Træner-tråden
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
Netop nu er det blevet offentliggjort, at Guud Hiddink har forlænget i Anzhi og derfor ikke længere er i spil som afløser.
Så mens Ancelotti selvsagt stadig er stor favorit, så tegner der sig efterhånden et billede af, at afløsere som Toril, Zidane, Karanka eller Laudrup pludselig ikke er 100 procent urealistiske.
Snakken er fri, debatten er åben, og jeg vil gerne lægge ud med det første relevante spørgsmål:
Hvilken trænerprofil bør Florentino Pérez efterspørge?
Forskellige parametre at tage med i overvejelserne;
- Spillestil
- Kendskab til klubben
- Nationalitet
- Titler
- Alder
- Sprog
- Mandskabspleje
- Købmandsskab
- Mediehåndtering
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg fortraekker spansk nationalitet men er det en spiller som tidl har vaeret i klubben saa gaar det nok.
Har valgt at takke af på forum!
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Nationalitet er noget vrøvl. Er man dygtig nok og passer på profilen, klubben leder efter, så burde man være aktuel. Går vi efter en ældre træner, så er det, for mig, vigtigt, at han er anderkendt i Europa pga. titler han har vundet, dog vil jeg godt gå på kompromis med titlerne, hvis vi vælger en ung træner, der spiller offensivt prangende fodbold.
Sproget spiller selvfølgelig ind, så det siger sig selv, at vi ikke skal have en englænder ind på så kort varsel, der har Bayern faktisk været kloge med Guardiola. Mandskabspleje vægter jeg meget højt, og det gælder også med købmandskab, begge ting er forresten Ancelotti's speciale. Ancelotti mangler måske lidt karisma i medierne, men hellere for lidt end for meget... vil jeg mene.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
Hugol skrev: Via en baandoptager ?
For satan en humor ...
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
Toril har trods alt erfaring med trænerarbejdet i klubben, spiller positiv fodbold og har faktisk gjort det hæderligt i Liga Adelante, Zidane lever primært højt på sit navn.
Så hvis det skulle kikse med Carlo, så håber jeg faktisk, at man rykker Toril op.
Hvad tænker I andre?
Har valgt at takke af på forum!
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
DarioGomez skrev: Jeg forstår ikke helt, hvorfor en mand som Zidane kan stå foran Toril i diskussionen om at finde en 'rigtig' klubmand som træner.
Toril har trods alt erfaring med trænerarbejdet i klubben, spiller positiv fodbold og har faktisk gjort det hæderligt i Liga Adelante, Zidane lever primært højt på sit navn.
Så hvis det skulle kikse med Carlo, så håber jeg faktisk, at man rykker Toril op.
Hvad tænker I andre?
Toril er et dødsdømt projekt. Det er da meget nuser, at han har klaret det flot med de små drenge i 2½ år, men derudover er han da en ligegyldighed af dimensioner.
Skal det være et valg mellem Zidane og Toril, så har Zidane værdifuld viden fra sin tid som topspiller, mens Toril i bedste fald blot bliver en ny García-Remón eller López Caro.
Skomager bliv ved din læst, Toril bliv på Castilla-holdet. Tak!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Den ene dag er Zidane sportsdirektør, den næste kan han være træner eller assistent træner. Hvad med at man den kommende træner (Ancelotti) selv vælger sin assistent og Perez blander sig uden om?
Forstår heller ikke hvorfor Perez skal udtale sig om hvilke Castilla-spillere han ser i førsteholdstruppen, det kan da ikke undgå at farve træneren. Det bør være op til Carlo at beslutte, hvem han finder stærke nok.
Og undskyld mig! Zidane som træner? Den indadvendte franskmænd uden højeste trænerlicens, som ingen erfaring har med ledelse!
Det må da være en joke.
Hvis franskmanden så ender på trænerbænken som assistent, vil det så ikke være lidt akavet, når han den seneste tid har vænnet sig til tanken om at være på lige fod med træneren og har haft magt til at anbefale spillere som Bale og udtale at Benzema (farvet!) kan blive verdens bedste 9'er, selvom han da uden tvivl har svært ved at vurdere den sag objektivt.
Er Benzema's problem bare selvtilliden, som Perez og Zidane udlægger det som for tiden?
Er det ikke nærmere selvværdet eller et mentalt problem? Eller middelmådighed i for mange aspekter af spillet?
Jeg har for alvor min tvivl om, at Benzema bliver en stor angriber i Madrid....
- KesseBM
- Gæst
-
Hvordan står Karanka i forhold til at blive cheftræner ?
Som gammel spiller i klubben og nuværende assistent træner må man gå ud fra det ønskede kendskab til klubben.
Men der er vist ikke nogen tvivl om han 100% støttede Mourinhos projekt, ihvertfald efter min mening. Så han vil vel forsætte samme stil som Mourinho, tænker jeg.
Ydermere mangler han vel ligesom Toril erfaring.
Hvem ville være det næste bud ?
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
Er en person, som viderefører Mourinhos projekt vel ikke ligefrem det, som klubben har brug for?
Karanka er klubmand og alt det jazz, men hans trænererfaring er minimal. Nøjagtig som Zidane.
Begge er noble tanker, men ingen af dem har jo kæft forstand på at stå i spidsen for et fodboldhold, og Zidane anser jeg ikke som en samlede, mandskabsplejende profil - hvorfor franskmanden som træner lyder direkte uintelligent.
Det samme indtryk har jeg lidt af Karanka.