Real talentløse...?
- Pura Vida
- Gæst
-
En generelt meget enig, men det har jo også noget og gøre med at trænerne i Real Madrid altid vil være under kolossalt pres, og de simpelthen ikke tør og satse og give tid til de nye talenter da det måske kan koste 3 vigtige point, og dermed en trænerfyring...
Vi mangler og stole på et projekt 100 %, men min kritik til ledesen er simpelthen der er for mange indover projektet, og de hver især presser hinandens idéer. Nu var det Valdano's idé og ansætte Pellegrini, men når Perez aldrig fra dag 1 af havde ham i tankerne så sidder han nok og tænker så prøver vi sku min idé, og det betyder én helt ny træner, også kan vi starte forfra igen.
Folk herinde er også hurtige til og dømme Pelle ude, fordi de mener sæsonen har været katastrofal og er også delt vist enig, men der er bare ingen som stoler 100 % på projektet, og selvom spillermatrialet aldrig har været bedre så er det bare ikke nok.
Vores infrastruktur skal kun have en præsident, sportsdirektør og en træner hvis man ser bort fra alle rådgivere osv. Men præsidenten har ordet, sportsdirektøren skal kun koncentrere sig om de spillere træneren ønsker, og træneren giver sig selv :)
Eksemplet med Pelle er et glimrende eksempel på hvorfor det ikke går og intigrere de unge spillere samtidig med han virkelig ikke er sikker på sin egen fremtid. Marcos Alonso og Mosquera har hver især fået max. 10 min. Tilsammen i denne sæson, og det er jo langtfra optimalt.
Men forstår da udmærket godt Pelle da det vil koste ham dyrt hvis de unge går hen og kvajer sig, især nu når man i forvejen er røget ud af cuppen og Chl, og man lige akkurat er med i ligaen stadig, men man er afhængig af andre resultater.
Projektet skal have tillid og i den grad tid før det kan skabe titler og præstige. Tror stadig på Pelle selvom han i Barca kampen fejlede katastrofalt i mine øjne
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Hala Madrid!
- Junior bruger
-
Du har sikkert fat i de helt rigtige ting mht. Pellegrini(og resten af vores, i ledelsens øjne, uduelige trænere), og jeg bebrejder da heller ikke trænerne for Real Madrids "talentløshed".
Jeg snakkede såmænd bare om, hvad forskellen på os og andre (succesfulde) klubber er. HVORFOR det så er sådan har noget at gøre med, at Real Madrid ikke længere er bygget op om fodbold, men nærmere om image, kapital, prestige og titler.
Der kan du sætte hvilken som træner ind. Ingen ville få så megen autorisation, så han med tryghed kan "eksperimentere med truppen". Real Madrids sportslige innovation(nytænkning) er på et lavniveau og det er ekstremt svært at få succes uden at være åben og innovativ.
- madssp
- Gæst
-
Jeg kan sagtens følge dit argument og jeg er ganske enig, men som Siempre ville sige det, så lad os kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade - vi har ikke haft materialet, og de få spillere som kunne have udviklet sig er blevet solgt, her f.eks. Mata.
Jeg er ikke decideret i mod at vi udlejer spillere som Javi Garcia, Ruben De La Red, Granero, Parejo m.m., for i mange tilfælde var det sundt for dem at komme afsted. Men jeg synes heller ikke at det skal være kutyme!
Men som sagt, så håber jeg også at se debut til flere cantaneros efter sommeren :)
- madssp
- Gæst
-
Perez skal vinde trofæer, ellers er han ude lige så snart der er valg igen..
- Hala Madrid!
- Junior bruger
-
Der vil altid være talenter, som får chancen men simpelthen ikke slår igennem. Dette er nødvendigvis ikke kun negativt. Dette gælder for alle klubber, der forsøger at opfostre talenter. MEN det bør ikke, og er det heller ikke i de fleste talentudviklende klubber, være et incitament eller undskyldning for, at tage den "sikre løsning" og prioritere indkøbte spillere højere. Det tror jeg såmænd heller ikke, at du eller Pura Vida går ind for. Men man får den fornemmelse, at det bliver modargumenterne overfor kritik af Real Madrids talentopforstring.
For det første er regelmæssige "talentflop" en del af den fremgangsmetode, der forsøger, at få det bedste ud af klubbens egen avl. Det kan ikke undgås, nogen spillere har det bare ikke. Sådan er det i alle andre topklubber i Europa.
