertet, ærligt og oprigtigt. Jeg var meget tilfreds. Sagen er afsluttet der.”

Efter Vinícius’ undskyldninger internt i klubben og hans offentlige udmelding, hvor træneren ikke blev nævnt, ønskede pressen en forklaring – men Alonso afviste enhver konflikt:

“For mig var hans udmelding meget værdifuld og positiv. Han viste sin ærlighed og sit engagement i klubben. Det vigtigste var det, han sagde til sine holdkammerater og til fansene. Sagen er lukket – i morgen spiller vi kamp, og det er det vigtigste. Ingen repressalier.”

Da han blev spurgt endnu en gang, svarede Alonso med et smil:

“Jeg har allerede svaret på tre eller fire spørgsmål om Vini. Jeg forstår jer, men forstå også mig. Alt er afklaret siden onsdag.”

Fokus på Valencia og den kommende uge

Real Madrid møder Valencia i ligaen, før Champions League igen banker på døren. Alonso ønsker, at holdet bevarer koncentrationen:

“Efter en positiv uge kommer endnu en krævende. Vi starter mod Valencia og derefter Champions League. Vi vil afslutte denne blok med god energi. Valencia vandt her sidste år, så vi må ikke slappe af.”

Om El Clásico og midtbanens rolle

Alonso fremhævede holdets taktik og moral i sejren over Barcelona:

“Vi vidste, at midtbanen var en af vores styrker, og vi brugte det til vores fordel. Det fungerede ikke kun taktisk, men også mentalt. Kampen fortalte os meget om, hvor vi står.”

Han afslørede desuden, at han har genset kampen:

“Holdet viste stor koncentration og vilje. Man kunne mærke det i alle duellerne.”

Mbappé hyldes for Guldstøvlen

Om Kylian Mbappé, der modtager Guldstøvlen, sagde Alonso:

“Kylian scorer mål – han har gjort det, og han vil fortsætte med det. Han håndterer sin rolle meget positivt. Vi skal hjælpe ham, så han kan blive ved. Jeg ønsker ham tillykke med Guldstøvlen

Dog understregede Alonso, at han holder øje med spillerens fysiske belastning:

“Jeg bekymrer mig altid om spillernes minutter. Vi skal vide, hvornår vi skal give pauser, og hvornår vi skal presse på.”

Carvajal og Endrick

Alonso bekræftede, at Carvajal er skadet:

“Det var den dårligste nyhed efter kampen. Han spillede godt i de 25 minutter, men vi må vente og se, hvor længe han er ude. Han er vigtig i dagligdagen.”

Om den unge brasilianer Endrick sagde træneren:

“Selvfølgelig vil jeg gerne give ham minutter, men kampene har været tætte. Han træner godt og er klar – men øjeblikket skal være det rette.”

“Vi går fremad – sammen”

Afslutningsvis opsummerede Alonso holdets fokus:

“Vi ser fremad. Alle vil spille, og det er positivt. Retningen er den samme for os alle – skridt for skridt, men sammen.”

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 måneder 3 uger siden #2 af Matamoro
Alle Vini-haderne var hurtige til at kommentere på at Vinicius ikke havde sagt behørigt undskyld til træneren. Sikke en respektløshed. Når træneren så går ud og siger at Vini har været eksemplarisk i den efterfølgende samtale, så forbigår man det i tavshed. Men næste gang Vini brænder et par oplagte chancer, dribler ud i det blinde eller siger noget dumt, så er man igen klar ved tastaturet.

8 måneder 3 uger siden #3 af Ramos4

Matamoro post=189121 skrev: Alle Vini-haderne var hurtige til at kommentere på at Vinicius ikke havde sagt behørigt undskyld til træneren. Sikke en respektløshed. Når træneren så går ud og siger at Vini har været eksemplarisk i den efterfølgende samtale, så forbigår man det i tavshed. Men næste gang Vini brænder et par oplagte chancer, dribler ud i det blinde eller siger noget dumt, så er man igen klar ved tastaturet.

​Men han nævner specifikt klubben, præsidenten og holdkammeraterne i sin officielle undskyldning. Og ikke træneren. Det er vi enige om, ikk'?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Dragam

8 måneder 3 uger siden #4 af elle44
Hvis man ikke vil have kritik må man jo bare opføre sig som et anstændigt menneske. Det er vel ikke urimeligt?

