Rygtebørs XXX

10 år 3 måneder siden #1 af Pelle
Om Vores Rivaler IX blev oprettet af Pelle
Har vi et "fantastisk akademi"? Hvor mange spillere fra akademiet har sådan for alvor slået igennem i nyere tid?

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #2 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Rygtebørs XXX
En tråd til denne sommers aktiviteter på transfermarkedet.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

10 år 3 måneder siden #3 af nono
Besvaret af nono på emne Om Vores Rivaler IX

Pelle skrev: Har vi et "fantastisk akademi"? Hvor mange spillere fra akademiet har sådan for alvor slået igennem i nyere tid?

Jeg ved ikke hvad "nyere tid" dækker over, men jeg forsøger:

Nævneværdige, aktuelle spillere:
Mata, Soldado, Negredo, Moratta, Juanfran, Jese, Lucas, Callejon, Carvaja, Diego Lopez og Rodrigo.

Nævneværdige talenter:
Mayoral, Ødegaard, Asensio, Mink Peeters, Jesús Vallejo mfl.

Min udfordring til dig:
Lav en tilsvarende liste for nogen anden klub i verden udover Barcelona.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, andreashn

10 år 3 måneder siden #4 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
Vi har et akademi, som vi kan være glade og stolte over.

Nuvel, vi har nok ikke så mange, som slår igennem på Real Madrids førstehold, men det viser sig dog, at de med lethed kan klare sig i andre storklubber, når de kommer ud.

I en klub, hvor man hylder at pifte af spillere som Zidane og Cristiano Ronaldo, er det ikke svært at forstå, at det er tilsvarende svært for et talent at slå igennem "for alvor".

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, andreashn

10 år 3 måneder siden #5 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om Vores Rivaler IX
Det ville nok være en god ide at definere, hvad begrebet "for alvor" dækker over. Jeg burde have opsat præmissen om, at de skulle slå igennem på RMs førstehold - det burde jeg naturligvis have nævnt.

Jeg er heller ikke enig i din bruttoliste, Nono. De eneste, som jeg mener har slået rigtigt igennem, er: Mata, Juanfran og Carvajal. Fælles for alle er, at de er kommet væk fra Real Madrid, før de for alvor blomstrede.

Pointen er bare, at vores akademi ikke producerer spillere som Casillas og Raúl længere. Jeg kan godt savne en superstjerne, som kan komme fra akademiet og slå igennem på førsteholdet :-)

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #6 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Om Vores Rivaler IX

Pelle skrev: Pointen er bare, at vores akademi ikke producerer spillere som Casillas og Raúl længere.

Det kommer ofte i stimer. En god generation. Der er ingen akademier i verden, der producerer verdensstjerner hvert eller hvert andet år. United havde 92 generationen, men siden da er der ikke sket det store. Barcelona har ikke haft det vilde siden Xavi og Iniesta osv.
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved Raúl 7.

10 år 3 måneder siden #7 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om Vores Rivaler IX

Raúl 7 skrev:

Pelle skrev: Pointen er bare, at vores akademi ikke producerer spillere som Casillas og Raúl længere.

Det kommer ofte i stimer. En god generation. Der er ingen akademier i verden, der producerer verdensstjerner hvert eller hvert andet år. United havde 92 generationen, men siden da er der ikke sket det store. Barcelona har ikke haft det vilde siden Xavi og Iniesta osv.

Jeg vil nu også mene, at en spille som Busquets er ret fremragende.
Men du har da ret - jeg forventer heller ikke, at vi skal sprøjte verdensstjernen ud hvert år. Men nu er det trods alt nogle år siden, at Casillas og Raúl indtog den internationale scene :-)

10 år 3 måneder siden #8 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg kunne faktisk godt tænke mig, at vi prøver følgende:

At udleje Mayoral næste år for at give ham større udfordringer, jeg er sikker på, at det er en eller flere La Liga-klubber, der gerne tager imod ham.

Men så mangler vi jo virkelig en back-up for Karim Benzema, siger I så - og ja, det gør vi.

Det løser vi ved at give Zlatan - ja DEN Zlatan - en et-års-kontrakt. Han er fandeme stadig dygtig, høj alder, men formentlig også et sted i sin karriere, hvor han vil være ok med at blive brugt som starter i 30-40 procent af kampene og indskifter i resten.
Når næste sæson er gået, så har vi svaret på, om Mayoral er vores fremtidige løsning eller om vi skal købe en forward ind udefra.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Zyconith

10 år 3 måneder siden #9 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

DarioGomez skrev: Det løser vi ved at give Zlatan - ja DEN Zlatan - en et-års-kontrakt. Han er fandeme stadig dygtig, høj alder, men formentlig også et sted i sin karriere, hvor han vil være ok med at blive brugt som starter i 30-40 procent af kampene og indskifter i resten.
Når næste sæson er gået, så har vi svaret på, om Mayoral er vores fremtidige løsning eller om vi skal købe en forward ind udefra.

Zlatan ender jo med at slå Benzema af :D Vil der ikke også give for mange konflikter med Ronaldo?

Hvis det lykkes, så er det genialt, men hvis det går galt, så eksploderer det jo!

10 år 3 måneder siden #10 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX

DarioGomez skrev: Jeg kunne faktisk godt tænke mig, at vi prøver følgende:

At udleje Mayoral næste år for at give ham større udfordringer, jeg er sikker på, at det er en eller flere La Liga-klubber, der gerne tager imod ham.

Men så mangler vi jo virkelig en back-up for Karim Benzema, siger I så - og ja, det gør vi.

Det løser vi ved at give Zlatan - ja DEN Zlatan - en et-års-kontrakt. Han er fandeme stadig dygtig, høj alder, men formentlig også et sted i sin karriere, hvor han vil være ok med at blive brugt som starter i 30-40 procent af kampene og indskifter i resten.

Genialt! og mon ikke Zlatan selv ville synes om idéen? Så kunne han få sit længe ventede Real Madrid skifte og banke lidt kasser ind mod Pep's City og Barcelona. Det ville være en smuk afslutning på karrieren, og vi kunne få lidt ekstra underholdning for pengene. Den må Jesper lige sende videre til Perez.

...

Men det ville jo stikke helt af... Man kan ikke både få en defensiv midtbanespiller og Zlatan på en gang. Så må man vælge. For Benz og Zlatan vil jo begge gerne spille hver gang. Og så ender vi med både Ronaldo og Zlatan, som begge står deroppe i angrebet og gør sig til for kameraerne, men laver nul og niks defensivt.

Om end Florentino ville elske idéen, er jeg ikke sikker på Zidane finder det særlig bæredygtigt.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved Zyconith.

10 år 3 måneder siden #11 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Om Vores Rivaler IX

Zyconith skrev:

DarioGomez skrev: Jeg kunne faktisk godt tænke mig, at vi prøver følgende:

Genialt! og mon ikke Zlatan selv ville synes om idéen? Så kunne han få sit længe ventede Real Madrid skifte og banke lidt kasser ind mod Pep's City og Barcelona. Det ville være en smuk afslutning på karrieren, og vi kunne få lidt ekstra underholdning for pengene. Den må Jesper lige sende videre til Perez.

...

Plottwist: Zlatan skifter til LA Galaxy og bliver udlejet til Real Madrid indtil MLS 2017 starter. Drømmen om hævn mod Barca og Pep er intakt.
Rygtet eksisterer faktisk

Leveret af Kunena Forum