Er Benitez den rigtige for Real Madrid?
- Langewuk
- Emne forfatter
- Gæst
-
Her kommer mit første indlæg efter at have betragtet diskussioner og debat på denne fantastiske hjemmeside. Jeg håber at I vil tage godt imod det:-)
Når man følger med i de debatter der figurer her på hjemmesiden, kan man koge det ind til nogle enkelte udsagn.
Fx. Ronaldo er pludselig blevet elendig, doven, uskarp og andre superlativer i samme stil. - Han vurderes ofte med den dårligste karakter af alle spillere.
Ligeledes kunne jeg læse at Kroos er en boldflytter der ikke passer ind på et hold som RM.
I min optik ligner Modric heller ikke en der sprudler pt, Jese bliver aldrig den spiller vi alle håber på han kan blive og sådan kan jeg fortsætte med flere af spillerne
Jeg ved godt at jeg her tager udsagn ud af en sammenhæng, men alligevel mener jeg at debatten er drejet helt af sporet.
I de seneste kampe har Nacho - der med al ære og respekt , er en reservespiller, været blandt de bedste på banen. Casemiro yder en stor indsats for tiden og roses også alle vegne.
Navas er gået fra at være ligegyldig, til banens bedste i mange kampe - Godt gået af disse tre spillere! Det mener jeg virkelig!
MEN er det ikke muligt, at årsagen til at Ronaldo, Kroos, Modric, James, Jese osv ikke præstere det bedste de kan, er træneren simpelthen ikke har evnerne til at lede dem?
De spillere der præstere godt (Navas, Nacho, Casemiro) er reservespillere der reelt er et niveau under de tidligere nævnt profiler.
Min personlige holdning er, at Benitez er en håndværker, der sætter pris på det hårde arbejde! Hvorimod der spiller en hel del funktionærer på holdet der har behov for noget helt andet - Noget de fik under Ancelotti... Nemlig friheden til at være kreativ.
Ancelotti var bestemt ikke fejlfri og var der bare en skade på holdet blandt stamspillerne, så faldt korthuset sammen - Tror at vi alle husker perioden hvor Modric var skadet. Så en fyring af ham er forståelig.
Men selve det spilsystem Benitez kræver, passer simpelthen ikke til de profiler Real Madrid har på holdet.
Ronaldo har slettet alle rekorder, og det er da absurd at manden ikke sætter mange fødder rigtig i de kampe der spilles - Det må der altså være en årsag til.
Jeg tror ikke, at Benitez har redskaberne og evnerne til at håndtere profilerne på holdet. Han har mere travlt med at vise at hårdt arbejde er vejen frem - Derfor trives Nacho og bla. Casemiro godt. - Men det er slet ikke hvad der er behov for i RM - Her er hårdt arbejde ikke altid vejen frem. Det handler om at få holdet til at fungere, og her fejler Benitez - i min optik.
For 12-18 mdr siden var Kroos en magtfaktor på midtbanen og i den grad en profil - Også han falder i niveau når der pilles ved hans opgaver - Det samme kunne jeg skrive om Modric.
Til Benitez forsvar har der været mange skader og inden Benzemas skade/sexskandale spillede han noget af det bedste i lange tider.
Men selve måden holdet spiller på, er lige så spændende som en strandtur på en gråvejrsdag.
Så kan Benitez sige at holdet laver så mange chancer scorer flest mål mm. - Men i Real Madrid er vi vant til mere end resultaterne. Spørg bare Capello om det!
Mit håb er, at når alle spillerne er tilbage fra skader, så kommer det flotte spil som vi kan forvente som tilhængere, men jeg tror det bare ikke. Mit bud er, at Benitez holder sæsonen ud. Holdet vinder måske La Liga, men ikke CL og så bliver han fyret - Hvilket jeg mener er den korrekte beslutning.
Mener I at jeg har en pointe?
Ser frem til at høre fra jer.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Langewuk skrev: Hej alle Madridistas.
Her kommer mit første indlæg efter at have betragtet diskussioner og debat på denne fantastiske hjemmeside. Jeg håber at I vil tage godt imod det:-)
Når man følger med i de debatter der figurer her på hjemmesiden, kan man koge det ind til nogle enkelte udsagn.
Fx. Ronaldo er pludselig blevet elendig, doven, uskarp og andre superlativer i samme stil. - Han vurderes ofte med den dårligste karakter af alle spillere.
Ligeledes kunne jeg læse at Kroos er en boldflytter der ikke passer ind på et hold som RM.
I min optik ligner Modric heller ikke en der sprudler pt, Jese bliver aldrig den spiller vi alle håber på han kan blive og sådan kan jeg fortsætte med flere af spillerne
Jeg ved godt at jeg her tager udsagn ud af en sammenhæng, men alligevel mener jeg at debatten er drejet helt af sporet.
