Får Diego Lopez nok kredit?

12 år 11 måneder siden #1 af Lykke
Faldt over denne her på nettet og delte den på Facebook, men syntes også lige at jer herinde skal have mulighed for at være med i debatten (da jeg forventer en bedre end af slagsen her)

Jeg syntes personligt at denne her symboliserer perfekt hvordan den Spanske presse og for mange Madridista'er har det. En god kamp fra Iker og så er han det største i hele verden men hvor mange værdsætter egentlig alt det arbejde Diego Lopez laver?

Hvad er jeres holdning? (husk jeg spørger som Diego Lopez får nok kredit, ikke om hvem der er den bedste målmand)
Følgende bruger(e) sagde tak: El Rojo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #2 af Dios
Besvaret af Dios på emne Får Diego Lopez nok kredit?
Nej Lopez får ikke den kredit han fortjener!

Omvendt, så får Casillas heller ikke den "chance" han fortjener. Ancelotti står med lorten, og det er om nogen en uholdbar løsning på sigt. Hvis Ronaldo blev skadet, men Jesé greb chancen, og spillede fantastisk godt. Hvad ville folk så synes om den situation? Fortjener Ronaldo ikke chancen til og vise han stadig er den bedste, fordi han reelt set har været vores bedste mand siden 2009? Selvfølgelig gør han da det, men den chance har Casillas bare ikke fået. Man ville nok erstatte Ronaldo med Di María, men forstå pointen.
Hvis man udelukkende kigger på Casillas præstationer efter sidste sæson inkl. kampene fra Spanien, så er der ikke meget der tyder på Casillas er blevet en dårligere målmand, og faktisk har han været på niveau med Lopez, hvis i spørger mig. Problemet er også bare, at vi kan sammenligne Casillas nu med Casillas for 5 år siden, men at vi ikke gør det med Lopez.
Casillas høje niveau igennem tiderne bider ham lidt i røven nu. Og så er der de ynkelige mennesker som mener Casillas ikke har været et forbillede, har været uprofessionel, ikke præsteret godt nok på træningsbanen og er stikkeren.

Casillas blev beskyldt for og virke en anelse usikker på indlæg imod FCK, men Lopez bliver ikke beskyldt for og være usikker på 2 indlæg i kampen igår, hvor kun hans redninger bliver fremhævet. Hetzen går begge veje, og derfor må konklusionen være, at det er en meget uholdbar løsning.

Jeg synes legenderne eller de bedste spillere igennem tiderne i Real Madrid bliver behandlet uretfærdigt, og jeg vil mere end nogen anden lave om på det. Så længe Casillas ikke viser sig som en dårligere målmand end Lopez, så står jeg bag ham. Den bedste målmand skal stå for Real Madrid, men som situationen er nu, så har Casillas opnået så meget goodwill, så han fortjener flere kampe, da hans niveau på banen samtidig er højt.
Vores målmænd er pt. lige gode IMO, så derfor skal Lopez væk til januar. Viser det sig, at Lopez er langt bedre end Casillas ligesom sidste sæson, så må Casillas væk til januar.
Det vigtigste er ikke om vi har 2 af de bedste målmænd i verden, men at vi kan få ro på situationen!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000, Roesen7, rezamadridista, andreashn, LasseRMD, Hierro 2.0

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #3 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Får Diego Lopez nok kredit?
Selvom jeg er kæmpe fortaler for at give Casillas en chance, så er det klart at se, at Lopez langt fra får kredit nok for sit arbejde mellem stængerne...

Iker er et ømt punkt for mange i Real og personligt tror jeg, at han ville kunne give klubben det løft, som den har brug for lige nu, hvor "alting åbenbart ikke fungerer"..

Lopez er en klasse 2.keeper og burde få lov til mere end at sidde på bænken, men for mig er det bare uforståeligt, at man kan slå verdens bedste keeper af pinden og så får han ikke en gang chancen for at bevise sit værd efter skaden (årh jo, flere måneder efter i Chl, det tog da sin tid..)..

