Får Diego Lopez nok kredit?
-#7- skrev:
madrid2000 skrev: Hvor mange gange har han holdt målet rent?
Han disker op med redninger, men de redninger laver Casillias også - endda endnu bedre.
Giv nu Casillias chancen!
Hvilket jo selvfølgelig kun er Diego Lopez' skyld eftersom forsvaret har været noget nær en mur her i starten på sæsonen.
Og kan vi ikke godt blive enige om at Casillas rent faktisk får chancen i den her sæson?
Jeg er helt enig i at forsvaret bærer sin del af skylden. Men i 2013 har Lopez spillet 34 kampe for Madrid og holdt nullet 5 gange. Casillas har spillet 6 hele kampe og holdt nullet 5 gange. Alt i alt har han spillet 10 kampe i 2013 for Spanien og Madrid, venskabskampe undtaget, og har holdt nullet 7 gange. Det er altså med det samme forsvar som Lopez har haft foran sig.
Jeg synes Lopez har gjort det rigtig godt, men hvis Casillas ikke er tilbage til vanligt niveau, så tror og håber jeg vi kigger efter en ny målmand til sommer. Lopez er god, men han er ikke verdensklasse og det koster.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Wiese
- Gæst
-
Desuden står har Lopez jo generelt stået fantastisk, og derfor er jeg helt enig med Ancelotti i at bruge ham.
Wiese skrev: For mig er det absolut største kritikpunkt ved Casillas, at han ofte sejler fuldstændigt på dødbolde, og dette i rigtig mange tilfælde (sidste sæson, red.) giver mål til modstanderne. Lopez er qua sin højde og springstyrke langt bedre på dødbolde, og vi har ikke lukket nær så mange mål ind på disse som vi plejer.
Desuden står har Lopez jo generelt stået fantastisk, og derfor er jeg helt enig med Ancelotti i at bruge ham.
...Så du kampen igår.
AS lavede regnestykket i slutningen af sidste sæson - I færre kampe lukkede Lopez flere mål ind fra hjørnespark end Casillas gjorde. Derimod var der en klar forbedring på frispark, mens der lukkes markant flere mål ind fra åbent spil. Men som finalen mod Atleti også viste, så er Lopez langt fra så sikker på de høje bolde som han bliver gjort til. Og ved begge mål igår, særligt det andet, der savnede jeg godt nok Casillas hurtighed. Lopez så ligeså langsom ud som vores midtbane.
MMM skrev:
-#7- skrev:
madrid2000 skrev: Hvor mange gange har han holdt målet rent?
Han disker op med redninger, men de redninger laver Casillias også - endda endnu bedre.
Giv nu Casillias chancen!
Hvilket jo selvfølgelig kun er Diego Lopez' skyld eftersom forsvaret har været noget nær en mur her i starten på sæsonen.
Og kan vi ikke godt blive enige om at Casillas rent faktisk får chancen i den her sæson?
Jeg er helt enig i at forsvaret bærer sin del af skylden. Men i 2013 har Lopez spillet 34 kampe for Madrid og holdt nullet 5 gange. Casillas har spillet 6 hele kampe og holdt nullet 5 gange. Alt i alt har han spillet 10 kampe i 2013 for Spanien og Madrid, venskabskampe undtaget, og har holdt nullet 7 gange. Det er altså med det samme forsvar som Lopez har haft foran sig.
Jeg synes Lopez har gjort det rigtig godt, men hvis Casillas ikke er tilbage til vanligt niveau, så tror og håber jeg vi kigger efter en ny målmand til sommer. Lopez er god, men han er ikke verdensklasse og det koster.
Generelt set gør Lopez det rigtig godt og han får rigeligt med kredit for hans arbejde, han har jo målmandsposten, til trods for at vi har verdens de seneste 5 års bedste målmand siddende på bænken.
Lopez gør rigtig mange ting rigtig godt og nogle ting bedre end Casillas. Men hvorfor sad han på bænken i både Espanyol og Sevilla, når han stryger ind imellem stængerne i Real. Jeg mener personligt de nogenlunde lige gode i forhold til målmandskundskaber, til gengæld virker det som om der mangler kommunikation mellem Lopez og bagkæden. Det virker med Lopez som om, at hele bagkæden sejler rundt og har problemer med at placere sig rigtig på banen. Og han derfor ofte bliver solgt i målet.
Den kommunikation mangler der ikke med Casillas og det kan sagtens være grunden til, at Casillas laver flere cleansheets.
Desuden er han en ledertype vi har brug for på banen, da han har et koldere hoved end Ramos som er viceanfører. ´
Kort sagt så skal Casillas stå, da hans bringer holdet noget positivt som går ud over fodboldkundskaber. Og er han god nok til Spaniens landshold er han god nok til mig.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
- Wiese
- Gæst
-
MMM skrev:
Wiese skrev: For mig er det absolut største kritikpunkt ved Casillas, at han ofte sejler fuldstændigt på dødbolde, og dette i rigtig mange tilfælde (sidste sæson, red.) giver mål til modstanderne. Lopez er qua sin højde og springstyrke langt bedre på dødbolde, og vi har ikke lukket nær så mange mål ind på disse som vi plejer.
