Corona-krise stopper ikke Real Madrid Femenino

2 måneder 1 uge siden #1 af Administrationen
Corona-krisen har...

Real logo 241118

Corona-krisen har sat en stopper for stort set alting, men ikke Real Madrids planer om den 1. juli 2020 officielt have et kvindehold, Real Madrid Femenino.

CD Tacóns dage er dermed talte og der er ikke fare for, at klubben bliver optaget under Real Madrid, sådan som man stemte for på generalforsamlingen i september måned.

Real Madrid investerede i sommer stort i CD Tacón for at sikre overlevelse i den bedste række, Liga Iberdrola, men der venter en massiv forstærkning af holdet til sommer, hvor målet er at man skal kunne kæmpe mod de store giganter i spansk kvindefodbold, Barcelona og Atlético Madrid, om mesterskabet.

Det betyder højst sandsynligt også et farvel til den nuværende træner, David Aznar, og i stedet går man sandsynligvis efter at ansætte den tidligere U17-landstræner, Toña Is, og hun skal også være behjælpelig med at lokke unge talenter til klubben.

Som tilgang har man allerede sikret sig Ath. Bilbaos stjernespiller, Maite Oroz, men navne som Claudia Pina (Barcelona), Ona Batlle (Levante), Damaris (Ath. Bilbao), Tere Abelleira og Misa (Deportivo), Cardona og Nahikari (Real Sociedad), samt Lola Gallardo og Olga García (Atlético Madrid).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 1 uge siden #2 af 9eren
Det undrer mig at David skulle blive skiftet ud. David blev jo forlænget sidste år. Sæsonen har været lidt frem og tilbage, så det kan jo være på grund af dette.

Hugol. No hay dos sin tres.
30 años con el mejor club del mundo.
Madrid football Academy/Getafe Internacional (14-17 år)
Il mio nome é Guiseppe Meazza

2 måneder 1 uge siden #3 af BBB
Der skal alligevel noget til på holdet, hvis man skal konkurrere med Barcelona for tiden. Efter 21 kampe har de en målscore på 86-6 og de har et pointsnit på 2,8.

CD Tacon har stadig tabt over 50% af sine kampe i denne sæson. Der skal virkelig kastes penge efter projektet, hvis det skal lykkes. Det er desværre ikke en situation lig den Juventus stod i, da de hentede Pirlo, og de så fik den manglende brik. Det svarer nærmere til den situation, som Lyngby, AC Horsens eller OB er i - bortset fra et markant større tilskuergrundlag.

2 måneder 1 uge siden #4 af 9eren
Der skal jo bygges op og det tager tid. CD Tacon mislykkede i første forsøg, da man havde aftalen på plads med Real Madrid. Da det mislykkedes fik David projektet og han rykkede op i første forsøg, men kval kampene var ikke helt uden problemer. Det tog noget tid for dem at komme igang i la primera, men så skete der positive resultater. Ville være noget af nogle høje forventninger klubben har haft, hvis man havde troet de skulle ligge højere op.

Der er bare ikke meget tillid synes jeg, hvis det er på baggrund af resultater, han skal skiftes ud. Det tager tid og han har trods alt vist gode takter i sine tidligere klubber med at opfostre og bygge på. Jeg ved ikke om han har nye ting på vej selv personligt men det kunne også sagtens være!

Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden ved 9eren.

2 måneder 6 dage siden #5 af BBB

9eren skrev: Der skal jo bygges op og det tager tid.

Og det var pointen.

Real Madrid investerede i sommer stort i CD Tacón for at sikre overlevelse i den bedste række, Liga Iberdrola, men der venter en massiv forstærkning af holdet til sommer, hvor målet er at man skal kunne kæmpe mod de store giganter i spansk kvindefodbold, Barcelona og Atlético Madrid, om mesterskabet.

2 måneder 5 dage siden #6 af 9eren
Ja, og hvorfor det undrer mig, at når det har lykkes at overleve nedrykning at et trænerskifte er aktuelt. Men som jeg kan forstå på David, så er er det ikke lige det, han går rundt og tænker på lige nu. Det ser klart ud til at han fortsætter.

2 måneder 4 dage siden #7 af BBB

9eren skrev: Ja, og hvorfor det undrer mig, at når det har lykkes at overleve nedrykning at et trænerskifte er aktuelt. Men som jeg kan forstå på David, så er er det ikke lige det, han går rundt og tænker på lige nu. Det ser klart ud til at han fortsætter.

Jeg er egentlig ligeglad med, hvad træneren hedder. Uanset hvilken træner vi henter ind, så henter du ikke så stort et gap på én sommer. Medmindre du decideret køber hele Barcelonas hold, så indhenter du ikke et hold med et pointsnit på 2,8. At skifte træneren kan sagtens være et skridt på vejen, men en ny træner og 11 bedre spillere er bare ikke nok. Der skal også tid til.

2 måneder 4 dage siden #8 af 9eren
Den profil som vi har nu passer bare rigtig godt, så det vil være omsonst at skifte træner. Helt enig at man skal ud og købe en del spillere for at løfte niveauet på holdet. Alle mål er nået indtil nu og det ville være tarveligt at skille sig af med en træner, hvor sæsonen slutter uden måske at blive færdigspillet.

Tid og indkøb er det første skridt.

1 måned 4 uger siden #9 af 9eren
Sæsonen er nu stoppet og Barcelona blev mestre. Nu kan der så forberedes på en ny sæson.

1 måned 4 uger siden #10 af BBB
Det er lidt underligt at stoppe ligaen 9 runder før tid, når afstanden mellem 1 og 2 er på 9 point. Ikke at jeg tror Atletico havde indhentet Barca, men Barca manglede stadig 5 sejre, før de ikke længere kan hentes. Til sammenligning mangler Liverpool to sejre i de næste ni kampe.

Det må i øvrigt være underligt, at få en invincibles-sæson, når der mangler ca. 1/3 af sæsonen. Det må bare ikke føles rigtigt for dem.

1 måned 4 uger siden #11 af 9eren

BBB skrev: Det er lidt underligt at stoppe ligaen 9 runder før tid, når afstanden mellem 1 og 2 er på 9 point. Ikke at jeg tror Atletico havde indhentet Barca, men Barca manglede stadig 5 sejre, før de ikke længere kan hentes. Til sammenligning mangler Liverpool to sejre i de næste ni kampe.

Det må i øvrigt være underligt, at få en invincibles-sæson, når der mangler ca. 1/3 af sæsonen. Det må bare ikke føles rigtigt for dem.

PL vs spansk dame fodbold.

1 måned 4 uger siden #12 af Fondo_Sur

BBB skrev: Det er lidt underligt at stoppe ligaen 9 runder før tid, når afstanden mellem 1 og 2 er på 9 point. Ikke at jeg tror Atletico havde indhentet Barca, men Barca manglede stadig 5 sejre, før de ikke længere kan hentes. Til sammenligning mangler Liverpool to sejre i de næste ni kampe.

Liverpool er da ikke ubesejrede i Premier League længere? De fik hug mod Wolverhampton.

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"
Sidste redigering: 1 måned 4 uger siden ved Fondo_Sur.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.