I de seneste kampe har Nacho - der med al ære og respekt , er en reservespiller, været blandt de bedste på banen. Casemiro yder en stor indsats for tiden og roses også alle vegne.
Navas er gået fra at være ligegyldig, til banens bedste i mange kampe - Godt gået af disse tre spillere! Det mener jeg virkelig!
MEN er det ikke muligt, at årsagen til at Ronaldo, Kroos, Modric, James, Jese osv ikke præstere det bedste de kan, er træneren simpelthen ikke har evnerne til at lede dem?
De spillere der præstere godt (Navas, Nacho, Casemiro) er reservespillere der reelt er et niveau under de tidligere nævnt profiler.
Min personlige holdning er, at Benitez er en håndværker, der sætter pris på det hårde arbejde! Hvorimod der spiller en hel del funktionærer på holdet der har behov for noget helt andet - Noget de fik under Ancelotti... Nemlig friheden til at være kreativ.
Ancelotti var bestemt ikke fejlfri og var der bare en skade på holdet blandt stamspillerne, så faldt korthuset sammen - Tror at vi alle husker perioden hvor Modric var skadet. Så en fyring af ham er forståelig.
Men selve det spilsystem Benitez kræver, passer simpelthen ikke til de profiler Real Madrid har på holdet.
Ronaldo har slettet alle rekorder, og det er da absurd at manden ikke sætter mange fødder rigtig i de kampe der spilles - Det må der altså være en årsag til.
Jeg tror ikke, at Benitez har redskaberne og evnerne til at håndtere profilerne på holdet. Han har mere travlt med at vise at hårdt arbejde er vejen frem - Derfor trives Nacho og bla. Casemiro godt. - Men det er slet ikke hvad der er behov for i RM - Her er hårdt arbejde ikke altid vejen frem. Det handler om at få holdet til at fungere, og her fejler Benitez - i min optik.
For 12-18 mdr siden var Kroos en magtfaktor på midtbanen og i den grad en profil - Også han falder i niveau når der pilles ved hans opgaver - Det samme kunne jeg skrive om Modric.
Til Benitez forsvar har der været mange skader og inden Benzemas skade/sexskandale spillede han noget af det bedste i lange tider.
Men selve måden holdet spiller på, er lige så spændende som en strandtur på en gråvejrsdag.
Så kan Benitez sige at holdet laver så mange chancer scorer flest mål mm. - Men i Real Madrid er vi vant til mere end resultaterne. Spørg bare Capello om det!
Mit håb er, at når alle spillerne er tilbage fra skader, så kommer det flotte spil som vi kan forvente som tilhængere, men jeg tror det bare ikke. Mit bud er, at Benitez holder sæsonen ud. Holdet vinder måske La Liga, men ikke CL og så bliver han fyret - Hvilket jeg mener er den korrekte beslutning.
Mener I at jeg har en pointe?
Ser frem til at høre fra jer.
PRÆCIS de holdninger, som du fremfører, havde Barcelonas fans om Luis Enrique sidste år ved denne tid. Han kunne ikke håndtere Lionel Messi, som ikke fungerede på hans hold. Holdet satte for mange points til og spillede ikke underholdende nok. Sidenhen fik piben en anden lyd.
Jeg siger ikke, at Rafa Benítez får samme succes, men man drager ikke konklusioner i oktober/november måned.
Mange ting kunne være bedre og mange ting skal blive bedre, men slå nu lige koldt vand i blodet.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Det er blevet populært at hade Benitez, fordi Benitez er upoplær. Jeg tror lidt, at der findes nogle, som ikke kan lide ham på grundlag så tynde, som at manden ligner en stor fed tjener. De kan ikke lide hans udstråling og synes generelt han er kedelig og irreterende at se og høre på. Dette skal i nogen grad ses som en klodset hetz. Men jeg vil nu holde fast i, at Benitez i Real Madrid, af den brede skare, altid vil blive set på som et upoplært match. Det kræver dog lidt uddybning:
Benitez gjorde det fremragende for klubber som Valencia, og i mine øjne også Liverpool. I disse klubber er det tilladt, at spille kalkuleret og resultatorienteret fodbold. De har/havde trupperne der tillod det, og for klubber der ikke vinder ligeså tit som vores, dér er måden du vinder på naturligvis mindre vigtig end sejren i sig selv. De her klubber - klubber tilhørende suptoppen - er Benitez' scene.
