Turen går til Madrid...

• NThy92
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #1 af NThy92
Turen går til Madrid... blev oprettet af NThy92
Hej!

Mig og en kammerat skal ned at se Real Madrid i februar-marts måned. Vi har valgt at købe en pakkeløsning på www.fodboldrejser.dk. Denne pakke inkluderer billet, 2 overnatninger med morgenmad. Vi skal kun sørge for flybillet.

Jeg har en række "mindre" spørgsmål, som ville være rare at vide, inden vi drager mod den spanske hovedstad.

- Hvad er nemmest mht. til transport rundt i Madrid og, vigtigst af alt, frem til stadion? Er det taxa eller tog?

- Hvornår er det normalt at møde op før kamp? Vi vil gerne opleve både opvarmningen og stemningen til fulde.

- Går ud fra, at der er en shop ved stadion. Er det totalt overpris derinde eller det ca. samme prisleje som i en "normal" butik?

- Er der en kæde/specielt sted, hvor man kan få et godt måltid til en nogenlunde pris?

På forhånd tak!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #2 af Holm90
Besvaret af Holm90 på emne Turen går til Madrid...
Hej.

Jeg var nede sidste år og se Real Madrid-Zaragoza.

Der er metro i hele Madrid. 2€ pr tur og mener det er 7€ for titurskort eller deromkring i hvert fald.
Det er billigt og ekstremt nemt. Der er sågar en station der hedder "Santiago Bernabeu", så du komme op lige ved stadion.

Vi mødte op en halvanden time inden kampen. Der var der allerede godt gang i den. Vi gik en tur rundt om stadion som er fyldt med små fan boder. Det er en vild stemning.

Real Madrid shoppen ligger på den ene langside af stadion. Priserne er normale, og der er fyldt med merchendise.

Jeg skal selv afsted til Real Madrid - Sevilla og har lige fået ophldet forlænget, da vi fik biletter til Real Madrid - Manchester United om onsdagen.

Er der nogen der har forslag til hvad man ellers kan bruge nogle dage på i Madrid? Gerne fodboldrelateret.
Kunne også godt tænke mig at høre om der er nogle gode steder at spise?

13 år 8 måneder siden #3 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Turen går til Madrid...
Er det bare mig eller er priserne på flybilletter til Madrid ekstremt dyre?

Er det kun Iberia der flyver direkte til Madrid fra København? (Og er de ikke det eneste flyselskab der flyver direkte fra DK i det hele taget?)
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved mortenj.

• NThy92
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #4 af NThy92
Besvaret af NThy92 på emne Turen går til Madrid...
Jeg fandt billetter til 3800 for to voksne. Det er tur/retur fra København.

Ved ikke om det er dyrt i din verden - alt er jo relativt ;-)

13 år 8 måneder siden #5 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Turen går til Madrid...

mortenj skrev: Er det bare mig eller er priserne på flybilletter til Madrid ekstremt dyre?

Er det kun Iberia der flyver direkte til Madrid fra København? (Og er de ikke det eneste flyselskab der flyver direkte fra DK i det hele taget?)

Check Norwegian. Fra KBH til Madrid. De aabner vist en rute snart, hvis ik allerede.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved Hugol.

• Zaid_kk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #6 af Zaid_kk
Besvaret af Zaid_kk på emne Turen går til Madrid...
Hej.. Har ringet til realmadrid i mandags og fik at vide, at billetter til real United kamp bliver først sat til salg den 14 januar for madridista også den 17 for ikke medlemmer.. Så hvordan kan man købe et billet nu?

• NThy92
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #7 af NThy92
Besvaret af NThy92 på emne Turen går til Madrid...
Jeg har fundet en række links, som kan hjælpe fremtidige Madridistas med deres første besøg på Bernabeu og i Madrid.

Generel viden om Madrid: politiken.dk/turengaartil/guide/europa/spanien/madrid/

Lidt mere om Madrid: fodboldrejser.dk/information/madrid-50/
(Hoteller, restauranter, pubs, seværdigheder)

• Ultras Sur Dinamarca
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #8 af Ultras Sur Dinamarca
Besvaret af Ultras Sur Dinamarca på emne Turen går til Madrid...
Hvis man er til Sushi, kan jeg VARMT anbefale - 19sushibar.com/sushi-bar, som er en lille perle liggende i sidegade kaldet Calle Salud omkring Gran Via (Centrum af Madrid) og er samtidig til en pris som man som dansk SU studerende kan være med på. I den helt billige ende, kan jeg anbefale en kombineret kæde restaurant /kiosk kaldet Vips, som mest af alt nok kan sammenlignes med vores egen "Jensens bøfhus" dog med retter med ægte spansk autenticitet, disse kan findes rundt omkring i Madrid.
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved Ultras Sur Dinamarca.

13 år 8 måneder siden #9 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Turen går til Madrid...

Hugol skrev:

mortenj skrev: Er det bare mig eller er priserne på flybilletter til Madrid ekstremt dyre?

Check Norwegian. Fra KBH til Madrid. De aabner vist en rute snart, hvis ik allerede.

Du har ret. Norwegian starter op fra 5. april og det ser ud til at priserne er overkommelige.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #10 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Turen går til Madrid...
Låner lige den her tråd.

Er det fint at købe billetter gennem den officielle hjemmeside (realmadrid.com), eller er der andre alternativer der er bedre?
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden ved Raúl 7.

• Halamadrid1990
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #11 af Halamadrid1990
Besvaret af Halamadrid1990 på emne Turen går til Madrid...
Hej folkens!

God Chl-lodtrækning i dag med Galatasaray! Jeg skal til Madrid i ugen efter påske og i den anledning kunne jeg virkelig godt tænke mig at komme ind og se kamp på Bernabéu. Efter dagens lodtrækning spiller Real kvartfinale mod tyrkerne i Madrid enten 2. eller 3. april, altså i ugen hvor jeg er dernede.

Er der nogle kyndige brugere derude der ved hvordan og hvorledes med køb af billetter til Champions League opgør?

På forhånd tak :)

13 år 2 måneder siden #12 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Turen går til Madrid...
Real Madrid har nu åbnet en ny shop på Calle de Gran Via. Den er en smule større end den de har på SOL. Dog fokuserer de lidt mere på tøj i denne. Der skulle komme en ny sending kluns inden for den næste måned, så det kan bestemt betale sig at kigge forbi. Butikken ligger midt imellem de to metro stationer Callao og Granvia.

Også i la Calle Goya har de åbnet en butik foran basket hallen.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Hugol.

Leveret af Kunena Forum