• Juanito
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #4 af Juanito
Besvaret af Juanito på emne Får Diego Lopez nok kredit?
Det har jo noget at gøre med at Iker er denne store legende som alle elsker, som nu lige pludselig sjældent spiller en eneste kamp. Når han så endelig er tilbage på banen en gang imellem, skal han nærmest bare røre ved bolden, før tilskuerne går amok. Jeg synes man på en måde kan sammenligne det med Henrys tilbagevenden til Arsenal i 2012, hvor han scorer mod Leeds. Måske kan man endda sammenligne det med Raúls tilbagevenden i denne sæson. Om så Benzema, Ronaldo, eller hvilken som helst spiller scorede 5 mål mod Al Sadd, ville det stadig være Raúl på forsiden.
Diego Lopez fortjener meget mere kredit end han får, men fansene er allerede vandt til hans præstationer der altid er acceptable, hvorimod man kun får lov at se Iker en gang imellem. Af den grund overrasker det mig slet ikke, at det er som det er.

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #5 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Får Diego Lopez nok kredit?
Han burde slet ikke få mere kredit, han skulle snarere have mindre. Han er keeper og gør sit job, da Casillas stod hver weekend og spillede fremragende, fik han jo heller ikke sindssygt meget kredit, da det er deres job som målmand i Real Madrid at stå godt og nogle gange lave noget ekstraordinært.

Lopez får for meget kredit lige nu, så Ancelotti har mulighed for at forsvare sit valg af keeper, og Casillas mangler klart at få den respekt, som han fortjener.

12 år 11 måneder siden #6 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Får Diego Lopez nok kredit?
Kort sagt, nej. Diego Lopez står virkelig godt og har gjort det lige siden han blev hentet hjem.

Og så vil jeg gerne knytte en kommentar til Ronaldo scenariet længere oppe. Målmandsposten er en helt speciel plads på et fodboldhold og det er ikke en plads man "spilder" en udskiftning på. Der er det noget nemmere at at udskifte en venstrekant. Så kan man sige at man kan bruge Casillas i de "lette" kampe i ligaen, men som vi har set det mod Elche og Levante, så er der ikke noget der hedder nemme kampe for Real Madrid.

Og Casillas får jo lige netop chancen i den her sæson, i Champions League. Og det er i mine øjne en kæmpe tjeneste man gør ham bare fordi han hedder Casillas, for Lopez har på ingen måde spillet sig af holdet.

DC19

• The Legend
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #7 af The Legend
Besvaret af The Legend på emne Får Diego Lopez nok kredit?

-#7- skrev: Kort sagt, nej. Diego Lopez står virkelig godt og har gjort det lige siden han blev hentet hjem.

Og så vil jeg gerne knytte en kommentar til Ronaldo scenariet længere oppe. Målmandsposten er en helt speciel plads på et fodboldhold og det er ikke en plads man "spilder" en udskiftning på. Der er det noget nemmere at at udskifte en venstrekant. Så kan man sige at man kan bruge Casillas i de "lette" kampe i ligaen, men som vi har set det mod Elche og Levante, så er der ikke noget der hedder nemme kampe for Real Madrid.

Og Casillas får jo lige netop chancen i den her sæson, i Champions League. Og det er i mine øjne en kæmpe tjeneste man gør ham bare fordi han hedder Casillas, for Lopez har på ingen måde spillet sig af holdet.

Mener du, at Casillas spillede sig af holdet ved at blive skadet?

Ronaldo scenariet er fremragende, og det kan nemt sammenlignes med dette, da Ronaldo er en målscorer, og derfor også en meget vigtig spiller, selvom han spiller venstre kant

12 år 11 måneder siden #8 af BBB
Besvaret af BBB på emne Får Diego Lopez nok kredit?
Ja, Diego Lopez får nok kredit - i hvert fald herinde. Han står godt, og får tilsvarende ros.

The Legend skrev: Mener du, at Casillas spillede sig af holdet ved at blive skadet?

Hvis Diego Lopez havde været et alternativ hele sidste sæson, så havde Casillas spillet sig af ca. deromkring hvor Adan begyndte at stå. Efter han blev skadet så har Diego Lopez ikke spillet sig af. Generelt siger man om målmænd, at de spiller sig af et hold, og dermed bør man huske, at Casillas ikke automatisk bare kommer tilbage når vi har en målmand, som har stået på sammen niveau som (hvis ikke højere end) Casillas gjorde sidste sæson. Jeg forstår ikke hvad der skulle tale for, at man pludselig prøver en anden målmand af (for det er Casillas i øjeblikket), som ikke har haft sit umenneskelige niveau i noget der nærmer sig halvandet år. Casillas er blevet menneske, og Lopez er lige så god.