Det rigtig fint han undskylder, men at han ikke undskylder til træneren er forrykt. Der intet i det Xabi siger der indikerer at han har undskyldt til trænerstaben.

Nu skal Vini bakke hans undskyldning op med en positiv attitude, og absolut ingen brok hvis han bliver udskiftet. Så kan han med tiden vinde respekten fra fansene tilbage.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, Dragam

8 måneder 3 uger siden #5 af Estadio Santiago Bernabéu
​Så vidt vi ved fra journalister og Alonso selv så undskyldte Vini først til træneren og bagefter skrev (fik en til at skrive) opslaget. Ikke?

8 måneder 3 uger siden #6 af elle44

Estadio Santiago Bernabéu post=189124 skrev: ​Så vidt vi ved fra journalister og Alonso selv så undskyldte Vini først til træneren og bagefter skrev (fik en til at skrive) opslaget. Ikke?

​Ikke hvad jeg har læst, men du må da gerne linke til det hvis du kan. 

Men jeg vil gerne lige afklare, at der er jo ingen her der hader Vini, jeg håber han spiller i morgen og brænder banen af mod Valencia, for hvis der er nogen der tåler en afklapsning fra lige netop Vini, så er det Valencia med den historik der er. Nu er problemet klaret internt ifølge Alonso, så er der ingen grund til at straffe ham med bænkepladser osv. det vil bare eskalere det. 

Men vi skal være kritiske over for den opførsel især når han bærer trøje nr. 7 og er 3. Anfører. 

8 måneder 3 uger siden #7 af Estadio Santiago Bernabéu

elle44 post=189125 skrev: ​Ikke hvad jeg har læst, men du må da gerne linke til det hvis du kan.

Du kan starte her

madridista.dk/index.php/artikler/25057-x...appe-for-guldstovlen

8 måneder 3 uger siden #8 af elle44
@Estadio
Som jeg skriver tidligere så er der intet i det Alonso siger der indikerer at Vini har undskyldt til trænerstaben. Han glider af på spørgsmålet ved at sige, at det vigtigste var at han sagde undskyld til holdkammeraterne og fansene.
Sidste redigering: 8 måneder 3 uger siden ved elle44.

8 måneder 3 uger siden #9 af Ramos4
Det lugter at han i sin undskyldning på SoMe specificerer præsidenten og fansene foruden "klubben", når han så ikke nævner træner eller trænerteam.

Det er enten bevidst eller meget sløjt arbejde af Vinis SoMe-manager.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

8 måneder 3 uger siden #10 af Estadio Santiago Bernabéu
​Alonso: “Onsdag, efter to fridage, holdt vi et møde med hele truppen. Vini var eksemplarisk – han talte fra hjertet, ærligt og oprigtigt. Jeg var meget tilfreds. Sagen er afsluttet der.”

Så der er ikke noget problem.

Kan ikke se hvordan han ville være meget tilfreds og lukke sagen hvis sagen ikke var tilfredsstillende og lukket.

Alonso har talt

8 måneder 3 uger siden #11 af elle44

Estadio Santiago Bernabéu post=189135 skrev: ​Alonso: “Onsdag, efter to fridage, holdt vi et møde med hele truppen. Vini var eksemplarisk – han talte fra hjertet, ærligt og oprigtigt. Jeg var meget tilfreds. Sagen er afsluttet der.”

Så der er ikke noget problem.

Kan ikke se hvordan han ville være meget tilfreds og lukke sagen hvis sagen ikke var tilfredsstillende og lukket.

Alonso har talt

​Som jeg også skriver tidligere, så ja, sagen er lukket. Jeg skriver ligeledes at det nu er op til Vini at vinde respekten fra fansene tilbage. Forstå mig ret, jeg er fuldt ud enig med at man gerne må lave fejl, og at det fint så længe man indser det og undskylder bagefter. Undskyldningen er bare ikke god nok imo. Og det er jo selvfølgelig ikke et tilfælde at træneren ikke er nævnt i undskyldningen på de sociale medier.

Hvis Vini bruger det næste stykke tid på at kæmpe røven ud af bukserne, som han har gjort  hidtil i denne sæson, og vise den respekt træneren fortjener, så er alt tilgivet, 

8 måneder 3 uger siden #12 af Ramos4
At sagen er lukket fra Alonsos side er ikke lig med, at Vini rent faktisk har undskyldt til ham.

Pt. er der intet der tyder på, at Vini har undskyldt til lige præcis ham. Alle andre - ja.

Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

Leveret af Kunena Forum