Når nu Ancelotti absolut skulle fyres, så kan jeg dog godt forstå, at man satsede på Benitez; der var sandt at sige ikke særligt meget andet fordøjeligt på markedet, og så var jeg da også selv grebet lidt af det romatiske aspekt der ligger i, at manden er fra Madrid og kender til klubben.
Mit problem har dog måske i virkeligheden (også) noget med Ancelotti at gøre. Jeg skammer mig i hvert fald ikke over at påstå, at jeg anser fyringen af ham, som et lige så dårligt valg, som fyringen af Del Bosque i sin tid. Ancelotti besad den perfekte blanding af storhed, elegance og ydmyghed. Altså fuldstændig i tråd med klubbens egen identitet. Den trup han rådede over, var skræddersyet til det spil han ville spille - som, vigtigst af alt, også er det spil klubben vil spille. Et, i mine øjne, ikke særligt velovervejet valg fra ledelsens side, skal dog ikke gå ud over Benitez, derfor føler jeg det er vigtigt - isærdeleshed i tider hvor øgenavne er blevet det nye sort - at undstrege, at jeg egentlig godt kan lide manden, og beundrer ham for nogle af de ting han har præsteret i sin trænergering; at ledelsen valgte at fyre Ancelotti, på et tidspunkt hvor markedet var så fattigt, at Benitez blev det mest logsike- af alle de ulogiske valg, dét har jeg det dog svært ved at forsone mig med.
Benitez har hverken formatet eller filosofien der harmonerer med denne klub. Han må stadig hjertens gerne overraske mig, hvilket jeg heller ikke fuldstændig vil udelukke kan ske, men den slags træner, som han pt. tegner sig til at være i Real Madrid, har bare aldrig haft en særlig lang levetid i kongeklubben. Trofæer eller ej.
Er Benitez den rigtige for Real Madrid? Nej. Som historiestuderende tror jeg på teorien om historien der gentager sig. Om Benitez vinder noget eller ej, så fyres han til sommer... Det er min teori, og hvis det sker, ja så håber jeg inderligt, at man efterfølgende kan finde en træner med større format, samt en hvis identitet falder bedre i hak med klubbens - og denne gang giver vedkommendes snor en lidt mere rimelig længde.
Altid Real Madrid.
Jeg tror rent faktisk ikke jeg er enig med dig på nogle punkter ift. din kritik af Benitez eller analysen af holdet. Jeg er selvfølgelig helt enig i, at Benzema spillede sit livs bold før hans skade, Ronaldo overhovedet ikke fungere og de 3 bedste er Nacho, Casemiro og Navas etc.. Men ellers synes jeg der mangler lidt perspektiv.
Først og fremmest, så mener jeg helt klart, eller ihvertfald sådan som jeg har opfattet det, at Benitez godt kan styre omklædningsrummet. Der har været nogle kontroverser og utraditionelle udtalelser fra Benitez side af som f.eks. med Ramos. Her mener jeg bare, at Benitez siger det højt vi alle ved og tænker/skriver herinde. Det er utraditionelt, at træneren ikke forsvare spilleren, men i min optik har spilleren ligeså meget ansvar som træneren, og netop i den situation, så vil jeg til hver en tid forsvare Benitez. Det andet er jo bare så dumt, og man krummer jo tæer, når Mourinho udtaler at Costa var kampens spiller og han intet gjorde forkert imod Arsenal. Jeg er ikke til det ekstreme, og jeg er heller ikke til Ancelotti stilen, hvor han bare nedtonede alt, og lod spillerne "klare sig selv".
Angående Ronaldo, så kunne jeg i starten af sæsonen (hvor kritikken startede) ikke se hvad havde ændret sig ved hans spil, eller spillet omkring ham udover hans manglende skarphed. Den måde han spiller på pt. det er den måde jeg altid har set ham spille på. Forskellen er målene, og mange folk havde/har en tendens til at se bort fra hans spil, så længe han var kampafgørende og scorede mål. I mine øjne har han de seneste 3-4 år været utrolig dårlig rent spillemæssigt, hvor han overhovedet ikke har domineret på spillet, som denne sæson, men derimod lavet afgørende mål på samlebånd, hvor målene nu bare ikke er der længere. Det skyldes ikke udelukkende Benitez, men et regulært formdyk. Vi så allerede sidste sæson, hvor mange kampe der ind imellem gik før han fik scoret igen. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så var der tale om 2-3 "scoringskriser" i løbet af sæsonen, hvor han ikke kom på tavlen i 2-4 kampe i streg.
Det er tydeligt at se, at Ronaldo har omlagt sit spil. Han udfordre sjældent, og har mange færre boldberøringer end førhen. Morten Bruun var også inde på det igår, hvor Ronaldo modtager bolden, men på første berøring lægger den videre til Bale, som i mine øjne var den rigtige beslutning, men hvor Bruun udtaler, at en Ronaldo i gamle dage havde taget bolden til sig, udfordret og banket den i kassen.