...Så du kampen igår.
AS lavede regnestykket i slutningen af sidste sæson - I færre kampe lukkede Lopez flere mål ind fra hjørnespark end Casillas gjorde. Derimod var der en klar forbedring på frispark, mens der lukkes markant flere mål ind fra åbent spil. Men som finalen mod Atleti også viste, så er Lopez langt fra så sikker på de høje bolde som han bliver gjort til. Og ved begge mål igår, særligt det andet, der savnede jeg godt nok Casillas hurtighed. Lopez så ligeså langsom ud som vores midtbane.
Nuvel, vi har vist alle sammen fundet ud af at du gerne så Casillas i kassen igen...
Men jeg mener at Casillas sejler på ret mange indlæg - blandt andet også mod FCK i onsdags. Jeg elsker helt ligesom dig også at se ham i kassen, men der går sgu et lille chock i gennem mig hver gang der bliver slået et indlæg eller en dødbold ind mod ham. Dette er på ingen måde tilfældet ved Diego.
Desuden så har Lopez også generelt haft utroligt svære arbejdsvilkår i denne sæson, grundet vores ENORME forsvarsproblemer. Disse var der også i dele af sidste sæson, men det har jo været helt grotesk gennem det seneste stykke tid.
Får Diego Lopez nok kredit?
Ja, det vil jeg mene (herinde gør han i hvert fald). Og så var det jo også helt specielle omstændigheder mod FCK, så den tegneserie er en anelse misvisende. Det var Casillas' første kamp i en 8-9 måneders tid, så det er selvsagt, at han også ville løbe med det meste af opmærksomheden - på både godt og ondt (havde han været direkte årsag i et mål imod Real Madrid, er jeg overbevist om, at det også var blevet blæst op og overfolket).
Jeg synes i det hele taget, at det er en fjollet/mærkværdig beslutning, at lade Iker spille CL-kampene og Lopez de andre. Giv Casillas kampene mod de mere upåagtede modstandere og lad ham spille sig ind igen. Turneringen burde ikke spille nogen rolle i fordelingen af spilletid.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Wiese skrev:
MMM skrev:
...Så du kampen igår.
Nuvel, vi har vist alle sammen fundet ud af at du gerne så Casillas i kassen igen...
Men jeg mener at Casillas sejler på ret mange indlæg - blandt andet også mod FCK i onsdags. Jeg elsker helt ligesom dig også at se ham i kassen, men der går sgu et lille chock i gennem mig hver gang der bliver slået et indlæg eller en dødbold ind mod ham. Dette er på ingen måde tilfældet ved Diego.
Desuden så har Lopez også generelt haft utroligt svære arbejdsvilkår i denne sæson, grundet vores ENORME forsvarsproblemer. Disse var der også i dele af sidste sæson, men det har jo været helt grotesk gennem det seneste stykke tid.
Så du så altså ikke kampen igår? 2 gange tager Lopez fejl af bolden på et indlæg, og på stående fod, så husker jeg også en episode imod United, hvor Lopez bokser Welbeck i hovedet, og rent faktisk begår et kæmpe straffe. Forstå mig ret Casillas 2 største mangler er på dødbolde og med fødderne, men og sige Lopez ikke har problemer med dødbolde er noget direkte vrøvl!
Og så vil jeg også meget gerne hører om de 4 nye forsvarspillere som altid står foran Casillas, for det er åbenbart ikke samme forsvarskæde når Lopez står i kassen.
Det du indirekte siger er faktisk, at Casillas organisere sit forsvar langt bedre end Lopez. For med Lopez på mål har vi enorme forsvarsproblemer, men du nævner ikke samme problemer med Casillas.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Jesé vs Ronaldo:
Hvem ville du vælge?
Som jeg ser det, så er der 4 muligheder.
1. Man vælger Jesé, fordi man ellers vil fremstå som en kæmpe klaphat, da man har taget Lopez parti.
2. Man vælger Jesé, fordi man udelukkende bedømmer Casillas/Ronaldo på rygterne. (håber du kan følge med).
3. Man er fandens dobbeltmoralsk, og står gerne ved det og vælger Ronaldo, som så føres tilbage til mulighed nr. 2.
4. Man vælger Jesé, fordi han har gjort det langt bedre end Ronaldo under Ancelotti.
Man vælger Ronaldo fordi han bliver fremhævet som den der møder tidligst, går forrest og bliver længst til træning.
Vildfaren skrev: Jeg mener personligt de nogenlunde lige gode i forhold til målmandskundskaber, til gengæld virker det som om der mangler kommunikation mellem Lopez og bagkæden. Det virker med Lopez som om, at hele bagkæden sejler rundt og har problemer med at placere sig rigtig på banen. Og han derfor ofte bliver solgt i målet.
Den kommunikation mangler der ikke med Casillas og det kan sagtens være grunden til, at Casillas laver flere cleansheets.
Den samme kommunikation som var skyld i at han blev skadet to gange på ca. 3 kampe for Madrid?
