Fodbold stadions i Spanien man bare SKAL opleve?
Jeg står og skal snart til at have mig et sabbatår, og har tænkt på at tage ud i verden og se noget fodbold. Udover selvfølgelig at se Real Madrid på Bernabeu, kunne jeg godt tænke mig at opleve noget god bold og god stemning på nogle andre stadions i La Liga.
Kan i hjælpe mig lidt på vej her evt. med jeres egne erfaringer fra besøg på La Liga-stadions, og fortælle hvilke stadions (eller et specifikt opgør/derby) som man bare SKAL opleve i Spanien? Lige udover Real Madrid-kampe :)
Håber i kan hjælpe
På forhånd tak!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvis det er deciderede derby-kampe, så siger El Derbi madrileño og Derbi barceloní næsten sig selv. Ellers er der: Betis mod Sevilla (Derbi sevillano). Athletic mod Real Sociedad (Euskal Derbia). Deportivo mod Celta Vigo (O derbi galego). Sporting Gijón mod Real Oviedo (Derbi asturiano). Om end de to sidste godt kan blive svært, med mindre Depor rykker op igen, mens Celta bliver oppe og Gijón bliver i Segunda, mens Oviedo rykker op i Segunda. Eller med mindre Copa del Rey-lodtrækningen falder i hak. Så er det ekstra sjovt på Mestella når Levante er på besøg, og ekstra sjovt på La Rosaleda når Granada kommer forbi. Og skulle du komme helt ud forbi Kanarieøerne, så er der Tenerife mod Las Palmas (El Derbi canario).
El_Juan skrev: Starter i det sydlige - nede i Andalusien. Her er der Sevilla (Ramón Sánchez Pizjuán og/eller Benito Villamarín) og Málaga (La Rosaleda). Derefter videre langs kysten, østpå til Valencia (Mestella). Ind til centrum, i hjertet af Madrid (begge de store). Til sidst op nordpå. Først i Baskerlandet, nærmere sagt Bilbao (San Mamés). Måske også Pamplona (El Sadar) og Sociedad (Anoeta). Videre vestpå fra Baskerlandet til Asturien, nærmere bestemt Oviedo (Carlos Tartiere) og Gijón (El Molinón). Og til sidst, yderligere et stykke vestpå mod Galicien, til A Coruña (Riazor). Så er du godt dækket ind!
Hvis det er deciderede derby-kampe, så taler det næsten for sig selv. Betis mod Sevilla. Athletic mod Real Sociedad. Deportivo mod Celta Vigo. Sporting Gijón mod Real Oviedo. Om end de to sidste godt kan blive svært, med mindre Depor rykker op igen, mens Celta bliver oppe og Gijón bliver i Segunda, mens Oviedo rykker op i Segunda. Eller med mindre Copa del Rey-lodtrækningen falder i hak. Så er det ekstra sjovt på Mestella når Levante er på besøg og ekstra på La Rosaleda når Granada kommer forbi. Og skulle du komme helt ud forbi Kanarieøerne, så er der Tenerife mod Las Palmas.
Fuck hvor fedt! Tak for dit fyldige svar!!
Det sætter jeg stor pris på! :-)