Han har simpelthen bare mistet sin overlegenhed.
Til hans forsvar skal det så nævnes, at han lider utrolig meget under at spille den centrale angriber, og at hans medspillere bare ikke har samme niveau som dem de erstatter. Modstanderne kan tillade sig at give mere plads til Jesé, Lucas og en dårligt spillende Isco og så have mere fokus på Ronaldo. Det spiller også helt klart ind. Der er jo kæmpe forskel på om du spiller med Jesé, Lucas og Isco eller Bale, Benzema og James.
Benitez stil spiller bare ikke ind her som jeg ser det.
Jeg ved godt at der er nogle som mener, at fordi holdet har spillet sammen i en del år efterhånden, som burde den indbyrdes forståelse være helt på plads, også selvom det er under 2-3 forskellige trænere. Jeg mener bare ikke det gavner holdet, at man næsten fra sæson til sæson giver de samme spillere forskellige roller. Der er jo en verden til forskel på om Kroos spiller som bagerste eller som forreste mand på den centrale midtbane. Det er jo 2 vidt forskellige udgangspunkter man har, og det betyder virkelig en del. Jeg taler virkelig af erfaring her, for det er netop de 2 pladser jeg har spillet de seneste 10 år.
Derudover så synes jeg helt klart, at Kroos blev spillet forkert igår. Han skal i mine øjne spille den 8'er position sammen med Modric i øvrigt.
Planen med Isco kan ingen se. Jeg tror ikke jeg har set en spiller blive spillet så forkert som Isco gør det under Benitez. Ikke engang Bale's sidste sæson kan gøre det. Det er Benitez opgave at løse det problem, og der har han fejlet IMO. Isco skal ind og lægge centralt i banen, og ikke skøjte rundt på kanterne.
Kampen igår viser mig altså heller ikke, at Benitez ikke giver spillerne frihed. Spillerne bevæger sig fint rundt, og vi spillede rent faktisk godt og bevægeligt, og så fik vi målet. Der er måske mere disciplin på holdet, ikke at man overhovedet kan se det pt. men mener helt klart, at der var et klart koncept i starten af sæsonen inden skaderne haglede ned over os. Selv endda Ronaldo løb, men alt det stoppede da vi fik vores skader.
Jeg tror skaderne gjorde Benitez mere defensiv end han ville være. For det er klart, at vi ikke kan spille med samme intensitet og kreativitet når holdet bliver så svækket på de offensive pladser. Derudover skaber det heller ikke ligefrem stabilitet, når hele vores forsvar er nyt til hver kamp, og vores spilfordeler og kreatør bliver skadet. Her hentyder jeg til Modric.
Jeg var faktisk en del kritisk overfor Benitez blev valgt som ny Real Madrid træner, men jeg så så meget positiv forandring de første 3-4 kampe, at jeg blev vildt begejstret for ham. Det er klart, at jeg er blevet mindre vild med ham de seneste måneder, fordi jeg simpelthen mener han har truffet de forkerte beslutninger med opstillinger. Selvom Casemiro har spillet rigtig godt, så er han en kæmpe stopklods for spillet, hvor han gang på gang viser sin begrænsning i det offensive spil. Det er helt naturligt, da han er en defensiv spiller, men hvorfor spiller han imod Las Palmas hjemme? Det er ikke en kritik af Casemiro, men af Benitez. Siden Benitez er gået over i hans 3-mandsmidtbane, så har spillet set rigtig skidt ud. De første 3-4 kampe der spillede vi 4-2-3-1 og der flød kombinationerne altså. Det var ikke verdensklasse, men betragteligt bedre end førhen. Ideerne var til at se, og spillerne virkede opsatte. Det var kun manglende skarphed foran mål som kostede, for chancerne blev skabt.