Dios skrev: Og så vil jeg også meget gerne hører om de 4 nye forsvarspillere som altid står foran Casillas, for det er åbenbart ikke samme forsvarskæde når Lopez står i kassen.
Der var ikke fire, men Marcelo, Carvajal og Pepe spillede så vidt jeg husker mod FCK. Coentrao, Ramos og Arbeloa mod Levante. Det er ikke fire, men en pæn del af vejen ;-) Vi kan hurtigt konkludere, at vi ikke har haft EN forsvarskæde under Ancelotti. Det samme med midtbanen. De eneste to som har startet alle kampe er vist Benzema og Ronaldo. Det er noget af en omvæltning siden Mourinho, som brugte et halvt år på at spille 11 sammen.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Er der egentlig ikke en regel der siger at spanske målmænd bare ER svage i feltet uanset størrelse? Reina, Valdes, Casillas, Lopez, Canizares, Palop og mange andre. Husker ikke en målmand som bare havde den styrke i feltet som en Schmeichel havde da han var bedst.
Dog underligt Lopez roses for sin præstation igår, for det var om nogen hans fejl at det andet mål ryger ind, han virkede som en fuld serie 3 målmand. Hvis han VED han har den, så har han den også. Det havde han bare ikke ;)
1. Han overbeviser mig ikke i luftdueller
2. Han overbeviser mig ikke i spillet med fødderne
Ved ovenstående føler jeg mig ikke tryk under kampene med Casillas. Alt andet vil jeg mene at de er nogenlunde på samme niveau. Nogle siger at Lopez er god men ikke verdensklasse, jeg mener at han lige i øjeblikket er verdens klasse. Jeg er enig i Ancelottis valg foreløbigt, Lopez er førstemålmanden. Casillas må vise at han fortjener at være første keeper i de kampe han får og han skal nok få nogle CL, CDR og muligvis liga kampe. Sæsonen er lang og Casillas kan stadig nå at vende den, men han skal gør sig fortjent til det og ikke få pladsen fordi vi alle elsker ham.
@Dios mht. dit eksempel med Cristiano/Jese, det jeg personligt havde gjort er at vælge den der spiller bedst. I øjeblikket føler jeg mig mest tryk med Lopez, Casillas må overbevise mig om andet.
Jeg synes ikke dit eksempel er helt ligeså overbevisende som du selv synes ;)
Dios skrev: Og du var sjovt nok en af dem som ikke forstod pointen! Pointen var ikke målmandsposten er en helt speciel plads, men eksemplet deri.
Sandt, det var ikke din pointe at målmandsposten er speciel, men det faktum at målmandsposten er speciel er en ret vigtig pointe i hele debatten. Som -#7#- siger, så kan du ikke skifte ud på målmandsposten for langsomt at integrere en tilbagevendende spiller, derfor er sammenligningen med Ronaldo ret ubrugelig i det hele taget.
Når den nu bliver brugt, så opstiller du nogle mærkelige forudsætninger for at eksemplet passer ind, men okay, for at fremhæve din pointe - hvis Ronaldo fik en skade ville han altid komme tilbage på holdet, det samme burde gælder San Iker.
Dios skrev: 1. Man vælger Jesé, fordi man ellers vil fremstå som en kæmpe klaphat, da man har taget Lopez parti.
2. Man vælger Jesé, fordi man udelukkende bedømmer Casillas/Ronaldo på rygterne. (håber du kan følge med).
3. Man er fandens dobbeltmoralsk, og står gerne ved det og vælger Ronaldo, som så føres tilbage til mulighed nr. 2.
4. Man vælger Jesé, fordi han har gjort det langt bedre end Ronaldo under Ancelotti.
Pap eller ej, jeg har lidt svært ved at følge de her fire valgmuligheder. Nummer 2 - hvilke rygter? Rygter om at Casillas er blevet dårlig? Er det rygter om hvordan de to målmænd gør det til træning? Jeg synes, jeg har læst flere skrive om træningsbanen, hvor Casillas angiveligt gør det bedre end Lopez, eller hvad? Ret mig hvis jeg har misforstået, men hvor har folk det fra?
Og hvorfor fører mulighed 3 tilbage til mulighed 2? Det kan godt være jeg har set mig lidt blind på dine muligheder, men jeg forstår dem ikke helt.
Og så nummer 4, hvilket jeg må antage du synes er en dårlig valgmulighed, da du, så vidt jeg har forstået, meget gerne vil have Iker tilbage - men hvad er der galt med den valgmulighed? Altså, hvis Jesé har overtaget pladsen og spiller "ligeså godt som Ronaldo", så må det enten betyde, at Jesé spiller pænt fucking godt, ellers må det betyde at Ronaldo er dalet et stykke i niveau. Jesé laver ifølge dit eksempel omkring de 40 kasser om året, hvorfor skulle Ronaldo spille i stedet?
PS. Jeg vil også rigtigt gerne have Casillas tilbage, jeg synes bare ikke grundlaget i din lidt nedladende eksemplificering er det rigtige. Det er simpelthen bare svært at sætte en målmand af, der står så godt som Lopez gør.