Månedens debat: Madridismo og Raúls Barcelona-besøg
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Vores nye tiltag "månedens debat" tager udgangspunkt i et aktuelt emne fra den forgange måned.
Her kom indbegrebet af Madridismo, Raúl, i modvind i flere spanske medier og hos mange Madridistas, da han som LaLigas ambassadør deltog i Barcelonas åbning af sit nye kontor i New York. Det gjorde ondt på flere, at se Raúl på ovenstående billed.
Men hvad siger I? Skærer det også lidt i jeres hjerter? Eller er det fuldt acceptabelt, når han er afsted som udsending for LaLiga?
Og i forlængelse heraf: Hvad betyder Madridismoen for jer og hvilke ord vil I sætte på begrebet?
Debatten vil køre måneden ud, hvorefter den vil blive lukket ned og erstattet af en ny.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvis vi ikke har repræsentanter for ligaen, så når TV-aftalen i hvert fald aldrig op på PL-niveau. Det kan diskuteres, om det er et problem, når han også repræsenterer Real Madrid, men så må ledelsen gøre op med sig selv, om de vil betale ham for ikke også at repræsentere La Liga.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
MEN, så må bare lægge følelserne til siden og prøve at se bare en lille smule rationelt på det. Og så kan der ikke være så meget tvivl om at selvfølgelig er det da okay. Logikken må trods alt trumfe følelserne.
Den eneste grund til jeg kan se folk blive sur er hvis de ikke kender konteksten.
- whatuphest
- Forum begynder
-
Det er helt i orden Raul står frem som et godt forbillede, det har Madridisimoen brug for.
whatuphest skrev: Jeg er også helt enig i, at det ved første syn brænder lidt i øjnene, men samtidig er det vel egentlig indbegrebet af Madridisimoen, at Raul lægger fortid og rivalisering til side og støtter op om sporten og især den spanske liga. I mine øjne er det i hvert fald meget af det Madridisimoen handler om; at optræde som en gentleman i med- og modgang og ofte være "the bigger person". Dette er blevet lidt udvandet efter perioden med Mourinho, Barcelona-dominans, Pique-tweets og hvad vi ellers har været vidne til.
Det er helt i orden Raul står frem som et godt forbillede, det har Madridisimoen brug for.
Velkommen til, whatuphest!
Madridismo er et vidt begreb, og mon ikke vi aldrig bliver enige om hvad det præcist indebærer. Madridismo er en foranderlige størrelse i tid og sted - og kontekst. Men for mig indebærer det en forherligelse af Real Madrid, samt et passioneret had(mangler et bedre ord end had) til Fc Barcelona. At optræde som gentleman og være "the bigger person" er en prisværdig tilgang, som også er en del af Madridismoen, men som bare bør prioriteres mindre end at vinde, hermed underforstået at være over Barcelona. Jeg ønsker ikke at se Raul i andre sammenhænge med Barcelona, end at han scorer.. Ligesom jeg heller ikke gad se Xavi som repræsentant for La Liga komme til åbning af en ny Real Madrid facilitet - eller værre endnu - Pique. De måtte gerne blive hjemme. Xavi kunne jo passende give for langt græs skylden for, at han ikke kunne komme. (Lad mig præcisere: Græsset på grønsværen)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.