Nu har vi Barcelona hjemme, og der skal vi ud og dominere spillet, og vinde slaget på midtbanen. Det gør vi ikke med Casemiro på holdet. Jeg håber Benitez har modet til at stille op med Kroos, Modric, James, Bale, Benzema og Ronaldo. Det vil give os boldbesiddelsen som vi så det under sidste sæson, og netop boldbesiddelen tror jeg bliver altafgørende imod Barcelona. For vi er bare ikke farlige eller skræmmende i opstillingerne længere. Tilgengæld er alle vores offensive spillere farlige på den sidste 1/3 del af banen, og vi har spillerne til at kunne fastholde presset med bolden. Jeg tør godt garantere langt bedre spil når vi får alle mand tilbage. For jeg tror slet ikke Benitez har ville spille så kedeligt og langsomt som det har været i en del tid nu. Han er kommet godt igennem denne vanvittige skadeskrise rent pointmæssigt, og hvis holdet spiller godt resten af sæsonen med alle mand klar, og måske med 1-2 trofæer, så er der ingen som husker de her 2 kedelige og elendige måneder. Om vi ligger á point eller 6 point efter Barcelona efter mødet med dem, så er ligaen stadig indenfor rækkevidde, og på ingen måder tabt. Jeg tror på det, og jeg tror det kan blive rigtig godt med Benitez i spidsen.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Mit problem har dog måske i virkeligheden (også) noget med Ancelotti at gøre. Jeg skammer mig i hvert fald ikke over at påstå, at jeg anser fyringen af ham, som et lige så dårligt valg, som fyringen af Del Bosque i sin tid. Ancelotti besad den perfekte blanding af storhed, elegance og ydmyghed. Altså fuldstændig i tråd med klubbens egen identitet. Den trup han rådede over, var skræddersyet til det spil han ville spille - som, vigtigst af alt, også er det spil klubben vil spille.
Henry blev også set som det perfekte match i Barcelona inden man købte ham. Spillet på banen blev bare aldrig rigtig som man forestillede sig det ville blive.
Det er lidt det samme med Ancelotti. Han havde nemlig hele pakken, og specielt hans pakke var en nødvendighed efter en problematisk tid med Mourinho. Problemet var ikke hans person, men at det bare ikke fungerede på banen. Ville det ikke være ligeså tosset at beholde en mand på trænerbænken på grund af hans profil? På 2 år smed han 2 sten "sikre" mesterskaber væk. Holdet kom aldrig ud af den spillemæssige krise som startede de første dage i Januar på Mestalla. Du skriver, at du tror på teorien om historien gentager sig. Det var netop problemet med Ancelotti. Han prøvede det samme hver kamp og forventede andre resultater. Historien gentog sig kamp fra kamp, og han virkede magtesløs.
Jeg kunne rigtig godt lide Ancelotti's personlighed, og jeg mente også han var det perfekte match på den konto. Spillet på banen samt hans 2. sæson gjorde bare udslaget.
Han fredede sine spillere, og kørte dem trætte efter 4-5 måneder. Jeg er sikker på, at han den dag idag stadig ville beholde Bale på den låste højrekant, og tro på at det nok skulle blive bedre.
Vi mistede Modric sidste sæson, og vores spil knækkede fuldstændig sammen. Denne sæson har vi ikke kunne stille op i den stærkeste formation endnu, og lige indtil igår lå vi på en delt 1. plads, og folk ser Benitez fyret. Du kalder den selv en klodset hetz, men det mangler jo fodboldforståelse så det basker.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: FranciscoISCO skrev:
Mit problem har dog måske i virkeligheden (også) noget med Ancelotti at gøre. Jeg skammer mig i hvert fald ikke over at påstå, at jeg anser fyringen af ham, som et lige så dårligt valg, som fyringen af Del Bosque i sin tid. Ancelotti besad den perfekte blanding af storhed, elegance og ydmyghed. Altså fuldstændig i tråd med klubbens egen identitet. Den trup han rådede over, var skræddersyet til det spil han ville spille - som, vigtigst af alt, også er det spil klubben vil spille.
Henry blev også set som det perfekte match i Barcelona inden man købte ham. Spillet på banen blev bare aldrig rigtig som man forestillede sig det ville blive.
Det er lidt det samme med Ancelotti. Han havde nemlig hele pakken, og specielt hans pakke var en nødvendighed efter en problematisk tid med Mourinho. Problemet var ikke hans person, men at det bare ikke fungerede på banen. Ville det ikke være ligeså tosset at beholde en mand på trænerbænken på grund af hans profil? På 2 år smed han 2 sten "sikre" mesterskaber væk. Holdet kom aldrig ud af den spillemæssige krise som startede de første dage i Januar på Mestalla. Du skriver, at du tror på teorien om historien gentager sig. Det var netop problemet med Ancelotti. Han prøvede det samme hver kamp og forventede andre resultater. Historien gentog sig kamp fra kamp, og han virkede magtesløs.
Jeg kunne rigtig godt lide Ancelotti's personlighed, og jeg mente også han var det perfekte match på den konto. Spillet på banen samt hans 2. sæson gjorde bare udslaget.
Han fredede sine spillere, og kørte dem trætte efter 4-5 måneder. Jeg er sikker på, at han den dag idag stadig ville beholde Bale på den låste højrekant, og tro på at det nok skulle blive bedre.
