Isco vs. James.
Afstemning: Hvem skal på bænken?
| Isco |
|
14 | 42.4% |
| James |
|
19 | 57.6% |
| Antal stemmer: 33 | |||
| Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen | |||
Knyt gerne en kommentar om hvorfor du har valgt som du har gjort :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mit syn på tingene:
1. Først og fremmest syntes jeg det er dybt skuffende, at Bale bare sådan lige træder direkte ind i start 11'eren igen efter en rigtig svag start på sæsonen. Specielt taget i betragtning af, at holdets formkurve kun er opad gående, og vi virkelig har fundet vores spil med Isco og James, og hvor resultaterne også har afspejlet det.
2. Jeg har valgt Isco fremfor James. Altså James på bænken. Af én simpel grund, og det er simpelthen holdets balance, og den mindst mulige rokering på holdet, og dens spillestil. Isco vinder dog popularitetskonkurrencen stort, hvis man udelukkende sætter dem op imod hinanden IMO.
Isco har fundet sig rigtig godt tilrette på den centrale midtbane, hvor han virkelig har fundet balancen imellem offensiv og defensivt spil. James derimod har også fundet sig rigtig godt tilrette, men på en anden plads end den han ville overtage i stedet for Isco, og det er simpelthen af den årsag jeg har valgt ham fra.
Jeg ved Bale er en stor stjerne, og man selvfølgelig gerne vil have ham i omdrejninger, men i mit hoved giver det absolut ingen mening, at man ændre på holdets styrke, for at behage en spiller. Holdet må vel være førsteprioritet, og spørgsmålet er om holdet overhovedet bliver bedre med Bale på banen. Det tror jeg nemlig ikke.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Ro på :)
Perez er Real Madrid fan, og det er hans intentioner at gavne Real Madrid. Ancelotti arbejder for Real Madrid, og det er hans intentioner at gavne Real Madrid. Vi er Real Madrid fans, og vi ønsker også det bedste for klubben. Alle arbejder i samme retning. Vi er bare ikke alle sammen enige i hvad der gavner Real Madrid mest.
Hvis Ancelotti (i al sin visdom) vurderer at det gavner holdet mest at lade Bale komme i form tidligt i sæsonen, så er det formentlig hvad der er bedst for holdet. Det er netop NU, at spillerne skal spilles sammen, fordi vi har ingen vigtige CHL kampe på programmet og ingen svære La Liga kampe.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Jeg er mere eller mindre helt på linje med dig, (for det meste foran;)) i forhold til hvem der skal bænkes.
Lige som du selv skriver, så er balancen ualmindelig vigtig, når vi er så offensivt tænkende som vi nu er. Og på den offensive midtbane lidt ude i venstre side, der er Isco simpelthen blevet fantastisk. James spillede nogenlunde samme position lige da han ankom og de 2 følgende måneder. Men han fandt aldrig rigtig sin rolle og rendte ofte rundt som en hovedløs høne.
Det har så senere hen ændret sig, men først efter han har "overtaget" Bales position på kanten har han vist sin X factor med flotte assists og mål der er en kongeklub værdig. James har nærmest været afgørende i hver eneste kamp efter Bales (held i )uheld(ige) skade.
Sådan som holdet spiller med både Isco og James på banen, er sådan som jeg vil se Real Madrid spille. Bale tilfører noget fart, men rent offensiv og til dels defensivt i forhold til James ihvertfald, har han bare været så sløv, og ikke tilført holdet noget andet end en -selvfølgelig- fin statestik. Mål og assists er selvfølgelig det vigtigeste i fodbold. Men når vi til stadighed scorer lige så mange mål i Waliserens fravær, og endda spiller noget af det smukkeste fodbold jeg har oplevet. Så er det sådan lidt bob bob, med "bare", at give Bale startpladsen tilbage.
Jeg mener helt sikkert at han skal køres ind på holdet hurtigst muligt. Så han kan bidrage til holdet på lige fod med de andre spillere. Men jeg mener det er et helt forkert signal at sende til Isco og James (som jeg tror, bliver lammet der slagtes) og tildels resten af holdet. Helt fint hvis Bale kommer ind tidligt i anden halvleg, alt efter kampens forløb selvfølgelig. For han skal ikke "holdes uden for", han var trods alt titel-afgørende i samtlige 2 kampe i sidste sæson. Han skal bare køres ind på holdet igen stille og roligt, efter en dårlig periode, efterfulgt af en(dnu en) dum skade. Når han er blevet det. Må vi så igen se hvad holdet bedst er tjent med.
Men hvis Isco ryger på bænken, Bale overtager kanten efter James, og Columbianeren så tager over efter Isco, jamen så kan jeg kun se én grund til det; Penge, prestige og politik.
Det er også bare plat så.
