Træner-tråden

13 år 2 måneder siden #13 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Træner-tråden

DarioGomez skrev: Hmm. Karanka. Jeg har faktisk lidt svært ved at greje, hvordan han står. For spørgsmålet er vel:

Er en person, som viderefører Mourinhos projekt vel ikke ligefrem det, som klubben har brug for?

Karanka er klubmand og alt det jazz, men hans trænererfaring er minimal. Nøjagtig som Zidane.

Begge er noble tanker, men ingen af dem har jo kæft forstand på at stå i spidsen for et fodboldhold, og Zidane anser jeg ikke som en samlede, mandskabsplejende profil - hvorfor franskmanden som træner lyder direkte uintelligent.
Det samme indtryk har jeg lidt af Karanka.

Det afholdt dig ikke fra at nævne Toril som mulighed? Karanka har vel lige så meget erfaring qua sine jobs som ungdoms-landstræner og såvel Karanka og Zidane kan trække på deres egne erfaringer som spiller på absolut højeste plan.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• KesseBM
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #14 af KesseBM
Besvaret af KesseBM på emne Træner-tråden
Jeg kan være bange for at kunne være løsningen, hvis Carlo skulle glippe. Altså med Karanka.

Fordi jeg synes ikke der er nogen tvivl om at Perez havde høje tanker om Mourinho, hans evner og hans projekt. Jeg er overbevist om hvis der havde været mere ro omkring hans person i forhold til pressen og omklædningsrummet, ville han stadig have været træner i Real Madrid, selvom andre træner er blevet fyret for en bedre sæson.

Det er bestemt ikke noget jeg er tilhænger af, da jeg mener han, Toril og Zidane er for uerfarne.

Men omvendt har jeg ikke nogle oplagte kandidater? Jupp Heynckes måske, Men ham ser jeg ikke som en langsigtet løsning.

• muddi
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #15 af muddi
Besvaret af muddi på emne Træner-tråden
- Spillestil
Man skal tilbage til Madrid spillestil. Højt pres, backs der vil med op, en playmaker og to kanter der kan noget specielt.
- Kendskab til klubben
Han skal klart have noget kendskab til klubbens værdier, og det vil blive fortrukket, hvis han tidligere har været i klubben. ELLER hvis han har de samme værdier som klubben.
- Nationalitet
Nationaliteten finder jeg ikke så relavant, jeg mener mere at det handler om andre parametre. Her handler det mere om at han kan spansk og engelsk. Det er vigtigt at kunne kommunikere med samtlige spillere.
- Titler
Træneren behøver ikke at have vundet det store, altså han skal self være prøvet i nogle klubber. Vi skal jo tilbage og finde vores DNA, og her er det vigtigere er det er træneren med den rette spillestil og har de rigtige værdier.
- Alder
Jeg vil klart helst have at det er en ung træneren, men det at han har alderen med sig gøre ikke det store. Altså alderen kan være en ulempe om træneren er ung eller for gammel.
- Mandskabspleje
Træneren mener jeg skal være tættere på spillerne, men skal samtidig have det sidste ord. Trænerens ord er lov. Han skal være deres Big Daddy, han skal kunne tage dem under armen, men samtidig kunne kontrollere sine spiller.
- Købmandsskab
Det er vigtigt at spillerne bliver hentet på grund af spillestillen, og ikke fordi han skal sælge trøjer. Træneren skal kunne gøre sit præg på holdet. Det handler ligeså meget at træneren, sportsdirektøren og præsidenten skal have en fælles kurs imod de rigtige indkøb i forhold til pris, personlighed og spillestil.
- Mediehåndtering
Så længe han ikke opfører sig som Mou så er jeg ligeglad. (selvom medierne kørte rigtig hårdt på ham)

Jeg mener ikke der er mange trænere med de rette profiler.

Ancelotti, Laudrup, Klopp, Löw og Pellegrini.

Klopp er umulig.
Löw er umulig.
Pellegrini er umulig.

Laudrup. passer på mange af parametrene, og køber meget spansk. Meget ung.
Ancelotti. Kender ikke klubben, men har samme værdier. 54 år gammel, hvis han kan klare presset så kan han være her i mange år.