Vi mistede Modric sidste sæson, og vores spil knækkede fuldstændig sammen. Denne sæson har vi ikke kunne stille op i den stærkeste formation endnu, og lige indtil igår lå vi på en delt 1. plads, og folk ser Benitez fyret. Du kalder den selv en klodset hetz, men det mangler jo fodboldforståelse så det basker.
Nu fik jeg hverken set fodbold i februar, marts eller april måned, så min tolerance overfor Ancelotti er måske derfor større end de flestes ;) Jeg har læst dit svar til Langewuk, hvor jeg særligt er enig i din pointe omkring den store betydning kombiantionen af skader og ny træner kan have haft for det jammerlige spil, vi på det seneste har set. Det skal selvfølgelig med i ligningen, og derfor vil jeg da også igen understrege, at jeg virkelig forsøger at væbne mig med tålmodighed. Benitez' ideér kan vi først for alvor tyde, når han har den fulde trup til rådighed. Så lad os nu se. Benitez ry gør bare, at der naturligt opstår rynker i min pande, når jeg er vidne til det spil, holdet har præsteret den seneste tid.
Jeg havde et nok temmeligt naivt håb om, at mit indlæg ikke ville starte en debat om, hvorvidt det i sin tid var legalt at fyre Ancelotti eller ej. Jeg brugte ham først og fremmest som eksempel på, hvilken trænertype jeg helst så i klubben, og da Ancelotti, i mine øjne, på mange måder er fuldstændig modsat Benitez, da kunne jeg i samme ombæring komme ind på, hvilken trænertype jeg helst ikke så i klubben.
Men fair nok. Jeg synes stadig, at fyringsgrundlaget af Ancelotti var alt, alt for tyndt. Vi kan godt blive enige om, at det ville være tosset at beholde en mand på trænerbænken udelukkende pga. hans profil. Men personligt havde jeg nu også beholdt ham af andre årsager; uden specifikt at nævne de åbenlyse, så vil jeg blot summere det ned til, at han i min verden, overordnet, gjorde det fremragende i sit første halvandet år i klubben. Det sidste halve år var knap så godt, men desværre nok for Real Madrid til at danne et fyringsgrundlag udfra. Han smed to sikre mesterskaber væk på to år, men var dog manden bag, at man i første omgang tilspillede sig et par 'sten sikre' mesterskabspositioner. Det der så skete mod slutningen af sæsonerne, var, at truppen simpelthen var opslidt. Og hvem havde så mest skyld i det? Her deles vandende så i særlig høj grad mellem de, som var for og imod i fyringen af Ancelotti. Ikke overraskende mener jeg, at truppen blev opslidt, fordi den simpelthen var for smal, og dermed er jeg jo så på sin vis også uenig i, at Ancelotti fredede sine spillere - i min verden overbrugte han dem af mangel på bedre. Nuvel, jeg vil ikke påstå, at Ancelottis periode i Madrid var perfekt, visse spillere kunne han måske godt have vist mere tillid, og da han ikke gjorde det, kan man godt argumenterer for, at han delvis selv var med til at gøre truppen smal... Men overordnet så er der altså stadig væsentlig mere bredde i den trup Benitez i dag råder over, ift. hvad Ancelotti havde med at gøre.
Kvalitetsmæssigt er der stor forskel på spillere som Kovacic og en Casemiro sprængfyldt af selvtillid ovenpå et succesfuldt ophold i Portugal, kontra spillere som Illarramendi og en demotiverede Khedira hvis tanker forlod Madrid, langt før han selv gjorde det. Havde man haft en tilsvarende bredde på midtbanen, som i denne sæson, så havde sidste sæsons fravær af Modric, måske ikke været et lige så stort slag, som det blev - for holdet og i sidste ende Ancelotti. Mon ikke man også havde oplevet en større flexibilitet med holdopstillingerne, hvis truppen var breddere?
Som sagt var Ancelottis periode i Madrid langt fra perfekt, men jeg mener stadig, at fyringsgrundlaget var alt for tyndt. I min verden kunne Ancelottis største problem være løst med de invisteringer i truppens bredde, som klubben så også fortog efter hans fyring... Og i min verden - mit 'paradis' - fyre man ikke en træner grundet en dårlig periode på et halvt år, når det første halvandet var så godt, som det var.
(Hvis vi skal forsætte den her, Dios, så må det nok heller blive et andet sted, jeg tror desværre, at det er blevet lidt for off-topic ;))
Altid Real Madrid.