For det andet er det kun godt for de andre kommende talenter, at man på trods af flere "talentflop" bliver ved med at give chancen til nye på lige fod med de foregående, da de føler et pres, muligvis kan lære af de foregåendes fejl og der bliver et stærkere bånd mellem ungdomsholdene og førsteholdstruppen. Dette føler man egentlig ikke der er i Real Madrid, hvilket i mine øjne ikke kan være sportsligt optimalt på nogen måde. De unge spillere, som får lov til at være med i førsteholdstruppen vil også efterhånden vide, om de har klaret sig godt eller ikke. Men igen, dette er jo under forudsætningen, at du ikke giver op om talenterne og tilliden, og dermed uddelegeringen af udfordringer og ansvar, til dem.
Jeg synes ikke, at der er noget charmerende differentierende ved, at klubbens egen avl lider under, at der er et pres om at vinde trofæer.
Der står på madrids hjemmeside at han er født den 27. april 1987, men andre steder står der han er født 1988 i oktober.
Nogen der ved hvor gammel han er?
En 23 årig burde da ikke spille på castilla holdet.
- jan_madridista
- Gæst
-
Det var fire år siden, at holdet sidst vandt den turnering. Dengang med en finalesejr på 1-0 over Valladolid med Mata som målscorer.
Er det fremtiden vi har i gutter som Pablo Sarabia, Álex Fernández, Carvajal, Fran Sol og Óscar Plano? Det skal i hvert fald blive spændende at følge dem.
- Diabolito
- Gæst
-
Jeg mener ikke nødvendigvis Barcelona, har større talenter, set over de forskellige generationer generelt. Der er selvfølgelig nogle enkeltstående eksempler, så som Messi, Xavi, m.m.
Barcelona har siden 80'erne, hvor Cruyff var træner, indbygget et koncept og en spilfilosofi, der gør sig gældende fra de helt unge spillere op til førsteholdet. Alt er opbygget efter denne model, med totalfodbold i en 4-3-3 opstilling. Variationer forekommer selvfølgelig her.
Derfor er integrationen nemmere for de unge spillere, da de allerede fra helt unge, har systemet og spilforståelsen på rygradden.
Barcelona vælger derfor trænere, der har samme filosofi som klubben, hvilket er en af grundene til at Guardiola blev valgt, fremfor eksempelvis Mourinho. Derfor er det taktiske grundlag lagt, allerede før en ny træner træder til.
Mes que un club - Klubben er større end træneren, den enkelte spillere, præsidenten osv.
Jeg har derimod svært ved at se en bestemt identitet i Real Madrid spil. Hvad er det præcise koncept udover offensiv fodbold ? Jeg synes ikke, der pt. er så meget Tiki-Taka over det, som dengang med Zidane, Ronaldo, Carlos og alle de andre. Det er givetvis mere effektivt nu, men jeg kan ikke rigtig se et mønster.
Dette skyldes, i mine øjne, alt for mange udskiftninger på trænerposten. Hver træner, kommer med sin egen filosofi og sine egne idéer. Eksemplificeret ved Luxemburgo, der spillede en 4-2-2-2, så vidt jeg husker.
At Florentino Perez samtidig, har den forretningsstrategi, som han nu har, med at købe de store stjerner, er jo heller ikke ligefrem noget, der giver plads til de unge. Det er simpelthen bare en anden strategi fra ledelsens side.
Hvad er så bedst ? Det er vel dem der vinder titler. Og det svinger meget, set over en længere årrække. Jeg mener derfor ikke, man kan sige, at Barcelona, har en bedre strategi en Madrid nødvendigvis.
Der er ingen tvivl om, at jeg er stolt over, at mit hold har så mange hjemmedyrkede spillere. Det er et af de værdipunkter, som Culés lægger stor stolthed i. Men jeg vil aldrig hovere, for det er ikke nødvendigvis det bedste udgangspunkt på lang sigt.
- Cronaldo9
- Gæst
-
Neymar. Håber han på et tidspunkt kommer til real madrid.
Han er da for vild mand.
Det kan man vel ikke drage så meget ud fra??
u19-drengene er lige blevet spanske mestre!
Sarabia havde en iøjefaldende aktion, men jeg har også lagt lidt mærke til nummer 9, som i øvrigt minder mig lidt om ronaldo...
Er der nogen som ved noget om ham???:)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.