Ps. Forresten jeg kom til at trykke forkert i afstemningen:$
Så vær venlig selv, at trække en fra Isco og lægge en til James, i afstemningen:D
Jeg er her stadig XOXO
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
For mig at se, er det ikke et problem, at Ancelotti nu vil sætte Bale ind i startopstillingen for at tilpasse ham i systemet igen. Bale bør bare indgå i den 4-4-2-formation som midtbane i stedet for James hellere end, at han skal spille wing i 4-3-3-formationen igen. 4-4-2 har givet os SÅ mange flere strenge at spille på end, vores konstante spil ud på kanterne, hvor Ronaldo og Bale har haft til opgave at drive bolden frem.
Til sidst er jeg kun fortrøstningsfuld over, at have Bale til rådighed igen. Nu kan der skiftes mellem ISco, James og Bale alt efter behov og modstander. Netop bredden i truppen er noget vi alle problematiserede i starten af sæsonen, men med de tre, så virker det som et luksus-problem.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
I den korte tid James har været i klubben, har han allerede markeret sig med flotte mål og assists, og en helt igennem fremragende arbejdsindsats. Han skal have lov til at bygge på, så han bliver pengene værd. Det er iøvrigt også rigtig positivt, at se hvordan James er blevet en del af "gruppen", og spreder god stemning til træningen - den del af at fodboldhold skal man aldrig undervurdere:)
Jeg er kæmpe Isco-fan, og jeg kunne godt tænke mig at se ham på 8'eren, i den nære fremtid. Det vil måske åbne op for, at Kroos eller Modric ville kunne blive skadede, uden at midtbanen vil savne kreativitet... Der er mange muligheder, med alle disse alsidige spillere;)
................................................
Sjovt at Marca og Madridistas brugere er så enige;-)
- Gæst
-
- sramos47
- Gæst
-
James er langt mere svingende og falder meget ud af kampene. Jeg kunne mistænke folk for at glemme dette fordi han laver så flotte assist og mål; men han er bare ikke en lige så flydende del af spillet som Isco. Som jeg ser det formår Isco lige præcis at gøre det vi har manglet i så mange år - at skabe det naturlige bindeled mellem vores defensive midtbane og angrebet, både offensivt og defensivt. Det er en fornøjelse at følge.
Det ville dog være mest ideelt at fastholde Bale på bænken. Hvorfor ændrer på et hold, der har spillet noget af det bedste fodbold vi har set meget, meget længe?
Kassow-Rossing skrev: "men i mit hoved giver det absolut ingen mening, at man ændre på holdets styrke, for at behage en spiller."
Ro på :)
Perez er Real Madrid fan, og det er hans intentioner at gavne Real Madrid. Ancelotti arbejder for Real Madrid, og det er hans intentioner at gavne Real Madrid. Vi er Real Madrid fans, og vi ønsker også det bedste for klubben. Alle arbejder i samme retning. Vi er bare ikke alle sammen enige i hvad der gavner Real Madrid mest.
Hvis Ancelotti (i al sin visdom) vurderer at det gavner holdet mest at lade Bale komme i form tidligt i sæsonen, så er det formentlig hvad der er bedst for holdet. Det er netop NU, at spillerne skal spilles sammen, fordi vi har ingen vigtige CHL kampe på programmet og ingen svære La Liga kampe.
Vi har lige slået Liverpool total overbevisende 2 gange, og givet Barcelona en fodboldlektion som sidst skete i 2008. Hvad er det der skal forbedres? Holdet har aldrig haft så meget balance, kreativitet og arbejdsraseri på én gang før, og taget Bale's form i mente, så er der ikke noget som skriger op, at holdet vil blive forbedret.
At du bruger Perez som eksempel kan jeg egentlig kun trække på smilebåndet af :) Han tænker i penge og prestige meget mere end fodbold, så den køber jeg ikke.
Ancelotti derimod ville jeg kunne forstå, hvis ikke jeg gik og troede, at der var et øverst pres på at få alle de dyre drenge til at spille. Havde Bale kostet 150 mio. kr. så var han røget på bænken efter en halv time spil i første kamp. Overdrivelse fremmer forståelsen, så forstå mig ret :)
M_linding skrev: James skal ikke bænkes nu, uanset hvad. Derfor har jeg stemt på Isco.
I den korte tid James har været i klubben, har han allerede markeret sig med flotte mål og assists, og en helt igennem fremragende arbejdsindsats. Han skal have lov til at bygge på, så han bliver pengene værd. Det er iøvrigt også rigtig positivt, at se hvordan James er blevet en del af "gruppen", og spreder god stemning til træningen - den del af at fodboldhold skal man aldrig undervurdere:)
Jeg er kæmpe Isco-fan, og jeg kunne godt tænke mig at se ham på 8'eren, i den nære fremtid. Det vil måske åbne op for, at Kroos eller Modric ville kunne blive skadede, uden at midtbanen vil savne kreativitet... Der er mange muligheder, med alle disse alsidige spillere;)
Men vil James kunne præstere længere tilbage i banen? Det er såmænd der min bekymring ligger. Der vil komme en stor ændring i det taktiske oplæg for James, hvis han skal overtage Isco's plads, eller for den sags skyld Bale, hvis det nu var ham Ancelotti mente skulle spille længere tilbage i banen.