Ved ikke hvilken tråd jeg skulle placere den i? Haha :D Så hvis folk synes det er for belastende, så må vi jo bare gå ind og slette indlæggene efterfølgende. Jeg tænker bare, så længe det ikke er ren mudderkastning, så skal det nok gå :)
At du ikke så de afgørende måneder er jo altafgørende, hvis du spørger mig. Vores nuværende spil er meget lig med spillet i de første 5 måneder af 2015 under Ancelotti. Langsomt, kedeligt og fuldstændig uden fantasi og kreativitet. Forskellen er bare halvandet års arbejde imellem hver trup. Du mener årsagen til manglende rotation skyldtes manglende kvalitet, og her er jeg da enig. Ville da klart foretrække vores nuværende trup fremfor sidste års, selvom en Di María ville gøre underværker i disse tider. Det problem mener jeg bare selv Ancelotti var skyld i. Han havde alle muligheder for at skabe sin egen trup. Han vidste Khedira havde kontraktudløb til sommer, og han kendte til Illarramendi's niveau. Hans køb udeblev til den centrale midtbane. Man kan kun gisne om hvem af Perez og Ancelotti som købte James, men uanset hvem det var, så var det køb en nødvendighed, som nu har vist sig at være fænomenal handel.
Lad os antage vores træner selv bestemmer hvem der skal købes (i know det lyder helt vanvittigt, men det er jo Perez og Real Madrid), så du ved det jo selv. Så havde Ancelotti jo alle muligheder for at købe de spillere han ønskede. Så er det bare ikke en lovlig undskyldning at bruge på manglende rotation. Det må vi da være enige om? :)
Jeg kan egentlig godt forstå, at du mener fyringsgrundlaget var for tyndt. For det synes jeg også selv det var. Dermed sagt, at jeg ikke var fuldstændig enig med at fyre ham, for det var jeg. Jeg kunne bare ikke se Ancelotti få os ud af den krise. Jeg mener bare ikke at man må gå så langt ned i niveau. Det var jo så surrealistisk som det overhovedet ku blive. Nu taler jeg for mig selv, men jeg ved vi var mange herinde som var enige i det jeg siger nu. Real Madrid spillede det bedste bold i over 10 år, og det var ikke i 2 tilfældige kampe i træk. Det varede i halvanden måned og vi spillede Barcelona og Liverpool ud på røv og albuer samt 8 andre hold, eller deromkring. Det var ikke til at tro, at vi så skulle spille fodbold på et Segunda niveau månederne efter. Den skuffelse samt han blev ved med at fastholde de samme 11 på banen gjorde udslaget for mig. Mere præcist, så var det Bale oppe foran jeg var skuffede over. En storspillende Isco blev gang på gang fravalgt i stedet for en elendig Bale. Det udviste manglende mod hos mig. Om det var imod Perez eller Bale ved jeg ikke, men det var et magtopgør Ancelotti tabte.
Sådan som du havde/har det med Benitez sådan havde jeg det selv, og sådan havde jeg det også med Ancelotti. En af mine rigtig gode kammerater er stor Milan fan, og han sagde til mig, at Ancelotti var en cup træner. En træner som nedprioriteret ligaen fremfor Chl. Da jeg så tjekkede hans titler, så blev jeg for alvor skræmt. 3 hjemlige mesterskaber på 14 sæsoner med hold som Juventus, Milan, Chelsea og Psg. Alle i fuld forfatning, og hvor de var bedst. Du kan så yderligere skrive 16 sæsoner nu. Det er alarmerende hvis du spørger mig. Jeg håber ikke vores frygt omkring Benitez holder stik, for min frygt for at Ancelotti nedprioriteret ligaen holdt desværre stik. Jeg køber heller ikke den der med, at Ancelotti skal have kredit for at sætte os i en position, hvor vi kan smide et sten sikkert mesterskab. Ingen hylder 2'erne, og de er bare den første i køen som tabere. Ligesom jeg heller ikke købte den med, at Mourinho skal anerkendes for at få os i en Chl semifinale 3 år i træk. Det er ligegyldigt, og tabernes undskyldning hvis du spørger mig :)
Grunden til at jeg ikke på samme måde frygter Benitez vil spille kedeligt resultatsorienterede fodbold er hans første pressemøde for Real Madrid. Der udtalte han noget med, at han tilpasser sig de klubber han kommer til. Først og fremmest, så er han en mand som går op i detaljer. Detaljen/historien om at en træner bliver fyret med resultatsorienterede spil nægter jeg og tro på er gået hans næse forbi. Han ved der skal underholdes, og her menes ikke kun med afslutninger og mål, selvom han desværre nævner det lidt for ofte.
Valencia, Liverpool og Napoli har aldrig været hold som skulle ud og dominere. Eller som du selv siger, så er det ikke klubber som er vant til at vinde, så dermed vil der blive set igennem fingre med hvordan titlerne er kommet i hus.