13 år 2 måneder siden #16 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Træner-tråden
Quique Flores tidl Real Madrid spiller indgår nu i rygterne som træner.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 2 måneder siden #17 af Dios
Besvaret af Dios på emne Træner-tråden
Skal vi ikke snart droppe snakken om erfaring? Vi har lige haft en kæmpe tosse med en masse erfaring, og han sparkede måske projektet rette vej, men langtfra hvad man kan forvente.
Nogle gange skal der nytænkning til, for fodbolden ændre sig år til år, men det gør garvede trænere sjældent. De har oftest et koncept, og det holder de fast i, da det måske virkede i 90'erne starten af 00'erne, men der er absolut ingen garanti på nuværende tidspunkt.

Mit vigtigste kriterie er træneren går ind for totalfodbold, så spillet ikke bliver låst som førhen. Om træneren så hedder Ancelotti, Toril eller Klopp er jeg fuldstændig ligeglad med. Det er bare på tide Real Madrid begynder og spille noget sammenhængende bold igen.
De hurtige koncepter skal losses langt væk, for historien siger, at den næste træner ikke bliver et projekt over 4 år, så derfor skal der indføres et klart koncept fra a til b. Ikke trænerens koncept, men klubbens koncept og identitet.
Hurtigt, pasningsstærkt, fremadrettede spil skal vi have tilbage til Bernabeú.

Egentlig så håber jeg Zidane får en minimal rolle i klubben, for han ønsker tydeligt Bale til klubben, og han er langtfra en mand som jeg håber og se til næste sæson. Ancelotti er min favorit, men bliver det Toril eller Klopp i stedet for, så ville jeg kun klappe i mine små fede hænder :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, rezamadridista, Jaken, Hugol

13 år 2 måneder siden #18 af Steen
Besvaret af Steen på emne Træner-tråden

It looks like Ancelotti & PSG have finally reached an agreement, we might hear some good news by the end of the week.

Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Steen.

13 år 2 måneder siden #19 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Træner-tråden

Steen skrev:

It looks like Ancelotti & PSG have finally reached an agreement, we might hear some good news by the end of the week.

Jeg formoder ovenstående er et citat, men fra hvem, Steen :) ?

13 år 2 måneder siden #20 af Steen
Det har du helt ret i, og det er fra José Luis Sánchez fra laSexta, skal nok huske at skrive hvem citatet er fra fremover :).
twitter.com/JLSanchez78

13 år 2 måneder siden #21 af Steen
To rygter køre nu. Der bliver sagt at Hiddink ikke har skrevet under med Anzhi alligevel, han skulle have bestemt sig for at tage imod PSG's tilbud.

Det andet, PSG skulle have vendt deres blik mod Wales og Swansea, hvor Michael Laudrup ser ud til at ville væk. Det kunne faktisk være et spændende valg.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Steen.

13 år 2 måneder siden #22 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Træner-tråden
Spændende træner rygte-dag!

As skriver at fransk presse er sikre på at Ancelotti frigives idag eller senest imorgen. Det betyder vel, at PSG har fundet deres nye træner og jeg tror faktisk det er Laudrup.

Men for fanden, skal manden ikke snart have mere end en sæson i en klub? Dette bliver sgu ikke lettere i Paris, men omvendt forstår jeg ham godt, for hvis den nuværende Swansea-trup ikke forstærkes, så vil de have yderst svært ved at holde sidste sæsons niveau. Overraskelsesmomentet fra første sæson er væk, ligeså er Williams og De Guzman... Og bredden skal altså forbedres når der også skal spilles europæisk, så et eller andet sted forstå jeg godt Laudrups frustration. Han er i fare for at levere en middelmådig sæson!
Og så er Swansea ikke længere et trinbræt til en storklub.

13 år 2 måneder siden #23 af Elkrimi

13 år 2 måneder siden #24 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Træner-tråden
Ancelotti som træner, Zidane som assistent...........har vi Raúl på vej hjem som sportsdirektør eller hvem skal overtage den rolle?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Leveret af Kunena Forum