Ja det er egentlig utroligt, at afstemningerne er så ens. Det sjove er, at alle åbenbart er Pro-Isco-tilhænger, men bare ikke nok til at mene han skal starte inde ;P
Dios skrev:
M_linding skrev: James skal ikke bænkes nu, uanset hvad. Derfor har jeg stemt på Isco.
Men vil James kunne præstere længere tilbage i banen? Det er såmænd der min bekymring ligger. Der vil komme en stor ændring i det taktiske oplæg for James, hvis han skal overtage Isco's plads, eller for den sags skyld Bale, hvis det nu var ham Ancelotti mente skulle spille længere tilbage i banen.
Ja det er egentlig utroligt, at afstemningerne er så ens. Det sjove er, at alle åbenbart er Pro-Isco-tilhænger, men bare ikke nok til at mene han skal starte inde ;P
Kan James ikke bare blive ved med at spille, dér hvor han spiller nu?
På Real Madrids hjemmeside kan man - nederst i kampreferaterne - se hvor på banen den enkelte spiller har befundet sig mest. Her har jeg lagt mærke til, hvor meget Ronaldo spiller centralt, endda med overvægt mod højresiden og ikke venstre, sådan som man måske skulle tro.
Det får mig igen til at tænke: Kan Bale ikke spille VM; hvor han jo faktisk er bedst? Jeg tror netop ikke at han vil løbe ind i Ronaldo... Og Isco kan jo også spille CM, HM og falsk 9'er, så han skal nok forblive helt inde omkring startopstillingen, uanset hvad.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
M_linding skrev:
Dios skrev:
Kan James ikke bare blive ved med at spille, dér hvor han spiller nu?
På Real Madrids hjemmeside kan man - nederst i kampreferaterne - se hvor på banen den enkelte spiller har befundet sig mest. Her har jeg lagt mærke til, hvor meget Ronaldo spiller centralt, endda med overvægt mod højresiden og ikke venstre, sådan som man måske skulle tro.
Det får mig igen til at tænke: Kan Bale ikke spille VM; hvor han jo faktisk er bedst? Jeg tror netop ikke at han vil løbe ind i Ronaldo... Og Isco kan jo også spille CM, HM og falsk 9'er, så han skal nok forblive helt inde omkring startopstillingen, uanset hvad.
Den mulighed har jeg faktisk også overvejet - men det var dog på et tidspunkt hvor min tålmodighed med det franske B i BBC var ved at løbe op. Denne mulighed vil jo nødvendigvis holde Benzema - som lige fortiden ikke sætter så meget som én fod forkert - ude. Rotationen er dog en vigtig pointe at få med ift. denne debat og vi vil nok ganske givet også komme til at se en JBC konstellation oppe foran i et par kampe.
Ift. Bale/James/Isco og hvordan holdet har fungeret i fraværet af den ene af disse tre, så skal man nok også passe på med ikke at lægge for meget vægt på problemet i luksus-problemet (det gælder i høj grad for mig selv). Det er selvfølgelig også luksus at have så meget kvalitet i truppen at man kan spille på flere forskellige tangenter. Når det så er sagt, så bryder jeg mig stadig ikke på nogen måde om at Ancelotti går ud og hentyder at Bales plads i startformationen er en selvfølge.
Isco vs. James? Vi har set begge på den centrale venstre-midt som de to nok i sidste ende er tiltænkt at skulle kæmpe om. James har godt nok været (og er) i en tilvænningsperiode, men jeg mener dog at Isco her har været så meget bedre - samt mere essentiel for det spil vi har set på det seneste - end James. Min stemme falder derfor på James som ham der må ofres for holdet.
At skulle smide en af de to på bænken er dog, for mig, lidt som at vælge mellem pest og kolera og jeg ville altså ønske at der havde været en tredje mulighed (nemlig Bale som i denne metafor ville være noget så mildt som en sommerforkølelse). Udover at jeg har min klare mening om hvordan vores hold ser stærkest ud, så synes jeg ligeledes at det af psykologiske årsager i den grad virker uhensigtsmæssig at smide spillere, som har momentum og er igang med deres gennembrud, på bænken. Især ift. Isco; hvis det han har gang i lige nu ikke er nok, hvad er så? James' tålmodighed må selvfølgelig af gode grund være større.
E: Hov, jeg tror sørme jeg er kommet til at misforstå dig M_Linding :) Du mener vel nærmere at Bale skal spille på en position lignende den Isco spiller på nu? Nå, men jeg synes dog stadig at det vil være utroligt ærgeligt at ændre på det seneste hold - især hvis det skulle være til fordel for Isco.
Altid Real Madrid.