Året 2014

11 år 8 måneder siden #1 af JimmyBroe
Året 2014 blev oprettet af JimmyBroe
Det har så sandelig været et flot år for os Madridistas, og klubben som helhed.

Lad mig opremse nogle af de positive ting:

- I pressen er vi gået fra at være de "onde" til at være de "gode". Hvor vi i perioder har været tydelige "good cop" i forhold til Barca, som i de senere år ellers har haft det prædikat.

- Vores spillere, trænere og præsident lader til at fungere uovertruffen sammen. Samtidig med at os fans lader til, at støtte mere op om holdet end i mange år.

- Spillet på banen har udviklet sig til at blive det mest seværdige fodbold i mange år.

- Individuelle priser har vi haft rigtig mange af. Cristiano selvfølgelig med størst hæder. Men også Casillas, Ramos osv. har fået æren af at blive hædret for enkeltmands præstationer.

- Holdet har slået en masse rekorder.

- Trofæhøsten har jo også været godkendt:). 4 er det blevet til. Udover ligaen som endte med at blive en stor skuffelse. Så står Copa del Rey finalen mod Barca, tydeligt i alle Madridistas erindring. 2-1 Til Real, med et gudemål af Bale som for altid vil blive husket. Den europæiske supercup mod Sevilla vinder vi i flot stil, med Ronaldo som den store stjerne. Vi taber desværre den spanske Supercup mod lillesøster. Igår vinder vi så årets sidste trofæ. VM for klubhold, hvor der aldrig rigtig er tvivl om den turnerings udfald. Og så er der selvfølgelig Champions League finale sejren.

- La Decima. Historien dertil er som et eventyr, den indeholder det hele. Kampene op til finalen mod de tre tyske hold Schalke, Dortmund, Bayern, (lille, stor, størst). Tyskland hvor vi ellers altid har haft store problemer. Men vi slagter Schalke, sjældent set voldsommere i begge kampe. Vinder stensikkert over Dortmund i den første men kommer på hælene i returen. Da vi træk Bayern i semifinalen råbte hele fodboldverdenen: "nu er det vidst slut for Real Madrid". Men vi banker Bayern af banen og viser hele fodboldverdenen at Ancelotti tydeligvis er en af verdens absolutte bedste trænere. Da vores taktik simpelthen sætter Bayern, med Guardiola som dukkefører til vægs. Vi når finalen, og selv der er det jo en romantisk fortælling aldrig set større i fodboldsammenhæng. Vi kommer bagud tidligt i kampen, og kæmper ellers alt hvad vi har lært for at udligne. Udligningen, den udebliver... Næsten, for ikke før i det '93 minut på et hovedstødsmål af Ramos vender vi skuden og kan gå til pause før forlænget spilletid. Det sætter fut i Real Madrid og vi ender med at vinde 4-1. En smuk fodbold fortælling.

Det har været et henrivende år, hvor kåringen af Cristiano som den bedste spiller i verden samt hans ChL Rekord, vores egen akademi-superstjerne Jese, Bales vanvidsmål mod Barca, Iscos opblomstring, La Decima og Real Madrids hæder og smukke spil i næsten alle turneringer, står krystalklart i min hukommelse.
Året 2014 står som det største jeg kan huske i min Real Madrid-dyrkelse. Med fantastisk spil, en fantastisk trofæhøst, en fantastisk træner og nogle helt igennem fantastiske verdensklassespillere.

Hvad har gjort det for jer i år, Madridistas?

For stemningens skyld så se lige de næste to videoer i deres fulde længde.

En lille gåsehudsvideo for året i madridistaens tegn:

Hala Madrid y nada más

Tak for i år.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, MMM, Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum