Fankulturen i Real Madrid / på Bernabeu

13 år 7 måneder siden #1 af mortenj
Hej!

Kunne godt tænke mig, at høre jeres mening omkring det med fankulturen i Real Madrid.

Personligt ville jeg ønske af hele mit hjerte, at fangrupperingen bag det ene mål på Bernabeu hvor Ultras Sur står, en dag ville fylde hele langsiden hvor vi så ville kunne se en endnu bedre opbakning til kampene.

Hvordan kan det være, at stemningen på Real Madrid (bortset fra topkampene mod eks. Barca eller CL-kampe hvor stemningen er i top) aldrig rigtig er god selv mod subtop-klubberne. Hvis vi ser på hold som Athletic Bilbao, Sevilla, Osasuna, Real Betis, Atletico Madrid så synes jeg at man på disse holds stadioner ser en meget bedre generel stemning og opbakning fra fansene end man ser på Bernabeu.

Personligt tror jeg, at det hænger lidt sammen med spaniernes kultur generelt hvor mange bare er vokset op med, at man sidder på stadion og nyder fodbolden med en snack og lidt drikkelse uden at gøre så meget ud af, at skabe en god stemning - og mest af alt minder det tit om et teselskab - med spredt mumlen rundt omkring på Santiago Bernabeu.

Det irriterer mig, at der ikke kan skabes en god stemning til vores kampe (hvis vi som sagt ser bort fra Barca og CL-kampe). Det ville være ekstremt fedt hvis vi en dag ville se en stemning på Bernabeu til HVER eneste kamp ligesom på en hjemmebane som Atheltic Bilbaos.
Personligt tror jeg aldrig, at dette vil komme til at ske. Det ligger ikke rigtig til kulturen hos Real Madrid fansene. De er fodboldnydere.

Dog synes jeg, at man over det seneste stykke tid har set en forbedret stemning hos Ultras Sur der også ser ud til at have fået udvidet deres tilskuerafsnit bag målet. Eller er det bare mig?

Hvad tror i der skal til for at vi en dag ser en vildere stemning på Bernabeu?
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden ved mortenj.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 7 måneder siden #2 af raul7=kongen
Fordi man ser fodbold på Bernabeu i stedet for at skråle fodbold. Det kan man mene om hvad man vil, men jeg synes faktisk også det har en charme.

Man får aldrig ændret det til middelkampene. Dertil er Real Madrid blevet for stor en international klub, som har for mange 'turister' på stadion, hvor mange er små børn, familier eller folk som egentlig ikke hepper på klubben.

Derudover er det svært at få sæsonkort til klubbens kampe, foruden det er ganske dyrt, hvilket gør en stor del af tilskuerne er ganske betydeligt oppe i årene.

Til tider kunne det være sjovt med lidt mere stemning, men ønsker man det kan man holde med Liverpool eller andre middelklubber rundt om i Europa. I Madrid kommer det aldrig til at ske.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

13 år 7 måneder siden #3 af Realmadrid94
Samtidig kan man sige at det har sine fordele. Man ser ikke Real Madrid stresse på samme måde som hold hvor der er larmende fans. Det samme kan siges om Barcelonas fans. :)

Det en teori jeg har hørt, jeg har dog intet til at bygge det på. Men jo flere der råber - jo mere stresser man. I Real Madrid og specielt Barcelona er det mere et teater end en boksekamp. Man tager på stadion for at underholdes, ikke for at være fuld og danse halvnøgen med en sko i den ene hånd og en carlsberg i den anden. Men som Raul nævner, så er det bl.a. pga. turisterne, dem ser man flere og flere steder. (også i England)
Det er vel kun Liverpool og klubber som West Ham osv der har en imponerende kulisse.

Men jo, det kunne godt ønskes at man havde sange på HELE stadion, i stedet for kun bagved det ene mål.

Har et spørgsmål til dem som ved noget om Ultras Sur. Af det jeg har hørt, som andre har oplevet, så er ultras sur helst foruden mørke personer på holdet og generelt i klubben. Hvor meget hold er der i det? Jeg siger ikke de er nazister, men sådan halvfacister nogle af dem?

Leveret af Kunena Forum