Hvis Lopez pludselig bliver dårlig, så kan man argumentere for at han har knap så meget kredit som Casillas, og ikke bør have så lang snor som Casillas fik. Det gælder både ift. til præstationer på banen, men også ift. den ballade som har været i truppen.

På mange måder er det en god ting at Lopez står på mål, en af dem er blandt andet at Casillas kommer til at indordne sig mere end han angiveligt har været vant til de seneste par år. Jeg savner dog også Spaniens smukkeste målmand mellem stængerne for Madrid.

12 år 11 måneder siden #9 af -#7-

The Legend skrev: Mener du, at Casillas spillede sig af holdet ved at blive skadet?

Ronaldo scenariet er fremragende, og det kan nemt sammenlignes med dette, da Ronaldo er en målscorer, og derfor også en meget vigtig spiller, selvom han spiller venstre kant

Nej, det gjorde han ikke. Men jeg synes han spillede sig af holdet ved at spille virkelig elendigt i lang tid før hans skade. At reserven hed Adan var selvfølgelig bare uheldigt.

Det er nemmere at give Ronaldo chancen igen såfremt han skulle blive overhalet af en anden eftersom det er nemmere at give en markspiller 15-20 minutter her og der efter en skadespause. Det kan man jo ikke med en målmand der helst skal starte og slutte en kamp.

DC19

12 år 11 måneder siden #10 af madrid2000
Hvor mange gange har han holdt målet rent?

Han disker op med redninger, men de redninger laver Casillias også - endda endnu bedre.

Giv nu Casillias chancen!
Følgende bruger(e) sagde tak: LasseRMD

12 år 11 måneder siden #11 af -#7-

madrid2000 skrev: Hvor mange gange har han holdt målet rent?

Han disker op med redninger, men de redninger laver Casillias også - endda endnu bedre.

Giv nu Casillias chancen!

Hvilket jo selvfølgelig kun er Diego Lopez' skyld eftersom forsvaret har været noget nær en mur her i starten på sæsonen.

Og kan vi ikke godt blive enige om at Casillas rent faktisk får chancen i den her sæson?

DC19

12 år 11 måneder siden #12 af Dios
Besvaret af Dios på emne Får Diego Lopez nok kredit?
-#7- skrev:

Og du var sjovt nok en af dem som ikke forstod pointen! Pointen var ikke målmandsposten er en helt speciel plads, men eksemplet deri.
Jeg skærer det gerne ud i pap for dig :).
Antag nu, at det enten kun er Ronaldo eller Jesé, som kæmpede om samme plads. Den valgte skulle spille alle 90. minutter, og Ronaldo som i dette tilfælde ville være reserve og "bare" skulle bevise sit værd på træningsbanen som folk siger. Jesé skulle spille sig af holdet, og gør han ikke det, så ville Ronaldo ikke få chancen igen. Ronaldo spiller i Cl og måske endda Cdr kampene, og selvom han gør det ligeså godt som Jesé med meget mindre spilletid (som betyder en helt del, hvis folk skulle være i tvivl), så er det bare ikke nok.

Skal Ronaldo's så sælges? Det er enten eller. Det eneste sted eksemplet møder kritik er Jesé's potentiale og alder. For man ville nok måske vælge Jesé fremfor Ronaldo, da Jesé blot er en teenage dreng ift. Ronaldo. Men så lad os antage Jesé er på præcis samme alder som Ronaldo, for det er Casillas og Lopez også.

Hvem ville du vælge?

Som jeg ser det, så er der 4 muligheder.

1. Man vælger Jesé, fordi man ellers vil fremstå som en kæmpe klaphat, da man har taget Lopez parti.
2. Man vælger Jesé, fordi man udelukkende bedømmer Casillas/Ronaldo på rygterne. (håber du kan følge med).
3. Man er fandens dobbeltmoralsk, og står gerne ved det og vælger Ronaldo, som så føres tilbage til mulighed nr. 2.
4. Man vælger Jesé, fordi han har gjort det langt bedre end Ronaldo under Ancelotti.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved Dios.

Leveret af Kunena Forum