Skal karmafunktionen bestå?
Afstemning: Skal vi fortsætte med karmafunktionen?
| Ja |
|
10 | 18.2% |
| Nej |
|
34 | 61.8% |
| Ligeglad |
|
11 | 20% |
| Antal stemmer: 55 | |||
| Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen | |||
Jeg tænker, når idioten er dum nok til at bruge et par timer på at give mig over 300 tak og ødelægge en fed feature på forum, så er han sikkert også padde dum til at gøre det her.
Har valgt at takke af på forum!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Hugol skrev: Gud ved hvor mange brugere Brian H har oprettet for at give mig mere minus end ham selv. Jeg er lige faldet et par stykker.
Jeg tænker, når idioten er dum nok til at bruge et par timer på at give mig over 300 tak og ødelægge en fed feature på forum, så er han sikkert også padde dum til at gøre det her.
Koncentrer du dig nu bare om dig selv.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Det sagt, så ville det heller ikke gå mig på, at "tak"-funktionen ser sin første renæssance, såfremt folk ikke misbruger den som tidligere. Der er plads til alle på madridista.dk, men det er absolut legalt at udvise en smule modenhed på et offentligt forum, selvom det er nemmere at agere i den modsatte grøft; man er trods alt gemt bag en skærm!
Jeg kunne ligeledes se fordele i en "uenig"-funktion, som der er tidligere er blevet forslået af forskellige brugere, men denne skal dog ikke have nogle umiddelbare konsekvenser, men snarere blive et pejlemærke i forhold til brugernes respektive indlæg; er nonsens eller brugbare?
Der er mange muligheder, men jeg synes generelt set, at karmafunktionen er blevet en alt for stor debat, ligesom "tak"-funktionen var det i sin tid. De er fine at have, men som jeg før har skrevet, så er vores indre narcissist et uhyggeligt væsen, som kommer frem i sammenhæng med disse funktioner, sørgeligt nok.
Nå, men overordnet set, er jeg åben over for forandringer, som kan bringe madridista.dk i den rigtige retning; altså sitet! Hvis en "tak"-funktion kan højne debatten, så lad den komme, hvis ikke, så kan det egentlig være det samme. Det handler også om, at vi alle sammen ser indad og griber muligheden for at tilbyde hinanden nogle gode debatter, frem for blot at skrive ligegyldige oneliners (derfor eksisterer chatten blandt andet), som ikke har nogen relevans eller er debatskabende. Madridista.dk vil gerne løsrive sig fra andre debatforums, og vi mener overvejende, at debatten er saglig herinde, men der er imidlertid ligeledes småproblemer hist og her.
Jeg er ligeglad med, om karmafunktioner skal bestå. Den er fin nok. Men spørgsmålet er vel sagtens om "tak"-funktionen skal implementeres på ny?
Men jeg undrer mig - hvad føler folk, at den gør godt for? Som jeg ser der, og som der også bliver skrevet, bliver den oftest brugt, hvis man har set sig sur på et andet medlem. Ville vi ikke få nogle bedre og mere konstruktive diskussioner, hvis folk ikke bare kunne trække stikket og smide et minus afsted, men istedet blev nødt til faktisk at argumentere sagligt for, hvorfor de har ret?
Det lyder lidt børnehave-agtigt, men jeg ser den mest som en mulighed for, at skabe en dårlig stemning. Kan ikke se de store positive sider ved at have den.
Blot min uforbeholdne mening.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- falle
- Gæst
-
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Orange You Glad
- Gæst
-
Jeg har en god ven, som tidligere var i redaktionen på et online Xbox-forum, hvor de også implementerede karmafunktionen, og han nævner den som noget positivt. I starten fjollede folk en del rundt, men med tiden fik funktionen brugerne til at opføre sig anstændigt over for hinanden. Omend det blot er et tiltag i en elektronisk verden, havde det alligevel en effekt.
Tiden vil med andre ord vise, om vi også herinde lærer at opføre os pænt. Om ikke andet har jeg da ét konkret eksempel, hvor det fungerede, så jeg er klar til at give det en chance.
Opfør jer ordentligt! :-)
Orange You Glad skrev: Madridista.dk må jo holde fast i karmafunktionen, hvis man synes, den er det værd. Jeg tror, det drejer sig om at se det i et større perspektiv, end at Hugol her efter et par uger har -23 og åbenbart skal genfødes som præservativ.
Jeg har en god ven, som tidligere var i redaktionen på et online Xbox-forum, hvor de også implementerede karmafunktionen, og han nævner den som noget positivt. I starten fjollede folk en del rundt, men med tiden fik funktionen brugerne til at opføre sig anstændigt over for hinanden. Omend det blot er et tiltag i en elektronisk verden, havde det alligevel en effekt.
Tiden vil med andre ord vise, om vi også herinde lærer at opføre os pænt. Om ikke andet har jeg da ét konkret eksempel, hvor det fungerede, så jeg er klar til at give det en chance.
Opfør jer ordentligt! :-)
Jeg er blevet ligeglad med plusser og minusser. Jeg har konsekvent nogle brugere som enten er meget misundelige på at jeg bor i Madrid eller også har meget ondt et hvis sted, og derfor får minus pr automatik.
Brugerne her på forum er ik voksne nok til sådan en funktion. Heldigvis er der 60% lige pt som ønsker funktionen væk.
Har valgt at takke af på forum!
- falle
- Gæst
-
Men for at svare på din kritik af forummets medlemmere, som du mener er jaloux på dig, så tror jeg at du er gået helt galt i byen. Der er skam ingen som er misundelige på dig eller har ondt i røven over at du har postnummer i Spanien og ikke Danmark. Tværtimod er vi glade for at du er så langt væk som muligt. Det er din konstante bedreviden og selviscenesættelse, som er blevet gammel og kedelig. Og fordi du tror at blot fordi du bor dernede at så er du større fan end os andre, især når du fremlægger dine latterlige beviser heromkring.
Du ser heller ikke mig blære mig med hvad jeg foretager mig i min hverdag - den slags sølle egoisme trip kan du få på Facebook :)
- falle
- Gæst
-
Hvis man gjorde karma til zero-sum (hvilket det vel egentlig er hvis man tror på det) med min og max caps, så ville man komme ud over noget af det absurde med folk som har -15 i karma. Omvendt ville man også komme ud over at Siempre har 10+ i karma og folk der skriver lignende (skarpe/ærlige) indlæg har minus. Det eneste jeg reelt bruger karma til er at rette op på de fejl som jeg mener vi kollektivt laver, hvor nogle af de gode debattører har minus. Gode debattører er naturligvis subjektivt, men hvis man argumenterer godt for sine pointer, så fortjener man kredit for det.
Alternativt kunne man bruge karma til at give pauser på forum. Hugol og andre med stort minus kunne fx få 5 dage for hver femte minus i karma han har. Tænk på hvor godt forum kunne være, hvis man kollektivt kunne bestemme hvem der havde brug for en timeout :-D Så kunne karma få et reset hver gang man havde haft en pause.
@falle
Jeg modtager lignende, men så længe jeg bare får det i indbakken så bliver resten af brugerne her sparet for det.