I Real Madrid har han alle muligheder for at spille offensivt fodbold. Om han kan få det til at gå op i en højere enhed må vi se, men indtil videre har han sagt de rigtige ting IMO. Jeg synes også man kunne se et veloplagt Real Madrid hold de første kampe.
Jeg mener Ancelotti havde en fantastisk 1. sæson, hvor finalen vil blive husket for altid, men også de 2 opgør imod Bayern vil blive husket for altid. Jeg vil bare lige sige, at den slags fodbold som vi spillede imod Barcelona og Bayern ikke går hos mig på sigt. Ancelotti spillede taktisk klogt, men han ville blive zacket, hvis det stod til mig og han gjorde sådan i hans 2. sæson. Heldigvis spillede han Barcelona som jeg ønsker vi skal spille imod dem på sæsonen efter, og det var mindst ligeså mindeværdigt som kampene imod Bayern. Vi skal spille vores spil, og lade modstanderne lave de taktiske ændringer. Det var taktisk klogt af Ancelotti at stille sig ned, fordi han endnu ikke selv havde skabt sit hold, og vidste Real Madrid ville være underlegne på bolden. Det spil går bare ikke hos mig, og selvom finalen betød alt, så skal vi bare huske på, at vi spillede en forfærdelig kamp hvor vi var tættere på et nederlag end sejr i ordinær tid.
BBB skrev: Når I roser Nacho, så er I godt klar over, at han var meget impliceret i det første mål i går, ikke?
Jeg troede du jokede lidt, da du forleden skrev, at du ikke havde det specielt godt for tiden, men dine seneste mange indlæg viser da, at du rent faktisk mente det.
Jeg vil nu hellere sige, at det var et fantastisk godt slået hjørnespark som skabte nok panik til at Casilla og Nacho ikke anede hvad de skulle gøre. Én af dem skulle nok have clearet bolden, men nogle gange er det ikke nogens skyld, men bare godt lavet af modstanderen, og det mener jeg det er her. Det er godt set af Immobile, og det er jo bare den klassiske af hvem der skal ta bolden. Nacho bliver jo nødt til at søge bolden, men bliver forvirret af boldens opspring og Casilla's udfald. En bold i det lille felt skal være målmandens, men lige i den her situation synes jeg Casilla er undskyldt, da en Sevilla spiller ligeså godt kunne have haft hovedet på.
- Shevchenko
- Junior bruger
-
I det store hele består vores trup af spillere med en god attitude, spillere som Modric, Kroos og Bale har ikke brug for en træner der passer ekstra meget på dem i forhold til et skrøbeligt ego, for det er ikke eksisterende.
Som jeg ser det er vores store problem blevet Ronaldos dårlige attitude. Igennem de sidste år har han skabt en skidt dynamik hvor han åbenlyst kritiserer andre spillere på banen. Sidste år skrålede han puta af Bale foran alle fordi han ikke afleverede til ham på en kontra, i går stod Modric, Kroos og James alle med armene i vejret pga Ronaldos manglende aflevering til Modric. Af hvad vi så på TV så løftede Ronaldo blot selv også sine arme, kiggede væk i jorden og spyttede. Hvis man er en god leder og vil råbe af de andre, så skal man også være den første til at tage ansvar for sine egne fejl, det gør han ikke på banen. Personligt ville jeg slet ikke være overrasket over, hvis en spille med Kroos's attitude i privaten brækker sig over Ronaldo. Muligvis er Ronaldo god når de sammen ser kampen igen, siger undskyld osv, men han har stadig ydmyget sine holdkammerater foran millioner af mennesker.
Punktet er nået hvor hans image og brand er blevet for stort i forhold til hvad han bringer på banen. Eftersom han åbenbart ikke kan udskiftes eller bænkes, så må han sælges og det kan kun gå for langsomt. Vi bliver ved med at snakke om, at han scorer 50+ mål hver sæson og at det ikke kan undværes, her tror jeg vi undervuderer hvad de andre kan uden hele tiden at skulle bekymre sig om Cristiano og om han er i godt humør. Alle madrid fans over 10 år gammel synes det er latterligt at se Ronaldo stadig sparke frispark, det må godt nok være hårdt at høre hans argumenter for stadig at sparke disse hvis man hedder James eller Gareth.
Afsted til PSG og få istedet Asensio ind, ham og Isco ville være rigtig fine på den venstrekant med Benzema i toppen. Når det sker tror jeg for alvor vi kommer til at se Benzema, Bale og James udfolde sig, til de tre passer Asensio i øvrigt fortrineligt.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
8 sejre - 1 uafgjort - 2 nederlag, målscore 27-14, 6 points efter Barcelona.
Bare lige som et lille sammenligningsgrundlag.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.